שאלות לגבי קו"ח -מה עדיף עברית/אנגלית? פורמט pdf/word

sh182

New member
שאלות לגבי קו"ח -מה עדיף עברית/אנגלית? פורמט pdf/word

קישור ללינקדין?

כמו כן אשמח אם אוכל לשלוח למישהו/י את הקו"ח שלי בכדי לקבל ביקורת בונה/עצות/תובנות

תודה.
 

choo

Active member
עדיף בעברית, למעט בחברות ה"אמריקאיות"

&nbsp
בעיקרון אם את קורות החיים שלך יקרא דובר עברית - עדיף שהן תהינה כתובות בעברית. זה יקטין את חוסר ההבנה של הקורא, ויקטין את המבוכה שתיגרם משגיאות תחביר בשפה שבה הינך פחות שולט.
&nbsp
אם קורות החיים אמורים להגיע גם לדוברי אנגלית - מן הסתם עדיף שתיכתוב באנגלית - ומאוד רצוי שתיתן לדובר אנגלית אמיתי (ברמת שפת אם, אם אתה מכיר מישהו כזה) לעבור על קורות החיים שלך לפני השליחה, כדי לתקן את שגיאות התחביר.
&nbsp
לגבי הפורמט - אם אתה שולח ישירות לחברה - PDF יעבור טוב יותר. לעומת זאת, לחברות השמה יש העדפה לקורות חיים בפורמט שניתן לעריכה, משום שהן שולחות את קורות החיים שלך לחברות בלי פרטי הזיהוי - ולכן חברות השמה תתעקשנה על פורמט word. במקרה כזה, רצוי להיצמד לפורמט שמתאים גם לגרסאות וורד פחות חדשות.
 

choo

Active member
קישור ללינקדאין בעקרון בעיקר יספר "מיהם קשרייך"

&nbsp
בסופו של דבר, ברגע שיש לחברה את קורות חייך, לינקדאין לא יספק מידע נוסף. הוא כן יעזור להוות "סוג של אסמכתה" (למרות שגם בלינקדאין אנשים משקרים יפה מאוד), ובעיקר יאמר להם "מי הם הקשרים שלך". אם הם מכירים את הקשרים הללו *לטובה* - ייתכן שמבחינה פסיכולוגית זה יעזור. יש גם את עניין ה"כישורים המאושרים על ידי קולגות" - סביר שיש מעסיקים שזה ישפיע עליהם - למרות שמבחינה טכנית הנושא הזה הוא דיי קישקוש.
 

choo

Active member
אם לא הייתי ברור - קישור ללינקדאין יועיל אם יש בו מספיק תוכן

&nbsp
אם יש לך 3 קשרים - כנראה עדיף לא לפרסם. אם יש לך שם 50+ קשרים כולל לאנשים שנחשבים טובים מקצועית ובעלי נסיון מהותי בתעשייה - זה עשוי להועיל. איפה בדיוק עובר הגבול בין השניים? שאלה טובה.
&nbsp
לגבי השדות ה"קישקושיים" - יש מעסיקים שזה עדיין ישפיע עליהם, האחרים לא יתייחסו. ולבסוף - יש מעסיקים שיחפשו אותך בלינקדאין גם אם לא תכתוב קישור לזה בקורות חיים שלך.
 

sh182

New member
אפשרי לשתף פה/פרטי את הקו"ח ללא הפרטים המזהים לביקורת בונה?

 
בוודאי שאפשר
רק שאם אתה מעלה מסמך וורד אז תמחוק את הפרטים האישיים גם מה properties של המסמך כי גוגל מאנדקס את זה וכל חיפוש בעתיד על השם האמיתי שלך יביא ישירות לפוסט הזה. ב PDF אין בעיה כזו למיטב ידיעתי.
 

ipv6

Member
לגבי השפה

בגדול זה לא משנה.
אני מתחזק רק גרסה באנגלית בגלל שהיא קבילה גם בחברות ישראליות וגם בחברות בינלאומיות, שלא יקבלו גרסה בעברית.
מעולם לא נתקלתי בבעיה בגלל זה.

בכל מקרה אלא אם הקו"ח שלך כתובים בצורה מרושלת במיוחד זה לא מאד משנה - מקסימום המגייסת תרים טלפון ותשאל מה שלא ברור.

עדיף כמובן שלא יהיו שגיאות תחביר/כתיב מביכות כי זה בכל זאת רושם ראשוני כלשהוא.
 
למעלה