זה ציטוט מאוד חלקי, ולך תדע גם אם התרגום נכון...
בוא נתחיל מזה, שרכב אוטונומי זה לא "הכל או כלום".
 
יש דרגות, ולמעשה, האוטו שיש לי, למרות שהוא אוקטביה די טיפוסית ואפילו לא מדרגת גימור גבוהה, הוא כבר רכב אוטונומי דרגה 2:
https://www.howtogeek.com/401759/what-are-the-different-self-driving-car-levels-of-autonomy/
 
מה המשמעות של "דרגה 2"?
שיש לו בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת נתיבים אקטיבית, כלומר, בעזרת מצלמה אחת בלבד הרכב הזה יודע גם להישאר בנתיב, וגם לשמור מרחק מרכב שלפניו.
 
זה לא נועד עדיין לאפשר לך להוריד ידיים מההגה ועיניים מהכביש, אבל סה"כ זה עובד לא רע ועוזר מאוד בנסיעות ארוכות בכביש 6 ודומיו.
 
בתור אחד שמבלה שעתיים ביום מינימום בכבישי הארץ, אני חושש הרבה יותר ממטומטם תורן ששקוע בטלפון שלו מאשר מבאג בתוכנה, ותאמין לי, ראיתי מספיק באגים בחיי.
 
אם היית רואה למשל, איך הצבא שלנו מחלק רישיונות רכב כבד לילדים בני 18 שאין להם מושג מהחיים, היית כנראה מייחל ליום שבו יהיו רכבים אוטונומיים
 
כמובן, זכותך להיות סקפטי, אבל כדאי לך לבסס את הדעה.
על פניו, אתה סתם חושש ממשהו שאינך מבין, אבל אם תעשה למשל רשימה של "בעד" ו-"נגד" תראה שנהג אנושי הרבה יותר מסוכן, אפילו ממערכת אוטונומית רעועה.
 
מה יכול לפגוע בביצועים של מערכת אוטונומית:
1. תכנון לקוי - לא התחשבו במצב מסוים.
2. באג בתוכנה - הקוד נכתב בצורה שלא התכוונו.
3. פריצה - מישהו בכוונה פוגע במערכת (אולי אפילו מרחוק)
4. תקלה טכנית (כמו בכל מכונית, תוך כדי שימוש דברים משתבשים לפעמים)
 
מנגד, מה יכול לפגוע בביצועים של נהג אנושי:
1. עייפות
2. טלפון
3. לא בכבוד שלו לשמור על חוקי תנועה
4. חוסר ניסיון \ כישורי נהיגה רעועים
5. אלכוהול
6. סמים
7. מצב בריאותי \ נפשי לא תקין
8. ילדים \ חברים ברכב שצועקים, מתווכחים וכו'
9. זקנה
 
עכשיו, מה הן יכולות תגובה וראייה של מערכת ממוחשבת:
1. יכולה להגיב במהירות האור תרתי משמע - אותו LIDAR שהחברה בכתבה פיתחה מודד מרחק ע"י מדיד הזמן שלוקח לאור "ללכת" למטרה ולחזור - שבריר של שבריר של שניה.
עם מספיק כוח עיבוד, זמן התגובה לכל דבר הוא מיידי כמעת.
 
2. יכולה לראות בחשכה, בתנאי ערפל, גשם, לסנן סנוור של שמש דרך צירוף של מגוון חיישנים.
 
3. יכולה "לראות" 360 מעלות מסביב לרכב ללא כל שטחים מתים!
 
מנגד, מה הן יכולות התגובה של האדם:
1. במקרה הטוב לוקח 3/4 שניה לקבל החלטה ולבצע פעולה כגון בלימה.
(יש חישובים מוכנים ברשת איזה מרחק הרכב עובד בזמן הזה במהירויות שונות)
 
2. רק 2 עיניים שרואות קדימה. מלא שטחים מתים מסביב לרכב.
 
3. לא מתמודד עם תנאי ראות קשים כגון ערפל או חשכה (אורות לא תמיד עוזרים!)
 
וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון שכבר כמה שנים מפתחים רכבים אוטונומיים עם הכנה לזה שהרכבים ידברו אחד עם השני ועם הסביבה וכך יקבלו תמונה של הכביש ששום אדם היום לא מקבל.
 
רק תחשוב על זה - היום אתה צריך לסמוך על זה שנוסע לידך שיאותת לפני שהוא חותך אותך.
רכב אוטונומי שירצה לעבור נתיב יודיע תמיד אוטומטית לרכב לצידו, וגם יתאם איתו מהירות כדי להשתלב בבטחה.
 
לסיכום:
אני לא יודע כמה זמן עוד יש לנו עד שיתחילו למכור לציבור הרכב רכבים ללא הגה ודוושות, כאלה שאתה נכנס, אומר לאן אתה רוצה לנסוע, והרכב עושה הכל לבד בזמן שאתה משחק בטלפון.
 
אבל, אוטומציה ברכבים היא דבר טוב, ויש לה מלא מקום להתפתח.
לא יודע מה העניין של הסטארטאפ והמנכ"ל שלהם, אבל הם לא אינדיקציה לשום דבר.
 
אה, ואם אתה חושב שאתה בטוח בכביש כל עוד יש סביבך בני אדם שמחזיקים בהגה, כדאי לך לבקר ב-reddit הזה:
https://www.reddit.com/r/IdiotsInCars