לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2182621,826 עוקבים אודות עסקים

פורום עבודה בהיי-טק

ברוכים הבאים לפורום "עבודה בהיי-טק", המקום שבו תוכלו לשאול שאלות במגוון נושאים המעניינים את העובדים בתחום ואת החדשים המעוניינים להיכנס אליו. לדוגמא:- מה שואלים בראיונות עבודה?- מהם תחומי העיסוק וההתמחות בהיי-טק?- כמה אני שווה בשוק?- מה ההבדל בין מסלולי הלימוד והתארים השונים?- עזרה בהכנת קורות-חיים- ייעוץ כללי - האם באמת בהיי-טק כולם אוכלים סושי?מותר לפרסם בפורום גם הצעות עבודה רלוונטיות לתחום, אולם אנא קחו בחשבון שהודעות בנוגע למשחקי פירמידה ו/או לשיווק רב שכבתי (שר"ש, MLM) לא מקובלות בפורום וימחקו ללא אזהרה מוקדמת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עבודה בהיי-טק

ברוכים הבאים לפורום "עבודה בהיי-טק", המקום שבו תוכלו לשאול שאלות במגוון נושאים המעניינים את העובדים בתחום ואת החדשים המעוניינים להיכנס אליו. לדוגמא:- מה שואלים בראיונות עבודה?- מהם תחומי העיסוק וההתמחות בהיי-טק?- כמה אני שווה בשוק?- מה ההבדל בין מסלולי הלימוד והתארים השונים?- עזרה בהכנת קורות-חיים- ייעוץ כללי - האם באמת בהיי-טק כולם אוכלים סושי?מותר לפרסם בפורום גם הצעות עבודה רלוונטיות לתחום, אולם אנא קחו בחשבון שהודעות בנוגע למשחקי פירמידה ו/או לשיווק רב שכבתי (שר"ש, MLM) לא מקובלות בפורום וימחקו ללא אזהרה מוקדמת.

לצפיה ב-'זקוק לטיפים מהמנוסים בניהול'
זקוק לטיפים מהמנוסים בניהול
<< ההודעה הנוכחית
25/07/2006 | 21:40
8
276

כבר לא מובטל היי טק, מתחיל לעבוד בפעם הראשונה בקריירה שלי בתפקיד ניהולי די בכיר כשאני ה"קודקוד", כלומר כל האחריות להשגת היעדים היא רק עלי ואין את ה"מטריה" של מישהו מעלי שיספוג אש במקרה של בעיות, והתפקיד כרוך בניהול של קבוצה די גדולה של אנשים ( מקצועיים  בכל מיני רמות, חלקם בכירים, וגם לא מקצועיים כמו פקידות וכד' ), קפיצת מדרגה לעומת הנסיון הניהולי שלי עד היום.

מכיוון שיש פה בפורום כמה אנשים שהם גם חכמים, גם מנוסים בניהול, וגם לא מתעצלים לענות תשובות מפורטות ולתרום מנסיונם, אני אשמח לשמוע את הטיפים שלכם לניהול מוצלח של אנשים שחלקם לא קלים.

כל מיני דברים קטנים מטרידים אותי, כמו האם לשמור על דיסטנס או להיות כמו שאני בד"כ - חברותי וידידותי ( לא "יטפסו עלי" אם אהיה נחמד מדי? לצערי כבר ראיתי את זה קורה ). למשל, איך אתנהג כשלמישהו כפוף לי יהיה ידע טוב יותר ממני בנקודה מסוימת? מותר לי להראות לו שאני לא יודע ושאני רוצה ללמוד ממנו? כשמישהו כפוף לי יבוא לשאול שאלה מקצועית שאין לי תשובה עליה, זה בסדר להגיד לו שאבדוק ואחזור אליו או שזה יערער את הסמכות שלי?

מי שקיבלו אותי לתפקיד וגם מי שאני מחליף אותו כבר הזהירו אותי שאני נכנס ל"איזור מלחמה" ולניהול של אנשים שחלקם ינסה "לעשות לי בית ספר", ושאסרטיביות היא המפתח להצלחה בתפקיד ( למעשה זו הסיבה שקודמי הוחלף ). אבל אני לא מרגיש שאסרטיביות באה לי באופן טבעי.

אז איך אתם נשארים גם אסרטיביים וגם בני אדם, איך אתם שומרים גם על עצמכם וגם על העובדים שלכם?  


עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'אל תבלבל אסרטיביות עם כוחנות'
אל תבלבל אסרטיביות עם כוחנות
25/07/2006 | 22:41
4
108
אני מאמינה שכאשר מנהלים אנשי מקצוע טובים, הדרך הנכונה היא דוקא הדרך הטבעית לך לפי דבריך - להיות חברתי וידידותי, לפרגן, לתת לאנשים להיות ראש גדול.
רק מה: להיות נחמד זה לא אומר לוותר, וזה לא אומר לא להיות אסרטיבי.
אתה חייב להבהיר מהרגע הראשון שהנחמדות שלך היא בחירה שלך ולא חולשה, ושאתה נותן לאנשים לבטא את עצמם, ליזום ולהוביל, אבל לא על חשבון דיווח מדויק ועמידה ביעדים ומדדים שאתה מציב להם.
תקפיד על הגדרות תפקיד ברורות לכל אחד. מול כל עובד שכפוף ישירות אליך תבצע תאום ציפיות מאד ברור: מהי שיטת העבודה שלך, איך אתה מצפה ממנו לדווח (ותקפיד על כך), מה הסמכויות שלו להחלטה לבד ובאיזה נושאים הוא חייב לקבל ממך אישור מראש. כדאי מאד להסביר להם שבשלב ראשון אתה מצפה לדיווח יותר הדוק, ושאתה מעורב ביותר דברים ובהמשך, לאחר שתיכנס לעניינים אתה מתכנן לשחרר לעובד יותר סמכויות.
מיד בתחילת הדרך חשוב להגדיר לכל עובד (או להטיל עליו להציע לך) יעדים לעבודתו לטווח קצר/בינוני וארוך, לקבוע מדדים לבחינת ההצלחה ביעדים אלו (רצוי מדדים כמותיים) ולבצע בקרה שוטפת על ההצלחה בעמידה ביעדים ומדדים אלו. חשוב לתת לעובד משוב שוטף - על הטוב ועל הרע. וכאשר יש התרופפות בביצועים, לתת לעובד הזדמנות לתקן את עצמו.
במידה שהעובד מנהל צוות - תגדיר בדיוק מה הציפיות שלך ממנו לגבי אופן הניהול של הכפיפים לו, ואיך הוא מדווח על עבודתם. שמור לך צינור קשר ישיר גם לכפיפים לא ישירים, אך תקפיד לא לעקוף את הכפיפים שלך אלא במקרה חריג במיוחד (ואז תיידע אותו מראש על כך שאתה הולך לשנות את הנחייתו. ורק אם לא ניתן להעביר את השינוי דרכו).
תן לאנשים תחושה שיש להם גב - שהם יכולים לשתף אותך גם בהתלבטות ובקושי בלי לחטוף אחר כך זצים משום כיוון, במידה שהם טועים - תמצה את הדין מולם, אך אל תזרוק אותם לכלבים מול שאר הארגון.
לגבי הידע המקצועי: אתה לא אמור להיות הבכיר יותר מבחינה מקצועית, לכן זה בסדר גמור להתייעץ עם הכפופים לך בסוגיות אלו. אצלי, העובדים תמיד ידעו, שכאשר אני מטילה עליהם בדיקת נושא, הם צריכים להגיש לי את החומר מפורש ומבואר בצורה שאני אשתכנע לקבל את המלצתם, מצד שני הם גם ידעו שאני צריכה נימוק טוב מאד לדחות את המלצתם - ולא עושה זאת סתם כי קמתי על צד שמאל הבוקר. יש לך הזכות והחובה להבין עד הסוף לפני קבלת החלטה, וחובתם להביא לך את המידע בצורה המתאימה.
אם מדובר בפיתוח - ממליצה מאד על ישיבות צוות, שלא נוגעות רק בנושאים "אדמיניסטרטיביים" אלא משתפות לעומק: הגדרות הפרוייקט, code review / design review , סיעור מוחות לבעיות שעולות - הרבה פעמים חשיבה משותפת תביא לפתרונות יצירתיים וטובים יותר. יחד עם זה הדיון מנוהל על ידך, וצריך להיות ברור שאתה אמנם נותן לכל אחד את הזכות לדבר ולהציע, אך בסופו של דבר אתה הוא זה שמסכם את ההחלטה הסופית (ושם נגמר הדיון - אלא אם כן מישהו מצליח לשכנע אותך שיש משהו מהותי שגורם להעלות את השאלה מחדש)
נושא חשוב נוסף: תזכור שאתה המנהל: לדאוג לעובדים, לפתור להם בעיות, לקדם אותם מקצועית, לדאוג להם להכשרה.
לגבי שאלות מקצועיות: אין שום סיבה שתפתור את כולן, זה בסדר גמור, לבדוק ולחזור אליו, או לקשר אותו עם מומחה בתוך הארגון או להביא יועץ. מה שחשוב זה שתתייחס לפניה.
נושא נוסף -  פוליטיקה וחתרנות: חשוב מאד לדעת מה קורה מסביבך, אבל אתה בהחלט יותר ממוזמן להצהיר ( ובעיקר לבצע בצורה ברורה) שהתרבות שלך היא אחרת, שאתה לא מוכן לקבל השמצות מעובד אחד על השני ושאתה לא משתף פעולה בעקיפת סמכות. תקדם אנשים לפי יכולתם המקצועית וביצועיהם ולא לפי קרבתם לצלחת , תתייחס לאנשים באופן שווה ותפרגן ליכולתם - והתוצאות יגיעו ביצירת צוות הרמוני, מסור ונאמן .
עצה אחרונה: בזמן שאתה עושה את כל זאת, חשוב לטפל גם במה שקורה כלפי מעלה: לשווק את עצמך ואת הצוות שלך כלפי ההנהלה, לדווח לבוס שלך, להיות רגיש ל"מעקפים" מהצוות שלך כלפי ממונים עליך , ולחסום אותם בנימוס ובאדיבות אך בהחלטיות. כאשר עובד עשה עבודה יפה, אתה כמנהל שלו תשבח את השגיו בפניו , בפני הצוות ובפני הממונים - אך זה מגיע ממך, ולא שיוצג כאילו הוא עצמאי בשטח.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'ידעתי שיש על מי לסמוך פה '
ידעתי שיש על מי לסמוך פה
26/07/2006 | 11:04
3
56

המון תודה על כל העצות המועילות,

אשמח לשמוע עוד במידה ויש לאחרים מה להוסיף !
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'קשה להוסיף על תגובה כזאת מושקעת '
קשה להוסיף על תגובה כזאת מושקעת
26/07/2006 | 13:40
60
אבל להדגיש כמה נקודות...
1. אל תשחק משחקים ותעשה הצגות.
אנשים יודעים לזהות את האופי שלך ויודעים לזהות זיוף מקילומטרים. תהיה אתה, אבל תשים לב לכל הדברים שאור הציגה בתשובה שלה.
2. אל תתבלבל... העובדים לא באמת חברים שלך אפילו אם אתם הולכים יחד לארוחת צהרים כל יום.
זה לא אומר שאתה צריך לשמור דיסטנס. אם אתה אוהב להיות עם החברה אז תהיה איתם.
רק תזכור שאתה תמיד מיצג את ההנהלה מול העובדים (אל תיפול למלכודת של "אני ואתם ביחד מול הנהלת החברה") ותזכור שהם עובדי החברה ולא אמורים לעשות לך טובות כי אתם חברים (וגם לא להפך)

תזכור גם שלהיות אנושי זה חשוב יותר מלהיות עיסקי.
(אפילו אם לא רואים על זה תמורה) ותזכור שבתור מנהל לפעמים אתה עומד במצבים של בחירה בין משהו רע למשהו יותר רע.
ותזכור שאתה צריך להניע את העובדים...
אבל כל אדם מונע כתוצאה מדברים אחרים. לכל אחד חשובים דברים אחרים. תנסה לטפח את התחומים החזקים שלהם ולתת להם מוטיבציה חיובית.

אה, כן, להתיעץ זה חשוב. וגם להחליט ולבצע מעקב החלטות. יש עוד הרבה, אבל לבנתיים זה מספיק.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'למרות שהתשובה של אור ממש מדויקת אני'
למרות שהתשובה של אור ממש מדויקת אני
26/07/2006 | 17:51
1
59
אשמח להוסיף מספר נקודות מהותיות:
מניסיוני, לעולם אל תיתן לעובד אחד לרכז את כל הידע , עובד כזה תמיד יהיה מודע לכוחו וידאג לנצל זאת(בעיקר בסוף השנה בדיוני שכר)
תדאג שלכל התהליכים שמצריכים ידע מסוים יהיה תיעוד מדויק ברמה כזאת שכל איש מקצוע יהיה נגיש לו .

תדאג לדעת את מרבית הפרטים הטכניים גם אם זה אומר לשבת בין האנשים חודש וללמוד את עבודתם המדויקת.
זה יקשה עליהם לתחמן אותך כשהם ירצו.
בלי קשר , אצלינו בחברה קומת ההנהלה יושבת שתי קומות מתחתינו(הקומה הטכנית) אל תיתן לריחוק פיזי להיות למכשול.
תדאג להתעדכן כל יום מה קורה שם, על ידי סיבוב פיזי, לעבור בין האנשים, להבין את הבעיות שלהם.
לראות מי אלו שבאמת עובדים ומי אלו ש"עובדים" (אבל זה יהיה בעיקר עליך).

תשתדל שהעלאות שכר יהיו דבר מסודר ומאורגן ולא יבואו מעמדה של אילוץ.
עובד שכבר החליט שהוא לא מרוויח מספיק או לא מתוגמל מספיק, כבר יהיה עסוק בלחפש חלופות, וסביר להניח שכבר לא תוכל לבוא אליו עם הצעה מספיק מפתה.
לעומת זאת, אם תיזום בצורה מסודרת דיוני שכר, שבהם מוגדרים בצורה מדויקת המדדים להעלאות השכר, העובד ידע שיש לו למה לצפות, ואיך הוא משיג את ההעלאה הנחשקת. זה גם יגרום לו לעבוד יותר טוב, וגם לא יביא את הדיון שכר מעמדה של נחיתות וכבונוס אלא כתהליך מסודר שהוא תגמול על עבודה פורה ומדויקת.

בכוונה בחרתי את הנקודה הזו כאחרונה, כי היא הכי מהותית:
אם ייצא לך להתעסק מול מתכנתים, תדע שזה עם של אינדיבידואלים, צריך ללמוד על כל אחד מה עושה לו את זה, לרוב זה יהיה בעיקר הכרה ביכולות, תן להם להתבלט בישיבות של כל החברה.
שבח את עבודותם ותציג אותם בפני לקוחות כ:" זה המומחה שלנו בתחום, והוא הסמכות העליונה אצלינו בכל הנוגע לפרוייקט שלכם"
זה ייתן לאותו עובד זריקת אגו שהמשמעות שלה יותר גדולה מכסף.
צ'פר את העובדים, תאמין לי שסופ"ש לעובד מצטיין, הוא בונוס הרבה יותר זול מהעלאה במשכורת ומצד שני מבחינת העובד, הוא צו'פר שהוא מאוד יעריך(יותר מהעלאה במשכורת)
צ'ופר כזה לעובד, רצוי שיינתן בפורום של כל המחלקה שלו שיידעו שכך ייעשה למי שיצטיין באופן חריג.
עם זאת לא לתת לעובדים להבין שזה על בסיס קבוע, אלא ארעי אבל קיים.

שיהיה בהצלחה
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'לא מסכים בקטע של השכר.'
לא מסכים בקטע של השכר.
27/07/2006 | 16:04
55
בעניין של העלאת השכר, לדעתי, לא צריך להגדיר משהו מוסכם. אם תגדיר נניח 10% בשנה אבל שווי השוק של מהנדסי תוכנה יעלה ב-20% - אנשים ירגישו לא טוב עם העניין שהם מקבלים שכר פחות ממה שמגיע להם.

חשוב שהשכר בין העובדים שבאותה רמה יהיה זהה פלוס מינוס. אני יודע שזו בעיה בעולם הזה, אבל לשאוף לכך כמה שיותר.
כלל חשוב הרבה מנהלים לא לוקחים בחשבון: בשלב כזה או אחר אנשים ידעו את השכר של זה שיושב לידם. למעשה הם ממש שואלים וחדברים על זה. לכן אם אחד מקבל 10 והשני 15 - זה יגרור בעיות.
שוב, אני יודע שמה שאני אומר זה מצב אידיאלי, אבל לזה צריך לשאוף.
בנוסף, שוני כזה יגרור, ע"י העלאה זהה מהסעיף הקודם, הגדלת השוני בין השכר. אתה חייב לשאוף לצמצם אותו.

דבר חשוב, שאני בתור עובד הרגשתי באופן אישי, זה שחשוב שהמנהל יתמוך בעניין השכר גם בעובד. ז"א אם מקובל בשוק לתת 15, אך עובד מקבל 10 (ממיליון סיבות שונות) והוא ממורמר על השכר, והמנכ"ל רוצה לתת לו 12 כדי שיהיה רגוע, אתה חייב לייצג אותו ולומר שזה לא תקין ושלדעתך הוא צריך לקבל יותר (כמובן אם הוא זה באמת מגיע לו)

שוב, אלו הם דעותיי כי אני בתור עובד ולא מנהל רואה את זה מהצד של העובד.
המנהל שיש לי כרגע עונה על מה שרשמתי כאן.
הוא האיש הכי אהוב על כל המחלקה שלי וכולם מעריכים אותו, לא רק בגלל עניין השכר. אבל זה חלק מזה.

בהצלחה
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'הפוך את מעלותיך לעוצמות ניהוליות'
הפוך את מעלותיך לעוצמות ניהוליות
26/07/2006 | 19:50
67
שלום
אנסה להציע מס' תשובות לשאלותיך ולהצביע עלכמה כיווני חשיבה אפשריים:
1. אני מניחה שאין זו מקריות שבחרו בך לתפקיד, מישהו חשב שאתה מתאים וראוי.
2. אכן בתהליך כניסה לתפקיד ניהולי ישנו המתח בין למידה להתמקמות, ואתה מבטא אותו באופן טבעי. לכן רצוי וחשוב לשאול שאלות, להשהות את תשובותיך אם אינך בטוח ולהשקיע זמן בלמידה.
3. בעיני חשוב להעצים את המעלות שציינת: ידידותי וחברותי למקור השפעה ועוצמה. רק שכמנהל הביטויים של תכונות אלו יכולים להבוא לידי ביטוי באופן שונה מאשר כאיש צוות. למשל ידידותי יכול להיות מתורגם לצתעניין ולנותן יחס אישי, אלו אחת היכולות החשובות של מנהל, בעיקר כזה שרוצה להביט אחורה ולראות שאנשיו איתו.
לכן חשוב שתסמן לעצמך את כל מעלותיך ותחשוב כיצד אתה הופך אותן לעוצמות, במקום לחשוש שהן אולי יכשילו אותך.
4. כפי שפרטת, בצוות יש מגוון אנשים ולכן חשוב לבדוק מה הצרכים היחודיים שלהם, אינני יודעת בדיוק מיהם האנשים מקצועם וכו', אבל פקידות זקוקות למשהו אחד ואנשי מקצוע למשהו אחר, למשל איתגור וקידום מקצועי. לכן אין נוסחת פלא, אלא מיקוד בפרטים ובתתי הקבוצות בנפרד.
5.  אל תשכח שאתה מנהל אנשים ומשימות, הצוות תמיד יזדקק ממך לקריאת כיוון, לגיבוי, לגיבוש תכנית עבודה בהירה ועוד ועוד.
6. בקיצור, תפקיד ניהולי מחייב גיבוש "אני מאמין" כמו שאתה עושה עכשיו, לפחות ע"פ שאלותיך בפורום. כך לך את הזמן כדי להתמקם וללמוד באותה עת. חשוב בסיכומו של יום, מה עשיתי שהיה טוב בעיני, מה פחות, ממש נהל רישום/יומן. יהיה לך מעניין לשוב ולהביט בהרהוריך ובדרך שעשית בעוד מס' חודשים.

בהצלחה רבה
שרה שוכהנדלר
פסיכולוגית ארגונית ומאמנת למנהיגות וניהול
0545701803
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'נוסף לטאג ליין!'
נוסף לטאג ליין!
27/07/2006 | 10:31
1
32
לצפיה ב-'ושוב תודה לכל מי שענה'
ושוב תודה לכל מי שענה
27/07/2006 | 11:42
35

כולכם תרמתם לי מאד, ואני בטוח שגם אחרים יפיקו תועלת.
עבודה בהיי-טק >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ