כתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים

בתהליך מציאת העבודה הנוכחי שלי, מכיוון שהתמקדתי בעבודות מסויימות והיה לי מאוד חשוב לעשות דברים בצורה מיטבית, עשיתי המון עבודת הכנה על כתיבת קורות חיים. כרגע אני לא מתגוררת בישראל, וסטנדרט כתיבת קורות החיים כאן קצת שונה מזה שבארץ, אבל ממה שלמדתי יש המון מקום לאמץ חלק מהטריקים שמשתמשים בהם כדי לייחד את קורות החים ולהפוך אותם יותר אטרקטיביים עבור מעסיקים פוטנציאליים. כתבתי בבלוג שלי רשומה בה ריכזתי המלצות על איך כדאי לגשת לכתיבת קורות החיים. לא לכל אחד גישה כזו מתאימה, אבל אני באופן אישי למדתי הרבה מכך שהחלטתי לגשת לעניין בצורה מסודרת ומושקעת, במקום לכתוב פשוט רשימה יבשה. למי שמעוניין, אני מצרפת קישורים.
 

tamir pop

New member
אהבתי ../images/Emo45.gif

כל הכבוד על הההשקעה. לדעתי להוסיף לטאג ליינס למעלה. סימנתי אצלה במועדפים גם. אהבתי את הגישה.
 

pixiER

New member
הקדמת אותי...

בדיוק התכוונתי לפרסם את הקישורים כאן ואני שמחה שאת עושה את זה. הרשומות ממולצות מאד, לכל מחפשי העבודה, בארץ ובמיוחד למי שחושק בלנסות את מזלו מעבר לים... האמת היא שאני אשמח לשמוע מקוראי קו"ח, האם הענין שעולה ברשומה, של כתיבת פרופיל קצר, יכול להועיל בתרבות העבודה הישראלית, או שתמיד קורא הקו"ח ירצה לראות את הבאז וורד שהוא מחפש ברשימת המכולת של ניסיון קודם, וכתיבת פרופיל רק תעכב אותו מלהגיע לשם?
 

motior

Member
בסה"כ אהבתי

לדעתי ה"פרופיל" מוסיף הרבה - רק שלדעתי בד"כ ניתן להסתפק בשני משפטים ולא יותר (כך זה למשל ברזומה שלי). כדאי גם להדגיש את החלק הזה - אני בד"כ ממליץ לשים אותו במסגרת.
 

mentorit

New member
אני מהקוראים - העין שלי הולכת

ישר לנסיון. אני מחפשת שילוב מעניין של- גיל,נסיון, שפה נדרשת ושליטה בשפת הדיבור הרלונטית. ככה זה בחו"ל. לגבי הפרופיל- אין הרבה זמן לקרוא הקדמות.מאכזב אך אמיתי... עם זאת בתפקידי שיווק יש יותר מקום ל"מסביב".
 
אני לא יודעת באיזה חו"ל מדובר

אבל כאן (כשכאן זה לונדון), יש דגש גדול על competencies, ובצדק. אמנם תחום חיפוש העבודה שלי הוא פחות טכני מזה של בן זוגי, ועדיין, גם במקרה שלו, הדגש היה על יכולות מסויימות שאין איזו חותמת הסמכה שמאשרת שיש או אין לך אותם. מה שאני מנסה לומר הוא שגם כשחיפשנו עבורו תפקיד של מפתח בכיר, הדגש מבחינת החברות בכלל לא היה על כמה c++ הוא יודע, כי זה כאילו היה משהו שברור שצריך להיות ובלי זה בכלל אין על מה לדבר. הדגשים היו על כישורים ספציפיים, ובעיקר אלו נבדקו בראיונות. צירופי המפתח "פותר בעיות" ו-"בעל יכולת הנהגה" היו פופולריים במיוחד. זה נכון שדברים כמו מה שהזכרתי (תקשורת, יכולת עמידה מול קהל) לא היו רלוונטיים לתפקידים כמו שלו. אבל הם רלוונטיים לשורה ארוכה של תפקידים במוסדות פיננסיים ועסקיים כאן (והם מאוד ברורים לגבי העובדה שזה כך, גם במודעות וגם במהלך תהליך המיון), וזו מטרייה מאוד רחבה שמכניסה את כולם תחת תפקידי "שיווק". בכל אופן, זו גישה. לא עבור כולם היא עובדת, אבל ככה זה תמיד. 40% מהמעסיקים המקומיים מעדיפים שיהיה משפט פתיחה שמצהיר את מטרותיו של המועמד, ולי זה עושה אלרגיה, אז אני לא כותבת כאלו. ואם כבר, אז אני כבר אנצל את ההודעה להוסיף קישור למסמך Pdf מעניין שנתקלתי בו לפני כמה שבועות, שממש מדגים את תהליך העיבוד של קורות החיים של מישהי במטרה לשפר אותם. מאוד אהבתי את ההדגמה שעשו שם, גם אם חלק מהבחירות לא תואמות את הנטייה האישית שלי.
 
למעלה