"שמעתי על משכורות של 50 אלף שקל"

eveik

New member
יש לי חבר שעשה קורס הסבה, המציאות מעניינת..
אני חייב לציין שהרבה מהרושם שלי על הקורסים האלו מגיע מדברים שקראתי בפורום הזה עוד לפני לא מעט שנים על כמה שמאוד קשה / בלתי אפשרי לאנשים שמסיימים קורסים למצוא עבודה וכו'. האמת שזה הסתדר לי כי בתור מגייס אין שום סיכוי שהייתי בוחר לגייס מישהו שסיים קורס של 3 חודשים אבל יכלתי לראות חברות שכן היו לוקחות.
&nbsp
בכל אופן, חבר רצה לעשות הסבה להיי טק לפני קצת יותר משנה, וכמובן שהבעתי את החששות והבעיות בלעשות קורס, אבל הוא לא היה בראש של לעשות תואר והחליט ללכת על זה בכל מקרה. הוא כן בחור אינטיליגנטי ומוכשר, והוא כנראה לפחות רמה או שניים מעל הממוצע של האנשים שהיו איתו בקורס, אבל עדיין חששתי שיהיה לו קשה להגיע לראיונות וכו'.
&nbsp
החברה שמעבירה את הקורס פועלת בתור חברת גולגולות ועושה השמה ליוצאי הקורס (אני לא חושב שהם מתחייבים לזה אבל מן הסתם יש להם אינטרס למצוא לאנשים עבודה בתנאים האלו). בסוף הקורס הוא ספציפית עבד אם אני לא טועה בחברה שמעבירה את הקורס ואחר כך מצא עבודה דרך החברה הזאת והוא עובד שם קרוב לשנה (הוא עושה front end בvue).
&nbsp
החברה לא ברמה גבוהה, חברה יחסית קטנה ושאר העובדים שם כמה רמות מתחתיו והוא גם יודע ומבין את זה. הוא גם מתקדם ולומד אבל זה למרות מקום העבודה ולא בגלל. מן הסתם אתם יכולים לדמיין שאין בדיוק סטנדרטים, תהליכי עבודה מסודרים, אנשים חזקים ללמוד מהם (רק המנהל שלו שמנהל את החברה אבל הוא פנוי עד רמה מסויימת ועושה backend) אבל הוא עדיין צובר ניסיון שזה משהו.
&nbsp
לאחרונה הוא חיפש בלינקדין את האנשים שהיו איתו בקורס. כל הזמן חשבתי (ואמרתי לו) שלמרות שהוא מצא יש לי הרגשה שרוב האנשים שם לא מצאו עבודה. נחשו מה? מסתבר שכל מי שהוא חיפש מופיע שעובד בתעשייה (בפיתוח, לא QA!). הייתי בהלם. אומנם רוב החברות לא מוכרות ואני יכול רק לנסות לדמיין איזה זוועות עוברים שם, אבל עדיין האנשים האלו מצאו עבודה ועובדים.
&nbsp
יש פה גם עניין של מצב השוק. ברור שיש תנאי שוק שבהם הoutcome היה נראה אחרת לגמרי, אבל עדיין קשה להתכחש. יש מצב חברות אחרות שלא עושות השמה (אין לי אגב מושג אם עשו לשאר האנשים שם השמה או לא) מגיעות לתוצאות אחרות, אבל עדיין מעניין לראות שהאנשים האלו השתלבו בתעשייה. אני גם לא משלה את עצמי ולא חושב שהם הולכים להתברג בחברות חזקות יותר בהמשך, הרמה שלהם כנראה נמוכה ותשאר נמוכה. ספיציפית החבר מודע לזה (זה גם קצת עוזר שאני מדבר איתו על הדברים האלו מן הסתם) ועובד קשה כדי לצאת משם ולהתברג בחברה טובה יותר, ואני מאמין שזה גם יקרה, אבל זה תהליך ארוך וקשה שאני מאמין שלרוב האנשים שמסיימים את הקורס אין את היכולת או הרצון לעשות (וזה גם בסדר, יש מקום לאנשים האלו בתעשייה..).
 

Nuke1985

Active member
זה רק מראה שצריך להתייחס לדברים שנכתבים פה בערבון מוגבל
זה גם לא יפתיע אותי אם בחלק מהחברות האלו שמשלמות על כל הלימודים ומרוויחות רק מההשמה (כלומר יש התאמה טובה יותר בין האינטרסים שלהם לאינטרסים של התלמידים), מוצאות לבוגרים עבודות בממוצע יותר טובות מאלה של בוגרי מכללות . אם הם לוקחים מועמדים חזקים יחסית (נניח פסיכומטרי גבוהה או ממוצע גבוהה בתואר ריאלי), הרי האמביציה/מוטיבציה/אינטיליגנציה/משמעת-עצמית הם דברים שגם יעזרו להם בקריירה החדשה והם דברים יחסית נדירים שקשה לפתח.
 
למעלה