דליפת פנקס הבוחרים

HarmonicWave

New member
דליפת פנקס הבוחרים

ראיתם את זה?
https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3791595,00.html

די מזעזע בעיניי. מעניין האם אפשר לתבוע ייצוגית בנושא.
״הליכוד רכש מראש 750 אלף הודעות SMS, ובעת שבר זיק בדק את המערכת שלח כבר 300 אלף מהם. לו רצה, יכול היה בר זיק לשלוח את 450 אלף ההודעות הנותרות.״

חבל שבר זיק לא שלח את 450 אלף ההודעות הנותרות לחברי הליכוד.
כך גם היה נחסך ספאם מאזרחים רבים ואולי היו בוחרים טוב יותר את הספק הבא...
 

HarmonicWave

New member
את מפתחת האפליקציה ומי שמסר בידיה את מאגר המידע

חוק להגנת הפרטיות (אבטחת מידע) תשע״ז-2017:
&nbsp
אבטחת תקשורת
&nbsp
14. (א) בעל מאגר מידע לא יחבר את מערכות המאגר לרשת האינטרנט או לרשת ציבורית אחרת, בלא התקנת אמצעי הגנה מתאימים מפני חדירה לא מורשית או מפני תוכנות המסוגלות לגרום נזק או שיבוש למחשב או לחומר מחשב.
&nbsp
(ב) העברת מידע ממאגר המידע, ברשת ציבורית או באינטרנט, תיעשה תוך שימוש בשיטות הצפנה מקובלות.
&nbsp
(ג) במאגר מידע שניתן לגשת אליו מרחוק, באמצעות רשת האינטרנט או רשת ציבורית אחרת, ייעשה שימוש נוסף על אמצעי אבטחה כאמור בתקנות משנה (א) ו-(ב), באמצעים שמטרתם לזהות את המתקשר והמאמתים את הרשאתו לביצוע הפעילות מרחוק ואת היקפה; לעניין גישה של בעל הרשאה למאגר מידע ברמת האבטחה הבינונית והגבוהה ייעשה שימוש באמצעי פיזי הנתון לשיטתו הבלעדית של בעל ההרשאה.
&nbsp
מיקור חוץ
&nbsp
15. (א) בעל מאגר המתקשר עם גורם חיצוני לצורך קבלת שירות, הכרוך במתן גישה למאגר המידע –
&nbsp
(1) יבחן, לפני ביצוע ההתקשרות עם הגורם החיצוני המסוים כאמור, את סיכוני אבטחת המידע הכרוכים בהתקשרות;
&nbsp
(2) יקבע במפורש בהתאם עם הגורם החיצוני (בתקנה זו – ההסכם) את כל אלה, בשים לב לסיכונים לפי פסקה (1):
&nbsp
(א) המידע שהגורם החיצוני רשאי לעבד ומטרות השימוש המותרות בו לצורכי ההתקשרות;
&nbsp
(ב) מערכות המאגר שהגורם החיצוני רשאי לגשת אליהן;
&nbsp
(ג) סוג העיבוד או הפעולה שהגורם החיצוני רשאי לעשות;
&nbsp
(ד) משך ההתקשרות, אופן השבת המידע לידי הבעלים בסיום ההתקשרות, השמדתו מרשותו של הגורם החיצוני ודיווח על כך לבעל מאגר המידע;
&nbsp
(ה) אופן יישום החובות בתחום אבטחת המידע שהמחזיק חייב בהן לפי תקנות אלה, וכן הנחיות נוספות לעניין אמצעי אבטחת מידע שקבע בעל מאגר המידע, אם קבע;
&nbsp
(ו) חובתו של הגורם החיצוני להחתים את בעלי ההרשאות שלו על התחייבות לשמור על סודיות המידע, להשתמש במידע רק לפי האמור בהסכם, וליישם את אמצעי האבטחה הקבועים בהסכם כאמור בפסקת משנה (ה);
&nbsp
(ז) התיר בעל מאגר מידע לגורם החיצוני לתת את השירות באמצעות גורם נוסף – חובתו של הגורם החיצוני לכלול בהסכם עם הגורם הנוסף את כל הנושאים המפורטים בתקנה זו;
&nbsp
(ח) חובתו של הגורם החיצוני לדווח, אחת לשנה לפחות, לבעל מאגר המידע על אודות אופן ביצוע חובותיו לפי תקנות אלה וההסכם ולהודיע לבעל המאגר במקרה של אירוע אבטחה;
&nbsp
(3) יפרט בנוהל האבטחה של המאגר גם את העניינים המנויים בפסקה (2)(א) עד (ה), וכן יפנה בו במפורש להסכם עם הגורם החיצוני ולנוהל האבטחה שלו;
&nbsp
(4) ינקוט אמצעי בקרה ופיקוח על עמידתו של הגורם החיצוני בהוראות ההסכם ובהוראות תקנות אלה, בהיקף הנדרש בשים לב לסיכונים האמורים בפסקה (1).
 

vinney

Well-known member
אותי מזעזעת כמות הספאם בישראל

הישראלים כבר רגילים שהטלפון שלהם מצלצל בלי סוף עם כל מיני SMSים וואטסאפים מכל מיני גורמים, אבל אני נדהם כל פעם מחדש כשאני מדליק את הטלפון הישראלי שלי עם הנחיתה בנתב"ג ומיד מתחיל לקבל אסאמסים מכל העולם ואישתו שמנסים למכור לי משהו או מנסים לשכנע אותי להצביע עבור ביבי, נגד ביבי, לתרום לישיבה או להצטרף להפגנה בעד ההסעות בשבת...
&nbsp
וזה לא שזה ממוקד...
&nbsp
אז ברור שיש מאגרי מידע שונים ומשונים, חלקם מפולחים יותר וחלקם פחות, ועוד יותר ברור שאין שום אכיפה ושום בקרה בנושא, וזה רק עניין של זמן שהמאגרים האלה ידלפו.
&nbsp
וזה שבליכוד יושבים אנאלפביתים שאבטחת מידע מהם והלאה זה גם לא חדש.
&nbsp
אגב, לא מזמן נחשפה רשת ספאמרים שפעלה בסגנון הזה בארה"ב.... מאיפה אתם שואלים? כן, כן, מרמת גן.
 

hadooper

New member
. . .

כשהציבור הוא של קופים אז הרפובליקה היא של בננות


אל הקו הישראלי שלי מתקשרות מדי יום הסיגיות מחברות ההשמה, שכנראה טרם נודע להן שאני כבר לא חי בארץ... אמממ... לא שאני מאשים אותן בכך, אבל האם זה לא קצת מוזר שבאומת הסטרטאפ שכחו מהדבר הזה שנקרא Email?

כנ"ל גם לגבי הצבעה בבחירות... כיצד יתכן שב2020, 3 מערכות בחירות וכולן בשיטת הפתקים הישנה?

האם זה משום שמפחדים שבשיטה אלקטרונית עכשווית ומודרנית, גם אותם כ 2 מליון ישראלים תושבי חוץ יהיו זכאים להצביע מרחוק וככה תשתנה כל המפה הפוליטית בארץ מקצה לקצה?
 

הפרבולה

New member
לא בטוח שהצבעה אלקטרונית זה פתרון טוב

תוכנות כאלו כמובן חייבות בהמון אמצעי אבטחה מה שמייקר את פיתוחם .

חוץ מזה לא כותבים אפלקיציה לשימוש חד פעמי , ולפתח תוכנה שתנהל בחירות שקורות אחת לכמה שנים זה כמעט כמו שימוש חד פעמי. יהיה צורך לעשות לה QA רציני מאד שלא בתנאי "שדה", שהמבחן האמיתי הוא ביום הבוחר , ומה הסיכוי שאפליקציה תרוץ פעם ראשונה בזמן אמת בלי בגים, ואת הבגים והלקחים מההרצה יתקנו ויבדקו בתנאים אמיתיים שוב רק בעוד 4 שנים.

ואכן ראינו איך מערכות כאלו קורסות בזמן אמת אצלינו בבחירות פרימיריז של מפלגות, וגם מה שקרה במפלגה הדמוקרטית בארה"ב לפני שבועיים. כנראה ששיטת הפתקים היא הכי בטוחה.

לגבי ההצבעה למי שעזב את הארץ זה רעיון גרוע, מי שלא פה אין לו זכות להשפיע.
 

vinney

Well-known member
לא רואה שזה מפריע לאלפי ישראלים לשלוח פתקי הצבעה עבור טראמפ

בעולם המודרני מי שלא פה עכשיו יהיה פה מחרתיים, למה שלא תהיה לי זכות להשפיע על המדינה שאת דרכונה אני נושא ושבא אני מתכוון לחיות את שאריות חיי, גם אם עכשיו אני לא נמצא בה? אחרי הכל - זה בדיוק המצב גם איתך, אבל אתה משום מה כן מקבל את הזכות.
 

הפרבולה

New member
לארה"ב זה פחות קריטי אם יתנו לכמה תושבי חוץ

זכות להצביע, אז יהיו דמוקרטים או רפובליקנים לא הבדל גדול . אף אחד מהם לא מתכוון לתת את טקסס למקסיקו תמורת "שלום צודק ובר קיימה" ולפנות את כל המתנחלים האמריקאים מטקסס, ארה"ב לא בבעיה קיומית , אף אחד לא כופר בזכותה להתקיים.

למי שחי פה תחת שלטון ישראלי כולל אלו שגרים בשיטחי C שיסופחו לישראל בקרוב ( וגם אם לא אז תמיד הם יהיו תחת שליטה ישראלית) בהחלט יש זכות להצביע, זה גם מתבקש גאוגרפית וקל טכנית הרבה יותר ממי שירד לניורק או לקליפורניה.
 

vinney

Well-known member
אני מכיר מספיק תומכי ליברמן ובנט פה בעמק הסיליקון

לא יודע למה אתה חושב שכל הישראלים בחו"ל מצביעים מרצ בהכרח.
 

הפרבולה

New member
איפה אמרתי דבר כזה ?

אם כבר יש הרבה ימניים שירדו מהארץ כי התיאשו ממדיניות הליכוד שמעשית לא שונה הרבה ממדיניות השמאל ( של אולמרט ואהוד ברק כראשי ממשלה ).
&nbsp
מרץ כבר מזמן לא נחשבת למפלגת שמאל נורמלית, אלה מפלגה עם אנשים הזויים שלא מחוברת למציאות ואת זה אומרים גם אנשי שמאל שונאי מתנחלים שמוכנים לסגת לקווי 67 תמורת שלום.
 

hadooper

New member
גם זה בולשיט, הדרג המדיני הוא לא מעל הכל

(אולי רק לפי משנתם של כמה פשיסטים).

אם מחר מאשרים לסגת משטחים ומערכת הביטחון מתנגדת, זה לא יקרה.

כנ"ל גם הסכם אוסלו (שאתם אוהבים כה להשמיץ ואף אחד מכם מעולם לא העיז לבטל) - אם בזמנו מערכת הביטחון לא היתה יוזמת אותו ובאה עם זה לרבין, ספק אם רבין בכלל היה יוזם משהו כשאפילו ממשל קלינטון לא ידע על המהלך.
 

הפרבולה

New member
תהליך אוסלו הוכיח שגם מערכת הבטחון היא לא מעל הכל

אם בעבר ראינו במערכת הבטחון גוף מקצועי שמבין בבטחון , אז אחרי הסכם אוסלו ואחרי ההתנתקות והכשלון המחפיר שלהם לחזות את תוצאות ההרסניות של תהליך אוסלו וההתנתקות מעזה כבר לא סומכים עליהם יותר. לא מקבלים את ההמלצות שלהם כתורה מסיני.
לחלק מאנשים " הביטחוניים" האידיאולוגיה השמאלנית מהווה שיקול מרכזי בהמלצותיהם.

אוי ואבוי אם היינו מקבלים את ההמלצות של אמנון לפיקין שחק ואורי שגיא לסגת מרמת הגולן.

ראשי אמ"ן אמרו בזמנו בקשר להתנתקות מעזה - המצב הביטחוני רק ישתפר
 

hadooper

New member
והוא אכן השתפר מהותית בטווח הרחוק (אך אתכם מעניין רק הקצר)

 

הפרבולה

New member
מה הכוונה טווח רחוק? בעתיד? אתה גם מאמין אולי בביאת המשיח?

זה הקו המנחה את מערכת הבטחון השמאלנית ( כולל ביבי "הימני" ) , "צעדים בוני אמון", "הקלות" "שלום כלכלי" פינו שטחים מעבר לקו הירוק ...... זה מה שירגיע את האויב אם לא עכשיו אז מחר, כבר 72 שנה אתם מנסים לשחד את הערבים , כבר 15 שנה שממשלת ביבי "הימני" מזרימה סחורות חשמל ודלק לעזה ושום דבר לא עוזר הם ממשיכים לחנך את ילדיהם שמטרתם בחיים זה לשחרר את פלסטין מהכיבוש הציוני ( כולל השטח שבתוך הקו הירוק ).
&nbsp
 

vinney

Well-known member
כמה אזרחים נהרגו ברצוע לפני ההתנקות?

כמה אחרי? אני אגיד לך כמה אחרי: כבר 15 שנה ש0 אזרחים נהרגו בתוך הרצוע.
&nbsp
איזה אפס אתה מתבכיין שמישהו הציל לכל הזבלים החברים שלך ברצוע את חייהם....
&nbsp
ואם אתה חושב שרצח מתנחלים בתוך הרצוע היה מונע באורח פלא את ירי הטילים אל מחוץ לרצוע אז אתה הוזה, כמובן. כי ירי הטילים היה גם לפני ההתנתקות. נהפוך הוא, אוסף תמהוניים עטופים בדגלים באמצע הרצוע היו רק מפריעים בכל המצבעים שהיו שם מאז ההתנתקות עד עכשיו (טוב, לא עד עכשיו, במשך שנה-שנתיים עד שהיו מחסלים אותם כליל).
 

הפרבולה

New member
מה זה הסטטיסטיקה המעוותת הזאת?

ברור שאם סילקתה את כל היהודים מעזה אז מספר הנפגעים היהודים שם יהיה 0 כי אין שם יהודים.
אבל כמה חיילים - ואזרחים נהרגו במבצעים בעזה, מה עם הסבל שעוברים תושבי העוטף כולל באר-שבע אשקלון יבנה רחובות ראשל"צ .... כבר 15 שנה שהתעצם הרבה , לפני ההתנתקות טווח הטילים של האויב בעזה היה בקושי עד שדרות היום הוא מגיע עד רמת השרון וצפונה , יש להם כבר חיל אוויר של טיסנים טילי נ"ט ועוד אמצעים לחימה משוכללים שממשיכים להתשכלל יום יום ( ותודה לביבי "הימני" שמסיע להם לוגיסטית וגם למיצריים שמזרימה לשם מסיני אמל"ח )

ושוב הוויכוח הוא לא האם היה צריך להתנתק מעזה ולהחריב את גוש קטיף ( אולי באמת לא היה עתיד לגוש קטיף) , אלה על התחזיות שנתנו "מומחי הבטחון" למה יקרה אחר כך, רובם היו בטוחים שהגבול עם עזה ירגע, הרי לא יהיו שם מתנחלים יותר אז למה שהם ישמדיו להלחם בנו, אותם "מומחי ביטחון" שוב ושום מסרבים להקשיב לערבים שאומרים שהמלחמה היא על כל פלסטין גם היום הם לא מקשיבים ( כולל ביבי "הימני" ), לכל היותר מיחסים את הבעיה לקומץ טרוריסטים שנקרא חמאס", וממשיכים לנסות לשחד את הערבים שם עם סחורות חשמל דלק ומזון ומקבלים חזרה רקטות ובלוני נפץ.

אפילו בשמאל יש כאלו שהבינו שבעזה נלחמים רק על זכות השיבה
 

vinney

Well-known member
כמה? דברי במספרים גברת.

כמה? בוא, תגיד לי, תן מספרים, בוא נשווה.
&nbsp
אתה טוען שלא היה ירי טילים לפני ההתנתקות? היה גם היה. אתה טוען שאלמלא ההתנתקות הם לא היו ממשיכים בירי טילים? היו גם היו.
&nbsp
אז מה הנזק של ההתנתקות? בעיקר אובדן הווילות והבריכות של המתנחלים הבזויים והמנוולים. אבל גם על זה הם קיבלו פיצויים של מליונים הזבלים האלה. חלקם, כמה שידוע לי, כבר עברו להתנחל בשטחים אחרים בפלשטין מתוך תקווה שום להביא את המכה שהביאו בהתנתקות.
 

הפרבולה

New member
אתה שוב מכניס לי מילים לפה ומתווכח עם עצמיך

---אתה טוען שלא היה ירי טילים לפני ההתנתקות?
לא טענתי זאת היו גם היו טילים אבל הם היגיעו רק עד שדרות.

---אתה טוען שאלמלא ההתנתקות הם לא היו ממשיכים בירי טילים ?
לא, הערבים תמיד ינסו לפגוע בנו, הבעיה היא בתחזית של "מומחי הבטחון" ואי הערכות בהתאם ואי מתן תגובה צבאית הולמת לטרור שם עם הטיל הראשון.

--אז מה הנזק של ההתנתקות?
אדיר! למשל 4 מליארד שקל בצורך לבנות מחסום נגד המנהרות, הפיתוח והתחזוקה של כיפת ברזל ( אולי נצליח למכור את זה ונכסה חלק מההוצאות ), הפעילות הצבאית השוטפת מול עזה, הנזק הכלכלי לתושבי העוטף.

ושוב הבעיה היא לא בעצם ההתנתקות שאמורה היתה לשפר את המצב הדמוגרפי אלה בזה שאפילו את זה לא שיפרנו ואנחנו ממשכים לקחת אחריות על 2 מליון ערבים בעזה שמדינות ערב דואגות לתחזק במצב של פליטות.
 
למעלה