ממש לא
קשר ישיר עם לקוחות - אין.
 
מסמכים/פרזנטציות/דוחות - אולי 5%
 
ישיבות שזה בזבוז הזמן המרכזי ברוב המקומות שהכרתי - לשמחתי במקום הנוכחי כמעט ואין בכלל
נגיד גם 5%
 
דיבורים עם ממשקים שונים כמובן יש הרבה, וזה חלק מעבודת הפיתוח:
פה עם איש QA שפתח באג שלא משתחזר, שם עם אשת הפרודקט או המעצב על איזה עניין בעייתי בדרישות, פה עם המנהל להתייעצות, שם עם המתכנת האחר שעובד על אותו פרויקט להחליט יחד איך כדאי לעשות משהו...
 
אז כן חלק משמעותי מהיום עובר בדיבורים, אבל הסוד הוא לא להפוך כל דיבור ל"ישיבה".
 
לא להטריד 5 אנשים לדיון של שעה איפה שאפשר לסגור דברים בין שניים.
אם יש שאלה נקודתית למישהו אחר אז לשאול אותו וזהו.
 
גם כשכן צריך יותר משני אנשים, הרבה פעמים יעיל יותר לעשות את זה על-המקום: לתפוס את ה-5 אנשים הבאמת הכרחיים לנושא "יש לך 5 דקות לדבר על .... ?" ולכנס אותם ליד שולחן העבודה של מישהו לנהל שיחה ישירה ולעניין, בלי הקדמות ובלי מצגות - והכי חשוב בלי להזמין חדר ישיבות ובלי לגרום לאנשים להקצות לזה זמן ביומן ולהביא את הלפטופ והקפה ולהתמקם שם בנחת...
עדיין יתכן שהשיחה תיקח 20 דקות ולא 5, אבל אותה שיחה בפורמט מוגדר של "ישיבה" היתה לוקחת שעה במקרה הטוב.