נפלתי במבחנים הפסיכולוגים

mmeny

New member
../images/Emo10.gifנפלתי במבחנים הפסיכולוגים

נבחנתי לבזק בינלאומי בתור תומך טכני,עברתי את המבחנים הטכניים,נפלתי בדינמיקה הקבוצתית. לעזעזל נשבר לי מהדינמיקה הזאת ומהמבחנים המחורבנים האלו היה דיון,אמרתי דעה מסוימת,האמנתי בה,התוכחתי עליה שרצו להעיף אותה,ועפתי אני משם,לעזעזל נמאס לי
 

JaneLame

New member
טיפים לדינמיקה קבוצתית.

עבדתי בתמיכה טכנית אצל ISP אחר. קבל כמה טיפים שעבדו בשבילי: 1. לדבר עם שאר המועמדים לפני שמתחילים, ללמוד כמה מהשמות שלהם, ולהשתמש בהם בדיון. 2. להיות נורא נחמד ופתוח לרעיונות של כולם, גם אם הרעיונות שלהם לא משהו. הרי המשימות שמקבלים בדינמיקה קבוצתית בין כה וכה אידיוטיות, והמטרה לא לבצע אותן על הצד הטוב ביותר (או לנצח את הקבוצה השנייה בתחרות בניית מגדל אייפל מקשיות), אלא לעבוד באינטראקציה טובה עם השאר. 3. לא להיות זה שיושב בצד ושותק. 4. לא להיות זה שמחלק הוראות גם, כמובן. 5. להקשיב להצעות של אחרים, ומידי פעם לומר, "משה הציע כך וכך, מה דעתכם? אני תומך ברעיון שלו." 6. לא לתאר את הלקוח באופן שלילי, אפילו לא בצחוק. 7. לא להשוויץ הרבה מאוד בידע הטכני. אני באתי בלי שום רקע טכני רישמי וקיבלו אותי, בעוד שהיו הרבה מועמדים עם תעודות ששלחו הביתה. אם הגעת לשלב הדינמיקה הקבוצתית, דהיינו שעברת את המבחנים הטכניים בכתב ממילא. אחד שהגדיש את הסאה אפילו סיפר מול כיתה שהוא האקר שחזר למוטב. הבוחנים נטלו עט פיילוט ועשו קו גדול מאוד על השם שלו. 8. לא לצעוק כדי להתגבר על הרעש, גם אם כולם מדברים ביחד בבת אחת וזה מעצבן. אתה עלול להיראות כמו זה שמחלק הוראות. אם יש לך שאלות ספציפיות, אני אשמח לעזור.
 

לאונרדה

New member
תודה על הטיפים!

אולי אתה יכול לתת גם דוגמאות לשאלות שנשאלת ברקע הטכני? האם היה לך את הבחינה עם הפסיכולוג??
 

JaneLame

New member
שאלות טכניות

את המבחן הטכני אני לא כ"כ זוכרת, זה היה לפני שנה וחצי. כ - 5 עמודים, כולל תמונות. בטח היום שואלים שאלות אחרות, מה גם שאז היו הרבה משתמשים של Dial Up והיום זה רק ADSL או כבלים. אף אחד לא מצפה שתיזכרו בע"פ סטרינגים למודם 33K בכל אופן. גם שאלו על נטסקייפ, והיום כבר אין על זה בטח. צריך לדעת בע"פ את תפריט tools, internet options של האקספלורר. זה בטוח יהיה. צריך לדעת הבדלי גרסאות בין אקספלורר 4, 5 ו - 6. כנ"ל לגבי אאוטלוק אקספרס. שאלות שאני זוכרת ששאלו: 1. כמה חשבונות דואר אפשר להגדיר באאוטלוק? (אינסוף) 2. איזה מהבאים יוצא דופן: IRC, ICQ, AGP, GOPHER או משהו כזה. התשובה - APG. 3. שאלה פתוחה - לקוח מתקשר עם בעיית סיסמא. צריך לתאר סדר פעולות לפתרון הבעייה - כיבוי והדלקה, לבדוק איות נכון של הסיסמא, עברית/אנגלית, CAPS, סיסמא שגויה, ואם כל אלו לא עזרו, לבדוק חיבור כפול (מישהו משתמש כבר בשם והסיסמא שלו). מושגים שכדאי ללמוד: Redback DSLAM PPTP PPPoE K-Flex USB (מישוה סיפר לי שנפל על זה במבחן. יש שאלה פתוחה לגבי מה זה USB, והתשובה שהם רוצים זה כבל שמעביר גם מתח חשמלי וגם מידע) ATM DHCP מה עוד: לדעת לעשות ipconfig (או ifconfig בלינוקס). תמיד שואלים על זה. לדעת לעשות ping winver לבדיקת איזה גירסא של חלונות יש לדביל שעל הקו. לזכור בע"פ את הנתיב ללוקח הבקרה וכאלו. סך הכל מדובר בעבודה שלא מצריכה tech-head גדול, אלא סתם איש שרות. זה לא הייטק. ללקוח דביל מספיק תומך דיי דביל. רוב הזמן עושים ריסטארטים ומגדירים חייגנים. באמת שזה לא קשה, למרות ששמעתי שבבזק בינלאומי דורשים את הידע הטכני הכי נרחב. המכשול היחיד זה הדינמיקה הקבוצתית עם חבורת הפסיכולוגיות האירגוניות (==כאלו שלא התקבלו לתואר שני בקלינית) והראיון האישי. זה משתנה מ - ISP אחד לשני.
 

mmeny

New member
מה עשיתי רע../images/Emo31.gif

לכל אחד היה דעה,ואני כמו חמור,למרות שידעתי שצריך להיות נחמד וכו' התוכחתי על הדעה שלי,אם הייתי לבד אוליי הייתי מותר,אבל היה עוד אחד בדעתי,הוא נשאר ואני לא,למה?קקה! אוליי אני הייתי יותר אקטיבי בויכוחים. אז שאלות: 1)מה עושים שאתה יחיד בדעתך בקבוצה או במיעוט? ששותקים,מוותרים מהר או מנסים לשכנע 2)אם יש מישהו שממש לא מסכים ובעייתי,מה עושים?
 

JaneLame

New member
עד כמה חשובה לך הדעה הזו?

אם אתה משוכנע שמישהו טועה, נסה לומר לו, "אתה צודק, יש דברים חיוביים בהצעה שלך, אבל יש לי רעיון שאולי גם יעבוד". בכל אופן עדיף לוותר לו או אפילו לתמוך בשטויות שהוא אומר, אם יש לו רוב בקבוצה. השורה התחתונה היא שגם אם אתה צודק והדרך שלך הכי טובה, תקבל יותר קרדיט על שת"פ מאשר על דירוג תכונות חיוניות לתומך בסדר האידיאלי. אתה תצא בסדר גמור גם אם תאמץ דעה של מישהו אחר ותתייצב לצידו כדי לממש אותה.
 

TheReverend

New member
לא היית שחקן צוות.

תוצאות דינמיקה קבוצתית הן לא חד משמעיות והרבה תלוי בתפקיד אליו אתה מנסה להתקבל. לתפקיד שיווק יחפשו אשים בולטים עם כושר שכנוע, תכונות שלא יהיו רלוונטיות לראש צוות חומרה למשל. תמיכה טכנית נעשית בצוותים וחשוב לראות שהאנשים יודעים לעבוד בקבוצה. חוץ מזה שאף מנהל לא ירצה עובד שיעמוד מולו כמו אריה וילחם בו. גם אם הוא טועה(ובל נשכח שמנהל לא טועה, מטעים אותו
). אדם אסרטיבי שיודע להביע דיעה מוערך, אחד כזה שלא יודע לשים גבול ולוקח את הקרבות שלו "עד הסוף" בד"כ לא מוערך.
 

mmeny

New member
זהו שדוקא ניסיתי להיות שחקן צוות

לא הייתי היחיד שהתווכח,היו שמה כמה דעות. הבחור שחשב כמוני,דוקא המשיך הלאה. ניסיתי בהתחלה לארגן בחירה ראשונה שחשבתי שהיא מובנת,ובסוף בחירות אחרונות (רעיון שהיה מוצלח). יכול להיות שאני לא משווק את עצמי טוב. סתם חבל,עכשיו נחזור לשליחויות
 

TheReverend

New member
מה שיותר חשוב מהעבודה הזאת

זה ללמוד מהנסיון. לפעם הבאה תשתדל להפיק לקחים וקיבלת פה עיצות טובות לדעתי
 
למעלה