מומחי הפורום - מסעדה בירושלים בשבת?

אביבקיץ

New member
מומחי הפורום - מסעדה בירושלים בשבת?

חוץ מאשר העיר העתיקה או עין כרם - יש חיה כזאת?


תודה
 

noa_f

New member
מקדונלדס?


 
יש מגוון מדהים של מסעדות

פשוט, טעים, לא מאד יקר, שניצלונים מצוינים, סלט חריף טוב, סטייק ראוי (פלטת בשרית זוגית קצת מלוחה, ותמיד טעימה) וחבית בירה ראויה - לינק בעיר.

מסעדה שהיא בר טוב, עם תפריט משתנה לאורך היום, כנפיים נפלאות בלילה, פולנטה מצוינת ובשרים טעימים ביום, ואפילו (ירחם ה') מנות לילדים, בבניין אבן ירושלמית מקושת וקסום, פסטה לא רעה וגם פירות ים ודגים טובים: אדום בחצר פיינגולד.

מנות די גדולות לצד פינגר פוד, בחלל שמתאים גם לאירועים פרטיים, עם קומת גלריה (חמה מדי בקיץ), בר ארוך, שירות אדיב ובד"כ איכות אחידה של האכול (אם כי קרה שנפלנו שם, בשעות של עומס גדול) ומנה אחרונה מהטובות יותר: קולוני ברכבת.

בר נעים, טאפאס, שרימפים, סלטים, סטייקים, ועוד מזון פשוט, לא תמיד זול, עם לא מעט סטודנטים סביב ושירות מחויך, עם תחושה שקיבלת תמורה לכסף: מונא בבצלאל הישן.

ית קפה וביסטרו בלב הסינמטק בירושלים. ברוח המותג עיצוב הפנים הפך למודרניסטי ועכשווי ובגווני לבן בוהק, ומשתלב בצורה זורמת וטבעית עם הנוף המהמם המשתקף מבעד לחלונות הזכוכית הגדולים הצופים לחומות העיר העתיקה ולגיא בן הינום.

קפה ביסטרו מעוצב באופן נעים, עם נוף נפלא לחומות, אוכלוסיה מאד נחמדה, אינספור מדרגות וגישה לא נוחה, אבל אוכל איטלקי קטן, פשוט ולא יקר, ארוחת בוקר מצוינת וריזוטו טוב: לבן בסינמטק.

אוכל איטלקי מעולה, בעיקר מנה חריפה של אראביאטה מהטובות יותר שאכלתי, אווירה בינלאומית אמיתית, שקט בבניין מופלא, שירות מעולה תמיד ומחירים זולים, במזרח העיר אבל לא בעתיקה. איטלקית כאילו הגעת הרגע לאיטליה: אסקדיניה בשייח גראח'.

דיפלומטים, עיתונאים זרים, ותחושה של סרט מרגלים בפטיו של מלון שמאכלס אנשים עם חליפות, ארוחת גריל, מאכלי ים ופלאפל שרימפס (מנה טובה). במזרח העיר, אמנם, אבל רחוקה מתדמיות החומוס-ציפס0בשר, ויקרה, יקרה: אמריקן קולוני. נו, במלון אמריקן קולוני.

איטלקית מוקפדת, אוכל שתמיד עונה על הציפיות, פסטה כמו שפסטה צריכה להיות, טריות במיטבה ולא מומלצת לילדים, במחירים זולים ועם מעט מקומות ישיבה יחסית. תמיד שווה ביקור, תמיד שווה כל שקל: צ'לו בעיר.

הסטייק הכי טוב בארץ, לצד מנות מוקפדות, לא זולות ושוות כמו טרטר סלמון מענג, רביולי סרטנים המוגש במחית כמהין (מציף את פי בטעמים כשאני כותב על זה) ומנות אחרונות שהן פשוט אוי-ואבוי לדיאטה. עם טעם של עוד, שמורה אצלנו לאירועים מיוחדים, ואם הייתי תייר ליום אין שום סיכוי בעולם שהייתי מפספס אותה, כנראה המסעדה הכי טובה בעיר וודאי מהטובות בארץ: קאבאלייר של השף דידי בן הרוש, ולצידה מדרחוב מקסים וחדש בבן סירא עם 3-4 מסעדות/פאבים נעימים.

הסושי הכי טוב בעיר, שהגיע לפני הגעת הטרנד, ע"י בועז צאירי. מי שאוהב סושי, ימצא כאן את האנטי תזה לסושיות-הזבל שצצות תחת כל עץ רענן. סאקורה בחצר פיינגולד.

אוכל מעולה, מנות נדיבות, שירות נעים, אווירה ירושלמית במיטבה, זוגות ומשפחות, סטודנטים וריזוטו פירות ים מדהים לצד אוסך של מנות טעימות, בתחושה שהם מצאו את נקודת האיזון המדויקת שבין הרציני והראוי, המושקע והאיכותי לבין הנעים והלא פלצני, מאד מאד ירושלמית ומאד טובה. צ'אקרה בעיר.

יש עוד הרבה, רק אין לי כוח לכתוב
 

אביבקיץ

New member
ואו, תודה. אפשר עוד שאלה (לא על אוכל)

גבעת התחמושת ביום שבת - מעשי לבקר שם?
 
לצערי הרב, התשובה שלילית.

כלומר, מעשי לבקר שם, אבל האתר שאנו זוכרים משנים עברו עבר שינוי רציני, והוא היום מגודר כחלק מהמוזיאון. זה אומר שלא תוכלו להיכנס לאיזור הבונקרים וממילא תהיו מוגבלים לחניון אוטובוסים עבש. בקיצור, לא.
אם אתם מחפשים פעילויות מעניינות לשבת, אני יכול להמליץ על לא מעט. השאלה מהו ההרכב שלכם (גילאים, כמה אתם), איזה סוג פעילות אתם מחפשים (טיול, מורשת, מוזיאון, טבע עירוני, טבע לא עירוני וכו'), ומהי מסגרת הזמן שלכם.
 

AYELET1

New member
מה זאת אומרת???

אזור הבונקרים סגורר תמידית למבקרים?!
 

אביבקיץ

New member
תודה על ההצעה - כ5 שעות, מהצהריים עד לפנות ער

נהיה אחרי טיול של בוקר, ככה שאין לנו כוח לטיול יותר מדי מאומץ אחרי הצהריים.

נתחיל במסעדה, כי צריך לאכול, אבל אני לא יודעת מה אחרי זה.

הילדות רוצות גבעת התחמושת, אבל זה כנראה לא נוכל, בגלל מה שכתבת.


במשכנות שאננים סיירנו לא מזמן (כשהקטנה רצתה לבקר את המרכבה של מונטפיורי), בעיר העתיקה היינו לא מעט (תמיד אפשר ללכת לשם, אם לא נחשוב על משהו אחר)
 
תפוז דרעק, בלע לי הודעה ארוכה.

אקצר, אולי מחר ארחיב: איזורים פחות מתוירים ושווים במזרח העיר - הר ציון (לפחות שתי כנסיות מרשימות), הר הזיתים (שלוש כנסיות מדהימות), מוזיאון ישראל (תערוכה של בויס וקנטור, תקראו קודם על האמנים).
 

מרי פופ

New member
היינו בגבעת התחמושת לפני שנה

עם חברים ועם הילדים ונהננו מאוד.
הילדים שאלו "עוזים" בכניסה לבניין ורצו בתעלות.
המיצג האור קולי קצת מפוספס בגלל אובר סטימולציה, אבל בסה"כ העברנו שם זמן לא קצר עם הרבה עניין לכולנו.
 

מרי פופ

New member
לפני 20 שנה כשלמדנו באונ' העיברית

(גוף רבים כי שם הכרתי את אישי).
באותם ימים ישבנו קבוע לפחות פעם בשבוע, ב"בית התה של יאן" מתחת לתאטרון ירושלים... אכלנו מרק גספאצ'ו מעולה ופרופיטרולים מתוקים.
יש לך מושג מה עלה בגורלו?
 
הפך ל"יאן סושי באר אסייתי"

בית התה היה מקום מגניב, כנראה שהיום סושי יותר רווחי מתה.
 
תודה רבה

גם לי המידע שימושי. חלק מהמקומות כבר מכירים וצריך לגוון. מגיעים הרבה לירושלים.
 
איזו תשובה מושקעת. בזכות התשובה שלך

קיבלתי חשק לירושלים, ולקחנו מלון עם סיורים בעיר מטעם המלון בערב חג שני ובחג עצמו.
זה כבר חצי פנסיון, אז אני לא יודעת אם נאכל באחת המסעדות שהצעת, אבל בכל מקרה, אני מעלה את הפוסט שלך למועדפים.
 
למעלה