outsourcing

le12341

New member
outsourcing

לאחרונה קיבלתי הצעה לעבוד בתור פריילנסר עבור חברה מסויימת שמקשרת עובדים ללקוחות. המודל העסקי שלהם הוא שהם לוקחים 18 אחוז על כל שעת עבודה שלי.
כלומר אם אני מרוויח 100 שקל לשעה הם יחיבו את הלקוח 118 שקל על כל שעה.
ברמה העקרונית, אני מקבל את המשכורת שאני מבקש, אבל יש בזה משהו קצת מעצבן שמישהו אחר עושה עלי 18 אחוז, מבלי לעשות כמעט כלום.

האם אתם חושבים שזאת ראיה נכונה, או שלא צריך להיות לי בכלל אכפת כמה הם מרוויחים?
 
אתה לא צריך להסתכל בכיס של אחרים
גם חברה שמעסיקה אותך ישירות מרוויחה עליך, אחרת לא היו מעסיקים אותך.
&nbsp
אתה צריך לשפוט את המשרה כמו כל משרה אחרת: מה השכר, התנאים, מה אופי העבודה, האם היא טובה לך מבחינה מקצועית, האם המנהל לטעמך, מה הקרבה לבית, כמה ימי חופש, האם יש בונוסים/אופציות/מניות וכל שאר הפרמטרים שלפיהם בוחרים מקום עבודה.
&nbsp
בנושא של אאוטסורס כדאי לנסות לברר אם עובדי אאוטסורס מופלים לרעה לעומת עובדי חברה בכל מיני פרמטרים (יש חברות שעושות כך), והאם יש אפשרות להשתלב כעובד בהעסקה ישירה אחרי תקופה מסוימת של X חודשים או שנים.
&nbsp
את חשבונות הרווח וההפסד תעזוב למנהלי החשבונות של החברה, זה לא עניינך ואין לך שליטה על זה. אתה צריך לקבל החלטה לפי מה שטוב *לך*
 

choo

Active member
השאלה היא מה בדיוק הם עושים בשבילך, ולמה אתה זקוק להם

&nbsp
האם הם מוצאים עבורך את הלקוחות? האם אתה עובד בפועל עבור לקוח אחד כל הזמן, או שכל זמן קצר עבור לקוח אחר?
&nbsp
בסופו של דבר, מישהו נותן שרות למישהו - ומשלם עליו. אם הם מוצאים עבורך את הלקוחות - שאל את עצמך האם היית יכול למצוא את הלקוחות הללו בלעדיהם. אם כן, ואם אתה מעוניין לבצע את הפעילות השיווקית הכרורה בזה - אתה יכול להיות פרילאנסר אמיתי, ולא דרכם.
&nbsp
אם מה שאתה מחפש הוא עבודה קבועה בתור שכיר - נשאלת השאלה האם מודל העבודה שלהם מתאים לך - ואז שוב יש את ההבדל בין עבודה לאורך שנים עבור לקוח אחד, או פרוייקטים קצרים ונקודתיים עבור לקוחות שונים - ומה משני אלו אתה היית מעוניין לעשות?
 

choo

Active member
נ.ב. האם תהיה מועסק כפרילאנסר? זה אומר שכשאין לקוח - אין שכר

 

user32

Well-known member
מנהל
אם אתה פרילנסר, כדאי לחשוב בראש של עצמאי

אם יש לך יכולת לגייס לקוחות באופן ישיר, אתה מוזמן לעשות זאת.
הרבה פעמים בהתחלה אתה עובד דרך חברות גדולות ומקושרות ממך, וכן, הם מרוויחים ובצדק. אתה משלם למעשה על הקשרים, המוניטין, השיווק והמכירה של הפרוייקט שהם ביצעו. אין בזה שום פסול. אולי לך זה נראה שהם "לא עשו כלום" אבל אתה לא יודע כמה אנשי מכירות יש להם, כמה משלמים להם, כמה מאמץ שיווקי ירד לטמיון וכמה הצליח.
רוב חברות הOS בארץ מגיעות לרווח לא גבוה, של אחוזים בודדים.

בפעם הבאה, תעשה עבודת שיווק ומכירות ותמצא בעצמך את הלקוחות. והשלב הבא זה שיהיו אחרים שיעבדו תחתיך ואתה תרוויח את ה18%.

גילוי נאות: אני עצמי בעל חברת אאוטסורסינג ועשיתי כל הדרך משכיר, פרילנסר שעובד אצל אחרים ועד בעל חברה שמעסיק עובדים (ומשתדל להרוויח).
 
למעלה