אירוח בפורום- טיפול בעזרת בעלי חיים.

ילד שאימו התחתנה בשנית...

מעט קשה לתת הכוון מקצועי כי המידע שהיא נתנה מאוד מצומצם. אחד מהדברים הכי חשובים בטיפול זו פגישה ראשונית עם ההורים (=אינטייק) כדי לשמוע בהרחבה על הרקע של הילד, ההתפתחות שלו וכיוב', וע"י כך לקבל תמונה למקורות של הקושי הרגשי. מסכימה מאוד עם מה שנכתב - שכדאי לגשת למישהו שייתן הדרכת הורים ויסייע לה לראות את המקום של הילד. נשמע שהוא עבר לא מעט וההתמרדות שהוא נוקט בה היא דרכו להתמודד...
 

daoli

New member
שיתוף: כל חיי הייתי מאוד קשורה לבעלי חיים

גידלתי עכברים, אוגרים, קביות. עבדתי בפינת החי בקיבוץ ובגיל מבוגר יותר במיינקת עם עגלים. בבית תמיד היו חתולים. ואני זוכרת שברגעים שבהם הייתי מאוד עצובה, וחשבתי שאף אחד לא מבין אותי או מקשיב לי, הייתי לוקחת את החתולה, מחבקת אותה ובוכה. הייתי ממש פורקת את הלב שלי בפניה, את סודותי הכמוסים ביותר. היום כשאני בעצמי אמא והיות ואנחנו גרים בעיר ובעלי חיים הוא לא משהו שפוגשים בשיגרה, החלטתי להביא הביתה חתולה כדי שהילדים שלי ילמדו לטפל בבעל חיים וגם כי קיוויתי שהחתולה, תשמש להם מקור לפריקת רגשות. שמתי לב שהילד שמבחינה הפיזית קצת התרחק ממני בשנים האחרונות (כלומר פחות מגיע לחיבוקים ונשיקות), החתולה מוציאה ממנו המון אהבה ועדינות. הוא מחבק אותה, מרעיף עליה נשיקות, מדבר אליה כמה היא נהדרת וחמודה ויפיפיה ומקסימה וכמה הוא אוהב אותה. והבת ממש כמוני, ברגעים שהיא עצובה, היא לוקחת את החתולה למיטה שלה, מחבקת אותה, בוכה ומספרת לה מה היא מרגישה. אני חושבת שזה פשוט נהדר, לראות את זה ולהרגיש את האהבה שמגיעה מהחתולה בחזרה. ומה שהכי חשוב זה שהחתולה לא שופטת, לא עונה בחזרה במילים, היא פשוט שם ומאפשרת לכל הקסם הזה לקרות.
מיאו!
 

daoli

New member
שאלה: יש ילדים, בעיקר נערים שמוציאים את

האגרסיות שלהם ואת המתחים והכעס של גיל ההתבגרות ע"י התעללות בחיות חסרות ישע. האם יש לדעתך מקום לשלוח כאלה נערים לטיפול בעזרת בעלי חיים? ועם איזה חיות כדאי לעבוד איתם במידה והם ידועים כמתעללים בבעלי חיים.
 
ראשית-כל אדם שמתעלל בבעלי חיים באופן שיטתי

ומכוון - מבחינתי זה ממש לא "מוציא אגרסיות" וכיוב', אלא אדם שזקוק דחוף להתערבות טיפולית (ואפילו הייתי ממליצה על אבחון פסיכיאטרי). מחקרים מראים שמעל ל- 90% מהאנשים שנמצאים בבתי הסוהר התחילו את דרכם בהתעללות בחיות. בחלק מבתי הכלא בארץ (גם בכלא "אופק" המיועד לנוער) חלק מהאסירים מטופלים בעזרת בעלי חיים. רבים מהם כאלה שכמובן התחילו את דרכם בהתעללות. הם רואים את עצמם בבעלי החיים האלה ומצליחים בעזרתם להתחבר לרגשות שלהם ולמצוקות שלהם. הפרוייקט הזה מקסים ואם מעניין אותך את יכולה לקרא ע"כ עוד בכתבה: https://docs.google.com/viewer?a=v&...ODRx7W&sig=AHIEtbTcbb4sG-mOOA93YzsQsoos-ctlrA לגבי בעל חיים ספציפי - כמו שכתבתי, אני מאמינה שהילד צריך לבחור את החיה שהכי נוגעת בו. עם כל חיה אפשר לעבוד על כל בעיה
 

daoli

New member
תודה על הכתבה תכף אקרא אותה

את צודקת ואני מסכימה עם מה שכתבת. אבל אני מכירה נערים מהקיבוץ שגרתי בו, שבתור מעשי קונדס, השתובבויות והוצאת אגרסיות, היו מתעללים לעיתים בחתולים (זורקים עליהם אבנים, קושרים להם נפצים לזנבות, יורים עליהם ברובי אויר), בתקופה ההיא כשאני הייתי ילדה, לא היה את תנו לחיות לחיות ולא היתה כתובת לפנות אליה. היום הנערים האלה אנשים מהישוב, הם לא הפכו לעברינים. (אפילו שעשו מעשים שהיום היו נענשים עליהם). ועוד שאלה אם את כבר כאן: במידה ויש פחד אדיר מחיה מסויימת, איך אפשר ללמוד להתגבר עליו. כי לי יש פחד אדיר מעכבישים. בעיקר גדולים כאלה ושעירים, אבל גם מקטנים. כשאני רואה עכביש אני פשוט קופאת במקום ואם הוא זז אני יכולה ממש לפרוץ בזעקות היסטריה ולבכות. אין לי פחד כזה משום חיה אחרת, רק מעכבישים. ושמתי לב שאני מעבירה את הפחד שלי גם לבת, כי היא רואה איך אני מגיבה לעכבישים והיום גם היא פוחדת מהם. מה אפשר לעשות?
 
אין ספק שבעבר לא ראו זאת בחומרה כמו היום...

ומעבר לרמה של מעשי הקונדס, כשאני מסתכלת על זה דרך עיניים טיפוליות - הדברים שאני רואה הם לא טובים
זה להסתכל על יצור חלש, חסר אונים ולעשות דברים שביודעין גורמים לו מועקה רגשית ופיזית קשות ביותר. זה כמו שנסתכל על הורה מכה ולא נחשוב שהוא בריא בנפשו - זה על אותו קו התנהגות. לא סתם קוראים לזה "התעללות". לגבי הפוביה (נשמע מדבריך שזה פוביה ולא פחד) - אם זה משהו כ"כ ספציפי, אני חושבת שהייתי מתמודדת בעזרת טיפול התנהגותי ולא רגשי (כמו שכתבתי למעלה יש את ה- CBT). זה נותן לך סולם התמודדות מאוד מובנה והדרגתי שמסתכל רק על הפחד הסציפי הזה וכיצד להתגבר עליו.
 

daoli

New member
קראתי את הכתבה, תודה מאוד מענין

איפה אפשר למצוא חומר על הטיפול CBT הזה. אני פשוט מתגוררת בחו"ל, זה שם בינלאומי של שיטה מסויימת או שזה משהו שפותח בישראל. היות ואני מתעניינת בתרבות האינדיאנית, הם מאמינים שלכל אדם יש שבע חיות עוצמה. שמאנית אחת אמרה לי שהפחד שלי מעכבישים קשור ליצירתיות שלי. עכביש מסמל אצל האינדיאנים יצירה. אני כמובן לא מצליחה להבין איך משהו שאני כל כך אוהבת : יצירה, יכול להתחבר לחייה שכל כך משתקת אותי.
 
מעניין
גם בטיפול אנו עובדים לפעמים עם קלפים

אינדיאניים שבהם יש תמונות של בע"ח ולכל בע"ח משמעות לגבי האדם שבחר אותו
וכן, ה- CBT נקרא כך בכל העולם
Cognitive behavioral therapy
 
למעלה