שעות נוספות גלובליות ללא מספר שעות

Metheny

New member
שעות נוספות גלובליות ללא מספר שעות

לאחרונה ראיתי בכמה חוזים שחברות מחלקות את השכר לשעות נוספות גלובליות אך לא מציינות את מספר השעות הנוספות שהסכום מייצג. בחישוב ידני של השעות מתוך הסכום מדובר במספר מאוד גבוה (מעל 40 שעות ).
לאחר ייעוץ עם עורך דין וגם מקריאה באינטרנט נראה שהדבר אינו חוקי.
ובאופן אישי מספר לא מוגבל של שעות נוספות הוא סוג של אישור לעבדות.

איך אתם מתייחסים לעניין?
 

vinney

Well-known member
יש תקרת שעות נוספות בחוק

אסור להעסיק עובד יותר מ12 שעות ביום, שזה 3 שעות נוספות ביום למשרה מלאה, גג.
&nbsp
חלוקת השכר ל״בסיס״ ו״שעות נוספות קבועות״ זה מעקף סטנדרטי לחובת תשלום עבור שעות נוספות. אף אחד לא הולך לספור כמה שעוות עבדת בפועל (אפילו שחייבים), פשוט משלמים לך 40 שעות נוספות קבוע וזהו.
&nbsp
לא יודע עם איזה עו״ד דיברת, אבל זה חוזה די סטנדרטי.
 

Metheny

New member
אחדד את השאלה

אני מכיר את סעיף השעות הנוספות הגלובליות בנוסח של "העובד יקבל X שח המייצגים 20 שעות נוספות בחודש". הבעייה היא בנוסח כמו "העובד יקבל X שח עבור שעות נוספות" (נקודה. ולא יהיה זכאי לתשלום נוסף על אף כמות של שעות נוספות).

למשל הלינק הבא מוזכר המשפט

"על מנת שהתשלום הגלובלי עבור השעות הנוספות יהיה חוקי ובר תוקף, עליו להיות מופרד באופן מפורש מהשכר הרגיל, ולציין ולכמת באופן מפורש הן את היקף השעות הנוספות שהעובד צפוי לעבוד"

[URL]https://www.google.com/amp/s/www.workrights.co.il/amp/%25D7%25A9%25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%25A0%25D7%2595%25D7%25A1%25D7%25A4%25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%2592%25D7%259C%25D7%2595%25D7%2591%25D7%259C%25D7%2599[/URL]
 

vinney

Well-known member
תבקש שיתקנו את החוזה? מה בדיוק המטרה של הדיון הזה?

אתה רוצה לתבוע את המעסיק שלך על שעות נוספות כי הוא לא ציין בחוזה "20 שעות"? בהצלחה.
 

Metheny

New member
אין גבול לעבדות ההייטק

אז תגיד שזה לא חוקי אבל מחליקים את זה.
וכן, אם עובד עובד 11 שעות יומיות לאורך שנה זה לא נורמלי והוא צריך לקבל תגמול נוסף.
 
קשקוש במיץ עגבניות
אף אחד לא "צריך" שום דבר. הסעיף הזה נגרם בגלל חוקים בולשבקיים קומוניסטיים שלא מאפשרים למעסיק ולעובד להסכים ביניהם על דבר פשוט כמו שכר קבוע ולא משתנה. בכל מקום עבודה יש תקופות לחוצות יותר ותקופות לחוצות פחות, ועובד מקבל שכר לפי התרומה שלו לארגון ולפי התפוקה שלו ולא לפי מספר השעות שהוא חימם את הכיסא. אנחנו לא עובדים בסחיבת תפוזים, התועלת שלנו למקום העבודה היא לא לינארית לפי מספר שעות והמשכורת לא צריכה להיות לפי מספר שעות. אתה צריך להתמקד בלקבל את השכר שראוי לעבודה שלך ולא לספור שעות.
&nbsp
אם אתה עובד יותר מ 11 שעות ביום באופן קבוע, או שאתה עובד במקום גרוע שלא יודע להתנהל, או שאתה עובד גרוע שלא יודע לתכנן את הזמן שלו, או שאתה סתם אומר את זה תיאורטית למרות שהסיטואציה לא קרתה. אני לא מכיר אנשים כאלו (חוץ אולי מיזמים ספציפיים שהחברה היא שלהם והם בעצם החברה ועובדים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע)
 

Metheny

New member
אז אתה אומר אותו דבר, יש חוק אבל מתעלמים ממנו

מעניין אותי אם אתם עונים בתור מעסיקים או בתור עובדים?
לדעתי יש גם חוקי תנועה (בולשביקים?) מיותרים, אולי אני אתעלם מהם?
 

vinney

Well-known member
מי מתעלם? אתה הבאת מצב אמיתי או המצאת?

אם הבאת מצב אמיתי - בקש מהחברה שתתקן את החוזה כנדרש בחוק. אם אתה סתם באת לקשקש - אז מה המטרה?
&nbsp
חוקי שכר מינימום בכלל ושעות נוספות בפרט נועדו להגן על אנשים שלא נמצאים בעמדת חוזק מול המעסיק, אבל זה לא המצב בהייטק. עובד לא נדרש לעבוד 12 שעות פן ילדיו ישארו רעבים בלילה, עובד הייטק מנהל משא ומתן מול המעסיק מעמדת כוח, ולכן החוקים האלה פחות רלוונטיים. אם זה חשוב לך - אז הם שם, בשבילך, ואתה יכול לתבוע את המעסיק ולאכוף אותם. זכותך.
 

choo

Active member
בחוזי תעסוקה יש הרבה סעיפים שיפסלו אם יגיעו לבית משפט

&nbsp
החלק בסעיפי אי-תחרות לאחר סיום העבודה, עובר בסעיפים של תשלום שעות נוספות ומשרות אמון, ודרך עוד כמה סעיפים לא-אכיפים. למרות זאת, עורכי דין ממשיכים להמליץ למעסיקים לרשום את הסעיפים הללו, גם מסיבות של "ליתר בטחון" (כי במצבים מאוד מסויימים הסעיפים הללו עשויים כן להיות אכיפים), וכי במדינות המוצא של המשקיעים חוקי העבודה הם אחרים, והרבה יותר קל פשוט לרשום את זה בחוזה מאשר להסביר למשקיעים למה החוזים שונים ממה שהם מורגלים אליו.
&nbsp
בתור עובד, רצוי שתהיה מודע למה חוקי ומה לו, ורצוי שתחליט על מה אתה מוכן לחתום ועל מה לא (ומתי תסתפק בזה שיתקנו את הסעיף ומתי תחליט שאינך מוכן לעבוד כלל באותו מקום עבודה). כשהייתי צעיר הייתי דורש מהמעסיקים לבצע שינויים בחוזה בכל סעיף שהפריע לי. עם השנים הגעתי למסקנה שזה לא באמת רלוונטי מבחינתי, ויש סעיפים שאני מסתפק בלהזכיר למעסיק שהם "לא אכיפים" (לפעמים גם זה לא), אבל כבר לא מתעקש שישנו אותם.
&nbsp
באופן כללי, כל התחום המשפטי התרחב עם השנים, וחוזי העסקה (כמו גם חוזי שכירות ושאר חוזים) נוטים להיות ארוכים משמעותית ממה שהיו בעבר, ככל שהחוקים מתרבים והפסיקות התקדימיות או הנורמטיביות מתרבות.
 

luis13

New member
הסעיף הזה לא נגרם על ידי חולקים בולשביקים וקומוניסטים

למעשה אין לו בכלל קשר לחוק. הוא נכפה על המעסיקים על ידי בית הדין הארצי לעבודה.
זה קצת מורכב אבל בגדול המחוקק עוד מימי קדם אסר על עבודה גלובלית אינסופית שאין לצידה תגמול על שעות נוספות אלא למשרות ספציפיות של בעלי מידה מיוחדת של אמון אישי.
באו חברות הייטק והגדירו אפילו את הפקידה של מחלקת IT כבעלת משרה מיוחדת של אמון אישי ולמעשה שילמו לכולם גלובלי אינסופי.
&nbsp
בא בית הדין הארצי לעבודה ובמקום לזרוק את המעסיקים מכל המדרגות ולהבהיר שאין דבר כזה גלובלי וחייבים לשלם שעות נוספות.. יצר פתרון מלאכותי של הפרדת שכר שבו יש מרכיב של גלובלי למשרה מלאה ומרכיב של שעות נוספות שאותו משלמים בין אם עבדת ובין אם לא עבדת שעות נוספות.
בפועל כולנו יודעים שאנחנו עובדים הרבה יותר שעות ממה שמקבלים בשעות הנוספות.
&nbsp
&nbsp
בקיצור, האשם הוא בית הדין הארצי לעבודה ולא המחוקק. המחוקק אמר את דברו בצורה מאוד ברורה. בית הדין הארצי לעבודה רוקן את החלטת המחוקק מתוכן.
נראה לי גם שאף אחד בכנסת הקרובה יעסוק בכלל בסוגיה ויתקן בחזרה את ההחלטה של בית הדין לעבודה.
 
"כולנו יודעים"?
"כולנו יודעים שאנחנו עובדים הרבה יותר שעות ממה שמקבלים בשעות הנוספות."? מאיפה אתה מביא את ה"עובדה" הזו? אין לה שום אחיזה במציאות.
&nbsp
כולי תקווה שאף אחד לא "יתקן" שום דבר, וישאירו את המצב בדיוק כמו שהוא, אחרת אני פתאום אצטרך באמת לעשות שעות נוספות שעד היום לא עשיתי רק כדי להישאר באותו שכר. בשום מקום נורמלי לא מסתכלים על השעות של העובד ולא לוקחים את זה בחשבון בשכר שלו, ולא הייתי רוצה שעובדים ישארו בלילה לשחק סוליטר במחשב כדי לדפוק שעון. אין שום הגיון לשלם בהיי-טק לפי שעות, ובתכלס למרות כל הסיפורים שמסתובבים בשוק, אני גם לא ראיתי במקומות שעבדתי בהם אנשים טוחנים יותר מדי שעות.
&nbsp
&nbsp
 

luis13

New member
המספר שממוצא בחוזה הוא סתם מספר שרירותי חסר משמעות

הם יכלו באותה מידה לכתוב 186 +200 שעות נוספות
&nbsp
אתה כנראה לא מבין את מה שאני אומר. השכר שאתה מרוויח היום היה אמור להיות עבור 186 שעות של משרה מלאה. כל דקה מעבר היית אמור לקבל שעות נוספות. אין בהייטק אנשים שעושים בדיוק 186 שעות. כולם עושים יותר. חלק מעט יותר וחלק הרבה יותר.
 

vinney

Well-known member
בצורה מאוד ברורה?

המחוקק לא הגדיר מה זה "אימון אישי", מלכתחילה. מכאן באה התביעה וההתחכמות של המעסיקים לפניה.
&nbsp
שיבוא המחוקק ויגיד שמשכר במכפיל כשלהו משכר מינימום או הממוצע במשק לא צריך להתעסק יותר בחישוב שעות ובא לציון גואל. אימון, לא אימון - אלה מושגים סובייקטיביים שהמחוקק לא טרח להגדיר.
 

luis13

New member
חוקים הם בכוונה במונחים מעורפלים שכאלה

מזכיר לך שגם חוק יסוד כבוד האדם וחרותו מדבר על הפגיעה בזכויותך כאדם שאם קיימת כזאת היא תהייה לתכלית ראויה ושאינה עולה על הנדרש.
מה זה תכלית ראויה? מה זה שאינה עולה על הנדרש?
&nbsp
ככה זה חוקים.
בית המשפט אמור לצקת לתוכם תוכן ברוח כוונת החוק.
&nbsp
במקרה שלנו, בית המשפט פסק הלכה מנחה הפוכה לכוונת המחוקק!
&nbsp
ובנוגע לאמון אישי... דווקא כאן בית המשפט פסק כן ברוח החוק. הרי לא ייתכן שכל העובדים בחברה יהיו בעלי מידה מסוימת של אמון אישי. כוונת המחוקק הייתה למשרות מאוד בכירות ברמה של דריקרטוריונים ומנהלים בכירים. בטח לא למתכנת זוטר.
 

vinney

Well-known member
נו, אז אם זה בכוונה - למה אתה מתלונן?

אני לא רואה סיבה לא לחוקק חוק כפי שתיארתי, למעשה זה בדיוק איך שזה מנוסח בקליפורניה.
&nbsp
אבל אם אתה רוצה חוקים מעורפלים - אל תתלונן שבית משפט מפרשן אותם, זה תפקידו. אם המחוקק חושב שבית המשפט לא פירש את החוק נכון - שישכתב את החוק כדי שלא יהיה אפשר לפרש אותו בצורה כזאת. בינתיים הכנסת לא עשתה זאת, אז לא ברור לי למה אתה מתלונן.
 

selalerer

New member
אפשר לפרש את זה בדרכים שונות

המטרה הברורה היא שהעובד לא יעבוד יותר משעות העבודה המוגדרות בחוק, לפחות לא הרבה יותר מזה.
אחת התוצאות של זה הוא שלעובד יש זמן פנוי.
אפשר גם לראות את זה מנקודת מבט כלכלית: יש לו זמן להיות צרכן
 

הפרבולה

New member
יש קשר בין מספר שעות העבודה לתפוקה בהיטק

ככל שעובדים יותר שעות יש יותר תפוקה וזה נכון גם לגבי תיכנות
עם זאת כנראה שהחל מכמות מסוימת של שעות עבודה ( 7-10 שעות ) ביום התפוקה פוחתת בגלל עיפות , ולפעמים אפילו מקבלים תפוקה שלילת כי עושים יותר טעויות ומכניסים בגים , ו\או שלמחרת לא מתפקדים טוב בגלל מחסור בשעות מנוחה .
 

selalerer

New member
זה יכול להיות נכון אבל זה שיקול שהמעסיק (השוק) יכול לקחת.

פה עלתה השאלה למה החוק שם מגבלות
 

vinney

Well-known member
מחליקים מה? אתה רוצה שיתקנו את החוזה - תגיד להם שיתקנו.

עובד שעובד 11 שעות יומיות לאורך השנה ולא מחפש עבודה אחרת הוא אכן לא נורמלי ואין פה שום קשר לתגמול או לעבדות.
 
למעלה