ציפיות שכר משרת מכירות

shon190

New member
ציפיות שכר משרת מכירות

היי לכולם,
אשמח לדעת מה נחשב לשכר ותנאים הוגנים למשרת מכירות ופיתוח עסקי חו"ל ללא ניסיון (!).
הרבה מן העבודה תהיה בחו"ל - כשבוע שבועיים בחודש, לעיתים גם חודש שלם.
איך מחושבים החופשים מקרה כזה? מהו היום מנוחה שלי-אם יש עבודה בשבת אני יכול לומר למעסיק שאני לא עובד ביום הזה ולשהות בחו"ל, או לעבוד את היום ולהסתדר איתו על יום חלופי שיצטרף לחופשה שנתית?
מה גובה ההוצאות הראוי/מקובל? אש"ל + טיסות?האם נושא התקשורת (אינטרנט, קו, ומכשיר סלולארי) מכוסים על ידי המעביד או שווה לדרוש את זה ממנו?
איך הולך עניין המיסוי של הוצאות האש"ל ושאר ההוצאות בחו"ל?
דובר איתי גם על רכב צמוד שיגולם. משמע שאני לא משלם עליו פרוטה? על רכב כזה בני משפחה יכולים לנהוג בזמן השהות שלי בחו"ל?
מהי החופשה השנתית המקובלת בתפקיד ודרג כזה?
 

יבגניי34

New member
אילו השאלות הרלוונטיות? האם ״הוצאות הסלולרי״ מכוסות?

זה פחות משאתה מוציא היום על קפה או נסיעות לים.
 

shon190

New member
אני מסכים שזו עלות זניחה כשאתה בארץ

ולא הייתי חולם לדרוש החזר הוצאות בארץ. לעומת זאת, כשאתה בחו"ל העלויות הרבה יותר גבוהות.
אם יש לך איך לסייע לי בשאלותיי, אשמח.
אחרת - אשמח לעזרה משאר החברים פה
תודה
 

ipv6

Member
אני לא מ-Sales

אבל חלק מהדברים רלוונטיים גם למהנדסים שטסים לחו"ל.
אין לי מושג כמה מרוויחים ב-Sales אבל בגדול, בכל חברה סבירה, כל דבר שקשור ישירות לעבודה (מלון, רכב, הוצאות תקשורת סבירות, אוכל, ארוחות עם לקוחות) יהיה מכוסה לתקרה סבירה (אף אחד לא יבקש ממך לישון במוטל זול עם פשפשים כדי לחסוך כמה לחברה 100 דולר ללילה). כמה בדיוק זה כבר תלוי בחברה.

בחברות גדולות יש אשראי של החברה שאיתו משלמים על ההוצאות והמנהלים חותמים במקומות אחרים אתה יכול לשלם עם שלך ויחזירו לך למשכורת (כמובן החזר הוצאות, ללא מס).

לגבי שבתות \ חגים - לא יודע לגבי כל חברה אבל מכיר כמה שהתפקיד שלהם דורש פעילות בשבתות \ חגים והם מקבלים ימי חופש נוספים בתמורה לזה.

בשורה התחתונה, במקום סביר, אתה לא תפסיד כסף מזה שתטוס לחו"ל.
 

shon190

New member
תודה על תשובה עניינית.

השאלה איזה שכר מוצע יכול לבוא בצורה מיטבית והגונה באופי כזה של עבודה?

האם שכר -13K-11K, רכב מגולם, והוצאות הוא הוגן?

כמה ימי חופשה שנתית מקובלים? יום אחד "לפי החוק" הוא מעט מידי, לא? על כל יום שבת וחג שעובדים כמה אפשר לדרוש כימים חלופיים? הרי גם ככה הוא מחוייב ל250% לפי החוק.

המלצות למו"מ על קרן פנסיה, השתלמות, מחלה, וחופשה?
 
אני לא חושב שמישהו כאן יכול באמת לענות על זה
אנשי מכירות שעובדים מול חו"ל יכולים להרוויח הרבה יותר מזה, כולל עמלות על מכירות, בונוסים, ותנאים מפנקים שכוללים חשבון הוצאות פתוח לאירוח לקוחות במסעדות יוקרה וכו׳. איש מכירות תותח ובעל קשרים שיכול לפתוח דלתות אצל לקוחות חשובים יכול להיות ההבדל בין הצלחת החברה ובין כשלונה. באחת החברות הקודמות שעבדתי בהן היה לנו איש מכירות שבעברו עבד במשרד ההגנה האמריקאי ופתח לחברה אפשרויות למכירות של מליונים לצבא ארה"ב וכמובן תוגמל בהתאם. שכר של 11-13 אלף שח בהייטק זה שכר של סטודנט מתחיל, זה רחוק מאוד ממה שאני חושב עליו כשמדובר על מכירות ופיתוח עסקי לחו"ל. מצד שני אמרת שזה לתפקיד בלי נסיון, ולא ברור לנו בכלל מה החברה ומה היא עושה, אם זה גוף גדול ורציני או סטארט אפ קקיוני של שני אנשים.
&nbsp
אני חושב שאתה מסתכל על הדברים לא נכון, לפני ימי חופשה והוצאות טלפון אתה צריך להסתכל על מה התפקיד עושה לקריירה שלך ואם זה ימנף אותך להיות בליגה של הגדולים כי משם באמת שהשמיים הם הגבול, אם באמת מכירות הם אצלך בדם ואם זה מה שאתה רוצה לעסוק בו ותהיה טוב בו.
 

user32

Well-known member
מנהל
כמו שדסלוק כתב, אין תשובה טובה לזה

אני יכול לתת לך נתוני שכר מאומתים של אנשי מכירות מנוסים בחברת תוכנה גדולה מאוד. אני מפיק להם את התלושים אז המידע מהימן (אבל החברה קובעת את התנאים, לא אני).

בסיס: 20K
בונוס: מעוגן בחוזה לפי נוסחאות שונות שאמור להיות כ10K לחודש
כל ההוצאות מכוסות ע"י החברה: נסיעות, טיסות, מלונות, ארוחות עם לקוחות, סלולרי עם הסדרי שיחות בכל מקום שטסים אליו. יש מקרים שזה עובר דרך סוכן שלנו ואנחנו משלמים ויש שהעובד משלם ומקבל החזר בשכר.
סוציאליות, חופשה וכו' - כמקובל בהיי-טק וכמו ששאר עובדי החברה מקבלים.
מדובר באנשים שמוכרים עסקאות שמתחילות בעשרות אלפי דולרים ומגיעות לכמה מליונים. יש חודשים שהבונוס הוא 4000 ש"ח ולא מזמן מישהו קיבל 67K (!)

אין רכב כי אין מכירות בארץ אז זה לא רלוונטי.

כאמור, יש שונות גבוהה מאוד. מהקצה העליון של אנשי מכירות מנוסים ומקושרים בעולם (רובם אגב לא נולדו בישראל ודוברים כמה שפות) ועד לנציג מקומי בעסקאות קטנות.

לכן, כל שכר יכול להיות ראוי. תלוי במצב. המספרים שנתתי לך הם רק לתת לך מושג, מדבריך אני מניח שמקצועית אתה עדיין לא שם אבל יש לאן לשאוף.
בהצלחה
 

choo

Active member
מכירה בגובה של מיליוני דולרים ובונוס רק 67K?

&nbsp
זה נשמע נמוך בהרבה ממה שחשבתי....
 

choo

Active member
מה זה "משרת מכירות *ו*פיתוח עסקי *ללא נסיון*?

&nbsp
מכירות זה משהו שונה לגמרי מפיתוח עסקי. כדי שאדם אחד יבצע את שניהם, צריך להיות אחד מהשניים. או שהחברה מאוד קטנה ואין לה אמצעים לשכור שני אנשים לתחום (ולכן לקחו גם חסר נסיון) - ואז השכר יהיה נמוך מאוד, או שמדובר באדם מאוד מנוסה בשני התחומים ואז השכר יהיה מאוד גבוה בהתאם.
&nbsp
לגבי עבודה בימי חופשה - זה תלוי באיזה סוג של חו"ל מדובר. אם מדובר בחו"ל בעולם המערבי (אירופה, ארצות הברית) - ממילא הלקוחות לא יעבדו ביום שבת וראשון, ולכן תוכל אולי להכין חומר לפגישות בימים הללו, אבל לא לקיים פגישות עם לקוחות. זה אומר שפורמלית מבחינת המעסיק אתה לא עובד בימים הללו, ולכן הוא לא צריך לשלם לך עליהם "שעות עבודה" אלא רק לממן לך הוצאות לימים הללו (מלון, שכירות רכב אם זה רלוונטי, ארוחות, טיסות וכדומה). אם מדובר במדינות שונות באפריקה - זה כבר מאוד תלוי מדינה. זה שמהלך הסופ"ש שלך היית בחו"ל, לא הופך את זה ל"יום עבודה" מבחינת המעסיק (או מבחינת החוק הישראלי). זה שונה מאנשי תמיכה טכנית, למשל, שמטבעה של עבודתם עשויים להצטרך לעבוד בפועל בסופי שבוע (בין אם בארץ או בחו"ל) - ועל ימים כאלו יקבלו תשלום שיוגדר בחוזה שלהם.
 
למעלה