אבטלה סמויה - מה עושים?

סימבה8881

New member
אבטלה סמויה - מה עושים?

שלום לכולם,

אני עובד במקום הנוכחי שלי כבר חצי שנה. לצערי, אני נתקל בהמון אבטלה סמויה. אני מוצא את עצמי די הרבה פעמים הולך לראש הצוות שלי ומבקש עוד ועוד משימות (כי אין לי שום דבר "על השולחן" כרגע). ממה שאני מבין, גם אחרים נתקלים ב"בעיה". אני כמובן מנסה להעלות את הנושא כלפי מעלה אבל אם זה לא ישתפר בזמן הקרוב אני אשקול לחפש עבודה "בחוץ".

במידה ואני אחליט לחפש מקום עבודה חלופי, איך הנושא ייראה שאני רוצה להחליף מקום עבודה אחרי 6 חודשים בגלל "אבטלה סמויה"? האם זה יתקבל בברכה או שמא לא יאמינו לי ויסתכלו עליי כעובד בעייתי שלא הסתדר במקום העבודה הנוכחי שלו ומחפש איך לברוח?
 

selalerer

New member
אולי יהיה מי שלא יאמין. זאת סיבה טובה לעזוב

אם אתה אומר שבחצי שנה האחרונה הייתה לך מעט מאוד עבודה והרגשת שאתה סתם מתנוון שם זה דווקא אומר דברים טובים עליך
 

סימבה8881

New member
השאלה האם אמירה כזאת

לא מציבה ספק מעל לראש המועמד.
&nbsp
מגייסים עלולים להגיד: "אין מצב. אז בשביל מה גייסו אותו ושילמו לו כסף?".
אם למשל אני אומר שאני עדיין עובד במקום העבודה הקודם שלי ואני רוצה לשנות כי מיציתי שם מבחינה מקצועית (נגיד שאני שם שנתיים) זה מציב הרבה פחות סימני שאלה/אמינות אודות המועמד. לא?
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
חצי שנה זה בעייתי

חברות, במיוחד גדולות עוברות עליות ומורדות מבחינת פרוייקטים ועומס. תקופה של כמה חודשים עם פחות עבודה זה דבר נפוץ ואף אחד לא רוצה עובד ש"יושב על הראש" כל פעם שיש תקופת שפל מבחינת משימות ועבודה. גם בשבילך, הייתי מציע לתת צ'אנס ולמשוך לכיוון השנה. אחר כך יהיה לך יותר קל לטעון בראיון שבמהלך שנה שלמה היו המון תקופות אבטלה סמויה, מרגיש שאתה משתעמם מחוסר מעש, וכו'.
היי, לפחות יש לך סיפור טוב לכל אלה שמספרים ש"טוחנים שעות" בהיי-טק.
 
אולי תנסה ליזום משהו

תבוא לראש הצוות עם כמה רעיונות.

דברים שאתה חושב שאפשר לשפר, לאטמט (automate),

חוץ מזה תנסה לגשש קצת. להבין מה קורה. לפעמים קורה שיש אבטלה סמויה, אבל לפעמים זה סימן לבעיות בחברה.
 

selalerer

New member
אם אתה אומר שאתה עוזב כי אתה חושד שיש בעיות כלכליות...

...ואתה חושב שעוד מעט יהיה גל פיטורים זאת גם נשמעת סיבה לגיטימית לעזוב לאחר תקופה כזו
 

ipv6

Member
זה מעלה חשד

אבל זה תלוי בשאר קורות החיים שלך.
אם אתה נראה 'תותח' : ממוצע גבוה ממקום טוב, רזומה שמכיל תקופות ארוכות במקומות איכותיים, חזק מאד טכנית בראיונות, הייתי מאמין לך שהגעת בטעות למקום ש'קטן עליך'

אם זה המקום השלישי שאתה עוזב אחרי חצי שנה וסיימת עם 70 במכללה עלובה ואתה לא יודע להסביר על המערכת שאתה עובד עליה, אז זה נראה לא טוב..

רק נקודה חשובה : מעולם לא הייתי זה שמחליט אם לתת למשהו חוזה או לא, אלא מראיין טכני שנותן חו"ד...
 

סימבה8881

New member
כמו כמעט תמיד, בראיון עבודה השקר עדיף על האמת

עצוב שהגענו למצב הזה.
&nbsp
&nbsp
 

ipv6

Member
תאמין או לא

אני מכיר כמה עשרות אנשים בתעשיה מכל הספקטרום של החברות ורובם המוחלט לא נאלצים לשקר כשהם מתראיינים, מי שכן הוא בעייתי בד"כ.
הבעיה עם שקרים שהם לא סקיילביליים - הם דורשים תיאום, תחזוקה וקריסה שלהם ב-production תגרום לך לנזקים כבדים. ככל שהם מתרבים קשה לך לתחזק אותם.

אם אני מאמין למה שרשמת בהודעה המקורית,שאתה באמת עובד טוב והגעת באופן חד פעמי למקום שלא מתאים לך, בטוח שתוכל למצוא מנהל\מהנדס בכיר משם שיבין אותך ויגיד למראיינים הבאים את מה שצריך כדי להסיר את החשש שלהם וכנראה שיהיו לך דברים ברזומה שיתמכו בטענות שלך.

בהקשר היותר כללי,
גם אם הגעת בטעות למקום רע באופן קיצוני עם אנשים רעים שרק רוצים לדפוק אותך (לא מכיר מקומות כאלה אבל נניח) לא סביר שזה יקרה לך פעם אחר פעם אחר פעם. אם זה קורה, כנראה שגם בהודעה בפורום אתה מיישם את דוקטורינת השקר או מסתיר מידע רלוונטי אחר.
 

סימבה8881

New member
תשובות:

א. לגבי ההיכרות שלך עם עשרות אנשים בתעשיה. אני מניח שהם לא שולחים לך SMS בכל פעם שהם "מעגלים פינה" או משקרים בראיון עבודה. נכון? דרך אגב, גם למחוק מקורות החיים מקום שעבדת בו תקופה קצרה זה דבר שממליצים פה על ימין ועל שמאל לעשות, וכן, אם תרצה או לא, זה שקר. אם שואלים אותך בראיון "מה דעתך על הבוס שלך" ואתה חושב שיכולות הניהול שלו גרועות, אבל לא אומר את זה - זה שקר. כמובן גם אם שואלים אותך מה החסרונות שלך ואתה לא מציין את החיסרון הכי משמעותי שלך, גם זה שקר.
ב. השאלה לא התייחסה למקרה שבו פעם אחר פעם העובד מגיע למקום שבו יש אבטלה סמויה, אלא למקרה יחידני. עצם הסקת המסקנות שלך שהמציאות היא שונה ממה שאני מתאר בהודעה היא מגוחכת מכיוון שאני מנסה לקבל עצה ולא לשכנע פה אף אחד כמה אני צודק או לא. לא בא לך לייעץ? אל תגיב, אבל אל תסיק מסקנות שלא מופיעות בהודעה מבלי ששאלת.
ג. באשר לסקיילביליות של שקרים - סתם שתדע שלמעט מקומות עבודה שהתראיינתי אליהם מיד לאחר התואר, לא נתבקשתי עד כה לשלוח גליון ציונים או אישור על תואר אקדמי לשום מקום עבודה שהתראיינתי אליו. קולט? הדבר שהכי קל לבדוק ולאמת, לא מאומת. אז כן, לצערי, בשקלול של אמירת האמת והנזק שהיא אמורה לגרום לך למול אמירת השקר והסיכוי שתיתפס, השקר פעמים רבות עדיף.
ד. אף מנהל לא יסכים להודות שיש בחברה שהוא עובד בה בעיות ניהוליות. כמובן שהרבה מנהלים גם לא יסכימו להמליץ על עובד שעבד אצלם רק חצי שנה. לגבי ה"למצוא מנהל שיכול להעיד עליך". לרוב, יש מנהל אחד כזה והוא המנהל הישיר שלך. אם הוא לא זורם עם זה, אתה בבעיה.
ה.לגבי ה"דברים ברזומה שיתמכו בטענות שלך" - נכון לאנשים עם הרבה שנות ניסיון. בתחילת הקריירה חוץ ממוסד לימודים וממוצע (שהם סבבה לגמרי אצלי, אבל לא מעידים עליך יותר מידי כעובד) הרזומה לא תמיד אומר כמה אתה טוב או לא. יכול להיות מועמד עם 3 שנות ניסיון שהיה שלוש שנים בחברה אחת (לא מוכרת במיוחד) ולא התקדם שם לתפקיד ראש צוות. האם אפשר להסיק מזה משהו עליו? אני בספק.
&nbsp
 

ipv6

Member
"אל תרתח אדון עזריאל, אל תרתח"

אני נהנה לקרוא פה ונוצר לי cache בראש לגבי משתמשים קבועים שאני מכיר את היוזר שלהם.
ואיכשהוא היוזר שלך מתקשר תמיד עם שקרים בהקשר של ניסיון תעסוקתי \ סיבות עזיבה \ ניסיון בנוסף, פגשתי במהלך הקריירה אנשים טובים שהיו מרוצים מהם אבל לא היו מרוצים מקצועית והסיפור שלך נשמע לי פישי. מה לעשות ? זכותי לחשוב ככה.

עריכה : הרבה פעמים מנהלים אוהבים לשאול אנשים שעוזבים בנסיבות חיוביות, למה לא נתת למנהלים מהמקום הקודם הזדמנות לשפר את התנאים שלך אלא אתה ישר מחפש בחוץ.

בכל אופן, אני לא שופט אף אחד וחבל לי שבאתה בוחר להשתלח ולהוריד את רמת הדיון כשקבלת תשובה לשאלה שלך :לדעתי לא יפסלו אותך מראיון בגלל זה, כנראה שיששאלו וישפטו לפי התרשמות ושאר הפרמטרים, כולל תחושת בטן.


אם אתה באמת בן אדם חיובי שמרוצים ממנו ונותן תפוקה, אבל משעמם לך, הייתי מציע לך להגיע להסדר כלשהוא עם המנהלים שלך שיגבו את הגרסה שלך או שיעזרו לך להציג את זה כמקרה של חוסר התאמה (זה לא חייב להיעשות בצורה שגוזרת משהו שלילי על המנהלים \ חברה). סביר שהחברה החדשה תבקש לבחון את טיב מערכת היחסים שלך עם המנהלים בחברה הקודמת.
 

סימבה8881

New member
נכון. לא מעט פעמים כתבתי שעדיף לשקר

אבל לא כל הודעה כזאת אומרת שאכן שיקרתי או שחיפשתי עבודה בעצמי והתלבטתי אם לשקר או לא.
לצערי, זה בעקבות מקרים בהם אמירת האמת מהצד שלי, לדעתי, פגעה בי, וגם מניסיון של אנשים אחרים.
&nbsp
 

סימבה8881

New member
דבר נוסף

אם הסיפור שלי נשמע לך פישי, זה עניינך הפרטי. ביקשתי להתייעץ על בעיה קיימת. אם אתה לא מאמין שזה המצב, מצוין תשמור את זה לעצמך.
&nbsp
לי דרך אגב, נראה שאתה טיפוס אנטיפת שנהנה לדרוך על אנשים. אז? הנה, זה מה שנראה לי. עדיין, אם תעלה שאלה אני לא אכתוב את זה כי אין לדעתי האישית עליך שום קשר לשאלה שהועלתה.
&nbsp
 

ipv6

Member
אתה מפספס את המטרה בפורומים

כל המטרה היא שאתה כותב הודעה פומבית וכולם עונים, אחרת? שלח מסרים למי שאתה חפץ בדעתו ותגאל אותנו מזה.
אתה רואה אותי מבקש ממשהו פה 'לסתום את הפה?'

הדבר השני הוא שבאמת חבל, שאתה לא מבין את הטובה שאני שעושה לך בין אם הגרסה שלך אמת טהורה ובין אם אתה בודק פה איך ה'שוק מגיב' לגרסה המצוצה מהאצבע שאתה רוצה להציג בראיונות. בשני המקרים קבלת פידבק טוב שאתה יכול להשתמש בו כדי להציג את המקרה שלך (יהיה אשר יהיה) בצורה טובה יותר ולמנוע ספקות מיותרים מאנשים שדעתם באמת משפיעה (להבדיל מכל מי שהגיב לך פה, כולל אותי).

חרף האמור לעיל, אם תגיב בצורה מכובדת, אני אסיים את חלקי ההיסטורי בשרשור הזה.
 

ai21

New member
כבוגר טרי באינטל - ישבתי שם חצי שנה ב"אבטלה סמויה"

אחרי 4 שנים של עבודה תזזיתית באינטל, בהן הרגלתי למצב בו אין זמן לכלום,
חצי שנה רדפתי אחרי ראש הצוות וביקשתי משימות,
כי הפרוייקט עצמו היה בשלבי בדיקות אחרונות,
והמנהל - היה עמוק בתכנון הפרוייקט הבא.
לא היה לו זמן להתחיל להיכנס לבעיות השיעמום של כל עובד.


מצד אחד עשיתי עבודה מעולה - ולכן לא היו באגים,
ומצד שני - היו חייבים לשמור עלי בזמינות גבוהה - למצב בו כן ימצאו באגים.
וכשכן מצאו חשד לתקלה שייתי צריך לבדוק - איבחנתי אותה מהר מאוד - ושוב נשארתי בלי כלום.
אז כשהלכתי למנהל קיבלתי תשובות בסגנון "תכתוב עוד הערות בקוד" או "תשלח מסמך" (למרות שהוא כבר כתוב ונמצא בכונן משותף וזה אומר לחזור למנהל עוד דקה) ורק כשהוא לגמרי התייאש "תגלוש בווינט"
אז חצי שנה של קפה, חתימת יציאה ב5, זה דבר שתוכל למצוא בכל מקום.
בדיעבד - לא סיבה לעזוב.


אם אתה מרוצה מהשכר שאר העובדים ותנאי התעסוקה - נצל את הזמן לשיפור מקצועי, ושמור על זמינות גבוהה.
במקרה הטוב - ברר מה אחרים בצוות ובצוותים מקבילים עושים - ולמד לעשות גם את זה,
במקרה הרע - תחזור על החומר מהתואר, ותיכנס לעומק לפרטי הפרוייקט שלך, כהכנה לראיונות עבודה.
 
למעלה