שאלה בתחום אחר - UI/UX

שאלה בתחום אחר - UI/UX
תגידו, מומחי הפורום. אני שואל עבור גיסתי. מה הסיכויים להשתלב בתפקיד UI/UX בהינתן נתוני הפתיחה הבאים:
- בחורה בת 35
- בוגרת תואר באמנות
- סופר-כשרונית בציור ורישום, מציירת מדהים
- ללא רקע בעיצוב גרפי ממוחשב או בשום דבר שקשור להייטק
- מאוד לא ריאלית באופייה, ללא חשיבה לוגית, רמת מתמטיקה כמו של ילד בכיתה א׳ (באמת, לא בהגזמה. ארבע פעולות חשבון וזהו, שברים ואחוזים כבר לא).
- כן יודעת להשתמש קצת בתוכנות גרפיות (פוטושופ וכו׳), מציירת על אייפד כמו על קנבס אמיתי

- איך נראה שוק התעסוקה ל UI/UX, האם הרוב בפרילאנס או שיש משרות שכירות?
- איך נראה השוק לעובדי entry level ומה חסמי הכניסה
- יש מספר חברות שמציעות קורסים והכשרה בנושא, אילו מהן הן מומלצות והאם יש קורסים שבסיומם יש אפשרות להשמה לעבודה?

אני חושב עליה יותר במושגים של גרפיקה נטו ולא למשל כמעצבת אתרים בגלל החלק הטכני/התכנותי של העניין. האם זה ריאלי? זה ענף של שוק העבודה שאני לא מכיר בכלל (מה לעשות, בכל הקריירה שלי כמפתח embedded וגם כמפתח server side backend לא נחשפתי לתחומים האלו כלל).
 

BravoMan

Active member
בתור "לקוח" של UI\UX:
1. יש חברות שנותנות את השירות הזה, כך שאני די בטוח שיש משרות שכירים.
&nbsp
2. כדי לתכנן UX, לא צריך להיות אמנותי, צריך להבין איך אנשים משתמשים במכשירים שלהם, ואת זה נשמע שאין למועמדת.
&nbsp
3. בבניית UI, לפחות בתחום המובייל בו אני נמצא, יותר חשוב להבין "שפה גרפית" של הפלטפורמה שעליה עובדים מאשר לדעת לצייר יפה, ועוד יותר חשוב לדעת לספק למתכנת חומר גלם במתכונת שהוא יכול להשתמש, מה שמצריך הבנה בפורמטים של קבצים, רזולוציות מול DPI, color space וכו'.
&nbsp
אני לא יודע איך החברות שקיבלנו מהן שירות מגייסות, אבל על פניו נשמע שגיסתך מתאימה יותר למשרד פרסום כלשהו או מו"ל, שצריכים מעצבת גרפית פרופר, מאשר לחברת UI \ UX שם דרושה הבנה בעבודת יישומים ופרטים טכניים, יותר מאשר חוש אמנותי.
&nbsp
מזכיר לך, ש-UX ספציפית בכלל לא קשור לגרפיקה - זו חווית משתמש, וצריך להבין בזרימה של תוכנה (כן, כמעת כמו תרשים זרימה של קוד), ובאופן האינטרקציה בין היישום ללקוח.
&nbsp
מתמטיקה לא יותר מידי רלוונטית, אבל חשיבה לוגית בהחלט.
 

choo

Active member
גם גרפיקאים ב-UI צריכים להבין את הצורך הלוגי
&nbsp
כשמתכננים גרפיקה ב-UI, היא צריכה להתאים לצרכים. למשל כשמתכננים אייקונים - הצורה שלהם צריכה להיות של "סמל" שיובן על ידי המשתמש. עוד יותר כשמדובר בממשק גרפי מלא.
&nbsp
מסכים עם ברוו - עבודה במשרדי פירסום עשויה יותר להתאים (אבל לא ברור לי עד כמה הם מעסיקים גרפיקאים שעוסקים בציור - הרבה מהעבודות בפירסום הן קומפוזיציה צילומית - הרבה פחות מהם כוללים ציור פרופר).
 

luis13

New member
לא נשמע שיש לה מה לחפש בעולם ההייטק כרגע
ובטח לא ב UX/UI.
&nbsp
תבין, מעצבים לא נמדדים רק על אם מה שהם עשו יצא יפה. יש שם עולם תוכן ומלואו בכל מה שקשור לרבדים וכו'. זה הרבה יותר מלעשות ציור יפה.
&nbsp
לי נשמע יותר שהקריירה שלה זה אומנות ואם היא טובה בזה עדיף שהיא תשאר שם.
&nbsp
אם בכל זאת היא רוצה ללכת על זה אז חסמי כניסה זה להכיר את התוכנות שאיתם עובדים, לבנות תיק עבודות ולנסות להתביית על משהו ספציפי.
לדעתי UI/UX בכל מקרה לא מתאים לה. היא תצטרך להבין את הFUNNEL של המוצר וכו'... נשמע יותר שהיא בכיוון של גרפיקה נטו וזה קיים בחברות שעושות פרסום במיוחד בתעשייה הצומחת של CLICKABLE ADS ו PLAYABLE ADS.
 

ipv6

Member
למה לא לנסות?
אין לי סטטיסטיקה מדויקת אבל ממה ששמתי לב הרקעים של אנשים שעובדים בתפקידים 'ליד הפיתוח' כמו : UI\UX \ PM \ Program Manager יותר מגוונים מאנשים שעובדים בתפקידי פיתוח\בדיקות\Dev Ops.

למה שהיא לא תנסה לשלוח קו"ח.
 

eveik

New member
וואו..אני קצת מוטרד מהתגובות..

לא מבין מאיפה אנשים מדברים עם כל כך הרבה בטחון ובמונחים כל כך אבסוליטיים בנוגע לנושאים שכנראה שיש להם מעט מאוד ידע / ניסיון.

בוא נעשה קצת סדר.
UX/UI זה עולם שלם. חברות שונות מגדירות את התפקיד(ים) האלו בצורה שונה, ומה שתעשה ואופי העבודה במשרד פרסום שונה מעבודה בחברת היי טק. לעבוד לבד בחברת סטארט אפ זה משהו אחד, לעשות בצוות של 5 אנשים בחברה גדולה יותר זה משהו אחר, ולעבוד בקורפורייט זה משהו אחר.

לעבוד בחברה שנותנת שירותי ux לחברות אחרות זה משהו אחד, לעבוד in house בתוך חברה זה משהו אחר. פשוט תבצע את ההקבלה למפתחים ויהיה לך קל יותר לעקל את זה. איך זה לעבוד בתוך חברה ללעבוד outsource? איך זה outsource בארץ לoutsource בהודו? איך זה סטארט אפ שבו אתה מתפרס על הרבה יותר תחומים בהשוואה לחברה ענקית?

יש לך חברות שמעסיקות מעצבים, מאיירים, אנשים מוצר, אנשי product design והרשימה עוד ארוכה. אנחנו מעסיקים את כל מה שציינתי ואני יכול להגיד לך שהגבולות לא בדיוק ברורים (מבטיח לך שתקבל תשובות שונות אם תשאל אנשים שונים בתוך החברה) ולא מעט מזה מושפע מאופי החברה, הניסיון של הפאונדרים, והחוזקות / חולשות של הצוות.

מה זה רקע בעיצוב גרפי ממחושב? לצייר על אייפד זה לגמרי ניסיון, ואפשר להגיע לדברים מדהימים ״רק״ עם אייפד (ואפשר גם לקחת את זה הלאה, כמובן).

אני לא אחדש לך שאנשים אומנותיים הם פחות ריאליים - זה בסדר. אם היא בחורה אינטילגנטית אני לא רואה בזה שום בעיה. אתה אינלגינטי אבל אם אבקש ממך לצייר משהו כנראה שהוצאה לא תיהיה מוצלחת במיוחד. זה לא הופך אותך לפחות טוב.

מה חסמי הכניסה? שוב, תקביל לתכנות. יש לך בוגרים באוניברסיטאות / מכללות שונות, שחלקן נחשבות יותר וחלקן פחות. ככל שאתה נמוך יותר בשרשרת המזון - קשה יותר.

וכמובן מגיעות השאלות על הגיל עכשיו. שוב, בדיוק כמו שהיית שואל אותה אם הייתה מחפשת עבודה בתכנות עכשיו. מה היא עשתה עד היום? איך זה קשור למה שהיא מחפשת? למה דווקא עכשיו היא מחפשת להיכנס לתחום?

אני לא יודע אם יש לה תשובות לשאלות האלו, ואני לא אומר שאי אפשר לעקוף את החסמים האלו - אבל אף אחד לא יושב ומחכה שהיא תשלח לו קורות חיים.

אם הניסיון שלה / חוזקות שלה זה בציור / איור - היא יכולה לחפש תפקיד של מעצב / מאייר, ובהמשך להתפתח ל ux \ product אם זה התחום שמושך אותה (התפתחות מאוד טיבעית לאנשים מסויימים). השאלה היא - מה באמת היא מחפשת? מה היא רוצה לעשות? אם התשובה היא ״לעבוד בהיי טק״, אני מניח שאתה מבין את הבעייתיות פה.

לגבי עיצוב אתרים והקשר לחלק טכני / תכנותי - אין שום קשר בין השניים. המעצב אחראי על העיצוב, הוא לא צריך להבין איך לבנות את האתר, בשביל זה אנשים לומדים לתכנת :)

הגבלה אחרונה - קצת כמו בפיתוח שאתה יכול ללמוד לבד, ואולי עדיין לכתוב קוד שהוא סביר אבל יש המון ״מסביב״ שלומדים ברגע שמתחילים לעבוד בחברה (הרגלי עבודה, עבודה בצוות, דד ליינים וכו׳ וכו׳ וכ׳) - אותו דבר רלוונטי לעולם הזה. ככה שגם אם היא יודעת לעשות את ״העבודה נטו״ - יש עדיין הרבה מסביב שהיא תצטרך ללמוד ולהסתגל אליו. זה לא ידע שאפשר לצבור מלשבת בבית ולקרוא על זה, זה משהו שלומדים תוך כדי.

ובקיצור - אם היא ממש רוצה את זה - זה אפשרי, אבל זה לא בהכרח יהיה פשוט
 

user32

Well-known member
מנהל
תודה על כל מילה. לא היה לי כוח לכתוב את זה בעצמי...
אז רק אדגיש את מה שכתבת: שזה תחום מאוד רחב ואנשים נכנסים אליו במגוון תפקידים, מכיוונים שונים ומדיספלינות שונות.
אני מכיר כאלה שפשוט ידעו לצייר יפה ויש להם חושים טובים ועד כאלה שלמדו עיצוב תעשייתי בטכניון.
כרגיל, למצוא את העבודה הראשונה זה לא דבר קל.
 
קודם כל תודה על התשובה
נגעת בדיוק בנקודה ששאלתי. אם היה מישהו בא אלי עם שאלה דומה בקשר למקצועות ההיי-טק בסגנון של פיתוח או QA, הייתי יודע לכוון אותו. הייתי יודע להסביר לו את המדרג של האיכות בין האוניברסיטאות, מכללות,קורסים וכו', והייתי יודע להגיד לו איזה חברות מגייסות איזה מועמדים ומה הדרישות שלהן. בתחום של גרפיקה או UI, אין לי מושג, ולכן אני מתייעץ.
&nbsp
ספציפית לבחורה הזו, היא התפרנסה עד עכשיו בעיקר כמורה לאמנות, גם בבית ספר וגם בשעות אחה"צ ובחופשים בחוגים, סדנאות, קייטנות וקורסים למבוגרים וילדים. לאחרונה היא הגיעה למסקנה שכנראה מערכת החינוך הישראלית היא לא המקום שבו היא רוצה להמשיך, ומחפשת לעשות סוג של הסבת מקצוע.
&nbsp
נקודת החוזק שלה זה באמת הכישרון האמנותי (ברמה שאני רוצה לשלם לה שתצייר לי תמונות לתלות בבית שלי), אבל השאלה היא איך קונים עם זה במכולת. היא חושבת לעשות קורס/הכשרה/תואר כלשהי שיאפשר לה להתמודד על משרות שכיר כלשהן בתחומי הגרפיקה או העיצוב הממוחשב. לעשות עכשיו תואר שלם בעיצוב במקום נחשב כמו בצלאל או שנקר גדול עליה בנקודה שהיא נמצאת כרגע בחיים. יש מספר מוסדות, גם אקדמיים וגם לא-אקדמיים, שמציעים קורסים במתכונות שונות ומשונות. השאלה שלי היא מה המדרג כאן, והאם יש קורסים שעדיפים על אחרים ברמה שיתנו הכשרה שתאפשר לפחות סיכוי.
&nbsp
דובר כאן בעבר על קורסים דומים להכשרה לתכנות, ואני מודע היטב לביקורת עליהם ולסיכויים הנמוכים של הבוגרים שלהם להשתלב במשרות סבירות בפיתוח תוכנה, אבל כאן אני שואל על תחום אחר, על תחום שבו הכישרון מתבטא בצורות אחרות וגם במידה רבה קל יותר למדוד אותו. יותר קל לדעתי להעריך ולשפוט תיק עבודות של מועמד/ת מאשר לראיין מישהו על מנת להבין אם הוא טוב בתכנות. אני שואל כדי להבין אם אני בכיוון, ואם זה מסלול אפשרי - לקחת מישהי כשרונית באמנות אבל ללא הכשרה כגרפיקאית ממוחשבת, לעבור הכשרה של, נניח, שנה אחת, ולצאת בסוף הדרך בנקודה שיש סיכויים טובים להתמודד על משרת entry level כגרפיקאית או מעצבת UI או כל דבר אחר שעוסק בגרפיקה ונותן תלוש משכורת בסוף החודש.
&nbsp
&nbsp
 

eveik

New member
אז עשיתי קצת research..
דיברתי קצת עם חברים מהעבודה על הסיטואציה, על מה הם מחפשים, קורסים, תיק עבודות וכו׳ ואנסה לעבור על כל מה שספגתי.

בוא נתחיל רגע מהקורסים. אז ההגבלה לג׳ון ברייס (שאגב - יש להם גם קורס בתחום הזה..) הם קורסים של create ו netcraft -

http://www.createfuture.co.il/course/user-experience-ux/
https://netcraftacademy.co.il/

בגדול? הקורסים האלו, רק בפני עצמם, לא נותנים לך המון. האנשים שדיברתי איתם מסתכלים על בוגרי הקורסים האלו בדיוק כמו שאתה מסתכל על בוגרי ג׳ון ברייס. אין מה לעשות.

בנוגע ל״קל יותר למדוד את הכשרון״ - יש בזה אמת בצורה מסויימת, ובסופו של דבר תיק העבודות מדבר בפני עצמו. אני עדיין אטען שגם בתור מתכנת אתה יכול לעלות את הקוד שלך לgithub ואפשר לקבל איזהשהיא הערכה עלייך אבל לא נכנס לזה עכשיו :)

אז זה נשמע קל..שתבנה לעצמה תיק עבודות, ותתחיל לחפש עבודה - והכל סבבה, נכון? אז זהו. איך היא בדיוק תבנה תיק עבודות? ההגבלה לדעתי היא כמו להגיד למישהו שלא יודע כלום לגבי תכנות להתחיל ללמוד לתכנת בעצמו. יש כל כך הרבה חומר, וזה יכול להיות כל כך הרבה overwhelming, שזה ממש אבל ממש קשה לעשות את זה לבד. האם זה אפשרי? ברור, ואתה מכיר אותה טובה יותר ממני לדעת מה התשובה עבורה. בגדול אני אגיד שכנראה אם היא הייתה מסוג האנשים האלו היא פשוט הייתה מתחילה לעשות את זה, ולא שואלת אותך, אבל אולי אני טועה.

אז פה נכנס הקורס - הקורס נותן לך איזהשהוא בסיס להתחיל (!!!) ממנו. היא עדיין תצטרך להתאמן, להתשפר ולבנות תיק עבודות, אבל כנראה שהסבירות שלה לבנות תיק עבודות שיהיה רלוונטי תשתפר בזה שהיא תעשה את הקורס. האם הקורס הזה מספיק? ברור שלא, ויהיו לה המון פערים שהיא תצטרך להשלים בעצמה בשביל להיות טובה במה שהיא עושה, אם זה באמת חשוב לה. שוב, בדיוק כמו ״בוגר״ ג׳ון ברייס.

נניח ותיק העבודות שלה סבבה ורואים פוטנציאל, עכשיו מגיע החלק האישי על הרקע. למה היא מחפשת עבודה בתחום הזה עכשיו? מה עשתה עד עכשיו? בלי תשובות טובות, אם היא לא באמת רעבה לזה ותראה את זה (וקשה להראות את זה אם זה לא שם, אתה יודע את זה) אז יהיה לך קשה למצוא עבודה.

השאלה האמיתית - האם זה באמת מעניין אותה? האם היא באמת מוכנה להשקיע ולהתאמץ בשביל להגיע לזה? כמה המליצו על קבוצות עיצוב בפייסבוק, כמו למשל - https://www.facebook.com/groups/StartupDesigners/. בקבוצות האלו יש המון דיונים סביב נושאים בעיצוב, וזאת דרך להתחיל לקרוא על הנושאים בעולם הזה ולראות אם זה באמת מדבר אליה ומושך אותה.

לגבי תיק העבודות ורמת הציור שלה. צריך להבין שיש הבדל גדול בין לצייר עכשיו ציור מופשט שאתה תולה על הקיר, לבין לעצב (או לאייר) מסך לאתר, או אפליקציה. בלי הקונטקסט הזה, זה לא שווה שום דבר, ובגלל שאין לה שום ניסיון בתחום יש לי הרגשה שיהיה לה קשה להבין את זה בלי קצת עזרה והכוונה. האם זה חייב להיות במסגרת של קורס? ברור שלא, אבל זאת בהחלט דרך.

וסתם שתכיר, https://dribbble.com/ זה אחלה אתר בשביל לבנות בו תיק עבודות. אנחנו (והמון חברות אחרות) מחפשים שם מעצבים כל הזמן, וגייסנו משם חלק מהמעצבים / אנשי מוצר שלנו. אם היא מצליחה להתלבט שם - היא לא תצטרך לדאוג לחפש עבודה..ימצאו אותה
 
תודה על ההשקעה

קלעת בול כשאמרת: "בגדול אני אגיד שכנראה אם היא הייתה מסוג האנשים האלו היא פשוט הייתה מתחילה לעשות את זה, ולא שואלת אותך". זה חלק מהבעיה - היא רוצה לשנות את המצב שלה, אבל אין לה מושג איך, היא מאוד חוששת, והיא טיפוס זהיר וחשדן שחושב עשר פעמים לפני כל צעד ולא ממהרת לקפוץ למים לפני שהיא בדקה אותם טוב טוב לפני כן.
 

eveik

New member
בכיף, מקווה שעזרתי
ואם היא תלך לקורס ותנסה להיכנס לתחום - תעדכן אותנו מה קרה איתה :)
 

choo

Active member
לגמרי במקרה יצא לי לעבוד מול אנשי UI ו-UX בכמה מקומות עבודה
&nbsp
וגם מול מספר גרפיקאים.
&nbsp
אנשי ה-UX היו צריכים להבין את הדרישות של המוצר ואת מה שהמשתמש צריך לבצע, כדי לתכנן זרימה יעילה של ממשק המשתמש. גם במקרים שבהם אנשי התוכנה סיפקו להם כיוון ראשוני. מדובר בעבודה לוגית, שדורשת יותר חשיבה לוגית מאשר כשרון אומנותי.
&nbsp
גם כשהיה מדובר בעיצוב של אייקונים וגרפיקה - היה צריך להכיר את עולם הסמלים הרלוונטי מצד אחד - ומצד שני להבין שבניגוד לציור, יש לך מקום מאוד מוגבל לייצר באמצעותו אייקון (במקרים קיצוניים משהו כמו 64 פיקסלים על 64 פיקסלים. במרבית המיקרים - פחות מזה), וזו עבודה של להזיז פיקסל לפה ופיקסל לשם כדי לייצר משהו שיראה טוב וברור בעולם המוגבל הזה (ואגב, לפחות בעבר, תיכנון אייקונים היה מקצוע בפני עצמו, בנפרד מגרפיקה ממוחשבת).
&nbsp
הגרפיקאי שמייצר את הדודל היומי של גוגל, מן הסתם זוכה לחופש אומנותי הרבה יותר רציני. בתחום של ממשקי משתמש - זה חלק פחות שכיח - אולי בתחום של משחקי מחשב (כשמדובר בציור רקעים, לא בציור הדמויות והחפצים - שהם הרבה יותר דומים לציור של אייקונים תלת-מימדיים, והעבודה שם הרבה יותר קרובה לאנימציה מאשר לתיכנון ממשקי משתמש).
 

user32

Well-known member
מנהל
יש כיום הגדרה הרבה יותר רחבה לUX
אנשי התוכנה הוותיקים אולי חושבים על UX כזה שמאפיין את הUI של התוכנה. אבל בסטארטאפים האחרונים שעבדתי איתם התקוממו על ההגדרה הזאת.
איש הUX מעורב באיך ייראה האתר של החברה, הפקת סרטון הפרסומת שיוביל לרכישה, החנות באמזון, אריזת הקופסה (יש את הטרנד הזה של חוויית פתיחת המוצר כשהוא מגיע הביתה), כמובן עיצוב המוצר עצמו כשמדובר במוצר פיזי. הוא עוזר לעצב את הדוכן בתערוכה בלאס וגאס, את הדף פייסבוק ואפילו עוזר לעצב את המצגות למשקיעים, לוגו, כרטיסי ביקור והמשרדים עצמם שלעיתים צריכים להיות בקו העיצוב של החברה.
הגישה היא ש"חווית משתמש" היא בכל האספקטים של המפגש בין הלקוח לחברה. לא רק ממשק תוכנה.
וכן, יש מקומות שהדגש הוא יותר על אפיון תהליכים בתוכנה עם הפרדה ברורה בין UX לבין UI, אבל יש מקומות אחרים שהדגש הוא על עיצוב גרפי למשל אתרי e-commerce למיניהם או מוצרים אחרים שעיקר החוויה היא הגרפיקה ואיש הUI/UX עושה את שניהם.

ועוד דבר: לדעתי UX זה דבר שאפשר ללמוד. יש כללי אצבע וחוקים, ואני מכיר מתכנתים למשל שעושים UX כמו גם כאלה שהגיעו מכל מיני מקצועות. גרפיקה וUI זה כנראה משהו יותר חמקמק ותלוי כשרון. זו דעתי.
 

eveik

New member
הניסיון שלנו דיי שונה בתחום הזה
ואני מניח שזה נובע מהעובדה שאנחנו עובדים בחברות מסוג אחר.

אנשי התוכנה לא מספקים למעצבים שלנו כיוון ראשוני, יש איש מוצר שמאפיין את המוצר. הוא אחראי להגדיר את הממשק משתמש והאמת שאצלינו זה אפילו ברמה של הכפתורים השונים על המסך, המיקום שלהם וכו׳. המעצב לרוב ייקח את ה wireframes שהוא קיבל ויבנה עיצוב, אבל תיהיה לו כבר המון הכוונה, ואף איש פיתוח עוד לא ממש (לרוב..) היה מעורב בתהליך.

ואיפה מתחיל ונגמר התפקיד של איש מוצר, איש ui/ux, מעצב, מאייר וכו׳ זה עולם שלם, ואני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל. יש אנשי מוצר שעושים בעצמם חלק מהux וכמעט את העיצוב עצמו (מהניסיון שלי - אנשי מוצר שמגיעים עם רקע של עיצוב), ויש אנשי מוצר שעובדים עם wireframes הרבה יותר פשוטים, כי החלק של העיצוב עצמו זה נושא שהם פחות חזקים ממנו, ועדיין הם אנשי מוצר טובים.

אני יכול להגיד לך שאפילו אצלינו, בחברה (נניח) בינונית עם 10 ~ אנשי מוצר, יש תהליכים טיפה שונים בצוותים שונים, שנובעים מהחוזקות וחולשות של אנשי הצוות.

לגבי ה״מקום מאוד מוגבל לייצר באמצעתו אייקון״ - שוב, מאוד מאוד רחוק מהמציאות שאני חי בה. ה״הגבלות״ שיש נובעות לרוב מהרצון לייצר שפה אחידה עבור הברנד שלנו, כך שיש לא מעט קווים מנחים שצריך לעקוב אחריהם ואי אפשר לעשות ״מה שבא לך״ אם זה לא מתאים לשפה העיצובית הקיימת. לעיתים מאוד מאוד נדירות יש הגבלות שנובעות מהפלטפורמה שאתה עובד עליה (ios\android\web וכו׳), זה יכול להגיע בהקשר של אנימציות מאוד מורכבות למשל, אבל שוב - מאוד מאוד נדיר.

וסתם כדי לתת קצת בשר לדברים שאני רושם עליהם, הנה עמוד נחיתה שהשקנו לאחרונה (טיפה self promotional, מתנצל..) - https://www.lemonade.com/giveback-2019. כל האיורים לאורך העמוד עשתה המאיירת שלנו, והיו אנשי מוצר שהיו מעורבים בעבודת הטפוגרפיה של העמוד כולו. אנחנו אומנם לא מרימים עמודים כאלו כל יום, אבל בהחלט יש פה יותר מקום מלהזיז פיקסל ימינה ושמאלה. אגב, גם לבנות את כל הסיפור הזה ב css היה אתגר לא פשוט..למקרה שזה מעניין מישהו.

רשמתי את כל מה שרשמתי לא מתוך זלזול בניסיון שלך או כדי להגיד שהעולם הוא x כשאתה חושב y. כל מה שאני מנסה להראות זה שהניסיון של שנינו מאוד שונה ומוביל אותנו למסקנות מאוד שונות, ואני מבטיח לך שיש חברות נוספות ששנינו לא מכירים שבהן הדברים גם שונים בהרבה :)
 

choo

Active member
אתה מדבר על תיכנון אתרי web, ולא באמת ממשק
&nbsp
דף הנחיתה הזה הוא דוגמה לצורה שבה המודרניזציה הורסת את השימושיות של אתרי אינטרנט. צריך לגלול במשך כמה דקות כדי לראות כמות קטנה מאוד של אינפורמציה. פעם היו שמים את זה בסרט אנימציה, ולא מתישים את הקורא - אבל לעשות סרט אנימציה (עם voice over) זה כבר לא "in" ;)
&nbsp
נ.ב. כדי שיהיה ברור - הביקורת שלי בנושא מופנית גם למתכנני אתרי האינטרנט של החברות שאחרונות שעבדתי בהן, שמרוב יצירתיות של מתכנני האתר - הפכו להיות הרבה פחות שמישים, והרבה יותר מעצבנים - וזה עוד בחברות enterprise, שכלל לא פונות לקהל הרחב שמחפש שירגשו אותו ויזואלית.
&nbsp
הטרנד שהשתלט על דפי האינטרנט (דף אחד ארוך עם גלילה עד שתתייאש) מתאים לאתרי תוכן-אינסופי (פייסבוק, אתרי עיתונות, בלוגים וכדומה) - לא לאתרי אינפורמציה.
&nbsp
היה peek בשימושיות האתרים ככמה שנים אחרי שהכניסו את השימוש ב-ajax בצורה מתונה ומותאמת למשתמשים. בחמש השנים האחרונות אני רואה, לצערי, הדרדרות בתחום, בגלל שיש לך אנשי מקצוע שצריכים לעבוד - במקום להתאים את כמות העובדים הרלונטיים לכמות העבודה הפרודוקטיבית הדרושה.
&nbsp
נ.ב. כשדיברתי על "אנשי התוכנה" שנתנו כיוון ראשוני - זה כלל גם מנהלי מוצר, במקומות שבהם מנהלי המוצר עשו את העבודה כמו שצריך.
 

eveik

New member
הו..עכשיו באמת מתחילה הפילוסופיה :)
מה זה אומר אתרי web? מה זה אומר ממשק?
פייסבוק זה אתר ווב? ואם היית מציג את אותו תוכן בדיוק על ipad, איך היית קורא לזה עכשיו? אם אצייר לך את דפדפן מסביב זה הופך את זה לווב? ואם אמחק זה כבר לא?
&nbsp
מה זה ממשק משתמש? ההגדרה בגוגל היא ״the means by which the user and a computer system interact, in particular the use of input devices and software.״. אני לא רואה פה שום התייחסות למדיה שאתה נמצא בה. זה יכול להיות ״אתר ווב״ ,זה יכול להיות אפליקציה, זה יכולה להיות תוכנת דסקטופ, זה יכול להיות כל דבר.
&nbsp
העולם עובד לפי ביקוש והיצע. אנחנו ביזנס, לא חברת עיצוב שבונה פרוייקטים לכיף ועושה מה שבא לה. אם ה״אתר ווב״ שלנו (והאפלקציות..) לא נוחים למשתמשים שלנו - הם לא ישתמשו בהם. אנחנו נראה drop rate לאורך הfunnel ונשפר את מה שלא עובד. אנחנו עושים a/b tests בשביל לבדוק דברים שונים, והולכים עם הביצועים של מה שהצליח.
&nbsp
עם כל הכבוד - אני לא חושב שדעתך בנוגע לענייני עיצוב, מה נוח, ומה פרודוקטיבי היא רלוונטית במיוחד, לפחות בהקשר של ווב. אני חלילה לא מזלזל בדעתך, אבל אני גם לא חושב שאתה נכנס לקהל היעד שלנו, וזה כנראה חלק מהנקודה. העולם הולך בטרנדים מסויימים, בגלל המון סיבות שונות (שאני לא מתיימר להגיד שאני מבין) וצריך לקבל את זה, ובעיקר לקבל שיש לזה סיבה. גם אני באופן אישי לא מתחבר לדברים מסויימים, אבל הטרנדים האלו גדולים וחזקים הרבה יותר מכולנו, ולכן העובדה שאנחנו לא מתחברים אליהם היא לא רלוונטית. אני לא מתחבר לרשתות חברתיות שונות, ויש לי המון ביקורת עליהם, אבל זה מעניין מישהו? לא באמת :)
 

BravoMan

Active member
מעניין שהקישור שהבאת לא עונה להגדרה שהבאת...
הצגת כדוגמה עמוד שאין שום אינטרקציה בינו לבין המשתמש.
&nbsp
למעשה, התוכן של העמוד יכל להיות סטטי לחלוטין ולהיכנס למסך אחד. המשתמש עדיין יקבל בדיוק את אותו המידע.
וזה בדיוק, לפחות לדעתי האישית (לא מתיימר לדבר בשם אף אחד אחר), ההבדל בין "אתר אינטרנט" לבין "ממשק".
&nbsp
זה נכון שהיום יש "אתרים" שהם אפליקציה לכל דבר ועניין. כמו Google Docs, שעושה מה שפעם עשו יישומי Desktop מלאים.
אבל לא כל אתר הוא כזה.
&nbsp
אינטרקציה משמע שהמשתמש מכניס לתוך המערכת לפחות קרוב למה שהוא מוציא ממנה וזה מה שקורה ברוב האפליקציות מובייל או יישומים שולחניים, ופחות באתרי תוכן.
&nbsp
באשר לטרנדים - אני חולק על הטענה שכל דבר שהוא טרנדי הפך לכזה כי "אנשים אוהבים את זה".
כמה שלא תעשה a/b tests בסוף משתמשים לא באמת מובילים טרנדים.
התאגידים שיש להם מליוני משתמשים כבולים מובילים טרנדים.
&nbsp
קח את Facebook למשל - לפני כמה חודשים היה שימוע בקונגרס האמריקאי עליהם.
הם עברו על החוק ודפקו את המשתמשים שלהם. יותר ממאה מליון מהם.
&nbsp
אז מה? אתה רואה אנשים בורחים מפייסבוק בהמוניהם?
מה זה אומר לגבי הממשק שלהם? בדיוק את זה - הם יכולים להוציא החוצה את הממשק הכי זוועתי ולהפוך אותו לטרנד, כי אף אחד לא יעזוב אותם בגלל זה.
&nbsp
ועל תאלב - אבל הדף נראה באמת גועל נפש.
כלומר, האנימציה חמודה, ומגניב אותי שמבחינה טכנולוגית אפשר לעשות דברים כאלה עם CSS, אבל אם הייתי צרכן של זה, הייתי חושד שמנסים לערבב אותי.
&nbsp
חברות מפזרות ככה מידע בצורה לא נוחה לקריאה והבנה נותנות לי תחושה שהן מוכרות לוקשים...
&nbsp
ואם זה היה מידע חשוב, אז הוא ממש, אבלל ממש לא נוח לשימוש!
 

הפרבולה

New member
הדפים עם הגלילה האין סופית זה דבר נורא ואיום
אני מסתכל על איזה כתבה חדשותית למשל ואז גולל למטה כדי לראות תגובות, בדרך יש כל מיני תמונות בנרים וקישורים לפרסומות \ נושאים אחרים והגילגול לא נגמר אתה מגולל ומגולל עד שהאצבע מתחילה לכאוב.
הסמן של הגלילה לא משקף באמת את גודל הדף האמיתי תכל פעם שמגיעים כמעט לקצה הדף הוא מצטמק ועולה למעלה , ממש מיאש.
 
למעלה