אפשר לקבל מקור אמין לחישוב שכר לפי משרה+ניסיון?

moranos11

New member
אפשר לקבל מקור אמין לחישוב שכר לפי משרה+ניסיון?

כולנו מכירים את טבלאות השכר ההייטק של חברות ההשמה, של טקג'וב, נישה, אס קיו אל לינק וכל אלו שמופיעות ראשונים בגוגל.
אבל טבלאות השכר שם נראות לי לא ריאליות.
לא יכול להיות שכל מתכנת עם 10 שנות ניסיון בטבלה הזאת מרוויח כמעט 30K לחודש ב 45 שעות שבועיות ואני רק 16K עם אותם מאפיינים.
או שהם עובדים הרבה יותר או שהם מרוויחים הרבה פחות.
יש למישהו מקור יותר אמין כדי לדעת מה גובה השכר למתכנת בשפה מסוימת עם ניסיון מסויים?
 
אלו המקורות הכי אמינים שיש
זה שאתה אומר ש"לא יכול להיות", אז זהו - שיכול להיות. ויכול להיות אפילו יותר.
&nbsp
יש אמנם איזושהי חברה שנותנת סקרי שכר פנימיים לשימוש החברות עצמן, אבל זה לא פתוח לציבור. מה שיש לציבור זה מה שמצאת בגוגל, ויש מספיק סקרים של חברות שונות כדי לקבל תמונה כללית סבירה.
&nbsp
לי אגב יש את הבעיה ההפוכה. אני כבר די הרבה שנים מעל לכל טבלאות השכר שמוצאים באינטרנט, ואין לי מידע אמין על כמה זה חריג או לא, ועד כמה עוד אפשר לעלות מכאן, ולא - אני לא עובד יותר מ 45 שעות שבועיות בממוצע.
&nbsp
השכר פחות תלוי בשפה, ויותר תלוי באופי החברה ובתחום שהיא נמצאת בו. חברות ביטחוניות משלמות פחות. חברות שמוכרות שירותי תוכנה לשוק המקומי בישראל, בעברית, לרוב משלמות פחות. סניפים בארץ של חברות אמריקאיות גדולות משלמות יותר. סטארט אפים וחברות בינוניות שמוכרות בעיקר לחו"ל זה איפשהו באמצע. יש חריגים לכל הכיוונים.
&nbsp
אני סקרן לדעת, אם לא איכפת לך לשתף, מה הרקע שלך ואיך הגעת לענף. האם אתה בוגר אוניברסיטה, מכללה או קורס? מה היה ממוצע הציונים שלך? הסיבה שאני שואל זה כי בדיוק היו כאן שאלות של אנשים שרצו לדעת עד כמה מוסד הלימודים והממוצע משפיעים מעבר לעבודה הראשונה, ודעת הרוב כאן (וגם שלי), היתה שמוסד הלימודים והממוצע מציבים אותך על מסלול כלשהו שממשיך איתך אחר כך הרבה שנים, ושאם התחלת חלש אתה עלול למצוא את עצמך ממשיך חלש גם בהמשך. אם אתה אומר שכיום אתה מרוויח משמעותית מתחת לטבלאות, מעניין אותי לדעת איך התחלת, ומה היתה נקודת הכניסה שלך לענף.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

moranos11

New member
תשובה לגבי הרקע שלי

עשיתי קורס ניהול אתרים \ web master במכללת ג'ון ברייס איפשהו בתחילת שנות ה 2000, אחרי הצבא.
הדבר התכנותי היחידי שלימדו שם זה קצת ג'אווה סקריפט.
אח"כ עבדתי שנה ושמונה חודשים בסטארטאפ כמתכנת PERL ו ASP (לא ASP.net)
אח"כ עברתי לעבוד במוסד אקדמי כמתכנת PHP ומאז אני שם.
את כל הדברים שלמדתי בנוגע לפיתוח (חוץ מג'אווה סקריפט בעצם) למדתי לבד, בקלות.
אני מעל 40 ככה שאני לא יודע אם זה רעיון טוב להיכנס עכשיו לתעשיית ההייטק שבה מאוד קשה להתקבל בגיל הזה ללא תואר במדעי המחשב.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה מסביר קצת יותר

אתה בנישה של "בונה אתרים" ושם המשכורות באמת נמוכות משמעותית.

המלצתי: אם אתה טוב בפרונט אנד ובפרט בFW הנפוצים היום בשוק, קצת שיפוץ קו"ח וחפש משרת מפתח צד קליינט בחברת היי-טק (חברת מוצר). אין בעיה למצוא סביב ה30 ברוטו.
 
קודם כל תודה על השיתוף
וזה אכן מסביר את הפער שאתה רואה מול הטבלאות. עבודה במוסד אקדמי (ממשלתי או פרטי) אינה שקולה לעבודה בהיי-טק, ולכן הטבלאות אינן רלוונטיות אליך, ולכן גם השאלה ששאלת בפוסט המקורי לגבי שכר "מתכנת בשפה מסוימת" אינה רלוונטית אליך. אני יכול אולי לנחש שבעבודה במוסד אקדמי יש יתרונות אחרים, כגון קביעות או שעות עבודה נוחות, אינני יודע אם זה נכון במקרה שלך.
&nbsp
כפי שאמר user32, אפשר לקחת את נקודת הפתיחה שלך ולמנף אותה לעבור תחום למשהו רווחי יותר, אבל זה ידרוש השקעה ויש בזה סיכון. כפי שאמרת, השוק לא מאוד סלחני לבני 40+ (גילוי נאות: אני בן 45), אבל מצד שני יש מחסור גדול באנשים טובים לתחומים האלו, אז האפשרויות קיימות.
 

ipv6

Member
אני לא משתמש בטבלאות

השכר כבר כמה שנים, גם לא בחברות השמה (למרות שיש לי קשרים לא רעים בכלל באחת מהן).

אני משתדל להיות עם אצבע על הדופק לגבי השוק גם כשאני לא מחפש - מתעניין באילו תנאים חתמו אנשים עם רקע דומה לשלי ומשתף את השכר\תובנות שלי בתמורה.
אומנם ה'מודיעין' שיש לי הוא על כמות קטנה של חברות אבל השיטה מוכיחה את עצמה, כי אלו הן החברות שמעניינות אותי כרגע וסביר שהן יהיו אלה שיעניינו אותי בעתיד.


אם אתה הולך לחתום על במיקרוסופט (לדוגמא) הכי טוב לנסות לברר מה היא הדרגה הרלוונטית אליך ומה הן גבולות הגזרה שלה ולנהל מו"מ בהתאם.
בהנחה שהחברה מספיק גדולה (לא חייבת להיות חברה שמעסיקה 1000 איש) והרשת החברתית שלך טובה מספיק זה אפשרי בהחלט.

ב-3 העבודות האחרונות שלי, ידעתי את מבנה השכר ומה בערך גבולות הגזרה הרבה לפני שהמגייס נתן את ההצעה.

אותו הדבר במקרים של המלצה/העברת קו"ח אני משתדל מאד לעזור לחברים/חברים של חברים וכשמגיע השלב שאני צריך הם עוזרים לי. יותר יעיל מחברת השמה.
 

user32

Well-known member
מנהל
התגובה שלך מוכיחה ההפך

המספרים שאני מכיר הם שאכן כמעט כל מתכנת עם 10 שנות נסיון מרוויח סביב ה30 (ממוצע) כשאני מכיר הרבה שעושים גם 32, 34, 35 ומעלה.

אם אתה רוצה תעשה ממוצע בין הממוצעים של החברות ואולי תקבל דיוק טוב יותר.
 
למעלה