בוגר טרי - אז איך בעצם מתחילים לחפש עבודה ?

mosh92

New member
בוגר טרי - אז איך בעצם מתחילים לחפש עבודה ?

שלום לחברי הפורום,

אני סטודנט למדעי המחשב בטכניון בסמסטר האחרון, ומעוניין להתחיל לחפש משרה מלאה שאתחיל לעסוק בה מיד עם סיום הלימודים. זו פעם ראשונה שאני מחפש עבודה בהייטק (במהלך התואר לא עבדתי ולא חיפשתי עבודה) ואני מרגיש שאני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל ואיך לעשות את זה נכון ועל כן אשמח לשמוע לעצותיכם ועזרתכם.
חברות ההייטק היחידות שאני מכיר כרגע אלו אותם חברות גדולות מאיזור חיפה שמוכרות בקרב הסטודנטים, שמגיעות הרבה לימי גיוס בפקולטה והרבה סטודנטים עובדים שם במשרות סטודנט (אינטל, רפא"ל, אלביט, מייקרוסופט, מלאנוקס וכו'). לפי ידיעתי השוק במרכז הרבה יותר גדול ומגוון יחסית לצפון והייתי שמח להרחיב את יריעת החיפוש שלי גם למרכז. הבעיה שלי היא שאין לי מושג מה לעשות איך להתחיל את התהליך. אני לא מכיר חברות במרכז, לא יודע איך לגלות אותן ולדעת אם הן אכן מחפשות מועמדים בסטטוס שלי (בוגרים טריים חסרי ניסיון) על מנת להגיש מועמדות. יש אולי חברות יחסית גדולות שאולי כן מוכרות ויש להן אתר מסודר של משרות, אבל אני מניח שיש גם הרבה חברות בינוניות וקטנות שפחות מוכרות ואין לי מושג על קיומן ואם הן בכלל מחפשות מועמדים כמוני ויש טעם להגיש מועמדות. איך אני אמור להיות מסוגל למצוא אותן ולדעת על קיומן ? ויותר מזה, איך אני יכול לדעת אם הם מחפשים מועמדים בסטטוס שלי על מנת להגיש אליהם קו"ח ?
בנוסף, בחברות המועטות שהסתכלתי באתרים שלהן, המשרות היחידות שפתוחות הן למנוסים בעלי כמה שנים ניסיון. גם בלוחות דרושים להייטק כלליים אני רואה שהמשרות היחידות הקיימות הן רק לבעלי ניסיון של כמה שנים ולכן לא רלוונטיות אליי (בוגר טרי חסר ניסיון). האם באמת המצב הוא שאין כמעט משרות לבוגרים טריים ? לפי מה ששמעתי גם לבוגרים טריים חסרי ניסיון (ובוודאי שמהטכניון) אין בעיה למצוא עבודה. האם אני מפספס משהו ? מרגיש קצת אבוד...

אשמח מאוד לעזרתכם. תודה !
 

ipv6

Member
קודם כל זה תלוי בממוצע שסיימת איתו

אם סיימת בטכניון עם 80+ רב החברות יסכימו לראיין אותך, פחות מזה מוריד את הסיכויי משמעותית.
לחלק קטן מהחברות תצטרך מעל 85 או אפילו מעל 90.

איך מחפשים ?
1. LI, אתה יכול לפתוח פרופיל לחפור שם ולראות מה יש.
2. חברים שעובדים - הדרך הכי טובה לדעתי אבל מצריך 'קשרים'
3. אינסוף חברות השמה שישמחו 'לעזור' לך.
 

choo

Active member
מכיר את "יריד התעסוקה"? למה שלא תתחיל משם?

&nbsp
היריד הזה (לא רק בטכניון - יש ירידים כאלו גם באוניברסיטאות באזור המרכז, ומותר לך וכדאי לך להגיע לשם גם) מהווה דרך בלתי-אמצעית עבורך להתרשם מהחברות, ולחברות להתרשם ממך יותר מאשר דרך דף קורות חיים חסר תוכן (עקב זה שאין לך נסיון מקצועי קודם - קורות החיים שלך נראים כמו של מאות סטודנטים אחרים שלומדים איתך).
&nbsp
ירידי התעסוקה מיועדים גם לבוגרים טריים, לא רק לסטודנטים.
&nbsp
מעבר לזה, חברות השמה מכירות את החברות שמחפשות עובדים חסרי נסיון, ולכן כדאי לך לפנות ל-2 או 3 חברות השמה באזור המרכז לחיפושי עבודה שם (שים לב - בקש מהן להעביר את קורות החיים שלך לאזור המרכז בלבד - חברות ההשמה שאין להן סניפים יעודיים בצפון מתקשות לעשות עבודה טובה עבור המועמדים מול מעסיקים מחיפה והצפון).
&nbsp
לבסוף, זכור שהמטרה שלך היא לא לבחון את כל אלפי חברות ההייטק הישראליות - אלא למצוא עבודה טובה עבור עצמך. לצורך זה אין צורך להכיר את כל החברות הקיימות, מספיק "לדגום" את השוק. ככל שתעבוד יותר בשוק וככל שחברייך ללימודים (שאיתם תשמור על קשר) יעבדו ביותר חברות, כך תוכל להכיר חלק גדול יותר מהשוק בהמשך הדרך, למשרות הבאות - וגם אז כנראה שלא תכיר באמת יותר מאחוזים בודדים מכלל חברות ההייטק בשוק (שוב - יש כמה אלפי חברות כאלו כיום, ובכל רגע נתון ב-15 השנים האחרונות).
 
שולחים קורות חיים לחברות השמה
ושואלים את כל החברים ללימודים שכבר עובדים, אם בחברות שלהם מחפשים עובדים.
&nbsp
מתעלמים מתיאורי משרה באתרי החברות. אף אחד לא מתחזק את התיאורים האלו והקשר בינם לבין המציאות מקרי בלבד. כנ”ל לגבי הדרישות למשרות השונות, הן נכונות בקוים כלליים בלבד. חברות לא מפרסמות משרות ללא נסיון כדי לא להיות מוצפות בקורות חיים לא רלוונטיים, אבל זה לא אומר שידחו בוגר טכניון.
&nbsp
אגב, לממוצע הציונים יש משקל קריטי בשלב שלך.
&nbsp
תחזור ותספר לנו איך הלך לך בחיפוש. בהצלחה.
 

mosh92

New member
שלום ותודה על התשובה, לגבי הפסקה השנייה

אז אתה אומר בעצם שיש טעם וכדאי לשלוח קו"ח גם למשרות המפורסמות באתרים ובתיאור המשרה דורשות ניסיון ?
&nbsp
&nbsp
 
לפחות לחלק מהן כן
תראה, אם מבקשים איזה Senior Architect או דרישה להמון שנות נסיון עם התמחות בתחום ספציפי, אז כמובן שזה לא אתה (עדיין). אבל למשרות פיתוח כלליות שמבקשים עד 2-3 שנות נסיון, לדעתי בהחלט ישקלו לקחת בוגר טרי, במיוחד אם הוא מצטיין. טכניון זה תמיד שם שפותח דלתות.
 

mosh92

New member
אם כך זה בהחלט מרחיב את מרחב החיפוש משמעותית. נשמע מעודד

ברור שלא אגיש למשרות שדורשות 10 שנות ניסיון. אבל למשרות שדורשות עד 3 שנות ניסיון לא אהסס.
הממוצע שלי הוא 80 (מניח שיהיו מקומות שיקבילו את זה למצטיין וכאלו שלא) אבל קורסי הבחירה שלי היו כולם בתחום של הנדסת תוכנה (שפות תכנות, ,תכנות מונחה עצמים, תיכון תוכנה, מערכות מסדי נתונים) ובהם הציונים שלי הם סביב ה-90 (וכמובן שזה מצוין בקורות חיים).
&nbsp
תודה על העזרה וכמובן אחזור לעדכן :)
 

choo

Active member
ממוצע 80 בטכניון, כל הנראה, רחוק מלהיות מצטיין

&nbsp
למזלך, מעסיקים שלמדו לפני הרבה מאוד שנים, זוכרים ימים אחרים.
&nbsp
בפועל, ממוצע הסיום החציוני במדעי המחשב הוא ככל הנראה גבוה יותר, למרות שהטכניון מפרסם נתונים כאלו רק פעם-ב, במסגרת מחקרים, ולא מפרסם את הנתונים הללו על בסיס קבוע (בניגוד לאוניברסיטת תל אביב, למשל - שם הממוצע החציוני עומד על 85-86 כבר הרבה שנים).
&nbsp
מה שכן - הטכניון מפרסם מהו הממוצע הדרוש להצטיינות בתואר - וזה נמצא באזור ה-88 כבר שנים לא מעטות.
 

mosh92

New member
נכון, בגלל זה רשמתי "יקבילו"

אני מניח שכשמעסיק רושם בוגר מצטיין זה לאו דווקא מבחינה רשמית על פי הסף שמפרסמת הפקולטה (שאני מניח שלא באמת מעניין את המעסיק והוא לא מודע אליו או עוקב אחריו) אלא יותר על פי איזשהו ציון סף מסוים ספציפי של המעסיק שממנו הוא מחשיב בוגר ככזה. כמו גם העובדה שמעסיקים לא בהכרח יתייחסו לציונים ממוסדות שונים במשקל שווה, ויכולים נניח להתייחס לממוצע 80 מהטכניון (שהוא הממוצע הממוצע של הבוגרים בפקולטה ובאמת רחוק מהצטיינות רשמית כפי שכתבת) כשקול לממוצע הצטיינות במוסדות אחרים (למשל קראתי פעם ראיון עם אהרון אהרון שבו הוא אמר שהוא מחשיב ממוצע 80 בטכניון כשקול לממוצע 90 בתל אביב).
כמובן שזה לא מדד מדויק וזה אינדיווידואלי לכל מעסיק לפי ראייתו.
 

choo

Active member
במקרה הזה, הם כותבים "ממוצע X ומעלה"

&nbsp
כשמעסיק כותב "מצטיין" - הוא מתכוון למצטיין. כשמעסיק מחפש ממוצע 80, הוא כותב "ממוצע 80 ומעלה". אני לא יודע כמה מעסיקים חושבים לפי הקוים שאתה מציג, מעבר לנתון אחד ש"ידוע" כביכול - אנשים נוטים להעדיף מועמדים שלמדו באותו מוסד כמותם. אהרון אהרון למד בטכניון, ולימד בטכניון במשך שנים רבות לפני אותו ראיון.
&nbsp
אני לא מנסה לפגוע בך - רק לעזור לך לרדת לקרקע המציאות, ולהבין שכדאי שתשקיע באימון אינטנסיבי לראיונות, כדי שכאשר תוזמן לראיון - לא תפשל.
 

Nuke1985

Active member
לפני כמה שנים כתבתי מדריך לחיפוש עבודה

שסיכם את הניסיון שלי בחיפוש עבודה כבוגר, ייכול להיות שדברים השתנו מאז (הלך לי לדוגמה עם jobnet אבל ייכול להיות שהיום מודעות בlinkedin יהיו בחירה יותר טובה). אבל נראה לי שזה עדיין שווה קריאה.
 
דבר עם חברים שעובדים, חבר מביא חבר

ככה גם אתה תשמע ממקור ראשון על מקום העבודה.

וגם החבר עשוי להרוויח, יש מקומות שנותנים בונוס למי שמביא עובד.
 

luis13

New member
תתחיל להשתתף בקוד פתוח

אם למשל אתה יודע פייתון תכנס לGITHUB למשל לספריית PANDAS.
תבחר כל מה שהוא good first issue וגם effort low
https://github.com/pandas-dev/panda...e+label:"Effort+Low"+label:"good+first+issue"
&nbsp
יש לך שם 120 דברים שאתה יכול לעשות כדי לתרום.
מספיק שתעשה אפילו 2 ותשים בקו"ח שלך לינק לפרופיל GITHUB כבר אתה תקבל הרבה יותר זימונים לראיונות.
&nbsp
&nbsp
זה אגב לא משנה לאיזה פרויקט תתרום כל עוד תתרום.
 
למעלה