תיעוד מראיון עם משאבי אינוש:

palmo

New member
תיעוד מראיון עם משאבי אינוש:

להלן תיעוד של רצף שאלות (לפי סדר) מראיון HR מה דעתכם על השאלות שמסתיימות עם הרבה סימני שאלה או קריאה? ובקשה מכם: איך אני אמורה לענות/להתמודד עם שאלות 21-25-26-27-37 1. איך היה הראיון הטכני הקודם? 2. מה את מחפשת? 3. אפה את גרה? 4. כמה זמן לוקח לך להגיע לפה? 5. האם גדלת שם? 6. נשואה? יש ילדים? 7. ספרי לי על עצמך מהשנה שנולדת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8. ספרי קצת יותר על המשפחה שלך? והאחים מה עושים? 9. ספרי על בית-ספר תיכון? 10. ספרי על האוניברסיטה? 11. האם למדו איתך אנשים מפורסמים???????????????????????????.. 12. יש לך גיליון ציונים? 13. האם עבדת תוך כדי לימודים? אפה? ומה עשית? 14. אפה עבדת יותר מאוחר? מה עשית? למה עזבת? 15. ואפה עבדת אחרי-כן? ספרי לי על התפקיד? האנשים שם? למה עזבת? 16. האם ניסו לשכנע אותך להישאר? 17. מה יספר עליך הממונה שלך? 18. מה קרה שעזבת? 19. האם היה לך ממונים שלא הסתדרת איתם? 20. אפה את עובדת כרגע? מה עשית שם? למה את עוזבת? 21. מה שם החברה הנוכחית? ובכל זאת אני רוצה לדעת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 22. מה את חושבת על המנהלים ברגע שתודיעי על עזיבתך? 23. האם נהנית לעבוד שם? 24. האם את מתראיינת במקומות אחרים? בשלבים מתקדמים???????????.. 25. מה הן צפיות השכר שלך? ובכל זאת אני רוצה לדעת?????????????? 26. האם זה השכר שקבלת לפני? כמה?????????????????. 27. כמה קבלת לפני???????????? 28. מה עם ממליצים? האם יש לך את מספרי הטלפון שלהם? 29. מה עם ממליצים ממקום העבודה הנוכחי????????????????????? 30. מה בעינך את עושה פחות טוב? מה הן נקודות התורפה שלך??????????????? 31. אזה ביקורת שמעת/קבלת ממנהלים או עמיתים? 32. האם יש בך דברים שמעצבנים אחרים? 33. איך התמודדת עם החלטות שלא השתתפת בקבלתם? 34. מה את עושה כשאת פנויה? 35. איך יתארו אותך חברי ילדות? 36. האם ישנם אנשים שקשה לך להסתדר איתם? איך את מתמודדת? palmo 37. מה לא שאלתי ואת רוצה להגיד?????????????????????????
 

inbal76

New member
דעתי על השאלות

7 - שאלה סטנדרטית. (את לא באמת אמורה לפרט איך קראו לגננת, אלא בכלליות: איפה נולדת, איפה גדלת, איפה למדת, צבא, תחביבים בכלליות וכאלה דברים). 11 - שאלה מוזרה. יכול להיות שמשום מה היא חשבה שביה"ס שהזכרת או המקום שגדלת בו היה כזה עם מפורסמים... 21 - שאלה חצופה, בהנחה שהבהרת באופן החלטי שאת לא מוכנה לומר. אם גמגמת קצת ולא היית מספיק אסרטיבית בסירוב יכול להיות שהיא זיהתה בזה חולשה שהיא יכולה לנצל. אבל זאת עדיין חוצפה. 24 - שאלה לגיטימית. את לא חייבת לענות. 25 - סטנדרטי. במו"מ מנסים לגרום לצד השני למצמץ קודם. 26,27 - קצת יותר חצוף, אבל גם זה חלק ממשחקי מו"מ. אני הייתי עונה ככה: "חתמתי בחוזה על סעיף סודיות שבו התחייבתי לשמור את השכר והתנאים בסוד, כמו שאני בטוחה שמקובל גם אצלכם. אני מצטערת, אבל אני לא נוהגת להפר התחייבויות שחתמתי עליהן." 29 - חצוף. 30 - שאלה סטנדרטית ולגיטימית. 37 - סטנדרטי.
 

motior

Member
לגבי שאלה 21 - החברה הנוכחית

לטעמי זה מוזר שאת מסתירה את שם החברה הנוכחית בחברה בה את מתראיינת. מאוד לגיטימי שרוצים לדעת איפה את עובדת עכשיו.
 

inbal76

New member
לגיטימי שרוצים לדעת, אבל

אם המועמד מסרב להגיד, אז זאת חוצפה להשיב ב"ובכל זאת אני רוצה לדעת!" מה זה "ובכל זאת"? אם אמרתי שאני לא מעוניינת להשיב על שאלה מסויימת, אז אני מצפה שיכבדו את החלטתי. אם לא מתאים להם משהו, שלא יקבלו אותי, אבל שלא ילחצו עלי להשיב על מה שהבהרתי שאני לא משיבה. זאת לא חקירה משטרתית. לדעתי זה פחות עניין של מה מותר/אסור לשאול (מותר לשאול את זה), אלא עניין של להתייחס בכבוד ובנימוס למועמד. (להפעיל לחץ לחשיפת פרטים אישיים זה שונה מהפעלת לחץ למצמץ במו"מ).
 

0 אור 0

New member
שאלות ותשובות

א. איך בדיוק תיעדת את כל זה????? - את הקלטת את השאלות בזמן הראיון? [למנהל הפורום - כדאי לטגלן את השאלות לשימוש עתידי של מתראיינים} ב. השאלות כשלעצמן די רגילות, מה שלא רגיל זה שנתנו את כל השאלות בראיון אחד - יכול להיות שזו מראיינת מתחילה ש"שפכה" את כל הרשימה של שאלות אופצינליות ישר על ראשך התמים והמסכן. או שמשהו אצלך נראה לה "חשוד" ואז היא ניסתה לתקוף כל נושא מכמה כיוונים (אולי ענית בצורה לקונית, אז היא ניסה להרחיב) 7. באמת יוצא דופן בצורה מדהימה - אותי בראיון האחרון שאלו על התיכון (איפה למדתי -לא איך היה), ובהחלט נעצרתי רגע בתדהמה, ואפילו סיפרתי להם שזו פעם ראשונה מאז שסיימתי אוניברסיטה שמישהו שואל אותי על התיכון (דוקא יצא טוב, כי במקרה נפלתי על אנשים שמכירים את התיכון שבו למדתי, וזה בערך כמו להגיד בחברת תוכנה שסיימת ממר"ם בהצטיינות). הייתי מצעלמת שחוסר ההגיון של השאלה ומספרת " נולדתי ב .., גדלתי ב ... ולמדתי ב ... עד השירות הצבאי" - אפשר לנצל את זה לספר משהו נחמד על עצמך - כמו נניח שהיית מתנדבת בנוער לנוער, או שכתלמידה מצטיינת - אבל לקצר ולעבור ישר הלאה לתכלס. 11. מוזר - עונים לקונית - לא. 21. ממש לא מקובל בשלב הזה להסתיר את שם החברה בה את עובדת - מה שעושים זה שנותנים את שם החברה ומבקשים שישאר חסוי. 24. מה הבעיה? - כן, אני מתראיינת במקומות נוספים, עדיין אין לי תשובה סופית מאף אחד מהם, אבל החברה/הפרוייקט שלכם נראה מאד אטרקטיבי והייתי שמחה להתקדם אתכם. 25. דרישה מאד מקובלת - המשחק הוא בדרך כלל כזה שכל צד מנסה שהשני יתן ראשון את המספר. אם היא מתעקשת את צריכה לתת לה משהו ולו ס"ג בין לבין (הרי את יודעת כמה את רוצה לקבל). מה שאת יכולה לעשות זה להגיד שהבנת שלפי טבלאות השכר את אמורה לקבל כך וכך, אבל את מוכנה למשא ומתן 26-27. זו היתה שאלה עם מספר ספציפי??? - את לא חייבת לגלות לה שכר קודם, אלא אם כן הוא גבוה מאד. לגבי 25-27 - עד לפני שנים לא רבות, המשחק היה שהמעסיק החדש שילם לפי המשכורת הקודמת +X%, ז"א ששני אנשים באותה חברה ותפקיד קיבלו משכורות שונות מאד כי אחד מהם עבד קודם במשכורת גבוהה מאד ולא נעים להוריד לו. 29. הניסוח גועלי. בדרך כלל מבקשים ממך ממליצים לא שואלים "מה עם ממליצים" - אם היא מבקשת ממליצים מהמקום הנוכחי, את יכולה שוב להסביר לה שזה כרגע דיסקרטי, לכן את לא יכולה להביא ממונים, אבל האם .... זה בסדר (מישהו - עמית, ספק, לקוח ...) 22. שאלה לגיטימית לגמרי - אם את מבריזה למקום עבודה אחד, מה יקרה כשתעבדי אצלנו - התשובה הנכונה היא שאת תדאגי כמובן לסיים את כל החובות והמשימות הפתוחות, לבצע חפיפה, ואת מקווה שמנהלים יפרגנו לך את הקידום/שינוי תחום ... 30 / 36. שאלה מאד מקובלת - היו פה המון שרשורים על הנושא עם רעיונות שונים. את אמורה לחפש נקודת תורפה אמיתית שלך, אבל שלא תפריע לעבודה. אם אפשר שאפילו תועיל. אצלי יצא בפוקס, שכששאלו אותי מה באמת מרגיז אותי אצל אחרים, אמרתי שחוסר יושר זה הדבר שאני ממש לא מוכנה לסבול - כמובן שזה לא היה הגורם המכריע, אבל מסתבר שכנראה זה ממש עזר לקבלתי, כי החלפתי אדם ממש מושחת. ומה שהם חיפשו היה בן אדם עם יושר ואינטגריטי מאד גבוהים. 37 - שאלה מצויינת שמאד חשוב להתכונן אליה - זו השאלה שבה את יכולה להדגיש את תכונותיך הטובות, עד כמה את רוצה להגיע למקום הזה, ועד כמה את מתאימה.
 

Ranimi23

New member
שאלות ששואלים באלביט במשאבי אנוש

זה בדיוק אלה שהופיעו כאן. שואלים על בית ספר, תיכון. סקירה על כל החיים החל מהגן.
 

0 אור 0

New member
../images/Emo207.gif פנו אלי פעם במסגרת תחקיר

בטחוני של מישהו שלמד אתי באוניברסיטה. רבק, אמנם היינו חברים מאד טובים, ולמדנו ביחד 4 שנים, אבל הם לא מבינים איך אני לא יודעת מה בדיוק אבא שלו עושה (במקרה דוקא עם אמא שלו נפגשתי ויצא לנו לדבר על העבודה שלה, אבל זה לא כשלומדים אינפי אני אשאל אותו איך קוראים לאבא שלו ומה הוא עושה לפרנסתו), ומנסים לאמת אתי דברים שקרו לו בבית הספר היסודי, ומאיזה גיל הוא התחיל להתעסק באיזשהו תחביב שלו... תחשבו על כמה חברים שלכם לעבודה או ללימודים אתם יודעים פרטים כל כך אינטימיים של החיים שלהם.
 

palmo

New member
תגובת סיכום לכל התגובות שלכם:

קודם כל, אני חושבת שכרגע התיעוד הזה מספיק משקף ראיונות HR אך הוא הקיצוני מבין אלה שהיו לי. אני מבטיחה שבשלב יותר מאוחר (חוסר זמן) אני אוסיף עוד תיעודים מראיונות שהיו לי בתקופה הנוכחית מאחר ואני מתכוננת לראיון הגדול!!!!!!!!!!. לגבי המראיינת: היא הציגה עצמה כפסיכולוגית שעובדת בחברה כבר שנתיים. 7. ספרי לי על עצמך מהשנה שנולדת! לדעתי זאת שאלה בה המועמד מזמין שאלות מהמראיין. וכך קרה. - אומנם שתפתי פעולה עם השאלה הזאת אך תמיד נקטעתי ע"י שאלות ביניים לדברים שבדיוק עמדתי להגיד. 11. האם למדו איתך אנשים מפורסמים? לדעתי שאלה מגוחכת. - עניתי לה שהאנשים שלמדו איתי לא הספיקו להתפרסם כבר. ייקח להם עוד כמה שנים אם בכלל. 21. מה שם החברה הנוכחית? ובכל זאת אני רוצה לדעת! חוצפה. אני מאוד מקפידה על דיסקרטיות. מניסיון של ידיד שלי שהתראיין בחברה מסוימת ולתום לבו חשף את החברה הנוכחית שהינו עובד בה. שמסתבר לו יותר מאוחר שהמראיין בלי ידיעתו פנה לאותה חברה ע"מ לקבל המלצה... - נתת לה שם חברה אחרת שעוסקת באותו תחום שאני ממנו באה. 24. האם את מתראיינת במקומות אחרים? בשלבים מתקדמים? רוצים למדוד דופק סטאטוס. - עניתי לה שכן ע"מ להכניס אותם לקצת לחץ. 25. מה הן צפיות השכר שלך? ובכל זאת אני רוצה לדעת? לגיטימי. אני מקבלת כרגע 20K ולפי טבלאות השכר אני אמורה לקבל 24K. - עניתי לה 23K . 26. האם זה השכר שקבלת לפני? כמה? לא הוגן. - עניתי שאני לא אנקוב במספר אך אני מקבלת פחות. והדגשתי בפניה שאנשים עולים בשכר לכן גם במקום הקודם קבלתי פחות ממה שאני מקבלת עכשיו. פשוט אנשים עולים מדרגה. 29. מה עם ממליצים ממקום העבודה הנוכחי? - עניתי לה שכרגע לא נראה לי שאני אצלח לארגן מישהו אך אני יכולה לבדוק את זה. המראיינת אמרה שהיא תסתפק כרגע עם שני הממליצים ממקום העבודה הקודם ויכול להיות שיותר מאוחר היא תצטרך מישהו מהחברה הנוכחית. 37. מה לא שאלתי ואת רוצה להגיד? שאלה טובה. הזמנות מצוינת לדגיש את נקדות החוזק. - עניתי שכן ושאלתי היא למה אני מתאימה לתפקיד? אשמח אם אקבל דעתכם על התשובות שנתתי וגם על החששות שלי בפרק הבא מתגובה זו. בסוף הראיון אמרה לי שהשלב הבא הוא ראיון עם המנכ"ל. אגב, בתחילת הראיון הסבירה על התהליך שעומד בפניי ואם אעבור את השלב הזה אז יהיה לי ראיון עם המנכ"ל והדגישה שאני חייבת לעבור ראיון זה. אני לא בטוחה שאכן עברתי שלב זה: 1. מאחר שאחד הממליצים שדברה איתו (מנהל שלי לשעבר מאוד מאוד מנוסה) אמר לי שהוא התרשם ממנה שאני הייתי יותר מדי טובה, ששדרתי שאני מתה למצוא עבודה!!!!!!! 2. בשלב מסוים בריאיון נחלשתי וחשפתי בפניה שהסיבות שבגללם עזבתי מקום עבודה מסוים הן בגלל הצעת עבודה שקבלתי שיש בה הזדמנות מצוינת להתקדם מקצועית במקביל ובגלל חילופי מנהלים שהיו לי יצא להיות כפופה למנהל שלא הסתדרתי איתו מבחינה אישית. אך הדגשתי בפניה שהוא היה מנהל מצוין מקצועית ושלמדתי ממנו הרבה אך לא הסתדרתי איתו מבחינה אישית(עקשן). ונחלשתי יותר כאשר חשפתי בפניה את שמו. החשש שלי שהיא תפנה לאותו ממונה שלא הסתדרתי איתו!!!!!!!! palmo
 
את לא לומדת לקח?

אם אני זוכר נכון, היה כאן שרשור מאד גדול בעבר, שבו כתבת, שמסרת פרטים לא נכונים בראיון לגבי הנסיבות, שבהם עזבת מקום עבודה בעבר. לאחר מכן המראיין שלך רצה לדבר עם ממליצים באותו מקום, ולא ידעת מה לעשות לגבי השקר שלך. עכשיו את חוזרת בדיוק על אותה טעות, ומספרת שעבדת במקום, שלא עבדת בו. לא ברור לך, שזה יכול לעלות לך במקום העבודה? ישראל היא מקום קטן, ויש סיכוי שמישהו במקום החדש מכיר מישהו בחברה, שטענת שעבדת בה, ומכאן המרחק עד לגילוי העובדה, שאת לא עבדת שם המרחק קטן מאד. ברגע, שזה יקרה, את מפסידה מקום עבודה, ולמען האמת בצדק. אני לא מאמין שמישהו ייקח מועמד, שבקורות החיים שלו יש מקומות עבודה פיקטיבים. בנוסף עושה רושם, שאת מתייחסת לראיון כאל מלחמה. מה זאת אומרת "בשלב מסויים נחלשתי וחשפתי..."? לא מדובר כאן במלחמה או בחקירה. מדובר בראיון עבודה. אין כאן מאבק בין המרואיין למראיין, שבו אחד מנסה להסתיר את כל הפרטים והשני מנסה לחשוף את הפרטים.
 

0 אור 0

New member
שיקוף של התייחסותך

ראיון עבודה הוא לא מלחמה, לך ולמראיין יש אינטרס משותף - לגלות הדדית אם את מתאימה למשרה ואם המשרה מתאימה לך. נראה שבתוך כל ההתעסקות הזאת את שוכחת שאם תתקבלי לעבודה, האנשים שעכשיו מולך, הם האנשים שאתם תעבדי. דבר שני שאת שוכחת הוא שמי שמנהל את הראיון זה המראיין. כלומר, שאם את עונה בצורה חצופה, גם המראיין הכי נחמד, יחשוש שיהיו אתך בעיות משמעת כשתתחילי לעבוד - ומה שהם מחפשים זה לא רק את היכולת הטכנית, אלא גם יכולת השתלבות חברתית. כשאת מרימה קוצים כמו קיפוד ועונה בצורה תוקפנית, זה יוצר לך תדמית מסויימת של מי שלא משתף פעולה. מהצד השני, מרוב שאת מתקפדת ומתגוננת, בסופו של דבר את גם חושפת פרטים שלא התכוונת לחשוף. אז מה עשינו בזה? המונח אסרטיביות משמעותו שאת מנומסת וחביבה ואדיבה כל הזמן, משתפת פעולה עם שאלותיה, אבל עומדת על שלך בנושאים שחשובים לך. לגבי שאלות ספציפיות: חמור במיוחד השקר שלך לגבי החברה בה את עובדת. לא הגזמנו? . זה מקרה חמור של חוסר יושר, שיתגלה בשלב מסויים. או שאת משביעה אותה לשמור על חסיון ונותנת לה שם אמיתי, או שאת אומרת לה שאת תתני את השם רק לאחר שתקבלי תשובה סופית מהם לגבי כוונתם לקלוט ואתך - לא אתפלא אם כשתתקבלי לעבודה אצלם, ויסתבר ששיקרת לגבי המקום הקודם יבטלו את החוזה על המקום. לגבי סיפור חיים - ממה שכתבת ברור שאת לא מבינה דינמיקה של ראיון. הרעיון הוא שמי שמוביל את הראיון זה המראיין, בהחלט מותר ומקובל שהוא מכוון אותך עם שאלות נוספות, ולא נותן לך לנאום שעתיים על מעשייך בגן ברכה. לגבי 11 - התושבה שלך נשמעת קצת חוצפנית, היה מספיק לענות לקונית שככל הידוע לך לא. לגבי השכר - אמנם זכותך לא לגלות את השכר הנוכחי, אבל במקרה שלך ומכיוון שאת מקבלת שכר מאד גבוה, דוקא היתה איסטרטגיה טובה מצידך להזכיר את השכר הנוכחי ולציין שאת כמובן מצפה לשיפור. לגבי 37 - כבר כתבתי לך איך היית צריכה לענות, את לא אמורה לשאול את השאלה , אלא לנצל את ההזדמנות להגיד את כל הדברים הטובים שיש לך להגיד על עצמך, והיא לא נתנה לך הזדמנות דרך השאלות. -- כבר כתבתי לך זאת בעבר, ואני חוזרת: לדעתי את חייבת לעשות הכנה עם איש מקצוע, במשכורת שאת מבקשת ובתחום שאת רוצה לעסוק בו , את הולכת ושורפת את כל אפשרויות התעסוקה שלך, בהתראיינות לא חכמה.
 

palmo

New member
• תגובת סיכום לכל התגובות שלכם:

------------------------------------------------------------------------------------------- לגבי חשיפת מקום עבודה נוכחי: ------------------------------------------------------------------------------------------- קודם כל עניתי לה שבשלב זה אני מעדיף שלא לחשוף מקום עבודה נוכחי. אז היא כבר התחילה לשאול שאלות עקיפות בקשר לחברה: 1. מי היו הלוקוחות שלכם? 2. מי היו המשקעים ובקשה שמות. אז כל בר דעת יחשוב שישנם כוונות שהמראיינת ככל הנראה מתכוונת לצור קשר מסויים עם החברה הנוכחית. וכבר ספרתי לכם על המקרה של ידיד שלי..... מה גם נודע לי לא מזמן שאחת החברות שהתראיינתי בהם בעבר יצרו קשר עם אחד הממונים שלי לשעבר בלי ידיעתי!!!! לכן ע"מ להתחמק באילגנטיות משאלה מסוג זה אז חשבתי לנכון לתת שם חברה שדומה מאוד: 1. מבחינת שם חברה. 2. תחום עיסוק. 3. גודל חברה. 4. מקום גיאוגרפי. בסופו של דבר ישנה עובדהמוגמרת אחת: שאם באמת היא תפנה לחברה שאני עובדת בה כרגע אז היא תגרום לי נזק אדיר. לכן במידה והיא תעיז להתקשר לחברה שמסרתי אז ממש לא אכפת לי מה היא תגלה. כך וכך אני אפסיד בשני המקרים!!!!!!!!!! עכשיו נניח שאני אתקבל אז במידה ויתגלה שמסרתי שם חברה לא נכון אז אסביר בדיוק באותם מילים שצינתי לעיל ואז לא אכפת לי לתת את שם החברה הנכון. מה גם אני חושבת כשמתקבלים אז אף אחד לא איכפת לו ממש ממה שקרה. עובדה: ידיד שלי שפוטר ממקום עבודתו והתראיין בחברה מסויימת הוא לא ספר אז שהוא פוטר....אחרי שהתקבל לעבודה התגלה למנהל שלו שהוא פוטר ולא עשו לו כלום! ------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------- לגבי תשובות "חצופות": ------------------------------------------------------------------------------------------- אבהיר קודם שהמראיינת הייתה ממש לא נעימה לעומת שאר המראיינות שראיינו אותי. ובכל זאת כל התשובות שנתתי ושבעיניכם הינם חצופות נאמרו עם הומור ולא ישר נתתי את התשובה. תמיד התחלתי בתשובה כן אן לא והוספתי הערה משלי אבל בצצורה אלגנטית. קצת הומור לא יזיק. בסך הכל רציתי להכניס רוח טובה לראיון. ------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------- עוד קצת פרטים: ------------------------------------------------------------------------------------------- 1. הבחורה המלומדת לא שאלה אותי בכלל על הצבא. ברח לי לספר על זה והיא גם לא שאלה בכלל אבל היא כן התעניינה מה עשיתי כשהייתי בת שנתיים!!!!! 2. לקראת סוף הראיון התיעצה איתי לגבי תפקיד אחר שהיא חשבה שאני מתאימה לו. ------------------------------------------------------------------------------------------- palmo
 
דעתי

"7. ספרי לי על עצמך מהשנה שנולדת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" השאלה כמה עמוק המראיין מנסה לחפור. אין לי בעיה לאמר 'למדתי ביסודי X, חטיבת ביניים Y, תיכון Z' וקצת ריפוד שיציג את הצדדים הטובים שלי מגיל צעיר, אבל לא מעבר לזה. "8. ספרי קצת יותר על המשפחה שלך? והאחים מה עושים?" אני מניח שלרוב האנשים אין בעיה לאמר 'X ילדים, זה עוסק ב Y וזאת עוסקת ב Z' ולספר על רגל אחת על אירוע משפחתי נחמד מהתקופה האחרונה, אבל אם לא מדובר בחברה בטחונית, הייתי שוקל ברצינות לעזוב את הראיון ולהכניס את החברה לרשימה השחורה של חברות שאני לא חוזר להתראיין אצלן אי-פעם. "11. האם למדו איתך אנשים מפורסמים???????????????????????????.." נשמע לי שאלה מפגרת בקיצוניות. אני מניח שהרוב המכריע של המרואיינים יענו ב'לא', מה שלא יוסיף שום אינפורמציה למראיינת. "21. מה שם החברה הנוכחית? ובכל זאת אני רוצה לדעת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" אני בדרך כלל מוחק את שם החברה הנוכחית מקורות החיים, ומסכים לאמר בראיון, חלקית בגלל שמי שיחפור קצת בגוגל ימצא אותה בכל מקרה. אם את לא רוצה לאמר, אני חושב שמותר לענות (עם יותר טאקט), 'אז תרצי'. "24. האם את מתראיינת במקומות אחרים? בשלבים מתקדמים???????????.." זאת שאלה לגטימית שאין למראיינת שום דרך לבדוק את התשובה, אז מה הבעיה איתה ? "25. מה הן צפיות השכר שלך? ובכל זאת אני רוצה לדעת??????????????" היו בפורום דיונים בנושא השאלה הזאת. אפשר לדחות בקש, לדוגמא 'כמה שמקובל בחברה \ בשוק' או 'נדון לכשנגיע להצעה'. "26. האם זה השכר שקבלת לפני? כמה?????????????????." לא עסקך. עדיין לא עסקך. בכל זאת לא עסקך. "27. כמה קבלת לפני????????????" לא עסקך. עדיין לא עסקך. בכל זאת לא עסקך. "29. מה עם ממליצים ממקום העבודה הנוכחי?????????????????????" היו בפורום דיונים בנושא השאלה הזאת. אם יש ממליץ בחברה הנוכחית, כדאי מאוד לתת. אם אין, לגטימי לאמר שלא יודעים שאת מחפשת עבודה.
 

MayaShuShu

New member
אותי שאלו מה בעלך יגיד עליך../images/Emo2.gif

בנוסף לכל השאלות האלו....
 

lh11

New member
דרך אגב

המנחה שלנו באוניברסיטה (שהיא גם יועצת ארגונית) אמרה לנו שאסור (לפי הבנתי, עפ"י חוק) לשאול מצב משפחתי
 
אותי שאלו

אותי הפסיכולוגית בפילת "מה החברים שלך מהצבא חושבים עליך" ואז כשאמרתי מה כתוב לי על המגן, היא שאלה "ומה הם באמת חושבים עליך?"
 
למעלה