האם יש חברות שמגייסות להייטק ללא שום הכשרה ורקע?

האם יש חברות שמגייסות להייטק ללא שום הכשרה ורקע?

שאלה מוזרה,
יש לי קליטה מהירה, אנגלית טובה וזמן ללמוד. האם יש חברות הייטק שמגייסות ללא הכשרה מקצועית בתחום ומלמדת מאפס? ( התחלתי ללמוד פייתון עצמאית ). תודה
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
ברור.

רק צריך למצוא חן בעיני הבוס...
&nbsp

&nbsp
 

BravoMan

Active member
חברות הייטק מגייסות הרבה אנשים ללא הכשרה ורקע כל הזמן!

רק לא למשרות תכנות שדורשות הכשרה של שנים...
&nbsp
אם את רוצה להיות מזכירה או מנקה בהייטק, אני בטוח שתתקבלי בקלות.
אם את רוצה להיות מתכנתת, את צריכה ללמוד והרבה.
&nbsp
יש מכללות שונות שמבטיחות השמה בסיום הקורסים שלהם.
באופן אישי, אני לא מכיר אנשים שסיימו והצליחו ולא יודע מה בדיוק התנאים שם, אבל אם את ממש מחפשת קיצורי דרך ומוכנה להמר, את תמיד יכולה לנסות.
&nbsp
קחי בחשבון, שזה לא יהיה ההיטק הזוהר עם משכורות עתק שאת חולמת עליו כנראה.
לא סתם אנשים מבזבזים עשרות אלפי שקלים ו-3 שנים או יותר על תואר מדמ"ח כדי לזכות בקריירה של מפתח תוכנה...
 
כמה דברים
כפי שכבר נאמר, אין דבר כזה "לגייס להייטק" - הייטק אינו מקצוע, הוא ענף במשק. בהייטק מועסקים אנשי פיתוח, אנשי בדיקות, אנשי שיווק, מכירות, ניהול מוצר, עיצוב גרפי, תמיכה טכנית, מנהלים, פיתוח עסקי, פיננסים, עריכת דין וכו׳ וכו׳.
&nbsp
אם את מתכוונת לתפקיד של פיתוח תוכנה דווקא, אז אין ספק שדרך המלך היא תואר אקדמי במדעי המחשב ממוסד לימודים נחשב ובציונים גבוהים, והחברות הידועות והנחשבות, אלו שמשלמות משכורות גבוהות, לא יסתפקו במועמד עם פחות מזה (או הכשרה מעשית מקבילה, שבמדינת ישראל בד"כ הכוונה לשירות של כמה שנים ביחידות הפיתוח של הצבא).
&nbsp
חברות בעלות תקציב נמוך יותר ו/או עבודה פחות זוהרת מסתפקות גם במועמדים פחות נחשקים. מתוך החברות האלו, יש כאלו שמכשירות עובדים בעצמן. כאן העולם נחלק לשני חלקים: חברות שבהן את משלמת על ההכשרה של עצמך, וחברות שעלות ההכשרה היא עליהן. לסוג הראשון קל להיכנס: רק צריך לשלם את דמי הלימוד. הסוג השני בררני יותר, ומסנן את מי שהוא מוכן לקבל. על פי ההתרשמות שלי, בשניהם, ברוב המקרים זה נגמר במפח נפש: רוב הבוגרים לא מוצאים עבודה, ומיעוטם מוצאים עבודה פשוטה בשכר נמוך. מתוך המיעוט הזה, מיעוט קטן יותר מצליח למנף את הנסיון הזה ולהתקדם לעבודות טובות יותר.
&nbsp
אני מציע להיזהר מהחברות שבהן את משלמת את מחיר הקורס, כי זה לא נעים לגלות שהוצאה של עשרות אלפי ש"ח ירדה לטמיון. לגבי החברות שההכשרה על חשבונן, את יכולה לנסות לברר לראות אם את עומדת בקריטריונים שלהם. הסיכון שם הוא בעיקר השקעת זמן ומאמץ רב בכיוון שיכול לא להצליח, וחוסר תיאום ציפיות לגבי התוצאה הסופית. לא תתקבלי בסוף התהליך הזה לחברות מהשורה הראשונה (או השניה, או השלישית)
 

ipv6

Member
למה את רוצה לעבור ל"היי טק"?

כי זה נראה לך מעניין או בגלל התנאים?
(שתי הסיבות לגיטימיות בעניי).

מעבר למה שרשמו לך, היי טק זה לא מקשה אחת, ולא כל החברות נותנות אותם תנאים. החברות שמשלמות הרבה מן הסתם לא יתנו לך הזדמנות בלי תואר בממוצע טוב ממוסד רציני או ניסיון איכותי.
הקאץ' הוא שאנשים חסרי רקע לחלוטין מתחילים הרבה פעמים ממקומות לא טובים וזה משהו שמתגלגל איתם לאורך הקריירה..

גם אנגלית ברמת שפת אם או קרוב לזה (זאת ההגדרה שלי לאנגלית טובה, ציון טוב ב5 יח"ל \ פסיכומטרי יש לרב מי שעובד בתעשיה הזאת) לא יפצה על חוסר הרקע שלך.
קליטה מהירה כן. אבל קליטה מהירה מוכיחים עם תואר בתחום קרוב (נניח מדעים מדויקים כלשהם \ הנדסה) בציונים טובים, לא על ידי שורה בקו"ח \ אמירה עצמית.

מה שאני בא להגיד שיכול להיות שתתאמצי מאד, תשלמי על קורסים \ הכשרות קיצור דרך למינהן ובסוף תכניסי את עצמך למסלול קריירה שהשכר בו יהיה רחוק ממה שאת מדמיינת (אני בכוונה לא נכנס למספרים כי לכל אחד פה הגדרה אחרת של שכר גבוה).
 
למעלה