תחום ה-"low level" בארץ

mosh92

New member
תחום ה-"low level" בארץ

שלום רב לחברי הפורום,

אני סטודנט למדמ"ח בטכניון לקראת סיום התואר וכבר מתחיל לחשוב על שוק העבודה וקריירה. יש לי שאלה והייתי שמח להתייעץ עמכם.

במהלך התואר אהבתי והתחברתי מאוד לקורסים שהיו יותר עם אוריינטציה של "low level" ובמיוחד לקורס מערכות הפעלה (שאני יכול לקבוע בביטחון שהוא היה הקורס הכי מעניין ואהוב עליי בתואר).
הייתי שמח לשמוע מכם חברי הפורום מה מצב השוק והתעשייה כיום בארץ בתחומים הללו (של מערכות הפעלה ובאופן כללי תוכנה "low-level") מבחינת כמות משרות, ביקוש לעובדים, משכורות וכו' והאם אתם ממליצים להיכנס אליו ולפתח בו קריירה.
אני בתור סטודנט שלא מכיר את התעשייה שומע בעיקר על כמה שהתחום של פיתוח תוכנה "high-level" בג'אווה, סי-שארפ ו-ווב חזק ומבוקש בארץ ושיש דרישה לאנשים ואין בעיה למצוא עבודה ומומלץ ללכת אליו. מה בנוגע לתחום שציינתי שאני יותר מתחבר אליו ? האם הוא גדול ויש הרבה משרות וביקוש לאנשים ואין בעיה למצוא עבודה או שהוא יחסית קטן ומצומצם וקשה למצוא בו עבודה ? האם מומלץ להיכנס אליו ולפתח בו קריירה ?
אני יודע שאני מדבר מאוד בגדול והתעשייה מורכבת יותר מחלוקה גסה של low level vs. high level ואולי מדבר גם הרבה שטויות אחרות, אבל אני באמת לא מכיר ומנסה לגשש באפלה ולקבל קצת מידע וכיוון ראשוני על שוק העבודה והתחלה והכוונת קריירה. כמובן שאשמח אם תתקנו אותי ותאירו את עיניי.

תודה.
 

יבגניי34

New member
התחום אולי קטן יותר מ״פיתוח ווב״ אבל קיים ויש בו יותר יציבות

גם ״יציבות טכנולוגית״ וגם ״יציבות תעסוקתית״ - במובן שיש יותר חברות יציבות ופחות סטרטאפים מטים ליפול.
בגדול להכנס לתחום שיש לך עניין אמיתי בו זה מרכיב משמעותי במתכון להצלחה ארוכת טווח (רכיב אחר זה להציץ לתחומים אחרים ולהכיר מה קורה שם).

בהצלחה.
 

rj111

New member
תחום ה-low level

התחום קטן, סובל מפרגמנטציה של פלטפורמות פיתוח שונות - מה שמקטין את התועלת של ניסיון בפלטפורמה אחרת וסובל מהגירה טיבעית של מהנדסי חומרה.
משיק עם תכנות אסמבלר, אמבדד ועיבוד אותות.
 

ipv6

Member
ההגדרה של Low Level לא חד משמעית

Low Level מכיל בתוכו תכנות מערכות משובצות ושם נראה שהשוק מצטמצם ויש הגירה של מהנדסי חשמל.

בתחומים של פיתוח תשתיות IT (סטורז' וכדומה) ו-security יש הרבה משרות ולא נראה שזה הולך לשום מקום. הפיתוח בתפקידים כאלה בדרך כלל ב-C/C++ תחת מערכת הפעלה סטנדרטית (וינודס \ לינוקס) לארכיטקרטורה סטנדרטית. זה גם נחשב Low Level.

מדובר בפחות משרות מאשר פיתוח ל-web \ מובייל אבל עדיין מדובר בכמות מכובדת מאד של משרות כולל הרב המוחלט של חברות הענק שיש להן SITE בארץ.
 

fellow1

New member
ואם כבר יש נושא דומה אז נדחף

התגלגלתי לאחרונה לתכנת דרייברים בקרנל של אנדרואיד ושל מערכת אמבד שמבוססת על ARM וזה כיף לא נורמלי.חצי מהעבודה היא עבודה בפיסיקה ולא רק בכתיבת קוד.

הבעיה שאני שונא את המקום שאני עובד בו כי הההחלטות המקצועיות במקום נקבעות לפי מי שבאותו היום מצליח לצעוק יותר חזק.(מיותר לציין שנפוץ שאחרי שאני מסיים לתכנת פיצר משנים לי את ההגדרות ואני צריך לשכתב אותו כי מנהל אחר צועק חזק יותר מהמנהל שהגדיר לי את המשימה)

השאלה האם יהיה לי לאן לעבור אחר כך....

נראה שאין הרבה דרישה למתכנתי קרנל באתרי החיפוש למיניהם ובכלל נראה ששוק החומרה די בקנטים. השאלה אם שווה לי לחזור לווב באמת...
 

DavidG71

New member
כמות קטנה, ביקוש גבוה

בתחום של לאו לבל יש כמות קטנה של משרות ביחס לאפליקציות ופייתון, אבל כשיש כמות קטנה של אנשים אז גם מוכנים לשלם טוב למישהו עם ניסיון רלוונטי. ממה שאני יודע יש בחברות סקיוריטי דרישה למפתחי דרייברים טובים (את התחום של אמבדד פחות מכיר). יכול לומר שפנו אלי ללינקדין בגלל שכתוב שם על פיתוח דרייברים וניסו להציע תפקידים עם סכומים יפים כך שאני מניח שיש ביקוש
 
למעלה