התייעצות

שמרית211

New member
התייעצות

שלום,

אני עובדת בחברת הייטק מזה שנתיים.
התחלתי את עבודתי במהלך לימודיי והמשכתי בה גם לאחר סיום לימודיי. (מרוצה מהתנאים ומהאנשים).
גוייסתי לראשונה לתפקיד מחקרי מאחר ויש ברשותי תואר שני (אשר עבדתי בו למעלה משנה וחצי).
עקב שינויים בחברה (ברמת כוח אדם) הועברתי לתפקיד שהוא בחלקו אדמיניסטרטיבי, ובחלקו קשור לניהול פרוייקטים.

העניין הוא שזה לא התחום שלי (בכלל).. מחצית מהתפקיד דורשת הכשרה עם פלטפורמה שאין לי איתה שום ניסיון קודם (ומישהו מחברי הצוות כבר ביקש שנשב ביחד על מטלה מסוימת). המחצית השנייה דורשת ממני להיות ״מזכירה״ של הצוות (לקבוע פגישות, חדרים) וזה חלילה לא מתוך זלזול אבל בחיים לא התעסקתי עם ניהול יומנים ואין לי את המיומנויות הדרושות (וזה כן מצריך מיומנויות בייחוד בחברה גדולה, המון חדרים, המון מנהלים).

קבעתי פגישה עם אחת המנהלות בחברה,
אני לא יודעת איך לבקש בצורה מכובדת שינסו להציב אותי בתפקיד / מחלקה אחרת.
אני מרגישה נורא לא נעים מהמנהלים שלי, אבל אני לא שלמה עם ההצבה שלי.
 
לא ברור מהשאלה שלך
אם יש בחברה הנוכחית תפקיד אחר, מחלקה אחרת או פרוייקט אחר שהיה מתאים לך יותר או לא. כמו כן לא ברור עד כמה המעמד שלך חזק, כמה מרוצים ממך וכמה ישתדלו לשמר אותך אם תודיעי על עזיבה. ועוד לא ברור כמה גבוה השווי שלך בחוץ וכמה קל או קשה יהיה לך למצוא עבודה אחרת.
&nbsp
לכאורה התשובה לשאלה שלך היא פשוטה: את צריכה להיות מנומסת אבל אסרטיבית. לבוא לא בצורה מתלוננת או מתבכיינת, בלי "לא נעים" ובלי סיפורי סבתא. להגיד שהתפקיד לא בתחום שלך ושאין לך עניין בו, ושאת מבקשת לעבור לתפקיד אחר. לא לקבל תשובות מתחמקות ולא ברורות כמו "נחכה ונראה מה יתפתח", או "תני לזה צ'אנס ואז תראי". תציבי עובדות ותקבעי לוחות זמנים: אם תוך שלושה חודשים (נניח) אין פתרון, את הולכת. אין שום סיבה שתרגישי "נורא לא נעים" - הם צריכים להרגיש לא נעים שהם מנסים להעסיק אותך בתפקיד לא מתאים, הבעיה היא אצלם ולא אצלך, תכניסי את זה לראש ותתנהגי בהתאם.
&nbsp
השאלה האמיתית היא מה קורה אם הם לא מסכימים, ועל זה רק את יכולה לענות. האם תורידי ראש ותישארי בכל זאת? האם תחפשי בשקט בשקט על אש קטנה במקביל לעבודה? האם תתפטרי ותעזבי גם אם אין לך לאן? רק את יודעת.
 

שמרית211

New member
עונה

זו חברת הייטק בינלאומית,
בין הגדולות בישראל.

כשהתחלתי את העסקתי בחברה (בתפקיד מחקרי)
זה היה במסגרת מחלקה מסוימת.

התפקיד החדש הוא במסגרת אותה מחלקה,
אבל אני בטוחה שקיימים תפקידים מחוץ למחלקה שאוכל לאייש.

מה שקשה לי הוא לבקש..
אני לא יודעת אם זה בכלל לגיטימי לבקש ממנהל/ת במחלקה שלי לבדוק אפשרות של מעבר למחלקה אחרת (שאני חושבת שיש לי כישורים יותר לתרום שם).
 

ipv6

Member
תבררי מה מקובל בחברה שלכם

הן מבחינה פרוצדורלית והן מבחינת 'אתיקה'.
יש חברות שמעודדות מעבר תפקיד אחרי כך וכך שנים יש כאלה שמקשות על זה.

הדבר הכי טוב שאת יכולה לנסות זה לברר לבד על תפקידים שמעניינים אותך ואז ליצור קשר עם המנהל הרלוונטי \ HR אם או בלי לידע את המנהלים שלך, תלוי מה מקובל אצלכם. כאמירה מאד כללית אפשר להגיד שכמה שהמעבר שלך יהיה רחוק יותר מהצוות הנוכחי כך יהיה לך קשה יותר לעשות אותו, לכן הייתי עושה חיפוש לרוחב ולא חיפוש לעומק


את אחראית לקריירה שלך ואין פה 'לא נעים'. אם הגדרת התפקיד שלך השתנתה ואת לא מרוצה, יש לך את הזכות המלאה לפעול כדי לשנות אותו.
 

user32

Well-known member
מנהל
בנוסף למה שהאחרים הציעו

כתבת שאת בטוחה שיש תפקידים אחרים במחלקות אחרות שיתאימו לך. בחברות גדולות מומלץ ליצור קשרים עם אותן מחלקות ולנסות "לחפש עבודה" בתוך החברה. אם תמצאי מנהל ממחלקה אחרת שמחפש מישהי כמוך ומעוניין לקחת אותך, יהיה קל לבוא למנהלים שלך ולבקש העברה. אישית יצא לי לעשות את זה כמה פעמים בחברות ענק. מאוד מקובל ויש חברות שאף מעודדות זאת.
 

choo

Active member
לזה קוראים "התנהלות שערורייתית שלהם" או "הסבר לקוי שלך"

עובד שנמצא בחברה בתוקף תפקיד מקצועיי מסויים, לא יועבר פתאום באופן חד צדדי לתפקיד לחלוטין לא קשור. החברה יכולה להציג את זה בפניו בתור אפשרות של "קח את התפקיד הזה או שתפוטר" - אבל היא חייבת לשאול את העובד - זה שוק פרטי, לא צבא.

השאלה האחרת היא - אין לך שום חוט שדרה? מה פירוש "העבירו אותי מתפקיד מחקרי לתפקיד אדמיניסטרטיבי"? את לא חפץ פאסיבי - את אדם בעל רצונות, ואי אפשר "להעביר" אותך מבלי שתהיה לך מילה באותה העברה. אם העבודה מבחינתך היא "רק פרנסה" ומה שבא ברוך הבא - ולא שינו את תנאייך הכספיים ושעות העבודה - זה בסדר. אבל אם מבחינתך העבודה בתפקיד המחקרי היא תחילתה של קריירה בכיוון הזה, אינניי מבין איך את יכולה לקבל ש"מאן דהו" החליט להוציא אותך מהתפקיד המקצועי שלך, ולהפוך אותך ל"חצי פקידה, חצי מנהלת פרוייקטים". מעבר כזה על פי רוב מתבצע בתאום עם עובד, שמעוניין בשינוי כזה - לא בהצבת עובדה כמו בצבא.

את הקריירה שלך רק אל תנהלי - אף אחד אחר לא ינהל אותה עבורך בצורה שמתאימה לשאיפותייך המקצועיות ולרצונותייך. מעשה כזה של המעסיק דורש ממך "לקום ולדפוק על השולחן" באופן מיידי, אלא אם החלטת שאת פשוט מחפשת עבודה בחוץ, ועד אז שומרת על התפקיד כדי להתפרנס וכדי לחפש עבודה מעמדה של כח, ולא מעמדה של עובד שאיבד את עבודתו.

כמובן, ייתכן שהסברת כאן בצורה לקויה את מהות השינוי, ואם את חושבת שהובנת לא נכון - יהיה צורך ביותר פרטים כדי לספק תשובה טובה יותר וממוקדת יותר.
 
למעלה