האם אני צריך לשלם על סיווג ביטחוני ?

  • פותח הנושא men43
  • פורסם בתאריך

men43

New member
האם אני צריך לשלם על סיווג ביטחוני ?

התקבלתי לעבוד בחברה בטחונית דרך חברת קבלן. חתמתי מול החברה קבלן על חוזה כאשר אין תהליך תחילת עבודה בגלל שהיה צורך בתהליך של סיווג בטחוני ועוד דברים בירוקרטיים. כמו כן חתמתי גם על טפסים נוספים לשכר. עברו כ 4 חודשים ובזמן אי הוודאות הזה בדקתי עוד חברות וכעת אני בתהליך מאוד מתקדם עם חברה אחרת. לפני יומיים אמרו לי מהחברת קבלן כי אני יכול לבוא להתחיל לעבוד בחברה הבטחונית. אמרתי לחברת קבלן כי יש לי משהו אחר על הפרק לא סופי ואני מעוניין להמתין מספר ימים מאשר להתחיל לעבוד ואז להגיד שאני עוזב. בחברה קבלן מאוד התעצבנו ואמרו לי כי אם אני עוזב אז אני צריך לשלם כמה אלפים על הסיווג. בחוזה שנחתם לא נאמר שום דבר על זה. האם אני צריך לשלם על סיווג ביטחוני ? האם יכולים לגוות ממני בכח ? (בעיקרון אני יכול להתחיל לעבוד ולעזוב אבל אני לא מעוניין להתנהג ככה מול הלקוח. הלקוח יודע את המצב ואישר לי להמתין מספר ימים ולראות לאן הרוחות נושבות.)
 

קלייטון.ש

Well-known member
אם בחוזה לא כתוב שאתה צריך לשלם אז אתה לא צריך

אבל השאלה האם התחייבת בחוזה להמתין 4 חודשים ואז אם יקבלו אותך אתה מחוייב לעבוד אצלם. אם התחייבת לזה אז אם לא תעבוד אתה מפר את החוזה, והם יכולים לתבוע את הנזקים שלהם בגין הפרת החוזה. אם הנזק הוא עלות הבדיקה הבטחונית שהתבזבזה, אז זה מה שיתבעו.
 

vinney

Well-known member
חוק חופש העיסוק הוא חוק יסוד

אתה לא חייב לעבוד אצל אף אחד, ואם נגרם למישהו נזק כי החלטת לא לעבוד אצלו - אף אחד לא יכול לתבוע אותך כל כך. &nbsp הדבר היחיד שיכולים לתבוע ממך זה עלות הכשרה (כי זה משהו שקיבלת), סיווג זה לטובת המעסיק בלבד ולא נשאר כנכס לעובד ואין שום דרך שמישהו יתבע את זה ממנו גם אם בחוזה כתוב כזה דבר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
כל אחד יכול לתבוע את מי שמתחשק לו

אי אפשר למנוע מגורם אחד לתבוע גורם אחר. השאלה היא רק מה יעלה בגורל התביעה בבית המשפט. אם אתה חותם על חוזה ומתחייב למשהו, ולא עמדת בהתחייבות שלך, יכולים לתבוע אותך על הפרת החוזה, ולתבוע פיצוי בגין הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפרת החוזה. ובית הדין ידון ויפסוק.
 

vinney

Well-known member
זה יקר להגיש תביעות סרק

לא רק מבחינה כספית - מעסיק שתובע מועמדים לעבודה זה לא מעסיק שהרבה אנשים ירצו להיות מועמדים אליו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
"יקר" זה מושג מאד יחסי

העלות של הגשת תביעה לבית הדין לעבודה היא אגרה בגובה 1% מסכום התביעה (בדרך כלל פחות כי לא כל רכיבי התביעה חייבים אגרה). אם התיק מסתיים בפשרה מוחזרת מחצית האגרה. בנוסף צריך לשלם את שכר הטרחה של עורך הדין שיגיש את התביעה. למעסיק רציני יש יועץ משפטי על ריטיינר, או בכלל יש לו מחלקה משפטית. אז עלות הייצוג המשפטי בתביעה למעסיק יכולה להיות אפס כי הוא בין כה וכה מחזיק עורכי דין. מעבר לכך צריך לקחת בחשבון מקרה של הפסד, שאז צריך לשלם הוצאות לצד שניצח. אפילו בתביעות עתק מדובר בסדרי גודל של 10,000 ש"ח ולא סביר שיגיע ל-100. בתביעה קטנה יכול להיות שייפסק שכל צד יישא בהוצאותיו. לעובד המתגונן בפני תביעת סרק העסק יכול להיות יקר כי הוא לא מחזיק עורכי דין והחברה האלה נורא יקרים ודורשים את שכר הטרחה שלהם מראש. יכול להיות שהופעת שם המעסיק בפסקי דין מהווה גורם לרעתו אבל אי אפשר בגלל זה להימנע מתביעות איפה שהמעסיק חושב שנגרם לו עוול. מעסיקים תובעים עובדים על גרימת נזקים כל הזמן, והרבה פעמים זוכים (אם כי לא תמיד). בדרך כלל קיימים אירועים עובדתיים עליהם מבוססת התביעה. כך שגם אם המעסיק הפסיד, התביעה אינה תביעת סרק. עובד פוטנציאלי שבכלל בודק אם המעסיק המיועד שלו מופיע בפסקי דין, ומוצא שכן, יגיד לעצמו שהוא לא יגיע למצב שהוא גורם נזק למעסיק.
 

vinney

Well-known member
אחי, אתה חופר. זה לא רלוונטי ולא מעניין כי זה לא יקרה.

אף אחד לא יתבע אותו. קח את הדיון התיאורטי שלך למקום אחר. גם אם יתבעו אותו - זה כל כך מופרך שלא תהיה שום בעיה למצוא עורך דין שיטפל בזה על חשבון הוצאות המשפט שיפסקו לטובתו. יש גם מספיק ארגונים וגופים שיסכימו לטפל בזה גם כי זאת תהיה תביעה כל כך מגוחכת שהיא תספק פרסום חינם לכל גוף המייצג עובדים. &nbsp זה פשוט מעבר לכל מבחן סבירות ואם מישהו יהיה מספיק טיפש להגיש תביעה כזאת היא תדחה על הסף.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא אחיך ואתה זה שפתח דיון תיאורטי

בנושא שאתה בבירור לא מבין בו. דע לך שנדיר מאד שתביעות נידחות על הסף, כי לכל אדם עומדת זכותו להשמיע את טענותיו בפני בית הדין. אפילו הן נראות מראש מופרכות. אם יש חוזה חתום אז אפילו אם בית הדין יחשוב שהתביעה "מגוחכת" כדבריך, היא לא תידחה על הסף ויתקיים בה דיון. אני לא אמרתי שיתבעו אותו אלא שיכולים לתבוע אותו. זה תמיד נכון. נכון שלא בעיה למצוא עורך דין ואולי הוא יסכים ששכרו יהיה קשור להוצאות שייפסקו, אבל הוא קודם כל ירצה תשלום, אשר יקוזז בבוא היום מההוצאות. העורך דין לא יעבוד בשבילך חינם במשך 3 שנים.
 

vinney

Well-known member
תראו אותו מומחה למשפטים דגול


אין גבול לחוצפה שלך, הא? בתור מי שלא עבד יום בחייו בתעשיה הזאת יש לך הרבה דעות והרבה ״ידע״ שלא מחובר ולכלום ולשום דבר. עכשיו אתה גם עורך דין?
 

men43

New member
לא קיבלתי הכשרה

סיווג כן נשאר לעבוד בעיקרון אבל לא מוזכר שום דבר כזה בחוזה.
 

men43

New member
אין שום אזכור בנושא בחוזה.

אין אזכור לגבי סיווג או לגבי המתנה.
 
כן ולא

מה זה לעזוב עבודה אחרי שחתמת חוזה? כולם כבר חשבו הנה אתה בא ואז אתה לא מגיע. לא תקין. &nbsp דיברת עם החברת קבלן שאתה מחפש משהו אחר בגלל האי ודאות? אם כן אז אולי זה בעיה של החברת קבלן אם לא אז יצאת כנאפה צבע מאכל. &nbsp החברת קבלן חשבו אתה מגיע לעבוד וזה למה הם ספגו את העלות של הסיווג. לא בא לעבוד - שלם להם. או לפחות תשלם משהו על זה. &nbsp אנשים לא מבינים מרגע שחתמתם זהו הכל נסגר. גם האי ודאות זה מול החברת קבלן תתפטר מראש אל תחפש במקביל.
 

jellymean

New member
פותח השרשור צריך ייעוץ משפטי (לא יקר)

יש בזה עניין חוזי אבל גם עניין של דיני עבודה.
 

BravoMan

Active member
הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה לקחת את החוזה שלך

וללכת עם זה לעו"ד שמבין בחוזים. זה כנראה יעלה לך, אולי כמה מאות ש"ח, לא בטוח מה המחירים, אבל הוא היחיד שיוכל, אחרי בדיקה מדוקדקת של החוזה, להגיד אם אתה חייב למישהו כסף או לא. &nbsp כי זה תלוי בחוזה שלך שאנחנו לא יכולים לראות, וגם אם היינו רואים, אני לא חושב שיש כאן עו"ד שיכולים לומר בוודאות. &nbsp מה גם, שנראה שהתשובה שלך משכה כמות טרולים גבוהה מהרגיל...
 

BravoMan

Active member
אני לא יודע למה החלטת שאני מדבר דווקא עליך

אבל היות וכבר הגבת להודעה שלי, בוא נסתכל על התגובה שלך רגע: &nbsp "מה זה לעזוב עבודה אחרי שחתמת חוזה?" זה בדיוק מה שזה - חתימת חוזה אינה התחלת עבודה, זה צעד אחד לפני, ולמרות שאולי נראה שלא ממש מקובל לעזוב בשלב זה, כבר קרו דברים מעולם, והיום אפילו על חוזים של חברות סלולר אין קנס יציאה מוקדמת. &nbsp "כולם כבר חשבו הנה אתה בא ואז אתה לא מגיע. לא תקין." מי זה כולם? אלא אם אתה עובד בחברה בה המועמד חתם ועשית סקר, אין שום משמעות להצהרה הזו. &nbsp "אם כן אז אולי זה בעיה של החברת קבלן אם לא אז יצאת כנאפה צבע מאכל." אין לי מושג מה זה "כנאפה צבע מאכל", אבל זה בטוח לא קשור למה שהשואל המקורי רוצה לדעת! &nbsp הוא רוצה לדעת אם יכולים לחייב אותו לשלם על תהליך סיווג שהוא עבר, והתשובה לזה אינה תלויה בהודעה מילולית לחברת קבלן, אלא רק בחוזה כתוב שיש לו מול המעסיק \ או הקבלן. &nbsp "החברת קבלן חשבו אתה מגיע לעבוד וזה למה הם ספגו את העלות של הסיווג." &nbsp אתה קורא מחשבות? אם כן, סבבה, אני מקבל שזו תשובה אמתית אותה לא טרול. &nbsp אחרת - אנא על תקשקש. הוא יכל גם להיכשל בסיווג. המשרה יכלה להיות מאוישת לפני שהוא סיים את הסיווג. המשרה יכלה להיות מבוטלת לפני שהוא סיים את הסיווג. יכלו להחליט סתם לא לקחת אותו, גם אחרי שעבר את הסיווג. &nbsp אם אתה באמת חושב שחברת קבלן שלמה על הסיווג מתוך ידיעה מלאה שהעובד יעבוד במקום הספציפי הזה, ואתה מאמין שמישהו החזיק משרה לא מאוישת חודשים בתקווה שאכן מומעד אחד ספציפי יעבור סיווג, מקומך לא בפורום הזה... &nbsp "לא בא לעבוד - שלם להם. או לפחות תשלם משהו על זה." יש לך משהו אישי נגד השואל, או מניות בחברת השמה? כי אם לא, אין לך שום סיבה רציונלית לתת עצה כזו! &nbsp "אנשים לא מבינים מרגע שחתמתם זהו הכל נסגר" לא, אתה זה שלא מבין שלא ככה דברים עובדים בהייטק. &nbsp "גם האי ודאות זה מול החברת קבלן תתפטר מראש אל תחפש במקביל." לחפש במקביל ואפילו להתמקח דרך השוואת חוזים זו נוהל מקובל. &nbsp היו מקרים מעולם שחברות פטרו עובדים ביום הראשון מסיבות כאלה ואחרות. אין סיבה שעובד לא יכול להתפטר ביום הראשון, אלא אם יש סעיף ספציפי בחוזה או בחוק שמונע זאת ממנו. &nbsp אבל בכל מקרה, זו אינה השאלה. אולי אתה לא טרול, אולי אתה סתם מרגיש נעלב בשם חברת קבלן, אבל כך או כך זו לא סיבה לתת עצות אחיתופל. &nbsp השואל שאלה שאלה פשוטה: האם הוא חייב לשלם על סיווג או לא. התשובה לשאלה שלו נמצאת בחוזה שחתם, ולא ברגשות שלך או של מישהו אחר.
 

jellymean

New member
bravo, שים לב שהסוגיה הזאת מערבת דיני חוזים ודיני עבודה

פותח השרשור צריך לבדוק את הסוגיה. כיום אפשר לחפש בגוגל, לפנות לשי"ל וגם לפנות לייעוץ של עו"ד. ואפשר גם לפנות לפורום ולבקש עצה חינם יד 2 מטרולים....
 

Nuke1985

Active member
אפילו אם רשום בחוזה שהוא חייב לשלם זה לא בהכרח נכון

יש דבר כזה שנקרא "תום לב", אם חוזה לא עובר איזהשהי רמת סבירות או הוגנות שקבע בית משפט ייכול להיות שאין דרך לאכוף את זה וכדאי לדעת את זה (לדוגמה שמחתימים עובד על סעיף אי תחרות ובהרבה מהמקרים אי אפשר לאכוף את זה). בכל מקרה כדאי שכן ידבר עם עורך דין או לפחות יעשה מחקר באינטרנט. כמובן שאם הוא עצלן או קמצן הוא ייכול לנסות לעמוד על הרגליים האחרות ולנסות לחרטט קצת שיחשבו שלא כדאי להתעסק איתו. מה שנראה לי דיי סביר זה שגם הם מנסים לחרטט והולכים לפי שיטת המצליח (אז הם יעזבו אותו דיי מהר).
 
למעלה