חגים, חופשים, ומחאת ההורים

מירי,

New member
אפשר! בטח אפשר!

כבר אמרתי שאנחנו גרים בנהריה

מעון של ויצו עולה 750 לתינוק ו-570 לפעוט עבור משפחה ששני ההורים מרוויחים שכר מינימום +תינוק+פעוט.......

בלי לבדוק (מהזכרון- ככה בערך) שכר מינימום הוא קצת יותר מחצי השכר החציוני .
 

מירי,

New member
כן, אבל פה אין בעיה להכניס לשם

הגדולים היו בפרטי, לפני 12 שנים שילמתי 2800 ש"ח לחודש (לא היה לנו רכב, ולכן גן ויצ"ו לא היה רלוונטי)- שכר מינימום נכון ל- 1999 היה 2797 ש"ח (ואני הרווחתי קצת יותר....).

אז לקחנו החלטה- שאולי נשארו לי מהמשכורת שקלים בודדים (אם תקחי בחשבון חופשות שיש גם בפרטי בעצם לא נשאר לנו הרבה) אבל ידענו שהתנאים והוותק הם להרבה יותר זמן (אם היה מדובר בתקופה יותר ארוכה, היינו שוקלים דרכים אחרות ולא גן פרטי...).
 

galitpa

New member
מסכימה איתך. ברגע שצוברים וותק ותנאים, לא

כדאי לפרוש (כי זה מאוד לא פמיניסטי לחשב שהמשכורת של האמא "הולכת" למטפלת). זה גם לא עניין של צבירת ותק, אלא לצאת משוק העבודה הרווי, ומי מבטיח שתמצאי מקום עבודה אח"כ?
וגם לפני שגני העירייה מגיל שלש לא עלו כסף, היו כאלה שהעדיפו להשאיר בגן פרטי ולא לשלוח לגן עיריה+צהרון, למרות שהחיסכון הוא של כמה מאות שקלים לחודש (ובמרכז כנראה יותר).
 

קונצרטו

New member
ועוד שינוי

הוא שפעם, ילדים עבדו.
לא כעבדים אלא כעוזרים של ההורים. בחנות. בחקלאות. בעסקים הקטנים שאינם קיימים היום. והיה לזה ערך מוסף חינוכי וכלכלי.
 

lavendula

New member
מסכימה מאוד עם המשפט האחרון שלך

בעיני הבעיה העיקרית היא כמות שעות העבודה, וגם העובדה שלרוב האישה היא זו שצריכה לעשות אקרובטיקה עם החופשות/שביתות/מחלות של הילדים, או אפילו עם "סתם" יום לימודים רגיל שמסתיים הרבה יותר מוקדם מהעבודה שלה + פקקים בדרך הביתה.
 

galitpa

New member
וכמו שאני תמיד טוענת, הבעיה העיקרית היא תנאי

העבודה. לא חושבת שבהכרח כמות שעות העבודה. דווקא המגזר שטוענים עליו שהוא סוג של עבדים מודרניים, הוא לא ממש עבד, שכן סכ"ה יש תגמול כספי, וגם לא פעם יש בו גמישות. אבל, וזה כן נכון גם לאותו "מגזר", פעם אם עבדת במקום עבודה, ידעת שיש לך לאן לחזור. היום זה לא מובן מאליו.
אבל, אני גם קצת מסכימה עם נועה. עושה רושם שלפעמים כשאתה רחוק מהבית קצת יותר קל. כשהגדולה נולדה למדתי פעמיים בשבוע עד מאוחר יחסית, וגם עבדתי בערבים. כשהאמצעי נולד צמצמתי את השעות, וכשהקטנה נולדת עבדתי עוד פחות בערבים. לקח לי כשלוש שנים להוסיף לעצמי פעם בשבוע עבודה בערב ובערך באותו זמן "להשתחרר" ללא הקטנה, דבר שנראה לי שיש יותר נשים שעובדות יותר שעות ביום שעושות (למשל, סתם לצאת לחוג פעם בשבוע). אולי אני טועה, אבל ככה זה נראה.
 
ביה"ס אינו בייבי-סיטר של הילדים

הוא נותן שירות בימי הלמודים וזהו. הוא לא ילד את הילדים ולא אמור לטפל בהם כשההורים עובדים.
יש ימי לימוד בחינם - ובשאר הימים ההורים אמורים למצוא סידור, בתשלום או לא

(נכון. אני מורה. אבל גם אם לא הייתי מורה הייתי מסכימה עם מה שכתבתי לעיל + המחשבה שלי שלא הכל זה כסף. הילדים זקוקים לחופש הזה. אני עוד זוכרת את עצמי כילדה).
 

kmiki

New member
את יכולה למתן את הכעס שלך, אין פה התקפה

הילדים זקוקים לחופשה? יקירתי, לכל ילד ממוצע מספיק לקבל 4 ימי חופש לפני שהוא כבר מוכן לחזור לשגרה, ובמיוחד הילדים הקטנים בגנים, ובכיתות הנמוכות - א,ב.
אין שום הצדקה לחופשה של 8 ימים סביב חג חנוכה.
מעבר לכך, העובדה שאת מורה סביר להניח שלא מאפשרת לך להבין את ה"חוויה" של הורים שאינם מורים, ואף פעם אין להם חופשים ביחד עם הילדים שלהם, את פשוט לא אובייקטיבית לסיטואציה עצמה.
בטח שאת רואה שלילדים שלך טוב עם זה, כי אמא בחופש כשהם בחופש.
אמא, לא כמוני, שרצה ומג'נגלת את הסידור, וגם כשאיתם, עונה לטלפוניםן שקשורים לעבודה, ושולחת מיילים ועוסקת בעוד דברים, כי אין לה ימי חופש אז היא עושה מעין חצי חצי שכזה.
אין לי בעיה לקבל תשובות שמסבירות לי מדוע אני לא צוסקת, אבל התשובה שלך לא היתה כזו, היא באה ממקום מתגונן, וחבל.
תרצי להאיר את עיניי במשהו? את מוזמנת.
 
אני לא יודעת איך את "קוראת" כעס

כי לא היה אפילו שמץ של כעס בדבריי. אפילו לא טיפונת של כעס.
אני באמת ובתמים חושבת שפעמים ההורים די מתעלקים על מערכת החינוך כאילו היא אמורה לגדל ולחנך ולטפל בילדים (וכאן ברשותך אני חורגת מהשאלה הראשונית שלך).
ילדים מדברים בוטות ומתנהגים באלימות? זה כי המורים לא יודעים לחנך. הילד שלי לא מצליח באנגלית/מתמטיקה? זה כי המורים לא יודעים ללמד וכו'. ואפה האחריות ההורית? אין.
היום הורים רוצים שמישהו יגדל להם את הילדים (שוב, לא אלייך הכוונה. אבל בכללי יש הרגשה כזו). שהילד ישב מול איזה שהוא מרקע, שילך לחברים/חוגים, שהמורים יתנו הרבה ש"ב כדי שיהיה עסוק והכי חשוב : שלא יערבו אותנו בש"ב של הילד. אין לנו זמן לזה ואת ביה"ס סיימנו ב"ה מזמן.....
וגם כאן : אני עובד. יש לי ילדים שאני הבאתי לעולם ואני זקוק לשמרטפות בחינם מטעם המדינה. אז שביה"ס יהיה פעיל וישמרטף.
ואני אומרת : לא. זה לא תפקיד ביה"ס להשגיח על הילדים של אף אחד מאיתנו. הוא לא נועד לזה. הוא נותן שירות מסויים ובימים מסויימים. בכל שאר השעות של אחה"צ, סופי השבוע והחופשים : האחריות היא על ההורים.

אז אני מבינה את הקושי האובייקטיבי ונכון שלי זה הרבה יותר קל. אבל אני לא חושבת שתשובתי היתה שונה אם הייתי עוסקת במקצוע אחר.
לדוגמא : ההורים בביה"ס של ילדיי משביתים לאחר החג את ביה"ס לזמן בלתי מוגבל. אני לא אשלח את ילדיי. צריך למצוא סדורים? בסדר. נמצא.

מה שכן : ניתן לנסות לאגן מתנ"סים וכדו' שיפעילו קייטנות חגים/חופשים. ככה שתהיה מסגרת לילדים שהוריהם חפצים בכך.
 

kmiki

New member
לא נכון

אני לא צריכה בייבי סיטר, זה לא שימי החופש הם ימים שאמורים להיות מוגדרים כחופשה, הם באמצע שנת הלימודים, שנת לימודים מספטמבר עד יוני אמורה להיות שנה מלאה.
באם היו מוצאים לנכון, פדגוגית להגדיר טווח מסודר של זמנים שילדים זקוקים לחופשה, ונאמר שמוצאים 3 מועדים בשנה, בהם כלל הילדים יצאו לחופשה של שבוע כי זה תורם להם, הייתי אומרת ניחה, אבל פה מדובר בחופש שהבסיס שלה תמוה מבחינתי, זה על בסיס חג, שאינו אפילו חג דתי, והאנשים היחידם שמקבלים חופשה שזמם זה של השנה אלה עובדי בתי הספר ומערכת החינוך, לא ברור לי מי קבע שדווקא אוכלוסיה זו זקוקה לחופש של 8 ימים בחודש דצמבר, ואנחנו לא, ולכן אנחנו משלמים מחיר כדי שלכם יהיה חופש.
 
אז את אומרת בעצם

שלא מפריע לך שימי החופשה נופלים בזמן שלך אין חופשה - רק שהיית רוצה שהם יהיו מסודרים שלא לפי חג? לא ממש הבנתי.
אני בעד שתהיה חופשת קיץ של חודשיים + חופשת חורף של חודש וכמובן חופשה בחגים. וכיון שכבר יש חנוכה בחורף - אז יש "חופשת חורף" בחנוכה.
אגב, חנוכה הוא חג דתי בהחלט - למרות שהוא מחכמים. נכון שאין בעיה לעשות בו כל מלאכה, מבחינה דתית.

יחד עם את, את מצרה על כך שאוכלוסיית המורים מקבלת חופשה באופן שונה ואולי נרחב מדי לשאר העובדים. בסדר.
כל אוכלוסיית עובדים ותנאיה. גם אני מצרה על כך שעובדי חברת החשמל מקבלים חשמל בחינם, ושעובדי מדינה אחרים מקבלים הוצאות רכב ושעובדים אחרים מקבלים בכלל רכב/טלפון מהעבודה ועוד....
מה לעשות? התחומים פתוחים וכל אחד בחר את המקצוע שלו בעיניים פקוחות : כשהוא יודע מה מציעים תנאי העבודה.

אני אישית יכולה לומר לך שאני זקוקה לחופשה הזו - בעיקר לצורך העבודה שלי. יש לארגן ולבדוק עבודות ומבחנים לקראת התעודות, לבנות מבחנים חדשים בנושאים שונים (שום דבר לא מן המוכן) ועוד.
אני לא מתלוננת - זו העבודה שלי. אלו התנאים שלה. לך יש תנאים אחרים בעבודה שלי אין. ככה זה.
אני כמורה לא אמורה לוותר על תנאי העסקה שלי רק כדי למצוא סידור לילדים של אחרים.
ולא תהיה לי התנגדות אגב שכולם לא יעבדו בחנוכה.
 
האם תנאי עבודה הם משהו שכתוב באבן?

את שואלת מה לעשות,
ופותחת השרשור טוענת שיש לבחון את שינוי תנאי העבודה מסיבות כאלה ואחרות,
היא טוענת שבין השאר הן אינן משרתות את טובת הילדים, ומציעה דרכים לפתור את זה.

נכון שככה זה, ככה זה עכשיו - ורוצים שזה לא יהיה יותר ככה. זה הכל.

גם עובדי חברת החשמל אינם נהנים מחשמל ללא הגבלה - יש להם מכסה שאחריה הם משלמים, ובע"ה גם המכסה הזו תבוטל.
 

kmiki

New member
לא מדוייק

מפריע לי שבעוד שלי יש 14 ימי חופשה בשנה בממוצע, לילדים שלי יש כ90 ימי חופשה בשנה.
מפריע לי שבהתחשב שבסופו של דבר מרבית האוכלוסיה נאלצת לפנות לקייטנות יקרות מאד, במיוחד בחופשים הארוכים (סוכות, פסח והחופש הגדול), זה מראה שלמרבית האוכלוסיה אין פתרון אמיתי לבעיה הזו, אז למה במקום שנוציא הון על הדברים האלה, המדינה אינה דואגת לסידור קבוע שיכיל את הבעיה של ההוירם?
לפי התארויה שלך, את רוצה שמתוך 12 חודשים בשנה, הילדים ילמדו רק 8 חודשים (חודשיים בקיץ, חודש בחורף, כמעט חודש בפסח ועוד כל הקטנים) כלומר שליש מהשנה ההורה צריך למצוא פתרון חלופי? מוזר לי.
אני לא מצרה על החופשות של המורים, אני מצרה על ההתנהלות השגויה של משרד החינוך. אם המורים צריכים זמן לטובת מבחנים/הכנות וכדומה, שיקצו לכם יותר זמן בתשלום, שיקצו יותר מורים (ברור לי שהכל בעייתי אחרת זה היה נעשה, אבל אני מאמינה שכהורים אנחנו חייבים לדרוש את זה כי זה יותר קריטי לטעמי מאש הרבה דברים אחרים שהמדינה מקצה להם משאבים), ואפילו הייתי מעדיפה לשלם משהו סלי טובת זה, במקם למצוא עצמי משלמת הות עתק למסגרות פרטיות.
העבודה שלי בסכנה אם אני אקח את כל החופשים (מזכירה לה שהגעתי לחישוב של 90 ימי חופש שנה כשלי יש 14 לפי חוק), רק כדי שיהה לך זמן לבדוק מחנים. את באמת חושבת שלא יכלו למצא פתרון יותר טוב? האם לא יכלו להעסיק סטודנטים להוראה לבדיקת מבחנים בבי ספר? האם לא יכלו להקצות לך שעות "מאחורי הקלעם" ולהביא עוד מורים מקצועיים? למה אני צריכה לשלם אקסטרה על "משחקים של פעם", במקום שיתמשו בכסף הזה להביא מורה למקצוע יותר חשוב, כדי שהורה של המקצוע החשוב הזה תוכל לבדוק מבחנים, ולא תצטרך חופשת חנוכה עבור זה.
עכיו, אם לטענתך את "עובדת כל החופש", מה עושים ילדיך? מי מטפל בהם ושומר עליהם? לא היית רוצה שיוגדר לך זמן עבוד לא בכיתה, כך שהילדים שלך לא יצטרכו לעבור למסגרת שונה כשישחופש לכל ביה"ס על מנת שאמא תוכל לבדוק מבחנים ולהכין תעודות?
 
בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בכסף

לא באמת חשוב אם הילדים זקוקים לעוד שעות למודים במקום החופש (כי הם לא) -חשובה הנוחות והשקולים הכלכליים של ההורים.
את מצפה מהמדינה לממן תעסוקת ילדים בימי החופש : אני מסכימה לזה (אם יש תקציב - ואין) אבל מבקשת שאם זה יצא לפועל זה יהיה עבור הורים עובדים שחפצים בכך, בספסוד כזה או אחר. לא משהו שהוא חובה - כי עבור הילדים הפרטיים שלי אני רוצה חופש (כן, גם עבור הקטנים).
גם היום יש כל מיני קייטנות-מתנ"ס או יוזמות פרטיות במחירים נוחים מאד (וגם כאן רואים הורים שמעדיפים לשלוח לקייטנות מיוחדות ויקרות להחריד. יש ויש).

לגבי המורה עצמו : אי אפשר לקנות זמן בכסף. לא תמיד. ביממה יש 24 שעות.
אני יכולה להעיד על עצמי אני באה מאורגנת לשעור, אין לי בד"כ בעיות משמעת ואעפ"כ אני מגיעה הביתה מותשת. ולמרות "אופק חדש" המורים הם סוג של עובדי קבלן עם שעות מינימום. יש את המשרה + הספקים שחייבים לעמוד בהם (מחוץ לשעות העבודה בפועל).

דבר נוסף שאין להתעלם ממנו הוא שעבודת המורה מאד שוחקת ולא כזו מזהירה. אחד הפתויים הרציניים להשאר במקצוע אלו החופשים. בלי זה - מורים טובים ומקועיים יברחו מהר מאד למקצועות שיש בהם יותר שכר ופחות כאב-ראש.
לא סתם רוב המורים הן מורות.
אני נמצאת בחדרי מורי ויש הבדל ענק בין מורה שחוזר מחופשה למורה שכבר מלמד 3 חודשים. אני כהורה לא רוצה מורים עייפים ויגעים לילדיי.... ככה שהחופשות הללו מעולות גם למורים וגם לתלמידים. וההורים כמו שמשלמים על מעונות ושילמו על גנים ומשלמים על חוגים אולי ישלמו על אוניברסיטה - ימצאו סידור בתשלום.
 

מירי,

New member
אני רוצה שאת הפעילות המסובסדת הזו יעשו המורים

למה לא?
אני גם לא רוצה רופאים עייפים ואחיות עייפות.

וכן! שגם המורות עם כל הכבוד יעבדו כמקובל במשק.
 

3תיתי

New member
מה שמורים יעשו, זה לא קשור.

האם את רוצה שיהיו פחות חופשות לילדים?
 

מירי,

New member
עד כיתה ב- בהחלט!

אין סיבה לחופשות ארוכות בגנים ובכיתות הצעירות, החופשות חייבות להיות דיפרנציאליות עם הגיל- כמו המעבר מהיסודי לחט"ב אבל יותר.....
 
למעלה