הפינה המוזיקלית לשיפוטכם

3תיתי

New member
ואני אוסיף אריה, ששיר ואנוכי שרות עכשיו ביחד

לדעתי מאד מאד רומנטית ומאד מאד יפה, לקוחה מהאופרה "הכתרתה של פופאה" מאת מונטוורדי. לא ממש משנת הלידה שלי...

לפני הקטע, יש מבוא מקסים מלווה בתיאורבו, כינור בארוק, אבוב בארוק. והשירה עצמה מלווה ע"י הרכב מעולה ושני תיאורבואים! גם הליווי במקרה הזה מקסים במיוחד! השירה משובחת.

הקטע בתרגום חופשי: "אני נהנה להביט בך במראה, חיים שלי, אוצר שלי, נשמה שלי..." בקיצור, פופ ים תיכוני במיטבו.
 

3תיתי

New member


נכון שהאריה הזו מקסימה ביותר? לא כל כך פשוט לשיר אותה. אתמול, המתנו לשיעור גיטרה, ובינתיים ניצלנו את הזמן להתאמן. ראיתי גיברת שעושה ספונגה, לבושה במין חלוק תכלת של גברות שעושות ספונג'ה, נו. החלטנו שאם היא עומדת בגועל של הלכלוך בבית הספר (שם התקיים השיעור), קטן עליה לשמוע אותנו מתאמנות. די הפתיע אותי, שאותה גיברת (הי' בכוונה!), מתעסקת שם עם עמודי תוים. המשכנו באימון, ואז ראיתי, שבמקום סמרטוט רצפה, הוציאה הגיברת פאגוט! (פאגוט=בסון)
 

lavendula

New member
אכן מאוד יפה. יש אריה שכן פשוט לשיר אותה?

זה די נדיר בימינו שילדה תאהב לשיר דווקא את הז'אנר הזה, לא?
 

3תיתי

New member
זה בא לא בכוונה

היא חשבה לקבל כמה עיצות ותרגילים ממורה לפיתוח קול. אני שידכתי לה את י' פשוט כי שמעתי אותה בקונצרט ושמעתי המון רכילויות עליה, שהיא נחמדה ומיוחדת. בתכלעס, שיר התאהבה בה! (וגם אני). גם יפה, גם מוכשרת בצורה מדהימה, גם מורה מעולה ורבת ידע וגם נחמדה. מוגזם לגמרי! י' הסבירה שהיא תלמד מוסיקה עתיקה, כי זה תחום התמחותה, וכמו בלט קלאסי, שהוא הבסיס, שיר תוכל לעשות עם הקול מה שתרצה. ככה שיר לומדת לשיר אריות קשות וגם שירים פופולאריים. י' עוזרת לה גם בזה.

ככל שעובר הזמן ומאזינים יותר לאריות העתיקות, מצאנו כמה הן מקסימות. וגם מצאנו שקשה לנו להאזין לזמרות אחרות מלבד י', שזוכה בפרסים בכל העולם. היא קלקלה אותנו.
 

lavendula

New member
היא לא קלקלה, היא פינקה אתכן


פעם מאוד אהבתי שירת אופרה, וגם פינטזתי על קריירה בתחום, אבל לא עשיתי עם זה כלום
. היום אני עדיין אוהבת, אבל פחות יוצא לי להאזין לז'אנר הזה.
גם הבת רוצה ללמוד פיתוחה, אבל די ברור לי שהיא לא תתחבר לסגנון הזה. כך או כך נותרתי חסרת
לאור כל מה שהיא רוצה השנה: ממשיכה בתאטרון ועוברת לשיעורי גיטרה הרבה יותר יקרים.
 

3תיתי

New member
אצל ההיא?

אני מעולם לא העליתי בדעתי לשיר אופרה. גם לא בחלומות הפרועים ביותר. למען האמת, לא העליתי על דעתי שאני יכולה לשיר בכלל. והקול שלי משתפר משבוע לשובע. וגם המנעד. זה בגלל שי' קוסמת. אנחנו בכלל בברוך. 500 ש' לחודש בלט, 600-700 שקלים לחודש גיטרה, כנ"ל פיתוחה, 120 הרכב גיטרות, 300 יום העשרה במסגרת חינוך חינם.

יש המון מורות לפיתוחה ובמבחר סיגנונות ושיטות. אני בחרתי לפי האישיות. בדרך כלל לא מתחילים בגיל כה צעיר. מתחילים ב-15-16 כי מיתרי הקול צריכים להתפתח וצריך להיות מאד זהירים. אינני יודעת מה הסיכונים, אבל י' אמרה, שהשיעורים הללו מביכים ומגוכחים וילדים מתקשים לעמוד בהם. בחיי שמביך ביותר לעמוד, לסתום את האף בחזקה, לשים יד שניה על הסנטר ולשיר במרץ "דו דו דו" במבטא צרפתי. אחר כך לכחכח בהא בסגנון אוסטרו-הונגרי. ואני לא מגזימה בכלל.
 

lavendula

New member
עוד לא החלטתי. נלך לשיעור ניסיון

אני ממשיכה לחפש גם יותר קרוב אליי, כי גם התאטרון יהיה רחוק השנה, אבל לפחות אתחלק בהסעות עם עוד 2 אמהות.
 

lavendula

New member
איזה קטע. לא היה לי מושג

מצד שני גם לא ממש עקבתי אחרי הקריירה שלה.
 

galitpa

New member
וואו, כמה זמרים מאותה תקופה כבר לא חיים......

ולגמרי לא מזקנה..... עצוב.
 
למעלה