בחור מעורר השראה. ראיון מעניין

BravoMan

Active member
אה, אבל על נדלה לא כותבים שהוא "השראה לאנשים"...

תראה, יש הרבה מנכ"לים מצליחים.
&nbsp
אבל למרות שהם מנכ"לים של אותו תאגיד, יש הבדל של שמיים וארץ בין ביל גייטס לסאטיה נדלה.
הן מבחינת הפרסום, והן מבחינת הדרך שהם עשו כדי להגיע לאן שהגיעו.
&nbsp
ויש הבדל בין סטארטאפ שעשה אזיט מותלח, למשהו כמו וויז שנמכר במיליארד דולר וקבע שיא חדש.
&nbsp
אני מניח, ותקן אותי אם אני תועה, אבל הסיבה שהבאת לפה את הסיפור תחת הכותרת שבחרת, היא כי לא מדובר בסתם מישהו שהתקדם בתוך ארגון קיים והצליח ברמה רגילה.
&nbsp
מדובר במקרה יוצא דופן, ודווקא על כאלה אני מדבר.
 

user32

Well-known member
מנהל
הסיבה שהבאתי את הסיפור היא

שמדובר במתכנת שכתב פרוייקט קוד פתוח, עם אופי וסגנון של מרבית חבריי הפורום כאן. לא מדובר ביוצא 8200 שגייס עם חברים 20 מליון דולר בשביל סייבר כלשהו, ולא באיש שיווק ממולח, או בפרופ' שרשם פטנטים על אלגוריתמים ומחקר פורץ דרך.
מדובר במתכנת, וכן, הוא בהחלט מתכנת(!) שכתב הרבה מאוד קוד שהצליח להפוך ללהיט וכל זה תחת רשיון אפאצ'י (ולא איזו תוכנה לפילוח פרסומות).
 

ipv6

Member
למה "יוצא 8200 שגייס עם חברים 20 מליון דולר בשביל סייבר.."

הוא לא מתכנת?
אני מכיר אישית וכמה וכמה כאלה (חלקם אפילו עשו אקזיטים מפורסמים) רובם אנשים טכניים שגדלו עם מחשב ותכנתו עם מגיל צעיר עם יכולות הרבה הרבה מעל הממוצע בשוק.
 

user32

Well-known member
מנהל
לא אמרתי שהוא לא מתכנת

אבל חלק מבוגרי 8200 שיוצאים ליזמות מתחילים עם יתרון שאין לאדם מן השורה. אם זה ידע מיוחד שנרכש בצבא ושכמעט בלתי אפשרי ללמוד באזרחות (וודאי בגיל 23), ואם זה נגישות לקשרים, משקיעים ושותפים שמביאים הון. לא אומר שכל אחד שביקר ב8200 מחכות לו בחוץ 20 קרנות הון סיכון עם הצעות אבל נראה שלחלקם יש יתרון שאין לאחרים.
אבל ההוא מES זה סתם אחד שכתב פרוייקט אופן סורס עם ידע וכישורים שיש בערך לכל אחד פה והדבר היחיד שהיה לו זה הכשרון האישי ומוטיבציה.
 

BravoMan

Active member
וכאן בדיוק אני חולק עליך:

אני כן חושב שהוא איש שיווק ממולח.
אולי הוא לא התחיל ככזה, אבל בשלב מסוים הוא בהחלט הפך להיות לכזה, וזה מה שאפשר לו להגיע למקום בו הוא נמצא עכשיו.
&nbsp
אני מכיר בחור אחר שהיה מתכנת, וכתב משהו בקוד פתוח.
הדבר שהוא כתב, נמצא היום ב-100% ממחשבי על בעולם, ב-85% טלפונים, 70% שרתים, ועוד ים מכשירים שאנחנו בכלל לא מגדירים כמחשב.
&nbsp
היית מצפה שהוא יהיה מליארדר, נכון?
אבל לא. הוא שכיר.
בתנאים טובים ביחס לשכיר, אבל עדיין שכיר.
&nbsp
כי הוא עדיין כותב קוד, ואין לו כישרון לשיווק.
למעשה, יש אנשים שטוענים שהוא ממש לא טוב ביחסי אנוש, והוא איש גס רוח.
אפילו הכריחו אותו לפני כמה חודשים לצאת לחופשה כדי לעבוד על זה...
&nbsp
זה קטע מעניין:
אדם אחד יכול לעמוד על הבמה ולומר למיליוני לקוחות שלו "אתם מחזיקים את הטלפון לא נכון", ועדיין הוא ינהל חברה בעלת שווי שוק מהגבוהות בעולם.
&nbsp
אדם אחר עולה לבמה ואומר "FU" לחברת חומרה שדופקת מליוני לקוחות שלה, ואנשים אומרים לו שהוא צריך להיות יותר נחמד...
 

user32

Well-known member
מנהל
זה עניין של הסתכלות

אתה אומר שהוא איש שיווק ממולח? לא נראה לי. מניח שאם היו נותנים לו עבודה כמנהל קמפיין שיווקי הוא היה מביא תוצאות גרועות, זה לא המקצוע שלו ואין לו נסיון בזה.
וודאי שיזם צריך איזה שהם כישורים בתחומים רבים: שיווק, ניהול, כספים, פרסום, יח"צ, יכולות בין אישיות, רוטוריקה ועוד. כל אחד מביא איתו מה שמביא אבל אתה יכול לראות מתי מדובר בגאון שיווקי ומתי מדובר במתכנת שעם קצת מזל ומינימום שיווק הצליח לו.

בדרך כלל, יזם מביא איתו משהו מסויים שהוא ממש חזק בו. קובי אלכסנדר היה כריש מוול סטריט במשחקי כספים ומניות (וגם נפל על כך), גיל שווייד הוא מומחה בדומיין מסויים והגיע עם ידע מיוחד בתחום, סטיב ג'ובס היה יצירתי בהמצאת מוצרים ובעצם כאיש פרודקט, סרגיי ברין ולארי פייג' המציאו אלגוריתם מוצלח כחלק מעבודה אקדמית, אמנון שעשוע הביא איתו ידע ופטנטים כפרופ', אפילו אנשים כמו משה חוגג יש להם איזה כשרון כמו אלוף היחצנות.

שורה תחתונה: אני סבור שלמייסד ES יש יכולות שיווק בערך כמו שלי ושלך.
 

BravoMan

Active member
לא שכחת משהו?

הוא שיווק את עצמו לקרנות הון סיכון.
יש שאלה שלמה בכתבה שבה שואלים אותו איך הצליח לגרום למשקיע המפורסם ההוא (השם ברח לי כרגע), לתת לו כסף.
&nbsp
אולי אתה לא קורא לזה "כישורי שיווק", אבל אני כן.
איש שיווק ממולח הוא לא בהכרח זה שיודע לדחוף את המוצר ללקוח.
הוא גם זה שיודע לאיזה משקיע לפנות, איך לפנות אליו, ואיך להציג לו את המוצר.
&nbsp
ראיתי אנשים הרבה יותר טובים ממני בקישורי אנוש נכשלים לגייס על מוצרים שמאוד הלהיבו אותי, אז הלוואי שהיו לי כישורי שיווק של מייסד ES!
&nbsp
אבל אולי אתה קורא לכישורים האלה בשם אחר ולכן לא הבנו אחד את השני...
 

user32

Well-known member
מנהל
לא, אין לזה שום קשר לשיווק

שיווק זה מקצוע. הרבה אנשיי שיווק לא מסוגלים לגייס שקל מקרנות ולא מדברים בשפה שלהם. כמה סטארטאפים ראית שהוקמו ע"י אנשי שיווק? מעט מאוד.
לדעת לדבר בצורה נורמלית ולהציג מצגת זה לא כישורים יוצאי דופן. לא יודע עם כמה קרנות הון סיכון ישבת אבל בסוף זו ישיבה, מציגים רעיון ודנים עליו. לפעמים הם מתלהבים, לפעמים פחות, לפעמים עושים את עצמם מתלהבים ואז אתה מקבל סירוב ולפעמים הם נראים אדישים ואז אתה מקבל term sheet בהפתעה. הכרתי יזמים עם כריזמה של קרפיון מצוי שגייסו ים כסף ואחרים שהם אלופי העולם בשיווק וקרנות נפנפו אותם.

בגדול, אם תעשה ניסוי עכשיו ותשלח מייל עם 2 עמודי Investors Deck ל20 קרנות אתה תקבל מענה כמעט מכולן ואם הרעיון שלך סביר גם יקבעו לך פגישות. מכאן ועד גיוס הדרך ארוכה אבל לא צריך להיות איש שיווק בשביל לגייס מקרנות. הרבה עקשנות, לא מעט מזל, וכן, צריך מינימום כישורים עסקיים כדי להתנהל בצורה נורמלית מול המשקיעים.
 

ipv6

Member
השירות שם נותן יתרון

אבל היתרון הזה נצבר על סמך הישגים שלך, החל מהמיונים ועד למה שאתה עושה בשירות שלך שם.
בד"כ בלי קשר לכמה כסף יש להורים שלך או כל דבר אחר.

מנגד אם אתה מטומטם שהתקבל רק כי אבא שלו מקושר ולא עשית שום דבר בשירות שלך לא תהנה מהיתרונות.

אם 'גדלת עם מחשבים' אתה יכול להגיע למיונים, אם תהיה טוב בשירות תתחבר לאנשים הנכונים שיעריכו את הכישורים שלך ומשם תתגלגל. אני מכיר הרבה מהנפשות הפועלות ולא מכלכליסט או דה מרקר.

גם הם מתכתנים כמו כל אחד פה (כנראה רק יותר טובים בממוצע
)
 

choo

Active member
אבל זה לא עולם שבו "עכברים יכולים לשלוט באנשים כמו ברובוטים"

&nbsp
היה שם עכבר אחד כזה, שלמד לשלוט באדם אחד בלבד, והרבה עכברים אחרים שמעולם לא ניסו.
&nbsp
הנקודה המהותית היא שאין משהו שקובע א-פריורית מי יצליח (או מי יוכל להצליח). ואתה כבר עברת מ"סיכויי אדם להצליח" ל"סיכויי אדם להיות הכי טוב" - זה לא נושא הויכוח שלנו.
אספר לך סיפור - חבר שלי, שבמשך לא מעט שנים חיפש את עצמו ובסוף חזר לתחביב-ילדות משותף שלנו (פיתוח תוכנה), איש טכני, שאחרי שהגיע לתפקיד של ניהול קבוצת פיתוח (משהו כמו 10 אנשים, כמדומני) והחליט שניהול לא בשבילו וחזר להיות עובד טכני, בשלב מסויים החליט שהוא מנסה משהו חדש - להקים חברה. הוא לקח פסק זמן לפיתוח מוצר, לקח חבר בתור שותף עסקי, והפך להיות בפועל מנהל של חברת תוכנה קטנה (בהתחלה רק שניהם, לאחר מכן עוד עובד, ועוד אחד). הם ניסו לגייס משקיעים ולא הצליחו, ועשו הכל מהכסף שהעסק הצליח להתחיל לגלגל, ומהשקעת זמנם. במהלך הזמן הוא נאלץ ללמוד איך לשווק את העסק שלו, איך לדבר עם לקוחות, איך למכור, איך לתמחר, ושאר דברים שהוא מעולם לא עסק בהם לפני כן, ולא היה לו כשרון מיוחד אליהם (הוא כל הזמן היה מספר לי שהוא צריך לקחת מישהו שבאמת יודע למכור ולשווק). בשלב מסויים היקף הפעילות העסקית שלהם והטכנולוגיה שלהם צדו את עינייה של קרן השקעות שהחליטה להשקיע בחברה, להגדיל אותה מאוד ולבסוף להוביל אותה למכירה לחברת תוכנה בין לאומית גדולה (לא חברה ישראלית). אם היית אומר לי, לפני 10, 20, או 30 שנה שהוא יגיע לזה או אפילו שהוא יקים חברה, הייתי אומר לך שנפלת על הראש. שנינו היינו מפנטזים ביחד על הקמת חברות תוכנה כשהיינו בבית ספר, שנינו התפכחנו מזה, אבל הוא בשלב מסוים (סביבות גיל 40) החליט לעשות מעשה, ניסה, ואפילו הצליח (הוא היה יכול להיכשל בקלות - יש לי חבר אחר שהצליח להיכשל עסקית בנסיונות דומים - וגם הוא לא ממש הטיפוס של איש העסקים והשיווק). עכשיו, בבקשה ספר לי שהוא היה גאון שיווקי, איש עסקים ממולח שנולד עם הגנים הנכונים או נולד להורים הנכונים. בפועל, זה לא אף אחד מהדברים האלו.
&nbsp
נ.ב. בתור אדם שרק לפני חצי שנה עבר למוצרי אפל, אחרי סירוב של שנים (על מקינטוש עבדתי במקום העבודה של אמא שלי, ותקופה מסויימת בצבא. לא קניתי מוצרי אפל אישית עד לפני כמה חודשים, ואת הלאפטופ האפלי קיבלתי לראשונה לפני חצי שנה), ו"גילה את האור" - אני חולק עלייך לגבי עניין המצויינות הטכנולוגית, משום שאני מודד אותה אחרת ממך (למעשה, תמיד מדדתי את זה אחרת ממרבית האנשים). מעבר לזה, אפל היו חברת "גן סגור" כבר בשנות ה-80. אז זה לא הצליח להם מבחינה עסקית, והביא אותם אל סף פשיטת רגל. וגם אז היו לך אנשי "כת אפל" (המקינטוש עלה בכמה עשרות אחוזים, עד כדי פי שניים, יותר ממחשבים תואמי איי בי אם - והיתה לו עדת מאמינים. הדבר שהשתנה בין אז לבין עכשיו הוא גודלה של הכת).
&nbsp
מעמיתך לאנשי הקוד הפתוח, שלמרות הכל יודע לאמר שגם אנחנו סובלים ממגבלות אינהרנטיות :)
 

BravoMan

Active member
אבל זה גם עולם בו מספר אנשים מגלים שלעכברושים יש אינטלגינציה

אנושית, ולא עושים עם זה כלום חוץ מלאפשר להם לעזור בתפעול מסעדה

&nbsp
מוזר לי שהחבר שלך לא הצליח לגייס בהתחלה, כי לפי יוזר זה עניין די קל וכל אחד יכול, רק תכין מצגת טובה

&nbsp
אבל בכנות - יש דבר אחד שחסר בסיפור שלך: התובנה למה חבר אחד הצליח והאחר לא, למרות ששניהם ניסו, ולשניהם לטענתך לא היו כישורים מיוחדים לזה?
&nbsp
סתם מזל עיוור?
אני בספק רב.
&nbsp
אולי הדוגמה עם יוסיין בולט היית מוגזמת, אבל מצד שני כל עוד יש תחרות, מישהו תמיד יצא "הכי טוב", אבל יש מקום לרק אחד כזה.
&nbsp
וכנ"ל בכלכלה: יש מקום למספר מאוד מצומצם של אנשים כגון סטיב ג'ובס, ביל גייטס, או אפילו הבחור מהכתבה עם החברה שלו.
טוב, אולי לשכמותו יש קצת יותר מקום, אחרי הכל הוא עדיין לא בסדרי גודל של MS או אפל.
&nbsp
אגב, החברה של אותו חבר שהצליח, מה היחס של המחיר בו היא נמכרה למחיר בו נמכרה Waze?
אני לא מצפה שתספר לי את סכום העסקה האמתי, אבל האם מדובר בהפרש של 2 - 3 סדרי גודל? יותר? פחות?
&nbsp
אני לא אומר שמי שמכר חברה בכמה מליונים הוא אחד ש-"לא הצליח", אבל תסכים איתי שיש הבדל משמעותי בין "סתם אקזיט ישראלי" לבין מיליארד דולר, כן?
&nbsp
ויש לי תחושה שהחבר שלך לא התקרב לרמה הזו.
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
מתקן אותך

אמרתי שלא בעיה להשיג פגישה בקרנות. משם ועד לגייס הדרך ארוכה והסיכוי לא כזה גבוה (הרוב מקבלים סירוב) אבל לא צריך להיות איש שיווק בשביל לגייס כסף.
וכן, אתה צודק. בשביל להגיע למליארד באמת צריך להיות מקרה יוצא דופן. אבל בשביל להגיע למאיון העליון או לצבור כמה מליונים, להקים ו/או למכור חברה באופן שתאפשר לך רווחה כלכלית את סוף ימיך - זה ממש לא מסובך כמו שאתה מתאר את זה.
יוסיין בולט יש רק אחד אבל להפוך לשחקן כדורגל בקבוצה בינונית או לאצן ישראלי עם דירוג טוב, מספיק שיש לך נתוני פתיחה סבירים והרבה הרבה אימונים והתמדה.
 

BravoMan

Active member
אז מה אתה כן אומר? שזו הגרלה? טוטו עם כדורים באוויר?

תראה, אני מודה - מעולה לא הייתי צריך לעשות פיטצ' למשקיעים.
הכי קרוב שהגעתי לזה זה לצפות בכמה פרקים של shark tank.
&nbsp
אבל מנקודת המבט שלי - אם אתה רוצה שישקיעו, אתה צריך לשווק את המוצר, החברה, ואת עצמך.
&nbsp
אתה יכול לשווק בלי להיות "איש שיווק" כמו שאפשר לנהוג ברכב מרוץ בלי להיות נהג מרוצים. השאלה לאיזה מקום תגיע...
&nbsp
אולי לא הבנת אותי:
אין לי שום דבר נגד אותו בחור מהכתבה. אני לא מזלזל ולא מקנא בהצלחה שלו.
שיהיה לו רק טוב.
&nbsp
הבעיה שלי היית עם המילה "השראה" בכותרת.
&nbsp
אני פשוט לא חושב שמקרים כאלה מהווים השראה, אלא יותר חיזוק אשליה של סיכויים מוגזמים להצלחה מטורפת (הרבה מעבר למה שהגיוני סטטיסטית במקרה הטוב ביותר עבור רוב האנשים)
 

user32

Well-known member
מנהל
בגדול, כן, זה די שרירותי

כמובן שיש את הדברים הבסיסיים: תוכנית עסקית, פיצ', שוק, היתכנות, מוצר, צוות, נסיון רלוונטי, יכולת שכנוע וכל שאר הדברים שמפורטים בכל מדריך בשקל שתמצא ברשת.
אבל בהנחה שאתה מגיע עם כל הנ"ל (והרבה מאיתנו יכולים להגיע לזה בקלות), זה אתה מול הקרנות וההסתברות בעיניי לקבל השקעה היא כמעט נטו עניין שרירותי ושל מזל. צריך שמשקיע כלשהו "יידלק" עליך. זה יכול לקרות ב"דייט" השני או השלישי, וזה יכול לקרות אחרי שנתיים של רדיפה מול 24 קרנות שבסוף אחת מהן תחליט ללכת על זה. אני מזכיר לך שהשקעת סיד/פרה סיד זה ממש לא ערובה להצלחה אבל זו התחלה די טובה.
אז אם תרצה מודל להצלחה בגיוס קרנות:
30% - המיזם עצמו
70% - מזל
אבל גם המזל נתון בידיים שלך. אתה יכול לעבוד 3 חודשים ולפגוש 10 משקיעים או להשקיע שנה ולפגוש 40 משקיעים. נחש למי יש הסתברות גבוהה יותר לגייס?

גם אם תקרא ראיונות עם משקיעים מובילים הם יספרו לך ברגע של כנות שבסוף הם מחפשים איזו "תחושת בטן" או "ברק בעיניים" או מישהו ש"ישר הבנתי שאלה החבר'ה שאנחנו מחפשים". כי על הנייר בתוכנית העסקית כולם מוכשרים, כולם פוטנציאל שוק של מילארדים, כולם רק צריכים השקעה קטנה כדי להפוך לגוגל הבאה ולמשקיעים אין באמת כלים להכריע מבין המיזמים שעברו את הרף הבסיסי מלבד תחושה והימור.
 

user32

Well-known member
מנהל
מתוך ראיון עם גיגי לוי, מגדולי המשקיעים בישראל

בהרצאה הסברת ליזמים הצעירים שזהות הצוות היא שקובעת בסופו של דבר את ההכרעה שלך אם להשקיע בחברה. איך בעצם אתה מחליט לגבי צוות מנצח?
״זה שילוב של הרבה דברים - והרבה מזה זו תחושת בטן. אני מסתכל על הניסיון הקודם (טרק רקורד) של היזמים ומה הם עשו ואם יש הוכחות. בנוסף, תמיד עדיף להגיע עם מישהו שמסוגל להמליץ עליך״.

https://www.themarker.com/technation/1.2793547
 

choo

Active member
ההגדרה שלך להצלחה היא מאוד מצומצמת

&nbsp
הצלחה היא עניין יחסי. אותו חבר הצליח יותר, מבחינה עסקית, מאחוז גבוה מחברות הסטארטאפ בארץ (מבין כלל מקימי חברות סטארטאפ, כולל ב-bootstrap) רק כ-4% מצליחים לסיים את העניין בצורה רווחית.
&nbsp
לגבי העניין עם המזל? כן, היה לו הרבה מזל. הוא עשה את כל מה שצריך כדי להגיע למזל הזה, אבל בסופו של דבר, הוא היה זקוק גם למזל. אגב, גם התוכנה שפיתח ומכר החבר השני נשמעה כמו משהו עם פוטנציאל להרויח כסף ועם צורך ממשי - אבל שם זה לא הצליח.
&nbsp
מה ההבדל בין שני האנשים? חבר אחד ישב בבית ועבד על התוכנה מעל שנה לפני שעשה איתה משהו. השני הקים בית תוכנה ומחר שירותי ייעוץ תוכנה, ותוך כדי זה התחיל להניע את הכיוון של המוצר (זו לא סיבה לכשלון - אני מכיר אנשים שהקימו חברת תוכנה שמוכרת שירותים פיתו תוכנה, והגיעו לחברה של מאה עובדים ללא משקיעים חיצוניים. אם אתה לקוח של קופת חולים מכבי, למשל,, גם אתה מכיר חלק מהתוכנה שהם כתבו. e-wave). החבר שהצליח לקח שותף עסקי שהכיר מבית הספר. החבר השני לקח שותף עסקי ממקור אחר (לא זוכר אם כלל לא הכירו, או סיבה אחרת). החבר הראשון הבין שהוא לא יכול לחמוק מהחלק המכירתי והשיווקי למרות שהוא "לא מבין בזה" ו"לא טוב בזה" - כפי שהוא אמר לי כמה פעמים במהלך הדרך. החבר השני השאיר את כל העניין השיווקי והמכירתי לשותף העסקי. החבר הראשון בחר פרוייקט שנמצא בתחום (דומיין) ההתמחות המקצועית שלו. החבר השני בחר בתחום שהוא לא עסק בו לפני כן. החבר הראשון הלך על משהו בענן, שעובר דרך שוק אפליקציות. החבר השני הלך על תוכנה שצריך למכור בצורה פעילה (למרות שהוא הלך לשוק מאוד מוגדר, שבו ברגע שתוכנה הופכת ל"מקובלת", כולם משתמשים באותה תוכנה).
&nbsp
ברור שהמקרים שונים מאוד מבחינת ההתנהלות של האנשים ומבחינת הנסיבות שבהן הם פעלו.
&nbsp
לגבי גודל היציאה - לא מדובר במצב של "לצאת לפנסיה". אבל כן מדובר בהקמה של חברה שמעסיקה כיום כמה עשרות עובדים בארץ, שמרוויחה את לחמה ביושר, ולא עוסקת ב"עסקי אויר".
&nbsp
ותוך כדי זה, אני נזכר בחברה הראשונה שעבדתי בה, שהוקמה על ידי אנשים שלא מבינים כלום בעסקים, ופשוט הלכו על תחום צעיר וחדש שנקרא "אינטרנט מסחרי" (אנחנו מדברים על תחילת שנות ה-90). איש טכנולוגיה טהור ושותפה אמביציוזית, שפעלו ללא משקיעים חיצוניים במשך חמש עשרה שנה (כשהם ניסו לגייס - המשקיעים הפוטנציאליים התעקשו לקבל שליטה בחברה - והם הקימו את החברה כדי שיהיו הבוסים של עצמם), ואז באו והציעו להם כמה מיליונים (מעל 10 מיליון שקלים) כדי לקנות מהם את העסק (ואת הלקוחות - זה היה הטריגר). אחד מהם יצא לפנסיה בעקבות זה (לפחות למיטב ידיעתי, למרות שהוא אמר לי שהוא מתכוון לחפש את "הדבר הבא").
&nbsp
קבוצת אנשים אחרת, אנשים שעבדו ביחד בסטארטאפ שנמכר מספר שנים קודם לכן (אף אחד מהם לא היה מצוות היזמים באותה חברה, אבל אחד היה ארכיטקט תוכנה ראשי, אחד היה מנהל קבוצה, ואחרים היו אנשים טכניים חזקים - לא היו ביניהם אנשי עסקים, והאיש שטיפל בהתקנות ובתמיכה טכנית עבד עד אז בתור איש QA ומנהל קבוצת QA), החליטו להקים חברה בסגנון bootstrap, ומבלי לגייס עובדים שכירים חיצוניים. כעבור קרוב לשנתיים היה להם מוצר והתקנות, הם גייסו גיוס ראשון (20 מיליון דולר, או משהו כזה) מקרנות ותוך חודשים ספורים רכשו את החברה שלהם ב-200 מיליון דולר. כל אחד מהם סיים עם סכומים בסדר גודל של 10 מיליון דולר.
&nbsp
אז בניגוד לך, אותי החיים לימדו שאנשים מצליחים עשויים להגיע מכל מקום. ובניגוד לך, אני מגדיר הצלחה בצורה צנועה יותר. ובסופו של דבר - יש בזה גם הרבה מאוד מזל.
 

user32

Well-known member
מנהל
רק הערה לגבי ההסתברות

מדובר ב"אירוע תלוי". כלומר, יש לך השפעה על הסיכוי שלך להיות במאיון העליון. נתחיל מזה שאם לא תיזום, 100% שלא תהיה שם. אם תיזום כבר הגדלת את הסיכוי הרבה יותר מ1%, ואם תקח סיכונים אתה כבר מגדיל את הסיכוי לעשרות אחוזים (אה, וגם את הסיכוי להתרסק כמובן).
 

יבגניי34

New member
אבל מה שכתבת זה בדיוק *ההיפך* מהמסר של הסרט

Not everyone can become a great artist, but a great artist can come from anywhere
 

choo

Active member
ואם תתעמק, זה גם יוצא נגד קביעת "היכולת הא-פריורית"

 
למעלה