דיון פתוח לתוכנית מעבר ו/או DRP

user32

Well-known member
מנהל
האמת שאתה לא דוגמה מייצגת

עם השנים, הרבה באו והלכו. מי שמגיע לקהילה חדשה ומיד מייצר רעש, גורם הרבה פעמים לאנטי. זה קורה בכל הקהילות ובכל הקבוצות. הפורום ידע עליות ומורדות, יש בו גרעין וותיק יותר אבל גם הרבה שבאים לתקופות קצרות, להתייעצויות וכו'. קהילה או לא, יש צורך אחד אמיתי שאין עליו חולק: מקום בו עובדי היי-טק יוכלו לדון בענייני עבודה בצורה אנונימית. זה תנאי הכרחי לדיונים כאלה והתנאי השני הוא קהילה ישראלית כי מן הסתם רוב הדיונים לא רלוונטיים מחוץ לישראל. כיוון שיש לי את המוטיבציה והאמצעים הכלכליים להרים פרוייקט כזה אני שוקל את זה לחיוב.
 

ronenw3

New member
אכן יש צורך כזה, והרבה ממנו הוא מתחלף

אנשים מחפשים עבודה ואז מוצאים ונעלמים לשנתיים. אנשים שפתאום חווים משבר והם בסכנת פיטורים. burn out, וכיוב'
 

user32

Well-known member
מנהל
יש גם הרבה משתתפים שקטים

אני יכול לספר על המון מקרים. פניות שקיבלתי, אנשים שנפגשתי איתם וכאלה שעשיתי איתם עסקים שאף אחד פה לא מכיר אבל הם קוראים קבועים ויש תקופות שגם כותבים. היה פה אחד שפגשתי באיזה פרוייקט ייעוץ במחלקה IT נידחת של חברת אנרגיה ישראלית. הוא היה בחור חכם מאוד אבל ניווט את הקריירה שלו בצורה גרועה. הוא ראה אותי קורא בפורום והצטרף בעקבותיי. לאט לאט למד את כל הטריקים: ראיונות, ללמוד את הדברים ה"נכונים" וכו'. היה מתייעץ פה הרבה וגם איתי בטלפון. זה היה לפני 11 שנה והוא התקדם למקום יותר הייטקי ופעם אחת אפילו סידרתי לו עבודה במקום טוב (גילוי נאות: קיבלתי עמלת השמה). בשנים האחרונות עבד ביוניקורן ישראלי מאוד נחשק ולפני שנה וחצי בערך התקבל למשרת פיתוח בגוגל ומאז הוא שם. אגב, הוא כבר לא קורא כאן בשנים האחרונות אבל השנים שלו כאן עזרו הרבה, לקבל רעיונות ופרספקטיבה. יצא לי להכיר לא מעט אנשים מהפורום הזה בעולם האמיתי ויש פה קבוצה מאוד איכותית. לא יודע איך זה בפורומים אחרים אבל את הקבוצה הזאת שווה לשמר. זו דעתי.
 

HarmonicWave

New member


 

קלייטון.ש

Well-known member
הבעיה שלך תהיה למשוך גולשים חדשים

בתפוז יש לך את הפלטפורמה שראשית יש לה ציון יחסית גבוה בגוגל, ושנית היא מקדמת בצורות שונות את הפורום שלך. דרך האינדקסים שלה ודרך הדף הראשי. זו הדרך שבה גולשים חדשים מגיעים לפורום שלך. כך אני למשל הגעתי לפורום. אם תקים פורום על פלטפורמה שיש לה ציון נמוך בגוגל, או שבכלל תיצור דומיין שלך שיש לו ציון אפס, איך גולשים ימצאו את הפורום שלך? מה תעשה, תשקיע אלפים בחודש בפרסום? לכן התייחסתי לקהילה הגרעינית שאליה בעצם אתה פונה בהודעה הזו. מעבר לה אין לך לדעתי שום דבר. אבל אתה יכול לעשות ניסוי פשוט: פתח קהילה באג'נדה (שיש להם ציון נמוך), ותראה ראשית כמה מהכותבים הגרעיניים מצטרפים, וגם עד כמה מגיעים אל הפורום כותבים חדשים.
 

vinney

Well-known member
קצת מזדה זהובה, קצת ספאם בפייסבוק, והכל בסדר

 

user32

Well-known member
מנהל
למשוך גולשים זה תמיד בעיה

גם בתפוז לא קל לגייס משתמשים לפורומים. יש הרבה דרכים למשוך גולשים וליצור קהילות. לא מתכוון לדון בזה, נכתבו על זה ספרים ומאמרים אינספור. יש לי יתרון אחד שאין לאחרים: הניסיון שלי. גם בתעשיה וגם בפורום: כ20 שנה. קהילות ופורומים מוצלחים קמים ונופלים על האנשים שמובילים את הפורום. מי שחי ונושם את התחום, יודע איזה תכנים עובדים ואיזה לא, מה המשתתפים אוהבים ומה מעצבן אותם. בקטע הזה תפוז כפלטפורמה בעיקר הפריעה עם שיטות הפרסום האגרסיביות שמתאימות אולי לשנות ה90. אני מודה שלא עשיתי הרבה כדי למשוך משתמשים לפורום. כשלקחתי על עצמי את הניהול זה היה פורום פעיל ויחסית וותיק ובעיקר היה צריך מישהו שימחק ספאם ויפקח קצת על התכנים. לא התכוונתי להפוך לאיש שיווק. אבל כן למדתי עם השנים לזהות מה המשתמשים רוצים ומה הם אוהבים. בסוף התוכן הוא זה שקובע. בפורום הזה יש גרעין סביר להתחלה. הרבה יותר טוב מאשר פורום שמתחיל מאפס. אם יהיה אתר חדש מספיק אטרקטיבי ומשתמשים יסכימו לעבור אליו, אני מאמין שזה יכול להצליח.
 

user32

Well-known member
מנהל
סביר מבחינת גודל, עילית מבחינת איכות


 

jellymean

New member
קלייטון, אתה לא בעניין ולכן אתה לא מבין

במשך כ-15 שנים פעל פורום בחו"ל די חשאי של אנשי הייטק / מתכנתים. זה היה פורום שבאו אליו אנשים מכל מיני ארצות. הפורום היה סודי וגם כיום אני לא ארשום פה את השם של הפורום. אני מצאתי את הפורום באופן די מקרי ודי מהר הבנתי שלא מדברים עליו. למרבה הצער, לפני מספר שנים הפורום נסגר. לפורום לא היה פרסום בשום מקום, גם בגוגל לא היה קל לאתר אותו. זאת הייתה קהילה קטנה, חשאית ודיסקרטית. מזכיר בחלק מהמאפיינים את פורום הייטק של תפוז.
 

Grosseto

New member
אפשר להעביר את הקהילה בלי הג'אנק האלים

ויני וכל מיני כאלה
 

jellymean

New member
כולם פה ציפו במתח לאישור של "הוד מעלתך"....

"המנהל הבכיר".... אתה בטח טוב מאוד בדיבורים....
 

יבגניי34

New member
just let go

דברים מתים, ככה אמא טבע עובדת. תפוז פלטפורמה קשישה ורקובה, וגם הפורום הזה מת מהלך כבר... 3 שנים? לפחות. נכון, השקעת *המון* זמן אנרגייה ומחשבה בניהול הפורום - it's a sunk cost
 

Heroes

New member
אם יש למישהו רעיון לשמירת הארכיון

אשמח לדעת. עד כה ניסיתי את Httrack ואת wget ושניהם לא עשו עבודה ממש טובה. הכי טוב היה לי עם שמירה פשוטה של save as מקומית על המחשב (וגם אז זה לא שומר תמונות בתוך הודעות), אבל זו עבודה לא ריאלית לעשות את זה לאלפי עמודים...
 

user32

Well-known member
מנהל
יש פה הצעה מחבר בפורום. אשמח לשמוע דעות והתייחסויות

בחור שנמצא כאן תקופה ארוכה, הקים ומתחזק את האתר הזה: https://www.redboard.co.il/forum/3 מציע לארח אותנו אצלו.
 

Nuke1985

Active member
חסרים שני פיצרים דיי חשובים שיש בתפוז

אין תצוגה של ההודעות בעץ (מה שמונע מהודעות בנושאים מסויימים "להציף" את הדיון, כמו הדיונים הפוליטיים פה שלא ממש קשורים להיי טק, או כל נושא אחר שלא מעניין את חלק מהאנשים). כמו שאני רואה אי אפשר לסמן הודעות כנקראו (וכדאי שזה יהיה אפשרי גם אצל משתמשים לא רשומים). זה מאפשר להתעמק בנושאים מסויימים וזה החיסרון העיקרי בפייסבוק. אבל אם אתה לא רוצה לארגן פורום חלופי כבר עכשיו , אלא רק להשתמש בזה כאופציה זמנית (מקום שנלך עליו אם הפורום הזה יפסיק לעבוד) עד שנתארגן מחדש זה נראה אופציה לא רעה. זה הפיצרים שצריך בשביל להשוות לתפוז, כמובן שעבור הפלטפורמה האידיאלית אורך רשימת הפיצרים שלי ארוכה כגלות (לדוגמה תמיכה בrss ו activitypub זה דיי שימושי כי זה יעזור למשוך משתמשים חדשים). אגב אם הוא לא רוצה להרוויח מהפורום אני חושב שעדיף לשחרר אותו כקוד פתוח.
 
למעלה