מצב האד-טק בישראל?

AnnoyedGrunt

New member
מצב האד-טק בישראל?

הי,
זומנתי לאחרונה לכמה ראיונות לחברה בתחום הנ"ל. מבדיקה קצרה, עלה שהחברה חטפה מכה מאוד קשה ב-3 השנים האחרונות, כמו רוב תחום האד-טק.
1. מה לדעתכם המצב בתחום? הייתם מצטרפים לחברה מהתחום הזה (שהיא לא גוגל, פייסבוק או אמאזון)? האם לדעתכם התחום מראה סימני התאוששות או גווע?
2. איך אתם אוספים מידע על חברה או מקבלים מושג לגבי היציבות שלה,כשאתם לא מכירים אנשים מהחברה?

תודה
 

יבגניי34

New member
סיכום יפה. מוזר שהוא לא מזכיר הונאות. Ad-fraud tech

 

user32

Well-known member
מנהל
רוב האד-טק שאני מכיר זה מוצרים משלימים לגוגל/פייסבוק ושות'

בעיקר כאלה שמתיימרים לעשות אופטימזציות של קמפיינים, כמובן AI/ML (איך לא...) ולהפיק תובנות ועוזרות לשפר ביצועים.
זה עניין בעייתי. גם כי בשיפור של כמה פיצ'רים, גוגל ופיסבוק יכולות להעלים את החברות האלה. גם כי הן נסמכות על שיתוף פעולה שמחייב הסכמה ויכול להסתיים ברגע כפי שגוגל גרמה לקריסה של קונדואיט.

עוד נקודה: כמו הרבה טרנדים, הרבה סטארטאפים של אד טק התהדרו כאמור באלגוריתמים מבוססי למידת מכונה. בעידן הרשתות נוירונים לכל דורש, וכיון שהדאטה יחסית פשוט (הקלקות על מודעות ובצד השני אוסף של מאפיינים מהגולש ומהתוכן), הרי שסביר להניח שאפשר להגיע לתוצאות טובות יחסית בקלות ונוצרה תחרות פרועה של סטארטאפים. וכיוון שהפרסומות הן ליבת העסקים של גוגל ופיסבוק, הללו דואגות בעצמן לשפר את האלגוריתמים ואת השירות למפרסמים וללקוחות כך שיוצא שהסטארטאפים האלה מתחרים בגוגל ופייסבוק עצמן ובעיקר מחפשים "חורים" במוצר שלהם שיוכלו להציע פתרון. זה מודל עסקי חלש.
 

user32

Well-known member
מנהל
מזכיר לי אגב את העניין של אלגו טריידינג

הרבה חברות ניסו. אין ספק שמחשב יכול לנבא תנודות בשוק מהר יותר מאנליסט. בסוף רוב האלגוריתמים לא מצליחים או משיגים תוצאות בינוניות, בודדים ממש הצליחו והשוק נהיה צפוף ולא כדאי לרוב היזמים.
 

wolik

New member
האם אתה יכול לתאר את המצב עם מספרים?

מה אחוז החברות שנמחקו עם השנים בתחום האלגוטריידינג (או האד-טק), 90 אחוז ?

האם המשקיעים עד כדי כך טיפשים שיש עדיין חברות כאלה?
 

user32

Well-known member
מנהל
מן הסתם לא

זה גם משהו שמאוד קשה למדוד. יש המון שחקנים בודדים, מכיר ד"ר לפיזיקה שמתפרנס ממודל מסחר שפיתח בביתו בהתנחלות מבודדת בשומרון. גם אותו תכניס לסטטיסטיקה? מה גם שהחברות בתחום שומרות על סודיות ולכן אין הרבה מידע. ויש גם אלגוריתמים בבעלות בתי מסחר, בנקים ומוסדות פיננסים אז לא יודע איך תחשיב אותם אם בכלל.
לגבי משקיעים טפשים או לא, חלקם מרוויחים יפה.
גם בסטארטאפים רגילים רוב כספי המשקיעים יורדים לטמיון. קשה לי להכנס לפסיכולוגיה של המשקיעים. כל מקרה לגופו.
 

AnnoyedGrunt

New member
מעניין, תודה! דרך אגב - זה נכון לרוב תחום ה-ML

מה שכתבת לגבי משרות ML נכון באופן כללי, גם בתחומים של עיבוד תמונה,פינטק ועוד כמה - המודלים קיימים ויחסית פשוטים לשימוש, אבל עדיין, האתגר הוא בבניית הפיצ'רים (שכולל הרבה פעמים איסוף מידע), מציאת השילוב הנכון בין המודלים ובהטמעה בפרודקשן.

המודל העסקי של החברה (לא כ"כ קטנה, כ-200 עובדים) הוא כפי שציינת, והאתגר לכאורה במשרה הוא צורך בניתוח טקסט -מה שמכונה NLP - לצורך מציאת פיצ'רים מורכבים ומדויקים יותר. כמובן שהמטרה היא לא להתחרות בגוגל, אלא להשתמש בפלטפורומות קיימות ולנסות להוסיף עליהן פיצ'רים ספציפיים לדומיין. האם זה ריאלי? לא יודע.
 
למעלה