אין הרבה מה לעשות בעבודה

le12341

New member
אין הרבה מה לעשות בעבודה

אני עובד עבור חברה אמריקאית מהבית. אני עובד עבורם יותר משנה כבר. הפרוייקט שאני עובד עליו כמעט הסתיים וכרגע אין לי יותר מידי מה לעשות. מידי פעם נותנים לי איזה משהו ואני מסיים את זה דיי מהר, ולא נעים לי כל הזמן להגיד לבוס שלי שימצא לי מה לעשות.
אני משקיע את רוב היום שלי בלחפש לי דברים לעשות. עכשיו אין לי בעיה לא לעשות כלום, אבל אם ישאלו אותי מה אני עושה, אני רוצה להיות מוכן עם תשובה..
האם יש איזה פתרון למצב כזה? שוב לנדנד שאני לא עושה הרבה? לא להגיד כלום ולזרום עם זה?
 

ai21

New member
יצא לי להיות פעם במצב כזה כמה חודשים

באינטל.
גם במקומות אחרים - אבל לרוב זה היה ימים או שבועות, לא חודשים.

בהנחה שהמנהלים שלך הם סבירים, ושמו לב שאתה לא עובד - זה כנראה אומר שיש עליהם המון עומס - בלארגן את השלב/פרוייקט הבא,
אז הם יעריכו את זה אם באמת תמצא משהו סביר לעשות,
גם אם זה לימוד טכנולוגיות רלוונטיות, שיפור התיעוד, שיפור מעטפת הסקריפטים, וכו'.
ותחזור הביתה ב5...
 

user32

Well-known member
מנהל
הוא כתב שהוא עובד מהבית

מצבך מצויין כי לפחות אתה לא צריך להתייבש במשרד.
אתה צודק, צריך שיהיה לך סיפור לשלוף כשישאלו מה עשית לאחרונה. בהנחה ששלחת מייל מנומס שאומר שאתה פנוי למשימות חדשות, אתה רק צריך לבחור מהרשימה הבאה:
מוסיף טסטים
עובד על שיפורים ושינויים קטנים
לומד XYZ כי נראה לי שנוכל להעזר בזה בעתיד
עושה בדיקות מקיפות על ...

הייתי במצב הזה לא פעם והיסורי מצפון מתחזקים כשעובדים מהבית. לפחות במשרד אתה מעביר כרטיס, בבית אתה אפילו לא יודע כמה שעות לדווח שלא עשית כלום.
פשוט תתעלם מזה, אתה לא עושה משהו רע.
ועוד משהו: היה לי עובד שהיה באיזה פרוייקט במצב דומה ועבד מהבית רוב הזמן. נדנד לי ובסוף רמזתי לו שיילך לים ויעזוב אותי בשקט. אמרתי לו משהו בסגנון: נסה לראות אם יש איפה להכניס שיפורים ותתכונן להרבה עבודה ברגע שיאשרו את הspec החדש. האו הבין את הרמז והפסיק לנדנד לי ואני לא שאלתי מה הוא עשה בשבועיים האלה בבית. מה שכן, זה לא היה חודשים שלמים אבל אנחנו חברה קטנה אז הכל בפרופורציה.
 

choo

Active member
כמה זמן המצב המתואר מתקיים? יום? שבוע? חודש? שנה?

&nbsp
אם זה לכיוון היום עד שבוע - אפשר ללכת על שיפצורים (אבל אל תיגע במוצר עצמו - אלא בכלים ודברים מסביב לו). אם זה חודש ומעלה - זה הזמן לדבר עם המנהל הישיר על "אופק הארועים" - מה מצפים שתעשה בינתיים, מתי (מבחינת באלו תנאים, לאו דווקא תאריך) תתחיל שוב עבודה מהותית, ומה ה-roadmap המתוכנן קדימה למוצר - ועבורך.
&nbsp
אלו דברים שאתה צריך לדעת גם כדי להחליט באלו רמות שיפצור לגעת בינתיים (אם כל יום עלול להתחיל משהו חדש - אין טעם להיכנס למשימה שתיקח לך שבוע. אם יש לפחות חודש עד שיגיע המשהו הבא - אתה יכול להתחיל משהו גדול יותר בינתיים). ודבר שני - אם דבר כזה נמשך מספר חודשים ואינך רואה "אחרי השיחה עם המנהל הישיר, ואולי עם המנהל שלו גם) אופק לשינוי - זה זמן טוב לחפש עבודה חדשה. להרקב כמה חודשים (למי שמרגיש נוח עם זה מנטלית) זה לא משהו קטלני, אבל להרקב יותר מחצי שנה - זה כבר יכול להיות "מחסל קריירה".
 

Nuke1985

Active member
לא לעשות כלום במשך חצי שנה באמת ייכול "לחסל קריירה"?

 

choo

Active member
"להרקב מעל לחצי שנה בעבודה" - זה מעבר ל-"לא לעשות כלום"

&nbsp
אם יש לך מספר שנות נסיון, תצא לחופשה של שנה, ואז תסיר חלודה במשך כמה שבועות ותתחיל להתראיין - זה כנראה לא יפריע מאוד למצוא עבודה.
&nbsp
אבל אם היית במקום עבודה שבו לא עשית כלום במשך כל הזמן האחרון, ובסך הכל היית במקום הזה שנה אחת פרודוקטיבית ולאחר מכן יוק במשך תקופה ארוכה במידה דומה, מה בדיוק תספר בראיונות על מה שעשית בעבודה? ככל שפרק זמן הריקבון גדול יותר, יהיה לך קשה יותר להציג שעשית משהו משמעותי. יותר מזה, רוב האנשים לא זוכרים פרטים של דברים שהם עשו לפני יותר מחצי שנה, ולכן כשהמרואיין ידבר על מה שהוא עשה בעבודה זה יכיל הרבה "לא זוכר" ו-"זה היה מזמן" שעלולים לגרום למראיין לחשוב שהוא לא באמת עשה את הדברים. מעבר לזה, אחרי הרבה זמן של חוסר מעש, מתחילה להצטבר חלודה שהורסת ראיונות עבודה טכניים (איך תסביר למראיין שאתה חלוד, אם אתה בפועל עובד. ואם תאמר למראיין שכבר חצי שנה אתה לא עושה כלום בעבודה, זה ידליק אצלו מספר נורות אדומות לגבי יכולותייך ולגבי המוטיבציה שלך לעבוד בפועל, גם אם זה לגמרי לא ישירות באשמתך).
&nbsp
&nbsp
 

ipv6

Member
זה לא מדהים אבל לא תהפוך למורה למחשבים *רק* בגלל זה

בטח אם תתנהל חכם ותנסה להסתיר את חוסר העשיה. זה תלוי ברקע, שלך במצב השוק וכמובן מה אתה מחפש וכמה אתה מוכן להתפשר.

מהניסיון שלי ושל חברים רבים שלי, המשקל של "ספר לי על משהו שעשית" יחסית נמוך ועיקר כובד המשקל הוא על השאלות הטכניות. גם אם תגמגם ב-"מה עשית" (ואתה לא חייב לגמגמם. אתה יכול לבוא מוכן לשאלה הזאת) אבל תפתור טוב את השאלות האחרות, בטוח שתמצא מקום שיקבל אותך.
הרב המוחץ של השאלות שנשאלות בראיונות עבודה גם של מהנדסים מנוסים, יכולות להפתר על ידי סטודנטים או בוגרים טריים ככה שאם תלמד טוב לראיונות, זה שלא עשית כלום חצי שנה לא יפגע בך בראיונות.

אם אתה רוצה דוגמא קיצונית, אני מכיר עתודאים רבים ששירתו 6 שנים (!!) בתפקיד לא טכני, כשהשוק יודע שהתפקיד הוא לא טכני, הסתדרו והתברגו למשרות פיתוח לגיטימיות בסוף השירות, לחלקם הכירו אפילו בניסיון מהצבא.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה גם יחסית קל להתכונן לשאלות ה"ספר לי משהו שעשית"

אני הרבה פעמים מציג פרוייקטים מעניינים שעשיתי לפני עשור. אולי זה תלוי בבנאדם ובזיכרון שלו וגם תלוי לאיזה רמת פירוט רוצים להכנס אבל כדי לזכור איך משהו מסויים עבד, לא חושב שיש בעיה להציג את זה אחרי כמה חודשים ואפילו שנים.
 

סימבה8881

New member
זה ממש לא נכון

המון פעמים התעקשו שאני אתאר את המערכת במקום העבודה הנוכחי שלי/לתאר פרויקט פיצ'ר שעבדתי עליו.
להציג פרויקט לפני עשור מעלה שאלה/תמיהה מה עשית ב-10 השנים האחרונות? האם בכלל עבדת בתחום? מה רמת הכישורים *הנוכחית* שלך? וכו'...
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
לא בהכרח

אני 10 שנים עובד באותו מקום (עצמאי...). אז כששואלים אותי לספר על משהו מעניין אני אומר "לפני כמה זמן בנינו XYZ". עוד לא שמעתי על המראיין שישאל באיזו שנה זה היה.
מן הסתם אם זה יהיה תוכנת פקסים בDOS יכול להיות שיבקשו משהו יותר עכשווי.

על כל פנים, מה שניסיתי לומר הוא שאם אתה מיומן, אז חצי שנה וגם שנה של חוסר מעש לא אמור להפריע לך בשאלות ראיון האלה כל עוד תתכונן על הדברים ותבוא מוכן.
 

ipv6

Member
האמת שאצלי

התעקשו פעם שאספר על פיצ'ר שעשית במשרה לפני המשרה שעמדתי לעזוב, משהו כמו לפני 4-5 שנים. ניסיתי כמה שזכרתי, אמרתי שאני לא זוכר כבר ולא התכוננתי (לא יודע איך הייתי מתכונן, אני כבר לא מול הקוד \ מסמכים). קיבלתי "בסדר גמור.."
עברנו לשאלות הטכניות ועברתי את הראיון..
ברב הראיונות שעשיתי ואני זוכר, השאלה בסגנון באה כשאלת חימום ולא הרגשתי שהיה לה משקל גדול (מבחינת כמות הזמן שהמראיין נתן לה או חפר עמוק). גם אם איכשהוא נפלתי על חברות שלא מתעניינות במה עשית \ עושה לעומק, זה נותן לפותח השרשור מספיק אופציות.

מופיעים בקו"ח שלי לא מעט כלי פיתוח \ אינטגרציה \ DB ולא קרה לי מעולם שהושיבו אותי מול מסך Jenkins ושאלו מה האופציה הבאה עושה או ביקשו שאתאר איך אני עושה rebase אינטראקטיבי בgit
 

סימבה8881

New member
אתה כרגיל מבלבל במוח

זה נכון שבשאלות coding ומבנה נתונים אין הבדל בין בוגר טרי לבין מהנדס עם 10 שנות ניסיון. אבל עיקר השאלות הטכניות בראיון (עבור מישהו עם ניסיון כלשהו) הן שאלות design ותכנון מערכת. את זה לא לומדים בתואר ראשון. כמובן שיש גם רשימת דרישות לכל משרה ורוצים לראות *ידע* בנושאים האלה. למשל, ידע בשפת תכנות מסוימת, פריימוורק, databases, כלי devops/ci/cd.
וכן, המון פעמים *דורשים* לראות ידע/הבנה על משהו שעשית בעבודה *הנוכחית*. זאת אפילו דרך לוודא שהבן אדם באמת עושה משהו בעבודה הנוכחית שלו והוא לא על תקן עציץ.
 

ipv6

Member
אני כותב את מה שאני כותב

על סמך הרבה שנים של ניסיון אישי, גם שלי גם של חברים / מכרים אמיתיים
. לא כאלה שקנו סים במזומן לצורכי המלצה ומשקרים שעבדו איתך.
&nbsp
יש הרבה חברות בשוק, חלקן יתעקשו לחפור במה בדיוק עשית לאחרונה וישאלו בדיוק על מה שכתבת, חלקן יסתפקו בפרויקט ישן בכללי וחלקן לא ישאלו בכלל על זה / יתנו ל

תשובה משקל נמוך.
&nbsp
מה שכתבת על סיסטם דיזיין זה קשקוש ולו רק בגלל העובדה שרב החברות בשוק לא שואלות את השאלה הזאת. אלה ששואלות זה בדכ ראיון בודד מתוך 4-5 שגם אליו בוגר טרי יכול ללמוד מאפס. יש מדריכים / סרטונים שכתבו בוגרי קולג' טריים.
חברות ששואלות system design בדכ לא מתעניינות בניסיון עבר. גם זה מיניסיון אישי.
&nbsp
בכל מקרה אנילא מקבל משכורת בשביל לשכנע אותך..מי שלא טוב לו, יום טוב לו.
 

הפרבולה

New member
לפעמים אפשר לגעת גם במוצר עצמו

נניח שישמתה מלא שיפצורים , אז שהלקוח מבקש "משהו קטן" אתה שולח לו גירסה שכוללת גם את כל השיפצורים שעשיתה.
זה יהיה נחמד אם הלקוח יראה פתאום שבנוסף לפיצר החדש שהוא ביקש אז למשל התוכנה מגיבה יותר מהר , או עולה יותר מהר או הפונטים נראים יותר ברור.
כך גם אתה בודק את כל השיפצורים שעשיתה שהם בסדר ולא קילקלו משהו , נכון במקרה זה הלקוח הופך להיות ה QA שלך, ( אבל אם מדובר במערכת קריטית למשל מערכת בקרה למטוס , או תוכנה רפואית אז לא רצוי להפוך את הלקוח ל QA )
 

le12341

New member
תודה על התגובות

זה בערך מצב של חודשיים, שלושה.
זה רעיון טוב להתחיל כתיבת בדיקות, ככה גם הבוסים מבינים שאין לך יותר מידי, אבל זה מראה אחראיות.
&nbsp
תודה על העצות.
 
למעלה