שאלה לגבי עבודה בפיתוח אחרי ניסיון ב qa (בשירות צבאי)

eyal2030

New member
שאלה לגבי עבודה בפיתוח אחרי ניסיון ב qa (בשירות צבאי)

אני הולך לשרת בצבא בתפקיד בודק תוכנה (qa).
הכיוון שלי לאחר הצבא הוא ללמוד לתואר במדמ"ח ולפנות לכיוון פיתוח.
משיטוט בפורומים ראיתי הרבה אנשים שכותבים שניסיון בqa לא תורם ואף מזיק, ושכתיבתו בקורות חיים אף גורם להעדפה של המועמד למשרה בתחום בדיקות התוכנה, מה שמקשה על מציאת עבודה לא בqa.
שאלתי היא זאת: השירות הנ"ל כולל קורס בדיקות תוכנה ושירות (2.8) בתפקיד.
בהנחה ואחרי השירות אלך ללמוד מדמ"ח וארצה לנסות למצוא עבודה בפיתוח
(בין אם כסטודנט או אחרי התואר)
האם באמת העובדה ששירתתי בתפקיד הזה תזיק?
תודה לעוזרים.
 

vinney

Well-known member
כמה דברים

קודם כל נסיון בבדיקות תוכנה אף פעם לא מזיק. נסיון של כמעט 3 שנים בבדיקות יתן לך לא רק הבנה טובה של איך עובדים עם מערכת, אלא גם זווית ראייה מאוד שימושית לעתידך כמתכנת.
&nbsp
לגבי זה שעם נסיון כזה בקו"ח יציעו לך משרות שבונות על הנסיון הזה - וודאי שיציעו. כל מעסיק רוצה מישהו שכבר יש לו נסיון רלוונטי. זה כבר עניינך אם להסכים להתראיין למשרות האלה או לא. בקו"ח שלך ובשיחות עם חברות השמה ואנשי כ"א תבהיר בדיוק אילו משרות אתה רוצה ותסרב להתראיין למשרות שאתה לא רוצה.
&nbsp
 

eyal2030

New member
לגבי השפעה על עבודה בתור סטודנט

קודם כל תודה על המענה המהיר.
פשוט ראיתי באשכולות ישנים פה בפורום שאנשים שכתבו שבן אדם עם ניסיון בqa יתקשה לעבור לפיתוח.

לכן השאלה היא בהנחה ואשמור על ממוצע ציונים טוב בתואר במידה ואעשה,
האם יהיה לי יותר קשה לנסות להתקבל לפיתוח מאשר מישהו ללא רקע לא בqa ולא בתכנות?

הכוונה היא שלדוגמא בשבוע תעסוקה של אוניברסיטה כלשהי (בתור סטודנט)
יהיה לי קשה יותר לקבל ראיון למשרת פיתוח ממישהו שנגיד היה בתפקיד לא טכנולוגי?
(בהנחה וצריכים גם qa וגם פיתוח הכוונה שאקבל בעיקר ראיונות של qa על חשבון תכנות?)

אני לא כל כך מבין בנושא העבודה בתור סטודנט אז סליחה אם השאלות לא רלוונטיות / נכונות.
אני מודע לזה שיש עוד הרבה זמן, פשוט הנושא הטריד אותי ועלה בעבר פה.
 

vinney

Well-known member
לא יהיה לך יותר קשה.

יש אנשים שחושבים שהם יכולים להתקבל לתפקיד QA/QC ואז להשתמש בזה בתור "מקפצה" לתפקידי מתכנת בתוך החברה. בחלק מהחברות זה עובד, אבל ברוב - זה לא, כי מנהלים לא רוצים לשמש מקפצה, הם רוצים אנשים שיעשו את העבודה. לכן אם תנסה להתקבל לצוות QA מתוך כוונה לעבור בתוך החברה לתפקיד מתכנת - תצטרף לאותה המקהלה של מתבכיינים שמצאת.

עצם זה שיש לך נסיון (ובמיוחד נסיון איכותי) בבדיקות או הבטחת איכות לא ימנע ממך להתקבל לתפקידי מתכנת, להיפך.

ושוב, קח בחשבון שמעסיקים שרואים קורות חיים של מישהו עם נסיון בתחום X בו הם צריכים עובדים ירצו שתמשיך אצלם באותו תחום X. זה לא אומר שאתה צריך להסכים לזה בהכרח. אתה תצטרך לדעת לסנן הזמנות, כי כן - יפנו אלייך עם הצעות עבודה בתחום הבדיקות, והרבה. זה לא אומר שיסננו אותך מתפקידי כתיבת קוד, זה רק אומר שינסו למקסם את התפוקה שלך בתחום בו כבר יש לך נסיון מוכח ואיכותי. זה התפקיד שלך להתמודד עם זה.

זה נכון לא רק עם בדיקות מול כתיבת קוד. אם למשל יש לך 10 שנים של נסיון ב++C - ברירת המחדל של המעסיקים לא תהיה לראיין אותך לתפקידי JAVA אלא לתפקידי ++C. זה לא כי אם אתה עם נסיון X אז אתה פסול מלעשות Y, אלא כי אם אתה עם נסיון X - אתה כנראה יכול לתרום בתחום X הרבה יותר מהר ובהרבה יותר תפוקה, וזה מה שמעסיקים רוצים. אתה זה שתצטרך לסנן את המעסיקים, לא מעסיקים אותך. וזה תמיד טוב שאתה זה שמסנן ולא אותך.
 

eyal2030

New member
תודה רבה על העזרה (ועוד שאלה לסיום..)

כוונתי לא הייתה להתחיל משרה כqa ולהשתמש בזה, אלא לפנות ישירות לתכנות (אם אצליח לשמור על ממוצע גבוה ואתעניין בנושא בתואר כמובן),
אבל הבהרת לי את הדברים.

להבנה כללית שלי, (אם אתה יודע) כשסטודנטים מחפשים עבודה
(מתייחס למדמח) בזמן תואר, הם מציעים עצמם למשרות ספציפיות,
או שולחים קורות חיים לחברה ככלל ?

(כי ראיתי באתר של אונ' תל אביב לדוגמא מהשבוע תעסוקה שהיו חברות שחיפשו גם qa וגם מפתח ולכן אני תוהה אם אתה בוחר לאיזה משרה לתת קו"ח או שאתה פשוט נותן שם קורות חיים לעסק ככלל).

בתמצות, האם אתה בוחר בתור סטודנט על איזה משרה להתמודד
(לדוגמא מתכנת, שפה א,שפה ב qa ,helpdeck , נציג מכירות ..)
או שאתה נותן קו"ח לחברה עצמה והם יוצרים קשר למה שהם חושבים שאתה מתאים.
 

vinney

Well-known member
אין איזה חוק בנושא, זה תלוי במעסיק ובמצב

בירידי תעסוקה לרוב הם אוספים קורות חיים ואולי רושמים עליהם בצד לאיזה תחום אתה רוצה להתמיין, באתרי אינטרנט או דרך חברות השמה אתה בדרך כלל מגיש מועמדות למשרה ספציפית.
&nbsp
בכל אופן, תמיד אתה יכול להגיד "זה לא מה שאני רוצה לעשות, יש לכם את מה שאני כן רוצה לעשות?". אם פנו אלייך עם X ואתה רוצה Y - אם יש להם Y ואתה מתאים לדרישות אז ידברו איתך על זה, אם אין אז אין. אף אחד לא מחייב אותך לקבל כל הצעה שנותנים לך.
 

agranom

New member
זה לא יזיק במקרה שלך

אנשים שאמרו שזה מזיק כנראה התכוונו למקרים שבהם בוגרי תואר במדמ"ח "התפשרו" על משרות QA ואז עם הזמן עוד יותר קשה להם לעבור לפיתוח.
&nbsp
בדרך כלל ניסיון במגוון תחומים מהווה יתרון ולא חסרון. כשתרצה לעבוד בפיתוח, תהיה לך הבנה טובה יותר של תהליכים, כלים וכו' מסטודנטים/בוגרים שזאת העבודה הראשונה שלהם.
 

choo

Active member
יש נקודה שמשפיעה על המעסיקים - שאלת ה"יעילות הכלכלית":

&nbsp
מעסיק שקיבל קורות חיים של מועמד עם X שנות נסיון בתחום מסויים, מניח שיחד עם זה מגיעות גם דרישות שכר ברמה מסויימת. להעסיק את אותו אדם בתחום Y עם שכר שתואם את הנסיון שלו בתחום X, יהיה, לכאורה, יקר יותר מאשר להעסיק אדם ללא נסיון, שיסתפק בשכר נמוך יותר. הנחת הבסיס המילכוד הזה היא שאין שום קשר בין תחום X לתחום Y.
&nbsp
בפועל, הנסיון של אדם אינו רק בתחום X, אלא בקטגוריות a, b, c, d, e, f. כשבוחנים את הדברים בצורה כזו, לעיתים קרובות מגלים שיש לאדם שעבד ב-X נסיון בקטגוריות מסויימות שדרושות גם למעסיק שעובד בתחום Y. למשל - ייתכן שעבדת בתפקיד QA של מערכות תקשורות, ולמדת הרבה על עבודה עם רשתות תקשורת נתונים. הידע הזה יהיה רלוונטי גם בתפקידי פיתוח שעובדים צמוד עם רשתות תקשורת נתונים (גם ביכולת להבין כיצד לקנפג נכון את המערכות הללו עבור התוכנה, וגם כדי להבין לאלו סוגי בעיות להתכונן ולטפל מהן מראש בתוך התוכנה שאתה כותב, במקום לחכות שאיש ה-qa "יגלה" לך את זה.
&nbsp
יש מעסיקים שמסתכלים על הקטגוריות הללו ולא רק על תחום X ותחום Y, ואצלם יהיה קל יותר לעבור בין תפקידים שונים-לכאורה. יש מעסיקים שטחיים יותר שמסתכלים רק על התחום הראשי, ואצלם יהיה קשה יותר. כמובן, שאתה תצטרך לכתוב את קורות החיים שלך בצורה שתבהיר את הקטגרויות שבהן עסקת, כדי שהמעסיק ידע שאתה אכן מכיר אותן.
&nbsp
כמו שכתב ויני, הקושי המרכזי יהיה פסיכולוגי, גם עבורך וגם עבור חלק מהמעסיקים. כשתחפש משרת פיתוח תוכנה, לסטודנט חסר נסיון זה עלול לקחת כמה חודשים. תחשוב שבמשך כמה חודשים אתה מקבל זימונים בעיקר למשרות QA, ופעם שבוע למשרות פיתוח, ואתה לא מתקבל למשרות פיתוח במשך חודש, חודשיים, שלושה. אתה צריך להיות מוכן מנטלית לזה, ולא להשבר ולאמר "טוב, אני אקח משרת בדיקות בינתיים, עד שאמצע משהו בפיתוח". זה מסלול מצויין כדי להתקבע בתפקידי QA להמשך הקריירה. ושוב, סביר שהפער בין כמויות המשרות בבדיקות ופיתוח שיציעו לך יהיה מהותי, ומנטלית לא קל להתמודד עם זה.
 

selalerer

New member
אני חושב שזה יותר רלוונטי לשוק האזרחי

מישהו שלמד מדמ"ח והלך במשרה הראשונה להיות QA יעורר ספק אצל המעסיקים.
למה הלך ל-QA ועכשיו רוצה פיתוח?
אולי לא היה מספיק חזק בכדי להתקבל מלכתחילה לאן שהוא רוצה?
&nbsp
כשרואים שזה מה שעשית בשירות הצבאי, מקום שיש לך בו פחות גמישות ובחירה, ובוודאי אם זה לפני שעשית תואר, אז הספקות האלו לא עולים.
 
למעלה