האם תוספת של 10K בברוטו שווה שעתיים של נסיעות ברכבת

embedded

New member
האם תוספת של 10K בברוטו שווה שעתיים של נסיעות ברכבת

אני יודע שזה סובייקטיבי אבל אנסה לשאול בכל זאת.
תוספת של 10K לברוטו (הופתעתי שזה מוסיף רק 3-4K לנטו) ושעתיים ביום נסיעות (ברכבת) עומת עבודה 5 דק מהבית, זו השאלה.

מבחינה מקצועית קשה להשוות עד שנכנסים בפועל לעבודה החדשה.
מה אתם הייתם עושים?
 

bismark1

New member
לדעתי רק אם אפשר חלק מהזמן לעבוד מהבית, אחרת זה סיוט

 

choo

Active member
תלוי היכולתך לעבוד מהרכבת, ובצורך בטיפול בבלט"מים בבית

&nbsp
אם אתה יכול לכוון את הנסיעות שלך לשעות שבהן אפשר לשבת (רלוונטי כיום למסילת החוף, מתל אביב צפונה - פחות רלוונטי לקוים מדרום לתל אביב),
&nbsp
ואם אתה תקבל לפטופ מהעבודה שכולל סביבת פיתוח שעליה אתה יכול לעבוד אופליין (החיבור לאינטרנט ברכבת הוא מאוד רעוע, גם דרך הסלולר - כנראה בגלל עומס הנוסעים ביחס לתשתיות הסלולריות לאורך חלקים גדולים מהקו. ה-wireless של הרכבת עצמה כלל לא מתפקד) - שזה אומר ששעות הנסיעה יהיו על חשבון שעות שהייה במשרד - ולא על חשבון זמנך הפרטי
&nbsp
ואם אתה לא צריך להיות נגיש לטיפול בבלט"מים בבית בהתראה של פחות משעה
&nbsp
אז יש טעם לבצע שינוי כזה, כי אתה לא מפסיד כלום - ומרויח בעיקר כסף.
אם אפשר גם לעבוד לפחות יום בשבוע מהבית, זה יהפוך את זה להיות קל יותר (ואז עובדים ביום שלישי מהבית, ומשתמשים בו ל"סידורים של אמצע השבוע" ולמנוחה מהמולת הרכבת)
&nbsp
שים לב לעוד נקודה - יש ברכבת תקלות באופן תדיר (1-3 מתאבדים בחודש שמשביתים תנועה לשעתיים - בעיקר בתל אביב וצפונה - פחות שכיח בדרום, משום מה), רכבות שנתקעות ולא מגיעות - וצריך לחכות לרכבת הבאה). יש גם עומסים גדולים ברציפים בתל אביב - וצריך ללמוד כיצד להתמם כדי לתפוס מקום ישיבה. אלו דברים שצריך להיות מוכנים אליהם נפשית, ולהתארגן בהתאם (למשל לתאם עם העבודה מראש שביום שבו הרכבות מושבות - אתה עובד מהבית. תמיד לברר מה מצב הרכבות לפני שמגיעים לתחנה, וכדומה)
 
שעה לכל כיוון זה לא כל כך נורא
אני נוסע היום שעה לכל כיוון ברכב. השאלה היא אם זה באמת שעה, ואם כל הטרטור של להגיע לרכבת, להמתין לה, ולהגיע מהרכבת לעבודה בצד השני לא יוצאים בסוף יותר קרובים לשעתיים לכל כיוון, וזה עוד בימים שאין שביתות. כפי שאמר choo, הרכבת היא אמצעי תחבורה מאוד לא אמין, מתקלקלת, שובתת, מאחרת ומבטלת חדשות לבקרים, והכי גרוע - זה שהגעת לעבודה ברכבת לא מבטיח שתהיה לך רכבת לחזור בה.
&nbsp
10K ברוטו זה הרבה כסף. ב 3-4K נטו אפשר לשלם משכנתא לעוד דירה, למשל. ועוד קח בחשבון שההטבות הסוציאליות (פנסיה וכו') מחושבות מהברוטו ויש לזה משמעות גדולה לגיל פרישה. אבל כמו שאמרת, זה אינדיבידואלי. רק אתה יכול לשים תג מחיר על הזמן שלך ועל הטרטור והעצבים.
&nbsp
נקודה נוספת למחשבה: אם יש חברה שרוצה אותך במרחק שעה נסיעה ומוכנה לשלם עוד 10K, לא מן הנמנע שתמצא חברה דומה בשכר דומה קצת יותר קרוב. או אולי נקודת אמצע כלשהי, אולי חברה במרחק חצי שעה נסיעה שתשלם 5K יותר. החברה הזו שהציעה לך את ההצעה הזו היא לא היחידה בשוק, ונשאלת כאן השאלה כמה עוד חיפשת.
 

יבגניי34

New member
ראשית שעתיים ברכבת הם שלוש שעות בחיים. שנית אישית הייתי עושה

את זה בתנאי של יום אחד (לפחות) עבודה מהבית.
כדאי לשים לב שאם יש ״לו״ז חיים״ מחייב כמו הוצאת ילדים מהגן וכיו״ב הרכבת היא למעשה לא כלי תחבורה רלוונטי.
 

embedded

New member
אולי לא הייתי ברור, הנסיעה היא 27 דק' לכיוון ברכבת

לכן זה בערך שעה לכיוון כולל כל המסביב.
אני מסכים שאם יש גמישות של עבודה מהבית יום בשבוע וגמישות בשעות העבודה זה יכול להסתדר.
&nbsp
השאלה עד כמה זה נפוץ?
זה משהו שאברר עם החברה העתידית.
 

user32

Well-known member
מנהל
בימינו זה די נפוץ. כמובן תלוי במקום, יש ויש

 

user32

Well-known member
מנהל
אני הייתי עושה את זה וגם עושה זאת בפועל

אני יכול למצוא עבודות באיזור מגוריי אבל לא טורח ונוסע ברכבת לת"א. יותר הזדמנויות מעניינות, יותר מהנה בשבילי, אני מספיק לא מעט עבודה בזמן הנסיעות, אוהב את האיזור, ומניח שזה גם יותר משתלם (אם כי לא בהיקפים שציינת).

לגבי מה שצ'ו כתב לגבי הרכבת: אני נוסע ברכבות ו/או ברכב כמעט 20 שנה. רכבת לפעמים מאחרת, שובתת, מתקלקלת, ברכב יש לך את התאונות וחסימות כבישים. בסוף זה יוצא דומה בממוצע, לדעתי עם יתרון לרכבת כי הרבה יותר נפוץ פקקים לא צפויים מאשר תקלות ברכבת. עם כל המגרעות, הרכבת יחסית אמינה בטווח של כמה דקות איחור מדי פעם. לא אומר שאין את התופעות המעצבנות אבל הן פחות נפוצות ממה שחלק מהאנשים חושבים.
 

the lone gunmen

New member
שעתיים ביום זה 40 שעות בשבוע

זה עוד רבע משרה כמעט - נכון שלא תעבוד בזמן הזה, אבל זה בא על חשבון זמנך הפנוי.

אני מעדיף את הזמן הפנוי שלי על פני עוד קצת כסף - אבל זה אני.
באופן אישי, אם יציעו לי מחר לרדת ל-80% משרה, אני אקח את ההצעה מבלי לחשוב פעמיים... בהתחשב במסים, בעיני, זה פשוט לא משתלם.

לפני כמה חודשים החלפתי עבודה והתלבטתי בין 2 הצעות ובסופו של דבר בחרתי בזו שבה אני מרוויח קצת פחות (בערך 1500 שקלים נטו), אבל אני נמצא פחות מחצי מהזמן על הכביש. (היו עוד סיבות לבחירה שעשיתי, אבל זה בהחלט היה שיקול די מרכזי).
 

user32

Well-known member
מנהל
כלכלית זה משתלם

10,000 ש"ח לחלק ל40 שעות זה 250 לשעה. תוסיף על זה הפרשות, ימי חופשה וכו' (מחושב בדרך כלל כ35%) וזה יוצא 337 ש"ח לשעה שזה שכר גבוה משמעותית מהשוק.
תוסיף לכל זה את העובדה שברכבת אפשר לשמוע פודקסטים, לראות סרטים, או סתם לנמנם כך שהזמן לא הולך לאיבוד וזה לא באמת עוד 40 שעות עבודה נוספות. זה 40 שעות שאתה לא עם המשפחה, ויש ימים שאני מעדיף לנסוע הלוך חזור ברכבת ולראות סרט מאשר לחזור הביתה
 

the lone gunmen

New member
אבל תוריד 125 שקלים בגלל מסים

זה כבר לא כזה גבוה.
ברגע שהמשכורת גבוהה מ-20k, משלמים 47% מס.
מבחינתי, אם אני לא "חופשי" בזמן הזה, אני בעבודה.

בסופו של דבר, כמו שכתב פותח השרשור, כל אחד עושה את השיקולים שלו.
:)
 

user32

Well-known member
מנהל
מיסים כולם משלמים

בשביל ההשוואה נהוג להשוות מחירי ברוטו ללא מיסים. אחרת אין בסיס להשוואה כי כל אחד והמדרגה שלו וכל שעת עבודה יש עליה מס שולי אחר. גם משכורות הי-טק תמיד נוקבים בברוטו ויש לזה סיבה טובה.
שורה תחתונה: התמחור נדיב ביותר עבור השעות האלה.

לא יודע מדוע אתה קורא לצפיה בסדרה או קריאת ספר "אני בעבודה". אולי בעבודה שלך צופים בסרטים ומנמנמים. כאמור, כל אחד והשיקולים שלו. אישית, הרכבת העשירה לי את שעות הפנאי.
 

the lone gunmen

New member
אבל בהייטק, המשכורות גבוהות מ-20k בד"כ

ואז משלמים כמעט 50% מס לעומת בערך 30%.

כלומר, ברגע שמגיעים ל-20K, כל שעת עבודה מכניסה בפועל פחות כסף ביחס לקודמות. מי שמרוויח 20 ברוטו יקבל בערך 13 נטו. מי שמרוויח 25 יקבל רק 15.5.
אני לא יודע מה נהוג להשוות - אני מסתכל בסופו של דבר על מה שנכנס לי לכיס. כסף שהולך למסים, בכלל לא נספר.

מבחינתי, אם אני לא יכול להיות עם המשפחה שלי בזמן מסוים - זה לא זמן חופשי - אבל זה אני.
 

embedded

New member
כביש זה סיפור אחר

קרבה לבית זה לוקסוס מטורף שמאוד קשה לכמת אותו בכסף לכן אני מאוד קפדן בחיפוש העבודה ושדרוג בשכר + עניין וקידום מקצועי הם בראש סדר העדיפויות שלי.
&nbsp
עבודה מהבית + גמישות בשעות יהפכו את הסבל לסביל. להגיע לתל אביב ברכב זו לא אופציה מבחינתי.
&nbsp
תגידו, מאיזה שכר משתלם לפתוח חברה בעמ כדי לשלם פחות מיסים?
 
השאלה האחרונה שלך היא מסובכת לתשובה
בין היתר כי מס הכנסה בשנים האחרונות החמיר את הגישה כלפי "חברות ארנק" - חברות בבעלות יחיד, שיש להן מקור הכנסה אחד, ומשמשות בעיקר לצרכי תכנון מס. מס הכנסה יכול להחליט להכיר בכל ההכנסה שלהן כהכנסה אישית של בעל החברה ולמסות אותה כהכנסה מעבודה. כמובן שהדבר משתנה אם לחברה יש פעילות עסקית אמיתית, משרד, עובדים, וכו'.
 

user32

Well-known member
מנהל
מעבר לתשובתו הנכונה של דסלוק

בהנחה שיש לך דרך לפעול כחברה בע"מ בלי ליפול על עניין חברות הארנק:
יש כל מיני טבלאות וחישובים אבל אין ספק שיש פקטור אחד מכריע: כמה מהכסף אתה מתכוון לחסוך (ולהשקיע). אם אתה מוציא את רוב הכסף שלך אז זה לא משנה אם זו חברה בע"מ או שכיר, המס כמעט זהה.
אם אתה משאיר כסף בחברה וצובר אותו בהשקעות וחסכונות, אתה חוסך עשרות אחוזים במס ואותם אתה יכול לדחות ובמקרים רבים לא לשלם אותם כלל.
 

Astroo

New member
לא ייתכן שזה מוסיף רק 4K לנטו

בתחשיב שנתי המס השולי המקסימלי כולל ביטוח לאומי הוא 47%. אם השכר הוא מתחת ל-41 אלף לחודש, משלמים 35% מס הכנסה + 12% ביטוח לאומי. אם השכר הוא 41 אלף ומעלה, משלמים מס שולי של 47% ולא משלמים ביטוח לאומי.
נראה לי שתוספת של שעה וחצי ביום שווה 5000 ש"ח בחודש נטו, אם אתה זקוק לכסף. אם לא, אז לא.
 
אתה שוכח 5% הפרשת עובד לפנסיה ו- 5% מס בריאות
את הפנסיה אמנם הוא יקבל חזרה בגיל 67, אבל עד אז הוא ישלם את זה מדי חודש בחודשו.
&nbsp
תבדוק במחשבון חילן-טק, ותגביל את קרן ההשתלמות עד התקרה
מ 40K לחודש נשאר 22K נטו
מ 50K לחודש נשאר 25.76K נטו
&nbsp
כלומר תוספת של 10K ברוטו נותנת 3760 ש"ח נטו.
 
למעלה