עובד בחופשה ללא תשלום מקבל תשלום על אופציות?

עובד בחופשה ללא תשלום מקבל תשלום על אופציות?

עבדתי בחברת הייטק לאחר מכן הפסקתי לעבוד, כי הייתי בחופשה ללא תשלום. לאחר מכן נמכרה חברת ההיי טק האם אני זכאי לקבל תשלום על אופציות?
האם במידה ואתפטר לא אקבל תשלום על אופציות?
 

user32

Well-known member
מנהל
שאלה מעניינת

אומר בזהירות כך:
קבלת תשלום על אופציות לא תלויה בכך שאתה עובד או לא עובד בחברה אלא האם אתה מחזיק באופציות שהבשילו. זה שאתה בחופשה או אפילו התפטרת או פוטרת לא אומר שהאופציות אבדו. בדרך כלל יש לך אפשרות לרכוש את האופציות במקרה של עזיבה. הדברים הללו כתובים בחוזה. אתה יכול לבדוק בעצמך או להוועץ בעו"ד ואם המקום הגון הHR או מישהו מהכספים יסביר לך את האפשרויות שלך למקרה של עזיבה.

במקרה שלך משתמע שאתה אמור לקבל תשלום מיידי על האופציות שהבשילו. השאלה היותר מעניינת היא האם תוכנית האופציות שלך ממשיכה בזמן החל"ת? הניחוש שלי אומר שלא (כי מדובר על ללא תשלום ואופציות זה סוג של תשלום). כך שבהנחה שהאופציות שוות כסף ואתה באמצע התוכנית אופציות, כדאי לך לחשב בכמה מדובר לפני שאתה ממהר לעזוב.

שיהיה במזל טוב בכל מקרה.
 
למה אתה קורא "תשלום על אופציות"?
אין דבר כזה תשלום על אופציות, ולכן מן הסתם אתה לא זכאי לו (וגם לא אף אחד אחר בשום חברה). אופציות הן נייר ערך שמאפשר למחזיק בו לקבל מניות של החברה במחיר מופחת. למניות של חברה יכול להיות שווי כספי. אם החברה פרטית אז יותר קשה לממש את השווי הזה, אבל אם היא ציבורית אז אפשר למכור אותן בבורסה.
&nbsp
בהיי-טק נהוג לתת אופציות לעובדים, והן "מבשילות" (הופכות להיות vested) על פני זמן.
&nbsp
עכשיו תספר לנו מה היה לך בעצם: אופציות שלא היו vested, אופציות שכן היו vested אבל לא הומרו למניות, או מניות בחברה?
&nbsp
האם החברה שרכשה את החברה שלך קנתה בעצם את המניות מבעלי המניות הקיימים, או שנעשה תהליך אחר (למשל ריקון החברה הקודמת מתוכן ורכישת רק הנכסים שלה)?
&nbsp
אם אתה שואל האם הפז"ם לתקופת ה vesting ממשיך לרוץ גם בתקופת חל"ת, זה תלוי מה כתוב בחוזה האופציות שלך, וקצת קשה לנו לראות אותו מכאן.
&nbsp
אם אתה שואל משהו אחר, אתה צריך מאוד לחדד ולהבהיר את השאלה, כי לא ברור בכלל מהשאלה מה אתה בעצם שואל ואם אתה מבין בכלל את המושגים הבסיסיים.
 
למעלה