חגים, חופשים, ומחאת ההורים

מירי,

New member
לי זה קרה.

היו אירגונים שככה שרדו את המשבר לפני כמה שנים.
כולנו הורדנו ראש בהבנה.
 

3תיתי

New member
קודם כל, בית הספר כן מעניק תרבות

ואני ממש לא חושבת שצריכים להיות לימודי שירה או ריקוד. זה שייך למתנ"ס אחר"צ. בית הספר צריך לתת לימודי ליבה ברמה מצויינת. אחר כך, כל ילד והורה יבחר מה שמתאים לו. אחד ילמד כדורסל, אחד פיתוחה. על ההורים לקחת את הילדים למוזיאונים. זו אחריותם. אני דוקא חושבת שהספורט בסדר. מאד תלוי מורה. יש מורים, כמו שהיה לשיר ביסודי, שנתנו כדור ושהילדים יחנקו. היתה גם מורה ממש טובה, דוקא בכיתות נמוכות, שפשוט לימדה לאהוב התעמלות. היא גרמה להתאמן בבית, מרוב שהיתה נהדרת. יש שעתיים ספורט מסודרות. נראה לי סביר.

אני משלמת עבור מה שאני מקבלת בבית הספר ואת השאר, מה לעשות, מוציאים למיקור חוץ או שלא. אבל אז זה לפי בחירה, בכמות בהמתאימה, עם ה"מיקור" המתאים.
 

מירי,

New member
ובהחלט קשור מה המורים יעשו.

את מצפה מהמדינה לממן תעסוקת ילדים בימי החופש : אני מסכימה לזה (אם יש תקציב - ואין)- אני נתתי אלטרנטיבת תקצוב.
 

שקדייה

New member
תקציב יש- השאלה מה מחליטים לעשות בו.

והאמת? מוזר לי לשמוע אנשים שלא עובדים או שעובדים כמורים או במשרות חלקיות אחרות שמאפשרות להם להיות בבית עם הילדים שואלים מדוע יש כאלו שמצפים שהמדינה תממן תעסוקה לילדים....

אז זה בערך כמו שמי שעובד משרה מלאה , מרוויח משכורת טובה ישאל- על בסיס מה המורים מצפים שהמדינה תממן להם את כל ההוצאות הרפואיות שלהם?
בחרתם לעבוד חצי שנה בחצי משרה? המשכורת בהתאם. מהמשכורת הזו נגזרים הדמי בריאות הזעומים וסמליים שלכם- תתמודדו. קחו אחריות. אם אתם צריכים משהו שהוא מעבר לאופטלגין וכדורי מציצה לגרון- תשלמו.

אני לא מבינה איך אנשים מצליחים לראות כל הזמן רק את מה שמגיע להם, ואת מה שאכלו ושתו להם ולא מבינים שגם להם יש איזשהו חלק במארג הזה שנקרא אחריות חברתית וערבות הדדית.

אז יש את המגזר הזה שעובד קשה. עם 14 ימי חופש בשנה- זה המגזר שמניע את המשק ומניע את הכלכלה ומממן לכל אלו שבחרו להיות עם הילדים הרבה מאוד שירותים שהם מקבלים.
מאיפה מגיעה ההתנשאות הזו על המגזר המממן?

מצטערת מאוד שזה נשמע (או יותר נכון שהופכים את זה להישמע...) כאילו אני איזו אמא מחורבנת שרק מחפשת להיפטר מהילדים שלה- בזמן שאני מזניחה את הילדים שלי, אני מאפשרה להרבה מאוד משפחות אחרות להתלבט ולקבל החלטה באיזה פורמט מתאים להם לחיות...
 

מירי,

New member
אני מקווה שברור לך שאני לגמרי איתך


 
בכל העולם מקובל שלמערכת החינוך ימי חופשה

מופלגים.

את עושה טעות כשאת מכוונת את החיצים למורים, זו מערכת החינוך שצריכה לספק פתרונות, הם אפילו לא חייבים להיות יצירתיים, אפשר להעתיק חוקים מבריטניה, למשל, אן ארצות אחרות שעונות על הצרכים של כל הנוגעים בענין.
 

recordion

New member
אבל למה להעתיק?

מי אומר ששם הגיעו לפתרון אידאלי? למה שלא נמציא כאן את הפתרון שלנו?

מערכת החינוך לא יכולה לעשות כלום בלי המורים, מה שמבטיח שכל הדיון הזה עקר. מה שלא תציעי ודורש יותר עבודה ממורים יתקל מייד ב"המורים לא יסכימו" וזהו.
 
אז מה עדיף, להמציא את הגלגל מחדש?

למה?

אפשר לבחון את המצב בעולם,
ולהעתיק - כן להעתיק! זה לא תמיד רע,
אז להעתיק את מה שעובד (במקום להתחיל פה בניסויים), זו נקודת התחלה הרבה יותר טובה מאשר להשאיר את המצב כמו שהוא עד שיכנסו וועדות, יעשו פיילוטים לתכניות שנרקחו בוואקום.

גם אמרו שחברות הסלולר לא יסכימו לרפורמה, ולהם יש לובי חזק יותר מהמורים. והסכימו, והיתה רפורמה. זו תבוסתנות שלמה, לטעון שהמורים לא יסכימו. קודם כל, תכנית יול"א קרמה עור וגידים והמערכת הולכת לקראת יישומה, והמורים יסכימו (הם גם יתוגמלו בהתאם).

למה שהמורים לא יסכימו שבחול המועד תפעל מערכת נפרדת מהם שתדריך ילדים? אין שום סיבה כזו. אבל פה מקובעים וחושבים שיש רק פתרון אחד, שהמורים יעשו את הכל, המורים יותר מדי במגננה ובמקום להציע פתרון משלהם הם נוטים להפוך את זה לקרב על ימי החופש שלהם, ונגמר הדיון.
 
רגע, אז את חושבת שהילדים צריכים ללמוד

במשך החודשיים של הקיץ, כי לך יש רק 14 ימי חופשה? באמת כך נראה לך שעל ילדים להעביר את ילדותם?
 

recordion

New member
לא, אבל אפשר להפעיל את בית הספר כמו קייטנה

לפתוח מרכזי פעילות - כיתות ליצירה, כיתות עם מוזיקה להקשבה, שירה, ריקוד, לנצל את החצרות ומגרש הספורט למשחקי כדור, ופעם בשבוע (במימון ההורים) לצאת לפעילות חוץ - מוזיאון, פעילות העשרה, בריכה).
ההבדל? חסכת הוצאות על מקום הפעילות ועל כוח אדם שממילא כבר מקבל משכורת, את נמצאת בסביבה שתוכננה ונבנתה לבטיחות הילדים, ואת חוסכת למשק המון ימי עבודה שהולכים לאיבוד על השגחה על ילד-שניים-שלושה בכל בית. את יכולה להעזר בתיכוניסטים (כחלק ממחויבות אישית או בתשלום) על מנת להקטין מסגרות פעילות. אפילו ילדים בכתה ו' יכולים להפעיל ילדים קטנים בקבוצות קטנות ולזמן קצר.

ובעצם, אפשר להפעיל כזו קייטנה בשבוע האחרון כל חודש (עם אפשרות להורים לא לשלוח ילדים בזמנים כאלו, למי שרוצה להפעיל אותם בעצמו), ולחלק אחרת את ימי הלימוד על פני כל השנה.
 
ומה עם

נסיעות? טיולים? זמן איכות עם המשפחה? ים? ברכה? הורים רוצים לבלות עם הילדים, זמן איכות.
 

recordion

New member
אל תשכחי שיש בשנה

52 שבתות, ועוד איזה 12 חגים , ואת 12 ימי החופש של ההורים. כמות נכבדת בשביל טיולי משפחה, בריכה וים. שלא לדבר על אחרי הצהרים בשביל זמן איכות עם הילדים.

כולם רוצים לעבוד פחות ולחפוש יותר. גם כשאין ילדים רוצים. אבל כדי שיהיו מספיק מיסים לממן משכורות למורים צריך לעבוד יותר. וכשהכסף הזה משמש כדי שהם ישבו ארבעה חודשים בבית בעוד העובדים מחפשים סידור (ולפעמים גם בכסף אין) לילדים שאי אפשר להשאיר לבד - מותר שזה יקומם.
 
וזה

עדיין לא מספיק, יש משפחות ששומרות שבת וחגים, לכן הנסיעה לים כבר מתבטלת בימים האלו. ומשום מה הורים רבים שכל כך מתלוננים על החופשים מוציאים את הילדים במהלך שנת הלימודים פעם לנופש, פעם לנסיעה לדודה ופעם ...
 

קונצרטו

New member
תשובתך היא דמגוגיה לשמה

יש חוק חינוך חובה בישראל ואין פתרונות אחרים לרוב רובה של האוכלוסיה. המדינה מחייבת אותי כאזרחית לשלוח את ילדי למערכת החינוך שלה, הכוללת המווווון דברים שאינם מקובלים עלי, ובין היתר חופשות הזויות, ללא תאריכים קבועים וללא מרווחים הגיוניים ומצד שני מחוקקת חוקי מינימום סוציאליים לאנשים שהם הורים לילדים באותה מדינה.
 
המדינה ממש לא מחייבת אותך

לשלוח את ילדייך למערכת החינוך שלה.
המדינה כן מחייבת אותך לדאוג לחינוך ילדייך כדי לדאוג שאזרחיה לא היו בורים.
את יכולה לשלוח למערכת חינוך ממלכתית, דתית, חרדית, עצמאית, דמוקרטית או אפילו להשאיר את ילדיים בבית ל"חינוך ביתי".

כיון שהמדינה מחייבת את אזרחיה להקנות לילדיהם ידע וחינוך :היא מעמידה לרשותם מוסדות חינוך בחינם. המוסדות הללו מקנות את החינוך בהתאם לגיל/רמת הילד - והם לא נותנות את השירות הזה לאורך כל השנה. בשום מקום בחוק לא כתוב ש"חוק חינוך חובה" כולל חובה על הילדים למוד כל יום וכל היום....

את יכולה להשאיר את ילדייך בבית וללמד אותם כל יום בלי חופשים, לשלוח למערכת חינוך ישיבתית (ששם אין חופשות רק "בין הזנים" או להקים רשת חינוך תואמת שתתאים להשקפת עולמך.
אין גבול לאופציות.
 

קונצרטו

New member
נו באמת

הרבה מילים ללא תוחלת.
אני גם יכולה להיות מיליונרית ולשלוח את הילדים לפנימיה באנגליה, נכון?
במידה ואני אדם נורמטיבי, שאינו שייך למגזר מועדף כזה או אחר ומנסה להתפרנס מעבודת מוחו או כפיו האופציות שלי פה הן חינוך ממלכתי, או- כן, חינוך ממלכתי. והוא, כפי שמעידות פה המורות,לא משהו בלשון המעטה.
 
אז חינוך ממלכתי הוא האופציה הכי זולה שיש

כי הוא בחינם - אז יש גם תלונה שלא מעסיקים את הילדים בזמן החופש?!
כשהמערכת בחופש - המערכת בחופש. תפקידם של ההורים לדאוג תעסוקה לילדיהם - לא של המדינה.
 
למעלה