התלבטות בנוגע לשינוי קריירה להייטק

genya96

New member
התלבטות בנוגע לשינוי קריירה להייטק

שלום לכולם,
לפני כסמסטר סיימתי תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטה מוכרת, עובד בתחום עדיין במשרת סטודנט, אך כרגע אני מתקשה למצוא משרה מלאה בתחום. אני מרגיש שהגיע הזמן לעשות שינוי ואולי פשוט להחליף מקצוע. ניגשתי ליום התאמה של בוטקאמפ מוכר-והתקבלתי. כרגע אני מתלבט האם בכלל להתחיל את הבוטקאמפ או לא. מדוע? אפרט:

1.כ-חצי שנה לא אעבוד וגם לא ממש אחיה.
2.מעט חבל לי לזרוק 4 שנות לימודי הנדסה לפח ו"להתחיל מחדש".
3.קצת לא ברור לי גם כיצד מתקבלים לתוכניות הסבה האלו אנשים ללא כל תואר אקדמי (שברור שאינם עומדים בדרישות ה"ממוצע הגבוה וציון הפסיכומטרי מעל 680-700"). זה גורם לכל העניין הזה של ה"הסבות" להיראות לקצת לא אמין.
4.חשש משעות עבודה רבות ואי איזון בין עבודה וחיי משפחה (זה מה שקורה בהייטק, לא?).
5.חשש כי לקראת גילאי ה-40-50 אשאר מובטל.

אז סיבות 1 ו2 הינן סיבות סובייקטיביות, אך אשמח לשמוע את דעתכם על סיבות 3,4,5, ובכלל-מה דעתכם על הבוטקאמפים למניהם.
 

BravoMan

Active member
ממתי הנדסת מכונות היא לא "הייטק"?

נראה שלרוב כשאנשים פה אומרים משהו בנוסח "קריירה בהייטק", הם בעצם מתכוונים שהם רוצים להיות מפתחי תוכנה, כאילו זה המקצוע היחיד בהייטק, ושאיכשהו הוא נעלה על כל שאר המקצועות בעולם.
&nbsp
מה העניין?
&nbsp
אז התשובות לשאלות שלך די פשוטות:
1. זו לא שאלה זו הצהרה. אז אין מה לענות.
2. אתה לא זורק הכל לפח, מן הסתם יש קורסים בתואר הנדסה שתקפים לכל תחומי הנדסה, כמו כל קורסי מתמטיקה.
3. רוב ה-"הסבות" הן מסחטת כסף.
אפשר לעשות הסבה לפיתוח בעצמך אם יש לך תואר קרוב מספיק ומשמעת ללימוד עצמי.
3. יש כדורים שעוזרים נגד חששות וחרדות, או לפחות כך שמעתי.
גם משמרות במקדונלדס לא ממש תורמות לאיזון בית \ עבודה.
5. תוך כמה זמן תהיה בן 40? 20 שנה? 15 שנה?
לך תדע, עד אז אולי התחממות גלובלית תחסל את כולנו, או שמישהו מהשכנים סוף סוף יזרוק עלינו פצצה גרעינית, או שבינה מלאכותית מתקדמת תחסל את כל מקצועות ההנדסה ותשאיר גם מהנדסי מכונות מובטלים.
&nbsp
בקיצור - מה שאתה באמת צריך לשאול זה:
1. האם המקצוע הנוכחי מתאים לי?
2. האם המקצוע שאני רוצה לעבור אליו מתאים לי, ולא רק מבחינת שכר שאני חושב שאני אקבל (ושלא משקף כלל את מה שבאמת תקבל!)?
 
דעתנו לא טובה

כמו שהסקת - ההבטחות של מכוני ההסבה האלה לא מאד אמינות.

לא כל האנשים בהיי טק מקריבים את המשפחה על חשבון הקריירה.
גם לא כל האנשים שאינם בהי טק נהנים מאיזון משפחה קריירה.
כשתבחר את מקום העבודה, תעשה את השיקולים שלך.

ולמה אתה חושב שבגיל 40-50 תישאר מובטל?
אל תאמין לכתבות בגרוש של טמקא או ואללה.
 

genya96

New member
חידוד לדבריי

אוקיי, אז אחדד את מה שרשמתי:
כמובן שהכוונה היא לעשות הסבה להנדסת תוכנה. מדוע אני שוקל לשנות כיוון? את התואר כאמור סיימתי בחודש אוגוסט האחרון, כאשר המשכתי לעבוד במשרת הסטודנט בה עבדתי עוד במהלך התואר. קיוויתי שהנה, לאחר שאקבל זכאות לתואר, אוכל לקבל תקן במקום בו עבדתי כסטודנט. במקביל, לקחתי בחשבון שיתכן ולא אקבל תקן בחברה בה אני עובד ולכן חיפשתי עבודה תוך כדי המשך עבודה במשרת סטודנט. נכון לכרגע, החיפושים עלו בתוהו, רוב המשרות שכן יכלו להתאים הן משרות "תמיכה הנדסית" (או במילים פחות מכובסות:פקיד עם רקע טכני), משרות אלו מתאימות גם להנדסאים. בנוסף, העבודה הנוכחית די משעממת אותי ולא מהווה עבורי גירוי מחשבתי. העבודה די משמימה וכ-90 אחוזים מהעבודה זה נטו להתעסק עם ניירת טכנית (ה-10 אחוזים הנותרים כן כוללים נגיעה מסויימת בהנדסה, אבל הנגיעה היא די שטחית). אני מודע לכך שיש בתחום שלי משרות פיתוח מעניינות ומאתגרות, אך לצערי-אינני מצליח להשיג אותן והסבלנות שלי מתחילה לפקוע. יצא לי לתכנת בMATLAB וקצת בC במהלך התואר, ואני חייב להודות שדי התחברתי לעניין. חלמתי להשתלב במשרה שתהיה בה נגיעה תכנותית יחד עם "הנדסה קלאסית" (משרות בקרה למיניהן, ניווט וכד'), אך כרגע הדבר לא עולה בידי, אולי כי היצע המשרות בתחומים אלו הוא לא גדול מספיק. אינני רוצה להתפשר על משרות לא מעניינות/מאתגרות בתחום המכונות, חשוב לי להגשים את עצמי וכמובן-להרוויח טוב. כרגע אני מרוויח שכר זעום במשרת סטודנט, כשבפועל אני כבר מהנדס. נכון לכרגע, חוזה ההעסקה הסטודנטיאלי שלי עומד לפוג, וההצעה היחידה שקיבלתי מהחברה בה אני עובד היא להישאר במשרת סטודנט לחצי שנה נוספת (באותו שכר זעום).
 

BravoMan

Active member
פיתוח לא יפתור לך את הבעיה:

ראשית, גם בפיתוח לא כל משרה היא "מרהיבה".
&nbsp
רוב העבודה של מפתחים היא לתחזק קוד קיים, ורק מעט עוסקים בפיתוחים חדשים, לרוב אלה אנשים עם ניסיון (מה שלך אין עדיין), וגם אז לרוב הם מפתחים לא מה שבא להם איך שבא להם, בטכנולוגיה שבא להם, אלא מה שהמעסיק מכתיב בטכנולוגיה שנהוגה בחברה.
&nbsp
והרבה פעמים זה לא הדבר האחרון והכי מעניין שיש.
&nbsp
גם השכר, עבור מתחילים ללא ניסיון, הוא לא בהכרח גבוהה.
&nbsp
אם כבר, דווקא במקומות בהם תוכל למצוא אתגר, כמו חברות קטנות וסטארטאפים שבהם אפילו בלי ניסיון תוכל לקבל משימות פיתוח משמעותיות, השכר דווקא יהיה נמוך.
&nbsp
לו הייתי במקומך, היית מתעזר בסבלנות, ומבין שגם אם אתה מהנדס מאוניברסיטה מוכרת עם ממוצע טוב, זה לא אומר שמיד עם אישור התואר יתנו לך משרה מהחלומות שלך.
&nbsp
אני לא יוכל לומר לך אם שווה להישאר במקצוע שלך או לא, כי רק אתה יודע באמת אם המקצוע מתאים לך.
אני רק אומר שאל תצפה שהסבה לתכנות מיד תפתח בפניך כמות משרות מעניינות בשכר גבוהה.
&nbsp
זה לא יקרה. נקודה.
 

genya96

New member
אני לא נאיבי

תראה, אין בי תמימות, אני מודע לכך שכנראה שלא אהיה מפתח מן השורה הראשונה מיד לאחר ההסבה, ואני גם מודע לכך שהשכר שאתחיל ממנו יהיה נמוך יחסית (סביבות ה10K ברוטו עם שעות נוספות). גם בתחום שלי (מכונות), רוב המהנדסים עוסקים בתחזוקת הקיים, ופחות במחקר ופיתוח של מוצרים חדשים. אני מוכן להתפשר למשך שנתיים (תקופת ההתחייבות לתכנית ההסבה) על השכר ועל העניין, אבל בשום פנים ואופן אינני מוכן להמשיך לדרוך במקום ולהרוויח שכר זעום ולא מתגמל כפי שאני מרוויח כרגע. כאדם שאפתן ודי תחרותי, כואב לי לראות מספר אנשים שסיימו איתי את המחזור עובדים כמהנדסים במשרה מלאה, כשאני עדיין תקוע במשרת סטודנט במקום אפור. אני משווע לצאת מהמצב הזה, סיימתי עם ממוצע לא רע (לא בהצטיינות, אך מעל 80), אני בסך הכל חושב שאני בחור עם ראש על הכתפיים, סקרן, שאפתן, אוהב ללמוד ולהטמיע תחומי ידע חדשים, אבל מה לעשות-לא הולך לי עם מציאת עבודה בתחום שלי, והסבלנות שלי כאמור-כבר מתחילה לפקוע. אני בן 26, אני רוצה בעוד שנה-שנתיים כבר להקים משפחה, לצבור הון התחלתי לרכישת דירה, אני רוצה לבנות את חיי, ועם המשרה שיש לי כרגע-עדיף לי כבר לעבוד כפועל ייצור, כנראה שארוויח יותר. היצע המשרות בתחום התוכנה הוא עצום, בתחום המכונות-הוא מצומצם יותר ורוב העבודות משמימות בהרבה גם מאותן "משרות תחזוקת תוכנה" שתיארת. אני מניח שגם שיפורי קוד כאלו ואחרים מעניינים יותר מלעשות "העתק-הדבק" של כל מיני נתונים טכניים מספרות היצרן.
 

BravoMan

Active member
שיהיה בהצלחה...

קח בחשבון, שלצד היצע משרות גדול יותר בתכנות, גם כמות המתחרים על אותן משרות גדוטלה יותר.
&nbsp
בין בוגרי אוניברסיטאות במדמ"ח, בוגרי מכללות במדמ"ח, בוגרי הסבות, וסתם בוגרי קורסים ללא רקע אקדמי, יש הרבה יותר "מתכנתים" מאשר מהנדסי מכונות.
&nbsp
בעיה נוספת שכדאי לך לקחת בחשבון, היא שמקום שמשלם 10 ברוטו, לא בהכרח ייתן לך שנתיים של ניסיון איכותי שיאפשר לך להתקדם למקום טוב יותר.
&nbsp
כמובן, אתה יכול לשפר את סיכוייך אם תשקיע מעבר לעבודה בפיתוח עצמי (במובן ישיר ועקיף של המילה), אבל אם יש לך תוכניות אחרות כגון הקמת משפחה, אולי לא יישאר לך זמן.
&nbsp
אולי באמת שווה לך להיות פועל יצור?
שעון יציבות מובטחות הרבה יותר מאשר בפיתוח.
&nbsp
ולא - אני לא כותב את זה בתור עקיצה.
&nbsp
אני עובד כמפתח תוכנה כי זה מה שאני אוהב לעשות.
הדרך שלי למקום טוב בתעשייה היית ארוכה מאוד.
אומנם בניגוד אליך איני מחזיק בשום תואר, אבל עדיין - לו חשבתי שתוך שנתיים אהיה מסודר בחיים, כנראה לא הייתי מגיע לשום מקום.
&nbsp
ב-15 שנה בתחום יצא לי לראות אנשים מכל מיני רקעים - ממהנדסי תוכנה בוגרי אוניברסיטאות עד בוגרי קורסים ללא רקע אקדמי.
&nbsp
והיחידים שבאמת מצליחים בתחום הזה ומתקדמים לאן שהו, הם אלה שאוהבים את התחום, ולא אלה שמחפשים שכר גבוהה ומהר.
&nbsp
וכן - גם שנתיים זה מהר, במיוחד אם אתה מתחיל במקום שלוקח אותך רק בגלל התחייבות, ולא כהוכחת את עצמך.
&nbsp
ראינו כאן בפורום הרבה אנשים ששוקלים "הייטק" (קריא פיתוח) בגלל שהם חושבים שזו דרך מהירה להיות מסודרים בחיים.
ולמרות שאתה כותב שאתה לא נאיבי, מהתוכן של ההודעה נראה שאתה כן.
&nbsp
ניסית פעם לתקן באגים בקוד ישן בשפה מתה?
איך אתה יודע שלך ספציפית זה יהיה יותר מעניין מלעשות "העתק הדבר על נתונים טכניים"?
&nbsp
תתנסה קצת בלימוד תוכנה ופיתוח פרויקט אישי לפני שאתה מחליט על קריירה לחיים.
ראיתי כתבת שיצא לך לתכנת במהלך התואר, אבל אני מתכוון לכך שתנסה לייצר, בעצמך, אפליקציה ממש שימושית, ולא סתם לפתור תרגיל מספר.
&nbsp
או יותר טוב - נסה לתקן באג בפרויקט קוד פתוח, ותראה אם זה מלהיב אותך...
 

genya96

New member
אני רוצה להסבות הסבה בעיקר בשביל להרחיב את סל הכישורים שלי

האמת? מצער קצת לשמוע שבסוף אנשים ללא תואר שלא "בזבזו" את זמנם (כ-4 שנים במקרה הטוב) עובדים באותן משרות שבהן עובדים בוגרי תארים מאוניברסיטאות מובילות כמו הטכניון, ת"א, בן גוריון וכד'. לא, אין בי זלזול באנשים כמוך שהתברגו יפה בתעשייה גם ללא תואר, אלא שיש לי עצב על השנים המבוזבזות באקדמיה אם אכן זה המצב (וזה כנראה אכן המצב).

לגבי אהבתי לפיתוח תוכנה-טרם יצא לי לתקן באגים בתוכנות קוד פתוח. גם לא יצא לי כל-כך לבנות אפליקציות, אם כי התעסקתי קצת עם android studio ובניתי שם אפליקציה פשוטה. כמו כל החלטה בחיים-גם ההחלטה הזו היא סוג של הימור, אין ביכולתי לדעת האם הצעד הזה יהיה נכון עבורי או לא. ברור לי שלא כולם "ישר מסתדרים בחיים אחרי התואר", אבל אני בכל מקרה לא ציפיתי למשכורת עתק ול"עבודת חלומותיי" מיד עם סיום התואר. אני בסך הכל מצפה להשתכר באופן מכובד בהתאם ליכולותיי וכישוריי, כרגע זה לא מה שקורה, ואני נחוש לשנות זאת.
 

BravoMan

Active member
אם הבנת מדברי שתואר זה בזבוז זמן, צר לי, זו לחלוטין לא היית

כוונתי!
&nbsp
השקעתי בלימוד פיתוח הרבה יותר מ-4 שנים.
&nbsp
דווקא תואר הוא המסלול הקצר ביותר מבחינת השקעת זמן להתברג בתעשייה, הבעיה היחידה כאן שהיכולת לעבור מבחנים בתואר לא בהכרח מבטיחה שיצא ממך איש מקצוע.
&nbsp
אבל אני חושב שזה נכון לכל התארים המעשיים, ולא ייחודי כלל למדמ"ח.
&nbsp
אולי אני תועה, אבל משתמע מהודעותיך שאתה מתייחס לתואר אקדמי כמאין דרגה בצבא או אות שמקבלים בתחרות.
&nbsp
המטרה של התואר היא להקנות לך ידע. לא לסמן אותך בתור מישהו ש-"זכאי" למשהו.
לכן, האם תואר הוא בזבוז זמן או לא, תלוי לחלוטין במה שאתה מפיק ממנו.
 

genya96

New member
אני לא מתייחס לתואר כדרגה, אבל

היום רוב התארים פשוט מכינים אותך ל.. תואר שני! הידע שהם מקנים לך במקרה הטוב מהווה בסיס לעבודה בה תעסוק ובה תלמד את רזי המקצוע באמת, ובמקרה הפחות טוב-אתה יוצא עם ידע תאורטי שלא יהיה רלוונטי בשום צורה למה שנדרש בשוק. זה המצב היום בתחום המכונות, ואני די יודע שזה גם המצב בתוכנה (כדאי להשיג משרות סטודנט במהלך התואר שיפצו על היעדר הידע הפרקטי הנדרש לעבודה). הסבות לתוכנה לא דוחפות לך ידע תאורטי חסר תועלת אלא מלמדות אותך את ה"תכלס". הסבות לתוכנה לא מקרינות לך שקפים ונותנות לך הגשות שממילא "תעתיק" מאיזה מקור. הדבר החיובי היחיד שאני רואה בתואר אקדמי הוא בכך שהוא מאין "תעודת רצינות".מעבר לזה-רוב התארים (לא רק בהנדסה) לא תמיד מספקים סל כלים שמספיק על מנת לקבל דריסת רגל בשוק העבודה.
 

יבגניי34

New member
העניין הוא שלא את BravoMan עליך לשכנע, אלא את השוק

אפס השוק חד משמעית החליט שתואר במדעי המחשב, או ״נסיון מקביל״ (שם קוד לשירות צבאי טכנולוגי), מהווים *תנאי סף* לכך שמישהו בכלל יקרא את קורות החיים שלך.

את זה כנראה לא יספרו לך משווקי הקורס.
 

BravoMan

Active member
תראה, אני לא מכיר אתהעבודה תחלס בהנדסת מכונות

אבל בתור מי שהגיע לעבודת פיתוח ללא תואר, הרגשתי כמה וכמה פעמים על בשרי את חוסר הבסיס התאורטי, שאתה קורא לו "חסר תועלת".
&nbsp
מה שהכי גרוע, שהרגשתי את החוסר הזה בדיעבד, כשהמוצר כבר היה כתוב, אבל לא תפקד כמו שצריך.
קשה מאוד כשניגשים למשימה ואפילו לא יודעים את הכיוון הכללי של מה שלא יודעים.
&nbsp
אבל מעבר לכך, כמו שכתב לך יבגניי אחר - לא אותי אתה צריך לשכנע.
יש כאן בעמוד שרשור של אחד מהמשתתפים הוותיקים והרציניים בפורום:
https://bit.ly/2OngUr0
&nbsp
תוכל ללמוד ממנו, שעבור החברות הגדולות בשוק, כגון Google, Facebook, MS וכו' שליטה מוחלטת בבסיס התאורטי של מדמ"ח היא כרטיס כניסה יחיד!
אם אין לך את התאוריה, לא תכנס אפילו למשרות זוטרות.
&nbsp
אם אתה רציני לגבי עבודה בפיתוח, ולא סתם מחפש את עצמך עדיין, בתקווה לקריירה מהירה, הייתי ממליץ לך לימודי תעודה.
&nbsp
זה ישלים לך את הקורסים החסרים לתואר, ויעמיד אותך מדרגה מעל כל בוגרי ההסבות הקיקיוניות וה-"boot camps" למיניהם בשרשרת מחפשי עבודה.
וזה עדיין קצר יותר מלעשות עוד תואר מלא במדמ"ח.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה לא מדוייק בלשון המעטה

בשני המקרים (מכונות ותוכנה) בערך שליש מהתואר הוא רלוונטי ביותר, שליש הוא ככה ככה (דברים שתתקל בהם רק אם תתגלגל לתחום מאוד מסויים) ושליש זה תאורטי לחלוטין שברוב המשרות לא תעסוק בזה בכלל, בדרך כלל קוראים לזה "מתמטיקה".
המהנדסי המכונות שאני מכיר עוסקים בתכנון רכיבים בסוליד וורקס, כפי שלמדו בקורסי תכ"ם למיניהם, ומשתמשים בפיזיקה הישנה והטובה כדי לעשות תכנון וסימולציה של הרכיבים השונים. אפילו הקורס C שכל המהנדסים עושים נמצא בשימוש כשצריך לתכנת בקר קטן בשביל ניסוי במעבדה. גם זה משהו די נפוץ.
במדעי המחשב כל קורסי התכנות, מבני נתונים, מערכות הפעלה, אלגוריתמים וסיבוכיות רלוונטים לעבודה. קורסים אקזוטיים יותר כמו שפות פורמליות, תורת הגרפים, קומפילציות, הצפנה וכו' רלוונטיים לחלק מהמשרות.
והכי חשוב: את הדברים האלו לא מלמדים באף קורס הסבה. לפחות לא כמו שצריך. לכן מעסיקים נרתעים לקחת בוגרי קורסים.
תואר יוקרתי גם מעיד על איכות המועמד והיכולות שלו ובהקשר הזה יש לך כאמור יתרון כמו לכל בוגר הנדסה/מדוייקים.
 

vinney

Well-known member
המםם... למה אתה נשמע מופתע?

כן, תואר ראשון מכין אותך לתואר שני. מטרת התואר הראשון היא מתן תשתית לחוקרים עתידיים. רוב רובם של הבוגרים לא ימשיכו לתוארים מחקריים בין אם כי לא רוצים ובין אם כי לא יכולים, אבל זה לא משנה ממטרת התואר.

אבל מה, בתעשיה אתה חוקר וממציא דברים כל יום מחדש. נכון, לא ברמת הדוקטורט או אפילו תיזה, אבל כן ברמת של פיתוח מערכות חדשות מאפס כל פעם מחדש. וכן, הרבה מהידע שאתה לומד בתואר ראשון במדעי המחשב מאוד ישים גם בפיתוח תוכנה, ולא בהכרח במחקר התיאורתי.

ההסבות בסופו של דבר מלמדות אותך דברים מאוד נקודתיים, מאוד ספציפיים ומאוד שטחיים. אתה אולי תלמד שפת תכנות כזאת או אחרת, אבל בלי להיות עם רקע תשתיתי באלגוריתמים, מבני נתונים, ומתמטיקה בסיסית - לא תגיע רחוק עם מכוני הסבה. בסופו של יום או שתצטרך להשלים פערים בעצמך, או שתגלה שהרבה מהעבודה שלך היא בסיסית, שטחית, "עבודה שחורה" לא מעניינת, כי אתה פשוט לא מסוגל ליותר - אין לך כלים.
 

Lhuna1

New member
בוא נשמור את העצב והצער לאנשים שבאמת צריכים אותם


הפסקה הראשונה בהודעתך כמעט מעוררת דמעות מהעצב על כולנו המסכנים והנדכאים ש"בזבזנו" 3-4 שנים באקדמיה ללא צורך.
בוא... יש אנשים רעבים בעולם...
&nbsp
לבלות 3-4 שנים מחייך הבוגרים בקניית ידע והשכלה, לפי בחירתך, לשבת ולשמוע הרצאות (האימה!), לאכול בקפיטריה (איכס), לשבת על הדשא עם חברים בגילך באמצע הצהריים (לא אני אבל ראיתי כאלו)...
נכון שבארצנו זה פחות חווית-קולג' שבסרטים אמריקאיים ויותר משהו שאנשים רואים את עצמם חייבים לעשות אחרי הצבא בשביל פרנסה טובה ונכון שלחרוש למבחנים זה לא כיף, ועדיין -
לימודים גבוהים זו מתנה, זו פריבילגיה של עולם ראשון, לא משהו להתעצב בשביל מי שזכה לה.
בלי קשר לכמה זה תורם או לא תורם למציאת עבודה אח"כ (וזה לרוב כן).
&nbsp
רק רציתי לשים את הדברים בקצת פרופורציות.
&nbsp
 

הפרבולה

New member
אם למדתה רק בשביל לקבל תעודה של תואר אקדמי

מה שמוביל לפעמים ל"המטרה מקדשת את האמצעים " שזה אומר העתקת עבודות , שיעורי בית, למידה טכניקות לפתור תרגילים שיהיו במבחן וכו אז זה באמת ביזבוז זמן.

אבל אם למדתה כדי לרכוש השכלה לפתוח אופקים וכו אז זה לא ביזבוז זמן, ויש גם את החוויה הסטדנטיאלית כמו שאמרו ( לשבת על הדשא בקמפוס בצהריים עם חברים , מסיבות קולג סוערות , ...) אז בכלל.
 

rontech

New member
מה שאני אגיד, אתה בטח כבר יודע, אבל בכל זאת...

נכון, מצער שאין הרבה עבודה בתחום המכונות בארץ.
1. יש קצת עבודה בתחום הזיווד. תחום לא זוהר שבו צריכים מהנדסים.
2. לעניות דעתי בתחום ה CAD יש יתרון להשכלה בתחום מכונות. חברת PTC
3. המגזר הביטחוני - רפא"ל, אלביט, תעשיה אווירית וכל מי שמייצר ברזלים
 

הפרבולה

New member
לגבי סעיף 2 זה לא בדיוק "להתחיל מחדש"

כיוון שיש לך תואר הנדסי במכונות אז אם תחליט לעשות תואר אמיתי בהנדסת תוכנה ( 3-4 שנים לבוגר ביהס תיכון ) יקח לך פחות כי תקבל פטור על רוב מקצועות הבסיס של המתמתיקה פיזיקה וכו שגם בהנדסת מחשבים\תוכנה לומדים בהתחלה ( יש הרבה חפיפה בין לימודי מחשבים\תוכנה לבין לימודי מכונות בבסיס ).

גם אם תלך לתוכנית הסבה רצינית יש לך יתרון גדול על אלו שהם ללא תואר אקדמי בגלל הידע האקדמי הבסיסי ( בעיקר במתמתיקה ) שצברתה.
 

genya96

New member
תגובות לכולם

קודם כל אני רוצה להודות לכל מי שהקדיש מזמנו והגיב על הודעותיי עד כה.
מספר הבהרות:
1.אני לא באמת חושב שתואר אקדמי הוא בזבוז זמן, אני חושב שאולי שיטת העברת הידע באקדמיה צריכה להשתנות (אולי יותר הרצאות מוקלטות בנוסף לפרונטליות, תרגילי בית שאין חובה להגישם, אלא שיכללו פתרון מלא ומפורט על מנת שהסטודנט ינסה לפתור את תרגילי הבית לבדו ואם הוא מתקשה-שיציץ לפתרון המלא). בנוסף, הסלבוס במכונות (לא יודע לגבי מדמ"ח) מלא בהמון קורסים שאין בהם שימוש פרקטי, והתאוריה ה"חשובה" שנלמדת-רלוונטית רק לכמה נישות מאוד ספציפיות (ורובן מחקריות להחריד).
2.הסבות תוכנה רציניות (לא הסבות "קיקיוניות" של חודשיים) אלא הסבות שמקבלות לתוכן ברוב המקרים בוגרי תארים במדעים מדוייקים והנדסה (אבל לא רק) מבטיחות, בסבירות של מעל 90%, השמה בתום ההכשרה, על זה גם בנוי המודל העסקי שלהן. אגב, השנה הראשונה ואפילו חלק מסמסטר 3 בתואר שלי, דומה מאוד לתקופה המקבילה במדמ"ח. גם אני למדתי חדו"א, אלגברה לינארית, פונקציות מרוכבות והסתברות (ספציפית עשיתי את הקורס עם מדעי המחשב). אז אולי חסרה לי קונבינטוריקה, וזהו בערך (מה גם שבהסתברות לומדים קצת קומבינטוריקה). אני ממילא לא מפנטז להגיע לחברות הגדולות (גוגל, פייסבוק וכד'), מה גם שיש בוגרי הסבות גם שם (אמנם לא ישר לאחר ההסבה, אך עם הותק והניסיון הם הגיעו גם לשם). בהסבה משלימים לנו את הקורסים הרלוונטיים שממילא לומדים בלימודי תעודה למיניהם (מבני נתונים, מערכות הפעלה וכד') ככה שבסוף, מבחינת תוצר סופי, שילוב של בסיס מתמטי+קורס הסבה רציני הוא, לעניות דעתי, גם כן כרטיס כניסה לעולם ההייטק (נכון שלא לכל החברות, אבל אחרי מספר שנים בתחום, אני מאמין שהשמיים הם הגבול).
 
למעלה