האם יש טעם לחפש היום עבודה?

הפרבולה

New member
אבל יו"ש נמצאת על ההרים במרכז ארץ ישראל שחולשים על כולה כמעט

וגם עם לבנון יש בעיות בטחוניות לא פשוטות, וגם עם סוריה אבל שם לפחות אנחנו על רמת הגולן עם יתרון טופוגרפי.
&nbsp
וחוץ מזה כמו שאמרתי ביו"ש חיים 750000 יהודים שחוץ ממך אף אחד לא מתכוון להפקיר אותם, בלבנון לא היו ישובים יהודים.
 

vinney

Well-known member
"אף אחד"? אתה אומר את זה כאילו זאת עובדה

גם בלבנון ניסו להקים התנחלויות, תרשה לי להזכיר לך. וגם מסיני ומעזה פינו יהודים ש"אף אחד לא התכוון להפקיר", תרשה לי להזכיר לך. &nbsp ואם כבר - למה אתה מחשיב אותי ל"אף אחד"? אני לא "אף אחד". אני "לפחות אחד" וכמוני יש רבים מאוד שחושבים שאתה צריך לאכול את הדייסה שבישלת לעצמך על חשבונך.
 

הפרבולה

New member
אוקי אולי לא אף אחד , יש גם מישהו ברמת השרון

שבעד להפקיר את המתישבים היהודים ביו"ש, ואולי איזה ישראלי יורד אחד שחי בפורטוגל, לא חושב שהם מהווים כמותית אפילו מנדט אחד . &nbsp הדוגמה של סיני ועזה לא רלוונטיות כי לא הפקירו אותם, פינו אותם עם פיצויים שמנים כמו שצריך להיות.אף אחד כמעט לא העלה בדעתו ( חוץ מכמה הזויים כמוך ) להשאיר את יהודי גוש קטיף לחסדי גדודי אל אקצא והחמאס.
 

BravoMan

Active member
אתה ברצינות משווה מדינות וותיקות ומבוססות

למובלעת מלאה פליטים שהפכו למחבלים?
 

vinney

Well-known member
הטענה הייתה שלא ניתן לקיים גבול בלי הסכם שלום

הראתי דוגמא בה אנחנו כן מקיימים גבול בלי הסכם שלום. &nbsp מה מעברו השני של הגבול הזה - באמת שלא צריך לשנות. אבל כרגיל - דווקא הימין ה"פטריוטי" מעסיק את עצמו בלייצג את עמדת האויב.
 

BravoMan

Active member
למה אתה קורא "לקיים גבול"?

כי אנחנו לא מקיימים גבול מול עזה. &nbsp מעבר לחדירות, ולבלונים, לטילים, ולהסתערויות מסיביות על הגדר, יש לנו מעברי סחורות פתוחים, אפילו בזמני מבצע, ויש הזרמה של גז, מים, דלק, וחשמל לרצועה. &nbsp משהו שאנחנו לא עושים מול סוריה או לבנון גם בימים של רגיעה. &nbsp הטענה שלך היית, ואני מצטט "מי שעובר את הגבול מקבל כדור בראש". עבודה, שמול עזה זה לא קורה, ומי שטיפה שכל בראשו יבין שזה בחיים לא יקרה מול יו"ש, גם אם נעשה את מה שאתה מציע.
 

vinney

Well-known member
וזאת אשמת מי?

פעם אחרונה שבדקתי המדינה הייתה מנוהלת ב20 השנה האחרונות על ידי ממשלות ימין.
 

BravoMan

Active member
אשמת מי באמת?

הימין (כביכול) אולי מנהל את המדינה, אבל מי שבוכה ולוחץ להשאיר את כל מה שהזכרתי פתוח זה השמאל היקר שלך... &nbsp הרי אם הייתי מבקש לסגור את זרימת המים, דלק, חשמל, גז, וסחורות לעזה, הייתי אומר שאני עם הימין הקיצוני \ משיחיסטי \ נאצי וכו'.
 

vinney

Well-known member
זה בעיה שלך מה אתה חושב על זה, אני רק מציין עובדה

אם תשאל אותי היה צריך לעשות את זה כבר מזמן - אבל כמו שדעתך לא הכי חשובה כך גם לא שלי.
 

הפרבולה

New member
פה אני מסכים איתך לגבי עזה

אם הבנתי אותך נכון אתה בעד לסגור את הגבול היבשתי עם עזה הרמטית ולא להעביר להם סחורות חשמל דלק ומים, אם זו דעתך אני גם בעד.
 

vinney

Well-known member
כן, זאת דעתי

יש להם גבול יבשתי עם מצרים וגישה לים (שאנחנו צריכים להפסיק לחסום), ואין שום סיבה שהם יקבלו אפילו חצי משאית דרך מעברים מישראל. &nbsp שיביאו לשם מה שהם רוצים, במילא הם מביאים כבר כל מה שהם רוצים שיהיה להם. אבל כל פעם שטיל עף משם מזרחה - צריך להוריד להם את כל התשתיות, כמו שעשו בלבנון ב2006. לא זכורים לי הרבה טילים מלבנון מאז.
 

BravoMan

Active member
אתה מבין שבשורה הראשונה כבר אישרת את מה שכתבתי?

"וגם לא טענתי שהם ״ממש לא כמו המחבלים בעזה״" ומול "האוכלוסיות שונות, התרבויות שונות".

אז לא הבנתי - הערבים בעזה שונים מערביי יו"ש או לא?
אם הם שונים, למה מחבלים ערבים ביו"ש תוקפים את החיילים שלנו בדיוק כמו מחבלים בעזה?

"אני רוצה שיהיה גבול ברור, וכל מי שעובר את הגבול הזה יקבל כדור בראש"
גם אני רציתי, ועזה הוכיחה שזה לא עובד.

כי אי אפשר לתת כדור בראש לטיל שמגיע לכל מקום במדינה.
ואי אפשר לתת כדור בראש לבלון נפץ.

ומאוד קשה לתת כדור בראש למי שמגיח ממנהרה באמצע חדר אוכל של קיבוץ, שמאוכלס באות חקלאים יצרנים שאתה כביכול רוצה להגן עליהם.

יש לנו 15 שנה של ניסיון שמה שאתה ואני רצינו לא מציאותי.

ההבדל הוא שאני למדתי להתאים את הציפיות שלי למציאות ולהודות בטעות החמורה שעשיתי כשתמכתי בהתנתקות, בעוד שאתה ממשיך להתלהם וללכת ראש בכיר.

אגב, מזכיר לך, שהמדינה היא זו שהקימה את גוש קטיף ועודדה אנשים להתגורר שם, ולכן כשהמדינה מחליטה לשנות את דעתה ולפנות אותם משם בכוח, מן הראוי שתפצה אותם.

זה לא משנה אם הם רצו להישאר או לא, ואם הם באו בגלל התמלוגים או בגלל אידאולוגיה.
מדינה יצרה, מדינה הרסה, מדינה צריכה לקחת אחריות!
 

vinney

Well-known member
"מדינה צריכה לקחת אחריות"?

מי זה "מדינה"? זה אני ואתה! מי שילם להם מליונים? זה בא מהכיס של כולנו! בעיקר של אלה שממש לא רצו לשלם לגנבים האלה כלום, כי מה לעשות - הימין בארץ נתמך על ידי פרזיטים דתיים ובלעדיהם לא היה מתקיים. &nbsp אתה טוען שעשית טעות למה? המעשה היה נכון. זה שאתה חשבת שתוצאות יהיו אחרות - כן, זאת טעות, אבל זאת הבעיה שלך. כל מי שמכיר את האזור ומבין את האזור לא ציפה לשום דבר אחר, והבעיה העיקרית היא עם התגובה הרופפת של "המדינה" שצריכה הייתה לקחת אחריות, לא עם זה שקם לנו גבול סוף סוף. &nbsp
 

BravoMan

Active member
למה אתה מכליל את עצמך במדינה?

למיטב זיכרוני כתבת שאתה לא משלם מסים למדינת ישראל, אז אתה בטח לא חלק מהמדינה. &nbsp המדינה זה גם הממשלה והמוסדות שמקבלים את ההחלטות בפועל ושולטים על הביצוע שלהן. נכון, הם מתקיימים מכספי המסים שלנו, אבל בסוף הם אחראים על ההחלטות, ואם הם עשו טעות וצריכים לשלם עליה, אובכן - זה חלק מהסיבה שאנו ממנים אותם. &nbsp אם המדינה תפגע בי יום אחד, אני מצפה שהיא תפצה אותי. אם קשה לך לעקל את זה, תחשוב על זה כמו סוג של ביטוח - אתה משלם פרמיות כביכול על כלום כדי שאם יום אחד יקרה משהו, תקבל כסף שיאפשר לך להתמודד עם זה. &nbsp למה עשיתי טעות? כי תמכתי בדרך פעולה שהפכה את המצב שלי ליותר גרוע, וכן, אני מודע שהסיבה לכך היית חוסר ההבנה שלי. &nbsp אלה שאתה יותר גרוע, כי אני לפחות הבנתי את הטעות שלי, אבל אתה ממשיך עם הראש בקיר! אתה חושב שזה ששרטטו איזשהו קו גבול מול עזה הטיב עם מישהו? &nbsp איזו תגובה אתה חושב תפתור את המצב בעזה?
 

vinney

Well-known member
כשהמתנחלים גנבו מליונים - ועוד איך שילמתי

עכשיו אני לא משלם - עכשיו אני גם ממשיך לטעון שלא צריך לתת להם כלום, ואני אישית באופן אקטיבי מיישם את מה שאני אומר: לא נותן להם כלום. &nbsp "כי תמכתי בדרך פעולה שהפכה את המצב שלי ליותר גרוע, וכן, אני מודע שהסיבה לכך היית חוסר ההבנה שלי." - אתה טועה בשתי הנקודות. ההתנתקות לא הפכה את המצב שלך לגרוע יותר, וחוסר ההבנה שלך לא השפיע כהוא זה על ההתנתקות. היא הייתה מתקיימת איתך או בלעדייך, אתה לא כזה חשוב. &nbsp "אתה חושב שזה ששרטטו איזשהו קו גבול מול עזה הטיב עם מישהו?" - בוודאי. אתה חושב שאם לא הייתה ההתנתקות המצב היה הרבה יותר טוב? על סמך מה אתה חושב כך? &nbsp "איזו תגובה אתה חושב תפתור את המצב בעזה?" - ע"ע לבנון.
 

BravoMan

Active member
המתנחלים לא גנבו שום דבר!

אתה אוהב לדייק במילים כן? אז אתה צריך לדעת שכשממשלה מחליטה לתת לך משהו, זו לא גנבה בהגדרה. &nbsp ואגב, וויתרת על הזכות לטעון מה מגיע ומה לא מגיע לאזרחי מדינת ישראל כשהחלטת שאתה מפסיק להצביע לכנסת פה. &nbsp אתה הולך לספר לי מה עשתה לי ההתנתקות? ממרום מושבך בארה"ב? &nbsp בהודעה הזו פעם ראשונה כתבת משהו אמתי בנושא פוליטי - אכן, ההתנתקות היית קורת איתי או בלעדי. &nbsp באשר לעזה, כשרישתתי בגוש קטיף, לא היו שם משברים הומניטריים. עכשיו יש. &nbsp אני חושב שאם אזרח בעזה היה יכול לקרוא את ההודעה הזו שלך הוא היה נעלב הרבה יותר ממני (לא שאני נעלב ממשהו שכותבים פה), כשאתה אומר לו שטו לו יותר, בזמן שהוא סובל משלטון חמס, רעב, מחסור בחשמל ומים וכו'. &nbsp ומה קשור לבנון?
 
למעלה