הוצאות אש"ל וימי חופשה?

sapirst

New member
הוצאות אש"ל וימי חופשה?

הי כולם, כמה נהוג לשלם לעובד על הוצאות אש"ל (עבור נסיעות לחו"ל) והאם זה אמור להכלל בחוזה העסקה? מה המעמד של זה אם זה לא נכלל בחוזה? האם יש דברים נוספים שצריך לדעת מראש או לדרוש מראש לגבי הנסיעות הללו? (כשבוע בחודש). כמה ימי חופשה נהוג לתת לעובד חדש שנקלט, בעל 5 שנות נסיון בתעשייה? תודה!
 

motior

Member
תשובה חלקית

בחברות בהן עבדתי מקובל לשלם 50$-55$ ליום אש"ל. בד"כ יש הבדל גם לפי יעד הנסיעה (לדוגמא - יפן יקרה בהרבה מארה"ב). בד"כ סעיף זה לא נכלל בחוזה, אלא חלק מנהלי החברה. ככזה, החברה יכולה לשנות זאת באופן חד-צדדי אבל זה בד"כ לא קורה. במקרה שלך, אם מדובר בשבוע בחודש למשך תקופה ארוכה, אולי כדאי לבקש להכניס זאת לחוזה. דברים נוספים שצריך לדעת - יכול להיות שמעניין אותך - חברת התעופה, המגורים (מלון או דירה, המרחק שלהם ממקום העבודה), הנסיעות בחו"ל (מונית, רכב שכור, רכבות...). אין מספר ימי חופשה ש"נהוג" לתת לעובד בעל חמש שנות נסיון, אבל אני הייתי מבקש לפחות 18 ימי חופשה שנתיים. בהצלחה
 

sapirst

New member
תודה! ולגבי עבודה בסופ"שים בחו"ל?

האם נהוג לתת יום חופש לעובד בתמורה לכך שעבד בשישי או בשבת בחו"ל (כאשר בארץ לא עובדים)? איך מדווחים לחברה אם אכן עבדתי בסופ"ש שם, או לא?
 

motior

Member
מאוד תלוי

כל חברה והנהלים שלה. מניסיוני, בד"כ לא מקובל לתת ימי חופש, אבל יש כאן עוד כמה פרמטרים - האם תשהה בחו"ל גם ביום ראשון (בו לא תעבוד)? מתי יהיו הטיסות? האם הם "יעלו" לך בעוד ימי עבודה? או שאלה טיסות לילה? מה אורך הטיסה? (האם העבודה בארה"ב, במזרח הרחוק, במערב אירופה או בקפריסין?) לדוגמא - אם העבודה בעיר מרכזית אירופה, סביר להניח שתצא ביום שני לפנות בוקר (או בלילה בין ראשון לשני) ותחזור ביום שישי בלילה. אם העבודה במזרח הרחוק סביר להניח שתצא כבר בשבת בצהריים כדי להגיע ביום שני בבוקר, ותחזור לארץ רק בשבת (או אפילו ביום ראשון) שלאחר מכן. נהלי הדיווח שונים מחברה לחברה.
 
למעלה