חגים, חופשים, ומחאת ההורים

kmiki

New member
מה תהיה דעתך למשל

אם יבוא מישהו מהפכני ויציע לבטל לחלוטין את בתי הספר.
כל משפחה תקבל חבילת לימוד מומלצת, וקצבה של 1000 ש"ח לילד לחודש, וכל תחום החינוך של הילדים יהיה על המשפחה.
מה דעתך על זה?
שוב, יהיה עליך להחליט איך ההורים מסתדרים, ובעיה של משפחה ששני ההורים צריכים לעבוד במשרה מלאה.
זה רעיון שנשמע לך?
 

מירי,

New member
לא- יהיו בתי ספר פרטיים.

רק שאלה יהיו צריכים לפעול ביעילות- לא נראה לי יעיל לשלם על 12 חודישם ולקבל עובד רק 8 חודשים....
 

שקדייה

New member
השאלה היא איך המורים יבואו לעבודה?

עם השכר שלהם הם הרי לא יוכלו לממן בית ספר פרטי...... אז מי ישמור להם על הילדים?
ומכיוון שהם לא מצפים מאף אחד שישמור להם בחינם או יממן להם, מה יהיה אז?

אוי, פתאום הבנו שהמערכת בעצם עושה בייביסיטר גם לילדי המורים ומאפשרת להם לצאת לעבודה.....
 

noa_f

New member
בהחלט. אלו אנשי המקצוע המכובדים שאנחנו

רוצים שישכילו את ילדינו.
המורים האלה עובדים בחופשה במלצרות, חיים מהיד לפה ובאופן כללי מסכנים ובוודאי לא מתקדמים מבחינה מקצועית.

אני רוצה שהמחנכים של ילדי יהיו שונים מהם. אבל אולי אתם לא.
מה השלב הבא? רופא שעובד גם בשירות הלקוחות של אורנג'?
 

שקדייה

New member
זה לגמרי לא מה שמישהו פה רוצה

רוצים מערכת שתפעל קצת (הרבה) יותר ימים בשנה.
שהמורים יהיו אנשים שבחרו במקצוע מתוך שליחות ואהבה אמיתית להוראה ולילדים, ולא מתוך זה שזה מקצוע שצריך בשבילו רק 400 בפסיכומטרי ואפשר להיות כל יום בצהרים בבית- ואין לאף אחד ספק, שכדי להגיע למקום הזה- צריך לשלם להם שכר נורמלי. שיאפשר להם לחיות להתפרנס בכבוד.
על זה שהשכר, גם עכשיו כמו שזה היום- זו בושה לכולנו.
 

recordion

New member
ב-ד-י-ו-ק

אני רוצה להפקיד את ילדי בידי אנשים אנשים מנוסים שהוכשרו לעבוד ע ילדים, ושיש להם היכרות ארוכת טווח (לפחות לשנת לימוד שלמה) עם הילדים.

גם בחופש

ולצערי, במשך כמעט שלושה חודשים בשנה אני נאלצת לשלם המון, עבור אנשים פחות מיומנים והרבה יותר מזדמנים שיעבדו עם הילדים שלי, סביבה שהיא לרוב פחות בטיחותית ופחות בנויה לילדים.
 

noa_f

New member
דעתי היא שהם ימותו בגיל 40

או שתוציאי אותם לפנסיה בגיל הזה. כי זו עבודה הרבה יותר קשה מלהיות קצין קרבי.
 

מירי,

New member
זו לא עבודה קשה יותר מלהיות פועל ליד מכונה

משמרות בוקר-צהריים-לילה.
זו לא עבודה קשה יותר מלהיות רופא.
זו לא עבודה קשה יותר מלהיות אחות.

אל תהרגי אותן כ"כ מהר.
 

noa_f

New member
זו לא עבודה יותר קשה מלהיות פועל יצור? אולי

תלוי בסוג המפעל ובעבודה. וכמובן, לפועלי יצור יש אורך חיים קצר יותר, הם מועדים לתאונות (הידעת שבישראל נהרגים מדי שנה 30 איש בתאונות עבודה? ופי כמה וכמה נפצעים?)
והכי חשוב: מורה איננו פועל יצור, הוא עובד צווארון לבן ואקדמאי
ואיננו רוצים שמורים יהיו כמו פועלים.
רופאים? רופאים עובדים מאוד מאוד קשה ב-10 השנים הראשונות ומתקדמים הלאה לבעלי מרפאה, אנשי צוות בכירים, מומחים שכמעט לא עושים משמרות וכו'. כנ"ל אחיות. כנ"ל מהנדסים ואפילו פועלי יצור יכולים להתקדם להיות מנהלי עבודה - עם סוג עבודה אחר.
רוב מוחלט של המורים נשארים באותו המקום בלי יכולת התקדמות משמעותית, פרט לצבירת וותק ולעתים תפקידים ניהוליים פנימיים (ריכוז שכבה, מקצוע וכו') שבד"כ לא מורידים מהשעות הפרונטליות יותר מדי - רק מעלים משכורת ואחריות.
מעטים מתקדמים לניהול (והמנהלת לפעמים עובדת קשה כמו שתי מורות, ככה שזו מעין הליכה אחורה מבחינת הקושי) במיוחד עם הנטיה היום להכניס מנהלים מבחוץ, בעיקר מהצבא.

ושוב: את רוצה שהמורה תהיה כמו הפועל במפעל? את היית נותנת את עתיד הילד שלך בידי פועל מכונה שיודע לעשות פעולה אחת או שתיים היטב?
 

מירי,

New member
יש כמה פועלים, שהם עדיפים על כמה מורות.

ו'ככה' בשביל הפרוטוקול, יש פועלים שגם הם אקדמאים.

המורות כמו שהן עכשיו (חלקם! לא כולם! יש כאמור יהלומים!) לא עובדות קשה.................
 

noa_f

New member
יש גם כמה פועלים שלא עובדים קשה ויש גם כמה

אחיות שמרוויחות יופי מ-3 משמרות של 8 שעות בשבוע. אז מה?
השאלה היא ההסתכלות הכללית על המקצוע.
 

מירי,

New member
בדיוק.

ולכן המורות שמגיעות למיקצוע בגלל שעות העבודה והתנאים, אלה לא המורות שהייתי רוצה שיישארו בו.
 

noa_f

New member
תמיד יש תפוחים רקובים. אבל אני יכולה לומר לך

שאין היום עודף מורים. אף אחד לא עומד בתור ואין למערכת יכולת בחירה בכלל.
זה מצב שבו את מקבלת מה שמגיע ולא מה שאת רוצה. ומה שאת מציעה להם, לא ישפר אותו.
 

3תיתי

New member
אני חושבת שזה לא ממש נכון

המערכת במרכז די רוויה. תבדקי מה קורה למי שעשה הסבה להוראה. כמה קיבלו בכלל עבודה. כמה מהמבקשים להתקבל להוראה בכלל נקראים לראיון.
 

noa_f

New member
יכול להיות שלא מעבירים מספיק תקנים ממקום

למקום, על פי צרכים משתנים. אבל יש מחסור גדול במורים לאנגלית, למתימטיקה ולפיסיקה, למשל.
 
למעלה