דרושה המלצה על עו"ד שמתמחה בעבודה בהייטק

lital10000

New member
דרושה המלצה על עו"ד שמתמחה בעבודה בהייטק

היי,
מחפשת המלצה לטלפון של עורך דין לצורך ליווי במעמד של שימוע.

תודה.
 

lital10000

New member
מקפיצה

גם סתם עורך דין טוב שעוסק בדיני עבודה (למטרה הנ"ל) יוערך.

מישהו?

אפשר גם בפרטי.

תודה רבה!
 
לא מכיר, ובכל מקרה לדעתי מיותר
כל נושא השימוע הזה מתאים לועד עובדי הרכבת, לא להייטק. מעסיק רוצה לפטר אותך, הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות בשביל עצמך הוא להפיק לקחים מהמקום הנוכחי ולהשתמש בהם כדי למצוא מקום אחר טוב יותר ומתאים לך יותר.
&nbsp
עורכי דין סתם יבזבזו כסף ואנרגיה על מלחמות מיותרות שלא יעזרו לאף אחד מהצדדים.
 

ipv6

Member
סיכמת את זה נהדר

עדיף גם לסיים בצורה טובה ולא להכנס לקרבות לא נעימים ויקרים.
אם מסיימים בצורה מכובדת גם מקום שמפטר עשוי להסכים להמליץ \ לעזור ולשמור על כבודך.
 

lital10000

New member
כמו שאמרתי קודם, יש סתירה פנימית במה שאת\ה אומר\ת

אי אפשר לעבור הליך משפיל של שימוע, וגם להישאר ביחסים טובים.
&nbsp
אפשר - אם מוותרים על השימוע.
&nbsp
אפשר - אם מכירים עורך דין שיגן עליך וימנע את ההליך המגעיל הזה.
&nbsp
אני מכירה דוגמאות לשני המקרים שציינתי (ויתור ועורך דין), אבל שוב - זה מצריך עורך דין.
&nbsp
מעטים האנשים שהצליחו להפוך את ההחלטה בעקבות שימוע. אני מעדיפה להיעזר בעזרה חיצונית, כאמור.
&nbsp
ושוב, אין מדובר במקרה קונקרטי, אלא רק באסטרטגיה לעתיד.
 

ipv6

Member
אפשר לעשות את זה

להסכים הדדית שאת עוזבת כי הגעת להחלטה שהמקום לא מתאים לך, זה בא ממך והם בתמורה ישמרו את זה בסוד וימליצו עליך.

מה שאי אפשר לעשות, זה לגרום למקום להעסיק אותך על ידי זה שהבאת עו"ד שאיים עליהם.

בעיני זה גם הרבה יותר משפיל ללכת לשם כסף לעו"ד כדי שינסה לכופף איכשהוא החלטה של מנהלים שלך שלא מרוצים מסט הכישורים שלך. מה את מצפה שיקרה? שיתנו לך לגעת בקוד שלהם כשהם חושבים שאת לא מספיק טובה בשביל זה?

לא צריך להפוך את ההחלטה, צריך לעשות חשבון נפש ולהבין למה הם רוצים שתעזבי - אם הבעיה בהם אז שילכו ל!#%!#%#ן ומשהו אחר ישמח לשלם תמורת כישורייך ואם הבעיה בך אז תביני מה אפשר לשפר ועשי זאת.

עריכה : אני רואה עכשיו שבכלל לא קראו לך לשימוע אלא את מכינה עו"ד מבועד מועד למקרה שיקראו לך..אם את אמיתית ולא פרסומת\טרול הייתי מציע לך פשוט לעשות את העבודה שלך טובה ורב הסיכויים שלא תצטרכי את זה. ככה גם תרוויחי כסף במקום לשלם.
 

lital10000

New member
איזה פירסומת?! ואיזה טרול?!

מה אני רוצה לפרסם ולאיזו מטרה אני רוצה "להטריל"?!

מפתיע אותך שאני חושבת שמפטרים על זוטות בהייטק?! אני מאמינה שאתה מכיר את העסק ושמעת כבר על כמה מקרים כאלה.

כן. עובדה שבמקרים שבהם לקחו עורך דין זה עזר. וגם במקרים שבהם ניחן האיש ביכולת שכנוע מדהימה, או שעשו לו במקרה שימוע הוגן (מה שהוא לא מחויב להיות), שבו אשכרה היה גם מישהו בעל יכולת שיפוט בסיטואציה, ולא רק אותו מנהל ספציפי שלא מסתדר איתו.

תודה על העצה, אבל אני מדברת דווקא כאחת שנמצאת בתחום הזה לא מעט שנים ויש לה מסקנות (כך שלהטיף לי מוסר ולהציע לי לעשות את עבודתי כך או אחרת, זה סתם זילזול באינטיליגנציה).


יום טוב.
 

ipv6

Member
רק כדי לוודא שאני מבין

את מצפה שעו"ד יעזור לך בזה שהוא ישכנע איכשהוא את המנהלים שלך להשאיר אותך למרות שהם לא מרוצים ממך והזמינו אותך לשימוע לפני פיטורים? כלומר ישכנע בצורה של להציג את הטיעונים שלך טוב יותר כדי שיתנו לך הזדמנות שניה ? למה שלא תעשי את זה בעצמך ? או שאת מצפה מהעו"ד למצוא איזה סיבה משפטית שעלולה לסבך את החברה ולהזהיר אותם מתביעה בגלל הסיבה הזאת?
אני נורא אשמח לשמוע באיזה תפקיד(תוכנה\חומרה\מנהלה) וסוג חברה את עובדת שמצב כזה נשמע לך הגיוני ומעשי.

מהניסיון שלי, לא תצליחי לכופף את המנהלים שלך אם הם לא רוצים שתהיי שם. לא יכול לקרות מצב שאת מגיעה בבוקר, 'תורמת' לעבודה שלך כשהמנהלים שלך לא היו רוצים את זה. אני לא יודע מה היה הסיפור של אלה שאת מעריצה ובאיזה היי טק הם עבדו אבל חברות פרטיות וסטנדרטיות זה פשוט לא עובד ככה.

עו"ד יכול לעזור לך אם עזבת והם חייבים לך כסף, למרות שאני אישית ממליץ להזהר עם זה.
אם המנהלים שלך לא רוצים את התוצר שלך (למשל כי את לא טובה מקצועית בעינהם) עו"ד לא יכול לעזור לך. את לא תוכלי להמשיך שם אבל תצברי אוייבים אמיתיים להמשך הדרך. שלא לדבר על הביזוי העצמי.
 

lital10000

New member
כעקרון אפשר "לשמור את זה בסוד",

אבל מי שלא מסתדר עם מנהל, מן הסתם לא יתן אותו כממליץ.

ומן הסתם היו לו מנהלים אחרים בעבר, יתן אותם. כך שזה לא העניין.

אפשר לכבס בהרבה צורות את העזיבה: אפשר להתפטר, אפשר לוותר על השימוע, אפשר כל מיני -

אבל אפשר גם לנסות להילחם בעזיבה. אני מעריצה את מי שניסה והצליח.

אז אתה אולי קפיטליסט מתלהב, כמו הרבה חבר'ה בתחום הזה, זה לא סותר את העובדה שאני רוצה כלים להתמודד עם הנוהל המכוער הזה בעתיד.

זהו.

לא רואה סיבה שיהיה זה לגיטימי להשחיר את שמו של עובד בשימוע, אבל לא לגיטימי להילחם בזה בכלים המשפטיים העומדים לרשותי.

אני אומרת "קפיטליסט מתלהב" כי נראה שזה בסדר בעיניך שהעובד יהיה סופר-חלש ויקבל את הדין. וואללה, קצתי בזה.

----

נ.ב: ויודע מה?! לגבי "העצה" (הלא חכמה) שלך: אין שום קשר לאיך שאעשה את עבודתי. אם אהיה נהדרת וכולם "יעופו" על התפקוד שלי ואשאר שם עד הפנסיה - אז מעולה, לא אשתמש בעורך הדין. אבל מי אמר שלא מגיע שתהיה לי את האופציה, במידה וזה לא קורה (מה שסביר שיקרה ב 99.9999999% מהמקרים)?!?
 

lital10000

New member
ועוד דבר, אחרון ודי, שלא הדגשתי כראוי:

זה לא שכלכך אכפת לי, "להכריח אותם להשאיר אותי בעבודה". אתה צודק שזה לא תמיד אפשרי. יש לי כישורים מגוונים מאוד ויכולת למידה ואני מסתדרת..
&nbsp
זה פשוט, שנמאס לי להיות בסיטואציה העויינת כל כך הזו, המכוערת והלא נעימה - ל-ב-ד.
&nbsp
עורך דין יכול במינימום לשפר את תנאי העזיבה. אבל הוא יכול להפוך את הסיטואציה ליותר נעימה.
&nbsp
(כן, בהייטק יש א פ ס הבנה לפסיכולוגיה של העובד, לפעמים).
 

user32

Well-known member
מנהל
עו"ד לא הופך את הסיטואציה ליותר נעימה. בדיוק להפך

הוא מאריך ומתיש את התהליך, מחפש דרכים להתנגח, להתכתש גם אם זה סתם מכתבי איום מיותרים שאין מאחוריהם כלום. בסוף במקום עזיבה שקטה זה הופך למלחמת התשה ואת לא רק משלמת כסף אלא גם סובלת מהרבה יותר עגמת נפש.
הסיבה לקחת עו"ד זה לא בתור שומר ראש ולא תמיכה נפשית אלא כשפוגעים בזכויות החוקיות שלך. למשל אם מפטרים אותך בגלל מחלה, הריון, הטרדה מינית, התנכלות על רקע דת, גזע, מין, דיעה פוליטית וכו'. או אם לא משלמים לך את הזכויות שמגיעות לך.
אם זה סתם כי את לא מסתדרת עם מאן דהוא, עו"ד לא יעזור לך וסביר שלא ישפר את הרגשתך.
באופן כללי, אם את מרגישה שאת "על הכוונת" אני מאוד ממליץ למצוא עבודה אחרת לפני שהפיטורים מגיעים. כך את נהנית ממצב הדיסקרטיות ולא צריכה המלצות של אף אחד וגם יש ביקוש גבוה יותר למועמדים שעובדים מאשר כאלה מחוסרי עבודה.
מה שאת אולי באמת צריכה זה וועד עובדים אבל מאחר ואין כזה, תתנחמי בעובדה שבהיי-טק לעובדים יש אפשרויות תעסוקה רבות וניידות גבוהה.
 

lital10000

New member
לא מסכימה איתך...

א. אף מעסיק לא רוצה לפטר אותי כרגע. אבל נתקלתי לאחרונה בכמה מקרים משפילים שבהם רצו לעשות את זה לאחרים. אני לגמרי בעד לקבל כלים משפטיים להתמודדות עם זה בעתיד.
&nbsp
ב. זה כן כבר קרה לי בעבר, ולדעתי זה משפיל ומיותר. אין חוויה מכוערת משימוע, וגם מדיון עם אחרים הבנתי שרבים מוותרים עליו בגלל זה. בשימוע מעסיק לעולם לא יודה בשיקולים לא ענייניים (שמן הסתם עוברים להם בראש לפעמים), מה שאומר שהם בהחלט משקרים. זו סיטואציה שבה מנסים להשחיר את תפקודו של העובד והיא משפילה וחובטת.
&nbsp
ג. עורך דין *נועד* כדי להגן על העובד. לאחרונה נתקלתי במישהו שזו היתה תגובתו, והוא שילם לא מעט כדי לתת למעסיק תגובה ראויה. אני בעד.
&nbsp
יאללה, מי ממליץ לי על עורך דין??
&nbsp
תודה.
 

choo

Active member
בשימוע, בהגדרה, אדם שומע דברים לא טובים על עצמו

&nbsp
כשמדובר בפיטורים אישיים (להבדיל מקיצוצים רוחביים), אם החליטו לפטר מישהו, זה (לרוב) לא בגלל דברים טובים. לכן בהגדרה העובד ישמע על עצמו דברים לא טובים (לא משנה כמה ירככו אותם).
&nbsp
נ.ב. המעסיקים לא המציאו את עניין השימוע - זו דרישה של חוק שנחקק לפני שנים לא רבות. בדיוק בגלל תקדימים של עובדים שתבעו מעסיקים, המעסיקים נזהרים ומדגישים מאוד את השליליות בשימועים, כדי לצמצם אפשרות של תביעה על "פיטורין שלא כדין" או "פיטורין משיקולים זרים".
&nbsp
נ.נ.ב. למיטב ידיעתי, מה שהיה בשימוע נשאר בשימוע ולא "מפורסם ברבים" (למעט השורה התחתונה - פיטורין), ולכן אין לדברים הנאמרים בו השלכות ישירות שיוצאות החוצה. לגבי ההשלכות הפסיכולוגיות של זה - ייתכן שפסיכולוג תעסוקתי ידע לתת עצות מועילות יותר מאשר עורך דין, בהקשר הזה.
 
את מגיבה בצורה מאוד אמוציונלית
קודם כל, תקראי לזה קפיטליזם או כל דבר אחר, אבל אני בהחלט מאמין שזכותו של מעסיק לפטר עובד, בדיוק כמו שזכותו של עובד להתפטר. אנחנו לא חיים בתקופת העבדות, וזה נכון לשני הצדדים. אני גם מאמין שאם מקום עבודה החליט שאת לא מתאימה לו, ואין תפקיד אחר שמתאים לך באותו מקום עבודה, אז הדבר הכי טוב *עבורך* הוא לעבור למקום אחר שבו תהיי מרוצה יותר, ולא להילחם להישאר במקום הלא-מתאים באמצעים משפטיים.
&nbsp
שימוע היא חוויה משפילה משום שהוא חייב לפי חוק להיות ככה. רצה המחוקק להגן על העובדים מפני פיטורים לא הוגנים, אז הוא חוקק חוקים בולשביקיים שמכריחים את המעסיק לעשות "קרקס פיטורין" - להביא הוכחות נחרצות למה העובד לא טוב, לזמן אותו לשימוע לפי כללי טקס שלא היו מביישים את טקסי הייבום והחליצה של הרבנות הראשית, להקשיב לטיעוני העובד, לשלוח אותו חזרה לעבוד על מנת "לחשוב", ואז לזמן אותו שוב ולתת לו את התוצאה הסופית. ומעסיק שמפספס פרט בטקס נענש בבתי המשפט בעונשים דרקוניים ומגוכחים של פיצויים של עשרות ומאות אלפי ש"ח. אז המעסיקים למדו, ועכשיו מגיעים לשימוע כבר מוכנים עם "תיק" שהם תפרו לעובד שבו הם מציגים אותו כשחור משחור כדי שלא יהיה שום בדל של ספק שהעובד יוכל לטעון אחר כך בבית המשפט שמשהו היה לא בסדר.
&nbsp
השאלה היא מה בעצם את רוצה להשיג מהתהליך.
&nbsp
- אם את רוצה לבטל את הפיטורין, אני לא רואה איך עו"ד יכול לעזור בזה, אלא אם כן את חושבת שהפיטורין מנוגדים לחוק (למשל עקב אפליה אסורה, או עקב הריון). בכל מקרה, המשך עבודה במקום שלא רוצה אותך ומחזיק אותך בצו בית משפט או בגלל איומים של עו"ד זו יכולה להיות חוייה מאוד קשה, לדעתי.
- אם את סתם רוצה מישהו שישב לידך ויביע סימפטיה ויתנגד לדברי המעסיק בשימוע, זו כמובן זכותך, אבל מעבר לאפקט הפסיכולוגי באמת אני לא רואה בזה הרבה תועלת.
- אם את חושבת שיש לך עילה להשגת משהו קונרקטי, בהיבט הכספי, כמו פיצויים מוגדלים או עוד ימי חופש, אז אולי יש לעו"ד מה לעשות. זאת כמובן רק בהנחה שבאמת יש הצדקה לכך, ושהרווח הצפוי יהיה יותר משכרו של העו"ד.
&nbsp
בשורה התחתונה, את נשמעת מהפוסטים שלך מאוד פגועה מהמעסיק ומרגישה תחושה קשה של חוסר צדק, ואת פונה אל המישור המשפטי במטרה לאזן את התמונה לקבל איזה מישהו שיהיה "בצד שלך", יסמפט אותך ויסכים איתך. אני לא חושב שעצרת רגע לחשוב מה בעצם את רוצה מאותו עו"ד, פרט לזה שישב איתך בשימוע ויצעק חזרה על המעסיק. מה ההנחיות שלך לאותו עו"ד? את רוצה לבטל את הפיטורים? את רוצה להיות מפוטרת אבל לקבל הטבות כספיות כאלו או אחרות? אם כן, מה הן?
 

user32

Well-known member
מנהל
זו לא התמחות בהיי-טק

זו התמחות בדיני עבודה. יש המון כאלה וישמחו לעזור לך.

מומלץ לפנות לאחד כזה רק במידה ואת חושבת שהפיטורים לא חוקיים ואת רוצה לנסות לקבל משהו (פיצוי, צו מניעה וכו'). אחרת כמו שכתבו לך אין טעם לטרוח.
 

lital10000

New member
טוב.. לא יודעת מה זה "לא חוקי", אבל אם יש באמתחתך, אשמח

אשמח להמלצה.
 
למעלה