חגים, חופשים, ומחאת ההורים

3תיתי

New member
לא יודעת ספציפית על אנגלית

כן יודעת על אנשים שהאמינו לפרסומות ולשמועה, שחסרים המון מורים במערכת החינוך ומקבלים בזרועות פתוחות אנשים, במיוחד איכותיים ומשכילים. אולי בפריפריה. במרכז, היו הרבה שהלכו ללמוד, שילמו שכר לימוד להסבת אקדמאים, ונשארו בלי כסף ובלי עבודה. אולי אין תקנים, אולי אין מחסור. לא באמת יודעת. מה שאניכן יודעת, זה שלא מקבלים כל אחדשרק מסכים לבוא, והטיעון "אז לך להיות מורה" תלוש מהמציאות, כי אפשר ללכת, אבל הדלת לא נפתחת.
 

recordion

New member
הנה דוגמא למה שמירי אומרת

(וגם אני), שמורים מגיעים בגלל התנאים ולא בגלל העבודה או החזון.

כי אם חסרים מורים במתימטיקה ואנגלית, במקום לעשות בשבתון השתלמות במקצוע שהמורה כבר יודע, שיוציא הסמכה ללמד במקצוע נדרש, גם אם אינו אהבתו הראשונה.
אבל למה להתאמץ כשהמורה באה לעבוד כמה שפחות? יותר עדיף לה ללמד מקצוע שהיא לא צריכה להשקיע יותר מדי כדי ללמד.

וזה, מה לעשות, לא כוח האדם הכי טוב שאפשר. זה כוח האדם שמגיע כדי לעבוד מעט.
 

kmiki

New member
אני לא מבינה את זה

את יודעת, אני לא מבינה את הגישה כאילו מורה זה המקצוע הכי קשה עליי אדמות.
שנתיים שאני "חיה" בי"ח. אני רואה את האחיות, אין להם יום ואין להן לילה, הן שן כל הזמן, תמיד הייתי שואלת אותן מתי יוצא להן לראות את הילדים שלהן, היינו צוחקים אבל בפנים היה נורא עצוב.
עזבי שניה את נושא התגמול הכלכלי, אני מדברת על החיים של אחות אונקולוגית בבי"ח לילדים.
ועדיין, 100% מהזמן, חיוך על הפנים, כי זה קריטי לטיפול בילד ובהוריו, ותמיד קשב של 100%, כי לאחות אונקולוגית אסור לטעות בכלום, כל טעות קריטיץ, והן בפוקוס מושלם, את לא שומעת אותן מקטרות על כלום, אני נשבעת לך, בשנתיים, ואינספור שיחות עם אחיות, והרבה פתיחות, ולא קיטור אחד, וממורות אני רק שומעת קיטורים כל הזמן.
לאחיות אין את הפריבילגיה, למיטב ידיעתי, של שנת שבתון, או שנת השתלמות, כמו למורות.
אני אציע לך משהו אחר, שמורות תעבודנה 12 חודשים בשנה, כמוך וכמוני, עם החופשים המקובלים במשק, שתמשכנה לקבל יום חופש בשבוע, כך שיהיה להם שבוע של 5 ימי עבודה, כמונו.
ואני מציעה שפעם ב4 שנים, היא תצא לשנת חופש בתשלום, כדי "להתאוורר".
יש עוד תחום במשק ובשוק העבודה שבו ניתן לקבל שנת שבתון בתשלום מלא? לא מכירה כזה דבר.
לא מכירה אחות בי"ח שמקבלת כל כמה שנים שנת חופש.
 
את יכולה לקחת שנה שלמה של חל"ת

ולהשתמש בה בקרן ההשתלמות שלך
היום ברפורמות החדשות- אם מורה יוצא לשבתון הוא חייב לעבוד לפחות בשליש משרה כדי שהשנה הזו תחשב לו לוותק ולפנסיה. נגמרו הימים שיצאו לשבתון וזהו. זוהי קרן השתלמות לכל דבר.
אבא שלי עשה את זה- לקח שנתיים חל"ת והשתמש בהן בקרן ההשתלמות שלו כדי לנסוע עם אמא שלי לפוסט בהרווארד
 

מירי,

New member
תזכירי לי איפה אפשר לקחת שנה חל"ת?

במקומות המסודרים אפשר לעשות את זה אחרי חופשת לידה וגם אז רובנו נקבל 'פרצופים', ואני בכלל לא מדברת על כך שרוב המקומות לא נותנים קרן השתלמות....

הצחקת אותי וגם שיעשעת אותי.
 
לי יש קרן השתלמות

עוד מהתקופה בה הייתי סטודנטית ולא הייתי אז מורה.בלא מקומות עבודה יש את זה
אבא שלי לקח את זה למרות תפקידו הבכיר .לא כל מקום מתפרצף על עובדיו.
 

מירי,

New member
ממש מדגם מייצג


עבדתי 16 שנים במקום מאוד מסודר שנותן קה"ש רק לאקדמאים - ולא לכולם!!! (אז לא היתה לי קה"ש), צחי עבד 20 שנה באותו מקום ולא היתה לו קה"ש, אמא שלי עובדת במקום מסודר כבר 8 או 10 שנים בלי קה"ש.....
להמשיך?
נכון! לא כל המקומות מתפרצפים- רובם! וחל"ת בלי חופשת לידה בד"כ לא יהיה לך לאן לחזור.
 
בסביבה שלי של היום

אני לא מכירה כמעט אנשים שלא סיימו תואר ראשון לפחות. גם אם זה ממכללה ברמה אפסית זה עדיין נחשב לתואר ראשון
ולרוב הסביבה שלי ( החרדית! ) יש קרן השתלמות. אגב, גם כשעבדתי בפרטנר היתה לי קרן השתלמות . המון מקומות עבודה שרוצים לצ'פר את העובדים נותנים להם את האופציה הזו
 

kmiki

New member
לא אני לא יכולה לקחת חל"ת

אני עובדת במגזר הפרטי ואין דבר כזה לקחת חל"ת, לא תהיה לי עבודה לחזור אליה.
 
גם במגזר הפרטי יש לא מעט עם קרן השתלמות

ומי שלא יכול לקחת אותה כשנת שבתון יכול להנות ממנה בדרכים אחרות
אני אישית מכירה 2 אחיות שלקחו חל"ת וחזרו לעבודה מלאה אחר כך. אחת טיילה באוסטרליה והשניה סעדה את אמה הגוססת באותה שנה. זה לא שרק מורים יכולים לקחת חל"ת.
יכול להיות שאת ספציפית לא יכולה לקחת חל"ת. אבל זה כמו בזוגיות. אי אפשר להגיד אני רוצה שבעלי יהיה כמו ההוא בבישול, כמו ההוא במיטה, כמו ההוא בדיבור ולעשות מיקס. יש אדם כמכלול וצריך לקבל את הדברים שהוא פחות טוב בהם בדיוק כמו שמקבלים בשמחה את הדברים הטובים שבו. כך זה גם במקצוע ובכל מקום אחר בחיים
יש למורים הטבות ויש למורים גם קשיים. הדשא של השכן תמיד ירוק יותר
 

מירי,

New member
הדשא שלכם לא 'כזה ירוק'

אלא שהוא עדיין דשא, מי שרוצה להיות מורה לא צריך לעשות את זה בגלל החופשות.
 
החופשות זה הבונוס

זה כמו שתגידי למישהו- מי שרוצה לעבוד בהייטק לא צריך לעשות את זה בגלל המשכורת.
המקצוע הזה הוא מכלול של המון הטבות וקשיים. ואי אפשר לבקש ממורה לרצות רק חלק מזה בלי לקבל את השאר.
היום אף מורה לא בא לעבוד בגלל השעות- כשבאופק חדש משרה מלאה זה 36 שעות אין הרבה הבדל בין זה לבין שאר המקצועות בארץ ששם זה 45 שעות. כי חוץ מהשעות בבית הספר יש 3 שעות השתלמות בשבוע שמקפיצות את זה ל 39 שעות.
הבונוס זה החופשות- וכמו בחו"ל אפשר לעבוד על זה.
אפשר לסבסד קייטנות להורים שמיצו את פוטנציאל ההשתכרות שלהם, אפשר לעשות צהרונים מסובסדים וכו'.
 

מירי,

New member
דרושה מזכירה, תואר ראשון עדיפות לשני.

נכונות לשעות נוספות וימי שישי- שכר גלובלי מוצע 6000 ש"ח (הנדיבים מגיעים ל-8000 ש"ח, השעות הנדרשות הן 50 וצפונה).

אפשר לסבסד קייטנות? את מוכנה לספר לי איך? אולי נוריד חזרה את השכר לרופאים? או.. יש לי רעיון... נעלה שוב את המע"מ....
 
צהרונים הולכים להיות מסובסדים

זה מסקנה מוועדת טרטנברג. צהרונים עובדים גם בחופשות של משרד החינוך. זה אומר שבחופשות יהיה חינוך מוזל
 

שקדייה

New member
כמה פעמים אפשר להתשמש ב"ככה זה" כטיעון

בכל ההודעות שלך את חוזרת על תאור המצב הנוכחי בתחום הסכמי העבודה של המורים, הרמה הלימודית, הפורמט הקיים וכו'- להגיד "ככה זה" בעיני זה לא טיעון לגיטימי.
אם את חושבת שיש טיעון לגיטימי - תגידי מהו, להביא עוד תחומים בהם יש מצב נתון, לא שופך אור על למה את חושבת שזה הדבר הנכון (פרט לזה שאת מורה וכייף לך לעבוד חצי משרה)

אני אגיד לך מה לדעתי השינוי שצריך לקרות...
אני חושבת שמערכת החינוך צריכה לפעול הרבה יותר ימים ממה שהיא פועלת היום. נכון שהילדים צריכים חופש אבל לא 25% מהימים. ובטח לא בצורה בה הם מפוזרים כרגע.
אני חושבת שימי הלימוד צריכים להיות ארוכים יותר- כן. כדי לתת פתרון לשוק העבודה.
אני חושבת שמורים צריכים להיות טיפה יותר מגוונים ממה שהם.... בעיקר מורים ביסודי. הם בהחלט צריכים לדעת להעביר פעילויות מגוונות וחוויתיות מעבר ללימוד פרונטלי יבש.
וכן, הם צריכים לעבוד יום שלם- משרה מלאה.
וכמובן, שכרם צריך להשתפר דרמטית. עם עליית השכר, תבוא גם העלייה במעמדם בחברה- וזה כשלעצמו ימשוך אנשים איכותיים באמת שחינוך הוא שליחות במחינתם, ולא כאלו שמוכנים להתפשר על שכר גרוע, רק אל תגעו להם בתנאי ההעסקה משכבר הימים, ושרוצים רק להגיע הביתה בצהרים...

ולא הבנתי מה זה מי שמקנא- שילך ללמוד הוראה? איזו מין אמירה אנטי חברתית זו?
היית רוצה לשמוע מישהו אומר לך "בהיי טק מרוויחים שכר טוב שמאפשר לחיות בכבוד. מקנאה? לכי תלמדי מדעי המחשב!"
 

kmiki

New member
האם אף פעם לא התמרמרת על פוליטיקאים?

האם אף פעם לא התמרמרת על פוליטיקאי זה או אחר שמרוויח הון עתק עבור אפס עשייה? על רכבי השרד והמשרדים המאויישים שמממנים להם בעוד הם יוצאים לפגרות חצי שנה?
האם לא הפריע לך אף פעם לראות איש בתפקיד מקצועי, בידיעה שהוא מרוויח הרבה יותר ממה שהגיוני להרוויח עבור עבודתו, או כי הוא מושחת, או לא משנה למה? האם התשובה "מקנאה, לכי תהיי פוליטיקאית" היתה באמת תורמת לשיח איתך בדיון שכזה?
כמה קל זה לזרוק באוויר "מקנאה, לכי להיות מורה".
אני למשל, לא מקנאה, לא הייתי מסוגלת להיות מורה ולו לדקה אחת.
אני מכבדת ומעריכה את המורים, באופן כללי, באופם פרטי פגשתי לא מעט מורים ומורות שלא מצדיקים את התואר שקיבלו בשום צורה שהיא, כאלה שממש, אבל ממש, אינם מספקים את הסחורה, ואז כל אותם טיעונים של "מורה צריכה חודשיים חופשת קיץ כדי להכין את השנה הבאה" אינם מחזיקים מים, כי כל שנה את מתחילה אותו הדבר, ואנחנו מכירים אותך כבר 6-7 שנים, ולא שינית כלום, אז למה את צריכה כל כך הרבה חופש?
וזה כן המקום לחזק את מה שאמרתי קודם, אני לא מאשימה מורים ולא מבקשת שיקבלו הרעה בתקפיד, מבחינתי שיקבלו משכורת גבוהה יותר, תמורת פחות חופש, זו לא הרעת תנאים, מבחינתי שיתגברו את המערכת, אבל המערכת כיום אינה מאוזנת.
 

שקדייה

New member
למערכת החינוך יש גם תפקיד תומך בכלכלה.

בהחלט יש לה גם תפקיד של בייביסיטר.
המערכת הזו, והתפקוד שלה, אמורים לתמוך בקיומה של כלכלה תקינה. בזה שאנשים ילכו לעבוד ויתרמו לחברה.

ההצגה האוטופית הזו כאילו ביה"ס תפקידו רק ללמד ולחנך נשמעת לי טיפה מתחסדת.....כי עם כמות הביקורת שיש לאנשים על המערכת הזו- אני עדיין לא רואה את כל המקטרגים מוציאים את הילדים ועוברים לחינוך (או בילוי) ביתי.

לגבי העניין של המעורבות ההורית.... גם פה אני לא מסכימה איתך. , אכן כל המשולש הזה של הורים- מורים- תלמידים הפך להזוי לגמרי בשנים האחרונות... אבל אני רואה את זה בדיוק ההיפך ממך.
ביה"ס והמורים נהיו כל כך רופסים, וחסרי אונים או פשוט סתם עצלנים שעל כל שטות הם מתקשרים להורים,
את כל העבודות והמשימות נותנים במחשבה שההורים יעזרו- כלומר, יעשו.
שכל בעיה חינוכית שיש עם ילד- שולחים את ההורים לחפש את הפתרונות בעצמם, אפילו לקבל הכוונה בסיסית בדברים האלו, ממה שאני מתרשמת מדברים שאני קוראת כאן- כבר אי אפשר..

אז עם מה אנחנו נשארים בעצם?
 
לבתי ספר היום אין יכולת להעניש

הכל אסור על פי חוזר מנכל
אסור להוציא תלמיד מהכתה
אסור להעמיד אותו
אסור לתת עונשי כתיבה
אסור לא להוציא לטיול שנתי
אסור
אסור
אסור
אסור
אסור.
מה מותר? לשוחח עם הילד ואם זה לא עוזר לערב את ההורים.

לצעוק על הילד? תפתחי כמה שרשורי פלצת היו פה
להשאיר אחרי בית ספר? תפתחי שרשורי פלצת

יש לי כלים להתמודד רק עם תלמיד אלים פיזית. שאז מותר לי להשעות.נו, עוד סוג של כלי נעבך. לא מאמינה בעונש הזה.
אז אני מאד מאמינה בהידברות, בלשוחח עם הילד, ואם זה לא עוזר בגיל ההתבגרות הלא פשוט אז לערב את ההורים. אבל תכלס? תראי את הילדי םהללו באוטובוסים, בקניונים וכו'- יש לא מעט בני נוער שמתנהגים כבהמות.
 

שקדייה

New member
זה גם נכון...

זו באמת בעיה רצינית מאוד...
כאמור, כל המשולש הזה של הורים- תלמידים- מורים נהיה פשוט חסר כל הגיון.

אבל כל הקטע של חוזרי מנכ"ל- למה מלכתחילה המערכת מקצצת לעצמה את האופציה לעשות משהו.... איך הגענו למצב שבאמת הכל אסור? לפעמים נראה לי שזה מין סוג של כניעה כזו- שההורים יתמודדו...

וזה מן הסתם ניכר גם בכל מיני משימות שניתנות במחשבה וידיעה שההורים יגלו מעורבות.
החודש למשל הבן שלי הוא ב"הנהגת החודש". ילדי הנהגת החודש צריכים לערוך חגיגת יומולדת כיתית ליילידי החודש הזה, פעילות עם איזשהו תוכן מוגדר מראש. פעילות שבונה על זה שההורים יעשו אותה.
(כל חודש אנחנו מקבלים מייל שמתעד את הארוע של הנהגת החודש עם תודה לאמא של פוצי ותודה לאמא של מוצי....... קרי, אם אני רוצה שגם לילד שלי יהיה משהו נורמלי להעביר- אני צריכה עכשיו להתגייס למשימה של ילד בכיתה ב')..

אבל גלשנו פה גלישה היסטרית...
 
למעלה