האם יש טעם לחפש היום עבודה?

galgal761

New member
האם יש טעם לחפש היום עבודה?

או שלא מקבלים בגלל הקורונה.
 

ronenw3

New member
יש פחות משרות, ויותר מועמדים כרגע

עד כמה המצב קשה, לא ברור.
יש ככל הנראה הרבה חברות שנמצאות בהמתנה לראות מה קורה.

אבל משרה שמפורסמת ע"י חברה רצינית - תמיד אפשר לנסות להגיש מועמדות. פייסבוק ומייקרוסופט, למשל, מחפשות כל הזמן.
 
מה הכוונה ב"לא מקבלים בגלל הקורונה"?
אתה מתכוון למצב שבו החברות השונות מפסיקות לראיין מועמדים? כי אני מניחה שאם חברה משקיעה זמן בראיונות, אז יש לה כוונה לקבל לפחות מועמד אחד לעבודה.
 

h a j b i

New member
חברות עדיין מגייסות

אני יודע שיש כאלה שהקפיאו גיוסים אבל לא כולן בוודאות.
 

hadooper

New member
יש טעם ואפילו אפשר לשפר לא מעט תנאים

בעיקר שכר.

אבל רוב המהנדסים לא מגיעים לשכר הגבוה של מעל ל40 אלף.

ונשאלת השאלה עד כמה שכר של 40 אלף מקנה לאנשים תחושת עושר כדי להחליף עבודה בימינו, בעידן שבו ממילא אין בעולם כלכלה חופשית וערך הכסף נשחק (בעיקר במאיונים הלא עליונים).

האם (נניח, עוד 5K לנטו) זה מה שיעזור לך להחזיר את המשכנתא?
הרי המציאות מוכיחה שאם מתרחש איזה משבר כלכלי, המדינות ממילא עושות הכל כדי להציל את משקי הבית מחדלות פירעון. (אז למה צריך להתאמץ בשביל עוד 5K מסכנים...)
 

vinney

Well-known member
מה אתה מקשקש?

המדינות עוזרות למקורבים וטייקונים, שבישראל זה מתורגם לאוליגרכים וחרדים ומתנחלים. יש מעט מאוד אנשים בפורום שמשתייכים לקבוצה השניה, ואף אחד ככל הידוע לי לקבוצה הראשונה. כל השאר - לא מקבים שום כלום ושום דבר, ואף פעם לא קיבלו.
&nbsp
וכן, להרבה אנשים 5K לנטו זה בהחלט מה שיעזור להחזיר את המשכנתא. אפילו פה בפורום.
 

hadooper

New member
רואים שאתה לא חי בארץ כבר הרבה מאד שנים


לא נראה לי שבעלי פנסיות הגישור ועובדי המגזר הציבור נופלים בקטגוריה שציינת, של "אוליגרכים, חרדים ומתנחלים"...

לפחות לפי מה שאני קורא בעיתונות, בעלי עסקים (מכל הגדלים, סוגים, צבעים ומנים) קיבלו מענקים די יפים. עסקים שלא היו שורדים גם אלמלא המשבר ניצלו. משקי בית קיבלו דחיה בהחזר המשכנתא של חצי שנה, סיוע בהלוואות בערבות מדינה.

המדינה הוציאה לחל"ת יותר ממליון איש. מליון איש נמצאים בחופש ונחים להם בכיף על זרי הדפנה בשעה שאתה קורע לעצמך את התחת בפתרון בעיות קשות וניהול אנשים. אתה משקיע זמנך בעבודה שגוזלת ממך גם לא מעט עצבים בשעה שהם נחים. עם המציאות הזאת אי אפשר להתווכח...
 

vinney

Well-known member


פנסיות גישור זאת לא המצאה מהיום, ומה שאתה קורא בעיתונות זה לא בהכרח מה שקורה בפועל. עסקים ״לא היו שורדים״? אנחנו לא באמת יודעים מי שרד ומי לא שרד, והשרשרת של פשיטות רגל בעקבות המשבר הזה רק מתחילה. כבר יש עסקים בתחומי תיירות ומסעדות שנסגרו ופשטו רגל, ויהיו עוד הרבה מהם.
&nbsp
משקי בית שקיבלו דחיה בהחזר משכנתא ישלמו על הדחיה הזאת ריבית והצמדה, ואילו ההכנסות של הבנקים ייפגעו בטווח הקצר בעקבות כך, מה שישפיע על דברים אחרים כתגובת שרשרת.
&nbsp
האנשים ש״נמצאים בחופש ונחים״ לא מקבלים משכורת, הם נחשבים מובטלים ומקבלים דמי אבטלה. חלקם, לפחות, לא בטוח מה נסגר בסוף עם העצמאיים.
&nbsp
זאת המציאות שאתה מתווכח איתה.
 

user32

Well-known member
מנהל
מאוד לא מדוייק מה שאתה כותב

רוב הפנסיות המיוחדות (תקציביות וכו') כבר לא קיימות היום. יש כאלה שנהנו מהם בעבר וממשיכים לקבל תשלומים בשל התחיבויות הסטוריות. ואם פה ושם יש איזה איזו הטבה לקבוצת עובדי ציבור כלשהם, הרבה פעמים יש לזה הצדקה וגם אם לא, מדובר במיעוט.

מדינות לא החזירו ולא יחזירו חובות של משקי בית. המעמד השכיר הוא הקל ביותר להוציא ממנו כספים. אם זה במיסים, בחובות וריביות. דחיה של משכנתה במצב של אינפלציה וריבית אפסית לא שווה כלום מבחינה כספית. בתור אחד שלקח פעם הלוואה בערבות מדינה,גם היא לא שווה הרבה. לפני שהמדינה ערבה, קודם כל הלווה ערב אישית, והתנאים לא קלים: ריביות ממש לא נמוכות, משכונים והתחייבויות בכל דרך אפשרית ובנקים לוחצים. זו הלוואה רגילה לכל דבר כשההבדל היחיד הוא שבמידה ועיקלו לך את כל הרכוש ועדיין ההלוואה לא נפרעה, המדינה מתחייבת להחזיר את הכסף למלווה.

האנשים שנחים להם "בכיף" בבית הם אנשים שעבדו קשה כל חייהם, שילמו ביטוח לאומי וללא דמי אבטלה הם ליטרלי יגוועו ברעב.
בעלי עסקים קטנים קיבלו מענקים מגוחכים, נדמה לי 6000 ש"ח או משהו כזה. השאר זה הלוואות שצריך להחזיר. לבעלי עסקים גדולים (רשתות אופנה, תעופה, תיירות וכו') יש חבילות נדיבות בהרבה.
 

galgal761

New member
לקחת הלוואה בערבות המדינה?

לשם מה - לעסק שלך? אם כך הסתכנת (כלומר לפתוח עסק זה מסוכן כפי שכתבתי לך קודם). ההלואה היחידה שלקחתי אי-פעם היתה הלוואה לקנית הדירה הראשונה שלי. לא לקחתי שום הלוואה אחרת גם לא כדי לקנות דירה טובה יותר. חיכיתי שיהיה לי מספיק כסף לקנות דירה טובה יותר ורק אז קניתי מבלי לקחת משכנתא.
 

הפרבולה

New member
נכון יש הרבה פרזיטים

מלבד בעלי פנסיות הגישור ועובדי המגזר הציבור ,אוליגרכים, חרדים, ומתנחלים.
&nbsp
למשל תושבי קיבוצי עוטף עזה שגוזלים משאבי ביטחון עצומים, אתה יודע שרק לבנות את המכשול הקרקעי מול עזה עולה 4 מיליארד שקל. מדוע ישראל צריכה להשקיע כל כל הרבה כסף בשמירה על קומץ מתנחלים שגרים בווילות מנקרי עיניים עם גגות אדומים בקיבוצים מול מחנות הפליטים בעזה.
 

user32

Well-known member
מנהל
באתי לכתוב את זה אבל אין לי סבלנות להכנס לוויכוח הצפוי

ואני יוצא לחופשה עוד מעט. לתמוך בתיירות המקומית שנפתחה השבוע.
 

vinney

Well-known member
כי הם גרים במדינת ישראל.

בניגוד, למשל, אלייך.
&nbsp
&nbsp
אני מבין שאתה מנסה לייצר משוואת שווא בין מתנחלים הופשועים הנפשעים והנבזים תומכי הטרור לבין מגזר חקלאי יצרני רק כדי לייצר לגיטימציה לעצמך, אבל זה כמובן לא עובד - כי אין לך שום לגיטימציה ולא תהיה. אני גם מבין את העמדה של יוזר, הוא דתי ומרגיש נעלב בשם כל החרידוסים הפרזיטים גם אם הם בפועל מוצצים את דמו כמו שהם מוצצים את דמם של כלל המגזר היצרני בארץ. אבל זאת הבעיה עם המחלה המדבקת והממארת הזאת - היא מחסלת קודם כל את יכולת המחשבה העצמית...
&nbsp
על יוזר אני מרחם. עלייך? כל מה שתקבל מגיע לך.
 

הפרבולה

New member
כל ההבדל בין המתנחלים בעוטף עזה לבין אלו ביו"ש

זה שהיהודים ביו"ש יושבים בשטח שלא סופח רישמית לישראל, זה הכל . מכל הבחינות האחרות אין שום הבדל למעט אולי שהמתנחלים בעוטף עזה צורכים יותר הוצאות ביטחון, ועד הבדל זה שיש שמאלנים שחושבים שהערבים והאו"ם מסכימים ללהתנחלויות בעוטף עזה ומתנגדים להתנחלויות ביו"ש שזה כמובן לא נכון, הערבים והאו"ם מתנגדים להתישבות גם כאן וגם כאן


לא ברור למה אתה קורא להם "תומכי טרור" אין ביו"ש יותר פושעים ( בקרב היהודים לא הערבים!) ומפירי סדר מאשר למשל בקרית שמונה או בנס ציונה או בתל אביב , כל ההבדל שהם יושבים על שטח שהאו"ם שמו"ם חושב שאסור ליהודים לשבת שם, לא ברור איך זה עושה אותם "תומכי טרור" אולי אתה מתכוון שהם מרגיזים את הערבים מה שגורום להגברת הטרור , אם ככה גם מתנחלי עוטף עזה מרגיזים את הערבים בעזה עם הגגות האדומים שלהם והווילות המפוארות בקיבוצים.
 

vinney

Well-known member
כן, בדיוק, הם יושבים מחוץ לגבולות המדינה ועדיין צורכים שירות

למה לא בונים לי חומות שמגנות עליי משכונות מלאות בכנופיות אנטישמיות מעבר לכביש? אז מה שאני גר בקליפורניה? הרי חוץ מזה אין שום הבדל.
&nbsp
אני קורא לאנשים כמוך ״תומכי טרור״ כי אתם תומכי טרור. אתם לא רק מפעילים תאי טרור (כמו שיש לכם למשל ביצהר והיה פעם בנצרים), אלא גם תומכים בטרוריסטים ערביים (כמו שעשית לא פעם פה בפורום) ומצהירים בפה מלא שיש לכם מטרה משותפת: חיסול מדינת ישראל.
&nbsp
מה אתם עושים בינכם לא מעניין אותי, אתה יכול להרגיז את חברייך הערבים ולהשלים איתם כל בוקר וכל ערב, לא בעיה שלי. אבל כשאתה בא לזרוק אבנים על לוחי צה״ל, כמו שחברייך עשו לפני כמה ימים, זאת כבר בעיה. אתה לא יכול לטעון שמצד אחד הוצאות הבטחון על תושבי ישראל יותר גבוהות מהוצאות הבטחון עלייך, ומצד שני לצפות מחברייך הערבים להרוג חיילי צה״ל ולהשתמש בזה להצדקת המשך הפשעים שלך, תוך שיתוף פעולה מלא איתם, או לחלופין לשלוח טרוריסטים מיצהר לפגוע בחיילים שמסכנים את חייהם כדי לשמור על סדר הפנימי בינכם הפלשטינאים.
&nbsp
לא יצא לי לראות חברי קיבוץ בעוטף עזה חותכים צמיגים או זורקים אבנים על חיילי צה״ל. מתנחלים? אין להם שום בעיה עם זה, ראיתי את זה במו עניי לאורך השנים.
 

הפרבולה

New member
זה שהם גרים בשטח שלא סופח רישמית לישראל

לא עושה אותם תומכי טרור , פושעים ומפירי סדר יש בכל מקום, לא רואה איך זה קשור לאם יש אין איו סיפוח רישמי של השטח שהם יושבים לישראל , אולי רק לאותם עשרות מפירי סדר ביצהר ותפוח שהפרות הסדר שלהם זה על הרקע הזה , נו אז יש 500 איש מתוך 750000 יהודים מעבר לקו הירוק שעושים הפרות סדר ( גם בתל אביב יש כאלו שמתנגדים שיפנו את הפחונים שלהם מאדמתם לפעמים באלימות למשל בכפר שלם ).

בהחלט בעוטף עזה שמאלנים עושים טרור נגד חיילי צהל ותומכים בצד הערבי הנה שמאלנים קיצוניים עושים טרור נגד חיילי צה"ל בגבול עזה ,ואגב בעוטף עזה עצמה גרים הרבה שמאל קיצוני שתומכים בטרור ערבי .
 

BravoMan

Active member
האם הערבים האלה חבריו או חבריך?

מזכיר לך שבדיון הקודם טענת שאפשר לעשות שלום עם ערביי יו"ש, ושהם ממש ממש לא כמו החבלים בעזה.
&nbsp
עכשיו פתאום אתה מנצל פעולת טרור שלהם כדי להתנגח בהיפרבולה?
במקומך הייתי שותק עם הזנב בין הרגליים, שכן מי שזרקו את האבנים שהרגו את החייל שלנו הם "עם" שאתה רוצה לעשות איתו שלום...
 

vinney

Well-known member
אתה ממציא טיעונים כדי לנגח אותי?

לא טענתי ש״אפשר לעשות שלום עם ערבי יו״ש״, וגם לא טענתי שהם ״ממש לא כמו המחבלים בעזה״. טענתי שהשלטון ביו״ש שונה מהשלטון בעזה ומתנהג באופן שונה מהשלטון בעזה. האוכלוסיות שונות, התרבויות שונות והארגונים שנתמכים שם שונים. מה שטענתי ואני ממשיך לטעון זה שאין להתייחס אליהם כמקשה אחת.
&nbsp
אני לא מתכוון לשתוק, ואין לי זנב. עליי זרקו אבנים מחבלים יהודיים תושבי נצרים. אין לי שום עניין לעשות איתם שלום, ולטעמי לא היו צריכים לשלם להם מליונים ולבנות עבורם ישובים חדשים - הם רצו להשאר בעזה והיו צריכים להשאר בעזה יחד עם שאר תושבי עזה שאין לי שום עניין בהם.
&nbsp
בדיוק כמו שהפרבולה שרוצה לחיות בפלשטין צריך לחיות בפלשטין.
&nbsp
ואני גם לא ״רוצה לעשות שלום״ עם אף אחד. אני רוצה שיהיה גבול ברור, וכל מי שעובר את הגבול הזה יקבל כדור בראש, וזה ממש לא משנה אם זה שעובר את הגבול חובש כיפה או כפייה.
&nbsp
זהו, אתה יכול להמשיך להתווכח עם החבר הדמיוני שלך שאתה משום מה ממשיך לייחס לי את דבריו, אבל אותי הדיון הזה שלך עם עצמך לא ממש מעניין.
 

הפרבולה

New member
בהחלט אתה טוען שאפשר לעשות שלום עם ערביי יו"ש

הדרישה שלך ש "שיהיה גבול ברור" פרושו המעשי לעשות שלום עם הערבים שיחיו בצד השני של הגבול, כי אף ממשלה לא תיסוג חד צדדית מיו"ש ותסגור את הגבול ותסתפק ב"מי שיעבור יקבל כדור בראש", בעזה ניסיון זה ניכשל .

הגבול של הקו הירוק קרוב מידי ארוך מאד לא מתאים למציאות שהתהוותה ב 53 שנים האחרונות וטופוגרפית ונהיה בעמדת נחיתות. כל ממשלה תשאף לקבל ערבויות בטחוניות ממישהו ( שזה אומר לעשות שלום עם הצד השני! )

בנוסף למרות שמבחינתך זה יתרון להפקיר 750000 יהודים בתוך שטח עויין בתיקווה שהערבים ישחטו אותם , לא תהיה הסכמה לזה אפילו בקרב שמאלנים ( אולי לזהבה גלאון יש איזה קרוב משפחה שבמקרה גר מעבר לקו הירוק ). ולכן זה עוד סיבה למה לא תהיה נסיגה חד צדדית כי יהיה צורך לעקור 750000 יהודים משם וזה יעלה הרבה כסף.
 
למעלה