צוות חדש והתלבטות

bori21

New member
צוות חדש והתלבטות

היי,

אני מהנדס תוכנה עם 6 שנות ניסיון .

לאחרונה התקבלתי לחברה אמריקאית מבוססת בתחום הצ"יפים.
התחלתי לעבוד לפני 8 חודשים בצוות פיתוח בקבוצת האינטגרציה והכל היה בסדר(גם קיבלתי פידבקים טובים)
לפני כחודש וחצי החליטו להעביר אותי לקבוצת הפיתוח. הבנתי שיש פרויקטים חדשים והם צריכים מספר נוסף של אנשים.
ציוותו אותי לצוות חדש.
התחלתי לעבוד ב-1 ביולי בקבוצת הפיתוח (יותר מחודש ) ונכון לעכשיו אני מרגיש ש"לא לוקחים אותי ברצינות"...
הסבר:
אנחנו צוות של 3 אנשים מתוכם ראש הצוות שלי.
אנחנו יושבים בחדרים ויצא שאני לא יושב בחדר בו יושב הר"צ שלי והמהנדס השני (שאגב הם חברים גם מחוץ לשעות העבודה לפי מה שהבנתי..)
בתכלס חודש ימים לא קיבלתי TASK כלשהו. כשאני ניגש אליו אני מרגיש שהוא רק רוצה ל"נפנף" אותי. נותן לי משימות כמו לקרוא פרזנטציות. להסתכל על קוד מבלי לעשות משהו. כששאלתי אותו על פרויקטים הוא אמר שיש עכשיו המון פרויקטים שנכנסים אך לא ביקש ממני משהו ספציפי בפרויקט ספציפי.
מעבר לזה הוא מעולם לא ניגש אלי ביוזמתו לא שואל על ההתקדמות (בינתיים אין לי לאן להתקדם בדיוק...) ונראה די מנותק ממני. (גם לארוחת צהרים לא קורא לי)
כשאני נכנס לחדרם נראה שהם די עסוקים ואני מרגיש שאני מפריע לו.( כלומר להם בודאי שיש משימות)
בעוד כחודש יש גם הערכת עובדים ואני חושש שטרם עשיתי משהו בצוות החדש.
בחודש האחרון עשיתי בעיקר ספיחים (באגים וכאלה) שנשארו לי מקבוצת האינטגרציה פשוט בגלל שבודקים פנו אלי ישירות.
מידי פעם עדכנתי את ראש הצוות שלי שזה מה שאני עושה וקיבלתי תחושה שרווח לו...
אני מתלבט אם לפנות למנהל הפיתוח (שעשה לי שיחת הכרות כשנכנסתי לקבוצה). ר"צ שלי הוא תחתיו.
מצד אחד אני מרגיש מאד מתוסכל. מצד שני חושש שראש הצוות שלי לא יראה זאת בעין יפה ואולי גם מנהל הפיתוח עצמו.
אני ממש צריך עצה.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה משהו שאמור לצוף בהרבה הזדמנויות

אם עובדים איזשהו גרסה של אג'ייל, אז בישיבת בוקר ("אין לי כרגע משימות"), בישיבות סיכום, בישיבות תכנון.
אם זה לא אג'ייל אז בישיבות צוות השבועיות/דו שבועיות שבו כל אחד חופר על איך הוא מרגיש, ואם גם זה אין אז בישיבות 1X1 אם הר"צ שלך, להסביר שאתה כבר הרבה זמן בלי כיוון מוגדר ולבקש פירוט לאיזה כיוון הולכים.

אם אין שום התנהלות פורמלית מהסוג הנ"ל אתה כנראה עובד במקום ממש מוזר, לא אופייני לחברה שמפתחת צ'יפים, אבל הכל יכול להיות.
 

bori21

New member
אין ישיבות צוות

הוא לא עושה ישיבות צוות ולא 1X1 (לפחות כך אמר לי..) אבל הוא בעצמו מוזמן לישיבות עם המנהל שלו (זה מבנה מטריציוני - כמה ראשי צוותים כפופים למנהל הפיתוח)
אין לי מושג איך הוא מדווח שם על מה שהכפופים שלו עושים..
 

choo

Active member
בקש מראש הצוות שלך שיחה אישית לתאום ציפיות

&nbsp
בשיחה הזו דבר איתו על הצורה שבה אתה אמור להיכנס לתפקיד. על כמה זמן אתה אמור אמור ללמוד, ועל כך שללמוד רק בקריאה בלי התנסות מעשית לא מאפשר לחומר להיטמע בצורה אפקטיבית מבחינתך. דבר איתו על הצורך שלך בפידבק על בסיס תכוף יותר, ועל התוכניות הקונקרטיות לגבי השתלבות שלך בעבודה עצמה.
&nbsp
במילים אחרות - הפגן יוזמה וקח על עצמך ללמד את ראש הצוות הזה להיות ראש צוות (בעדינות....).
&nbsp
אם לא תקבל תשובות *מספריות* ברורות מספיק (כמה זמן בשבועות אמור להימשך הלימוד הזה, כמה חומר יש ללמוד ואיפה הרשימה המלאה של הדברים שצריך לעבור עליהם, תדירות ברורה לפגישות עם ראש הצוות למעקב אחר התקדמותך וכדומה), או שתקבל תשובות אבל אחרי עוד שבועיים תרגיש שזה היה לא רציני - אז קבע פגישה עם המנהל שלו כדי להבין את המצב.
&nbsp
נ.ב. העובדה שראש הצוות מיודד עם העובד היחיד שאיתו בצוות לא צריכה להפתיע אותך, ומצד שני גם לא להרתיע אותך. השאלה היחידה היא אם הוא אכן מסוגל להיות ראש צוות טוב או לא, עם מעט עזרה שלך ואולי של המנהל שלו.
 

ipv6

Member
מה שאתה מציע עלול

עלול ליצור עם 'בעיה' עם המנהל הישיר. כש'בעיה' יכול להיות כל דבר בין חוסר שביעות רצון לריב\עימות של ממש וצריך לחשוב מה המקסימום שאפשר להוציא מהמצב ואם זה שווה את המחיר במקרה הכי רע. מן הסתם אם הוא הלך למנהל מעל הוא לא מרוצה מהניהול של המנהל הישיר.

באופן כללי אני חושב שסיטואציות בין אנשים\מנהלים זה דבר מאד עדין וצריך להיות זהירים כשמייעצים בפורום לגבי הדברים האלה כי קשה מאד לחוש את הדינמיקה המדויקת לגבי האינפורמציה שנכתבה בפורום ולדעת איך כל אחד מהמעורבים יגיב וכמובן מה היכולת שלו לבצע את מה שאתה מציע בצורה שתמשוך כמה שפחות אש.

קיימות בתעשיה כנראה עשרות ומאות שלשות של (עובד, מנהל ישיר, מנהל של מנהל ישיר) שדרישה למדדים מספריים מ'מנהל ישיר' ופניה ל'מנהל של מנהל ישיר' בנסיבות שציינת עלולה ליצור תוצאה ש'עובד' לא יהיה מרוצה ממנה..
 

choo

Active member
אולי לא שמעת - כבר יש לו בעיה משמעותית עם המנהל הישיר

 
למעלה