עבודה בחו"ל

chairscreen

New member
עבודה בחו"ל

היי. סיימתי לאחרונה תואר במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. אין לי ניסיון תעסוקתי בתחום. האם זה ריאלי כרגע למצוא עבודה בפיתוח תוכנה באירופה/ ארה"ב/ קנדה, או שאצטרך לצבור ניסיון בארץ קודם?
 

hadooper

New member
באופן כללי

זה מאד מאד קשה בלי מעמד של אזרח (דרכון אירופאי, אמריקאי, קנדי וכד').
&nbsp
אחרת, באירופה הסיכויים הם די טובים כעבור מספר מסויים של שנות נסיון. בדרך-כלל זה תלוי עד כמה באותה תקופה שתחפש, אותו תחום ההתמחות הספציפי שלך הוא כזה שיהיה עבורו ביקוש. החזקה בתואר יכולה להקל מאד, אבל לא חובה.
&nbsp
לגבי ארה"ב וקנדה, כמדומני, הסיכויים הם סבירים רק דרך התאגידים האמריקאים הגדולים (אמזון, גוגל, פייסבוק וכד'). החזקה בתואר הינה חובה.
 

vinney

Well-known member
זה די קשה

עקרונית, אם יש לך אזרחות/אישור לעבוד בלי הגבלה במדינה אליה אתה רוצה לעבור (נגיד אתה אזרח איחוד אירופי, ורוצה לעבור למדינה באיחוד, או אזרח אמריקאי/קנדי ורוצה לעבור לארה"ב/קנדה וכד') - אתה יכול לנסות למצוא מעסיק שיסכים לקחת אותך, ואולי אפילו תמצא. אבל תהיה בעמדת נחיתות, ולו כי עבור רובם "אוניברסיטת תל אביב" לא אומר הרבה, וגם כי למה שיקחו אותך במקום מישהו מקומי? רק אם אתה עולה להם פחות כסף. אבל, עדיין, יש סיכוי כלשהו.

אם אין לך שום דרכון רלוונטי, אז אין סיכוי שמעביד זר יתחיל להתעסק עם ויזות ואישורי עבודה עבור בוגר טרי. אתה לא תורם לו שום דבר שבוגר טרי מקומי לא יכול לתרום.
 

I130Form

New member
עבודה מרחוק

ואז אתה יכול לגור היכן שתרצה. אמנם חלק מהמדינות אוסרות, רשמית על עבודה עבור מעסיק זר מתוך המדינה, אבל עוד לא שמעתי על מישהו שנפל על זה. אם אתה נייד אז אתה יכול לעשות את זה כמה חודשים בכל מדינה.
ככה תכיר אנשים מקומיים ותשפר את הסיכוי שלך למצוא מעסיק שירצה להשקיע בך.
 

vinney

Well-known member
“digital nomad" זאת עבירה על החוק

למה להסתכן עם רשויות המס וההגירה בכל מדינה בה אתה דורך?
&nbsp
אף פעם לא הבנתי למה אנשים עושים לעצמם כאלה דברים...
 

I130Form

New member
לפי חוו"ד של עו"ד שקראתי זה יותר אפור מהטענה שלך

מוזמן לחפש בפורום "עוברים לארה"ב" על שלל דיונים בנושא (לגבי ארה"ב).
כמובן - אני לא עורך דין, והקורא מתבקש לחקור את הנושא בעצמו טרם קבלת החלטה.
&nbsp
בכל אופן, עוד לא נתקלתי במישהו ששהה במדינה א' וסיפק שירותים מרחוק עבור מעסיק ממדינה ב', שהסתבך עם הרשויות.
&nbsp
למה עושים את זה? כי רוצים לטייל קצת, לחוות קצת, ולא רוצים לחכות את השנים הארוכות שלוקח למיעוט הקטן של עובדי ההיי-טק שמצליח בסוף לקבל ויזת עבודה במדינה אחרת.
&nbsp
החיים קצרים.
 

יבגניי34

New member
אין פה שום דבר אפור, פשוט אין אכיפה ממשית של הנושא הזה.

מה שכן צפה לשומה ממס הכנסה בחזרה לארץ. הם חמים אש על מתכנתים שעושים חלטורות בחו״ל.
 

user32

Well-known member
מנהל
מכיר הרבה שעשו את זה

עבדו מרחוק אצל מעסיק ישראלי או בחשבוניות. הכל מדווח (בארץ), טיילו על וויזת תייר בעולם ונהנו מכל רגע.
למה לעשות את זה? כי זה כיף גדול במיוחד למי שאין ילדים ויכול להתנייד בעולם.
אם אתה מדווח על ההכנסה לרשויות בארץ אף אחד לא יפריע לך.
 

יבגניי34

New member
כולנו מכירים וגם אני עשיתי את זה. אז? זה הופך את זה לחוקי?

כולנו עושים הרבה דברים לא חוקיים. בריא ונבון לדעת שהם לא חוקיים.
לעניין מס מן הסתם הכוונה למי ש*לא* דיווח לרשויות...
 

hadooper

New member
גם לי יצא להכיר כמה כאלה...

ולא נראה לי שעשו להם בעיות, אולם הם מקרים מאד יוצאי דופן (חלק בכלל יועצים, קבלנים וכד').

אני חושב שמצב שוק העבודה השתנה מאד בשלוש השנים האחרונות והרבה יותר קל ויעיל להגר בצורה מסודרת, במיוחד אם יש לך תואר אקדמי.

לזכותך ייאמר שהעיצה שנתת לי לפני כשנה היתה מאד מוצלחת... אימצתי לעצמי גישה להשתקע במקום העבודה הנוכחי שלי בארץ ותוך כדי ללכת מדי פעם להרתאיין בחו"ל, שלא מתוך מטרה לעבור, אלא דווקא מתוך מטרה להגיע לראיונות onsite כדי להרוויח חופשה שלא על חשבוני
, טיילתי ב3 מדינות (באחת מהן שלוש פעמים). בזכות העיצה הזו, לא רק שהרווחתי מימון הוצאות לחופשות שלי, גם הגעתי הרבה יותר רגוע ופחות לחוץ לראיונות וזה תרם מאד, עד שקיבלתי חוזה במקום נחמד ועכשיו מתלבט אם לחתום עליו.
 

vinney

Well-known member
מי שמדווח בארץ זה עוד חצי צרה...

המושג digital nomad טומן בתוכו נסיון להעלים מסים באופן מוחלט. אני מכיר מישהו שעבד ככה כמה שנים, בעיקר באסיה ומזרח הרחוק, וטען שמשום שהוא לא נמצא באף מדינה יותר מחצי שנה - הוא לא תושב באף אחת מהן ולכן לא צריך לשלם מסים. הוא לא נתפס, לפחות בינתיים, לא במדינת האם שלו ולא במדינות בהן עבד, אבל זה לא משנה את העובדה שהוא עובר גם על חוקי המס וגם על חוקי ההגירה בכל אותן המדינות.
&nbsp
אם משלמים את המס בישראל, אז יכול להיות שלא עוברים עבירות מס (בעיקר במדינות איתן יש אמנת מס - מדינות שאיתן אין, עדיין עוברים בהן עבירה), אבל בוודאי עוברים עבירת הגירה.
&nbsp
אני מכיר ממקור ראשון וגם מחדשות על הרבה אנשים שגורשו מארה״ב בגלל עבודה לא חוקית, וזאת גם הסיבה למה צעירים ישראלים מתקשים לקבל ויזה לארה״ב. היו תקופות שכמעט בכל קניון בו הייתי היו ישראלים מוכרים זבל מעגלות, רובם ככולם עם אשרות תייר. לא יודע איזה מס הם שילמו ואיפה (להערכתי שום מס ובשום מקום), אבל אלה מהם שנתפסו - גורשו ולא הורשו לחזור. במה עבודה עם הלפטופ בסטארבקס שונה? בשום דבר.
 
לא הבנתי

נניח שאני עובדת בחברה ישראלית לגמרי, או לפחות סניף בישראל, נניח אינטל פתח תקווה, ויש לי אפשרות לעבוד מהבית או מכל מקום שארצה, מה זה משנה אם אני עובדת מסטארבאקס בניו יורק על ויזת תייר, כל עוד אני עדיין תושבת ישראל ומשלמת פה מסים, ואינטל פתח תקווה הוא המעסיק שלי?
למה זו עבירת הגירה? אני יכולה באותה מידה לטייל כמה שנים ולשחק סוליטר כשאני יושבת בסטארבאקס.
 

vinney

Well-known member
אם את יכולה - כל אחד יכול

אני לא מדבר על לקרוא אימיילים במהלך חופשה, לא. אני מדבר על אשכרה לעבוד מרחוק במשרה מלאה.
&nbsp
אם את יכולה לעשות את זה מסטארבאקס בניו יורק - גם אמריקאי יכול לעשות את זה מסטארבאקס בניו יורק. מה זה משנה שהאינטל בפתח תקווה? לכן, מבחינת אמריקאים, את עושה עבודה שאמריקאי יכול לעשות - בלי לקבל לכך אישור. זאת עבירת הגירה. בנוסף, כסף שאת מרוויחה במהלך עבודה בשטח ארה"ב (לא משנה איפה נמצא זה שמשלם לך, משנה איפה את נמצאת כשאת עושה את העבודה) ממוסה בארה"ב. לכן זה לא משנה שאת משלמת מס בישראל - בארה"ב את עוברת עבירת מס (שוב, אמנת מס מטפלת במקרים של נסיעות קצרות וכד', אבל לתקופות ארוכות זאת בעיה).
 

יבגניי34

New member
השאלה אינה ״האם זה משנה״ אלא ״האם זה מפר את תנאי השהות שלי״

והתשובה לכך היא לרוב כן, כיוון שוויזת תייר על פי רוב אינה מאפשרת לך לעבוד במדינה.
והתשובה לשאלה ״מה קורה למי שמפר את תנאי השהות שלו בארה״ב״ בהחלט עשויה להיות ״הוא מסולק משם עם סטמפה שחורה בדרכון שלא מאפשרת לו פרקטית לחזור למדינה anytime soon״. וזה מה ש״משנה״.
 

vinney

Well-known member
אין פה שום דבר אפור או ירוק או צהבהב

חקרתי את הנושא. הטענה של digital nomad מתבססת על מושג ״תושבות״, אבל מושג ״תושבות״ לא רלוונטי. זה לא משנה באיזו מדינה אתה נחשב ״תושב״, כי כל מדינה ממסה הכנסה שמופקת בשטחה, וכל מדינה דורשת רשיון לעבוד בתחומה בין אם על ידי אשרת שהיה מתאימה או אזרחות מתאימה.
&nbsp
יכול להיות שעוד לא נתקלת במישהו שאשכרה נתפס (ויש הרבה אנשים שנתפסים, אתה פשוט לא שומע על זה), זה לא עושה את זה חוקי. גם לחצות באור אדום לא במעבר חציה זה לא חוקי, ועדיין הרבה אנשים עושים את זה וממש לא כולם נתפסים. זה לא אומר כלום.
 

N i X

New member
עבודה מרחוק לדעתי מתאימה לאנשים מנוסים

לא לבוגרים טריים, זה גם בד״כ מה שהחברות המבוזרות מחפשות.
 

יבגניי34

New member
לא אבל אם יש לך 100K ושנתיים פנויות אתה נרשם לתואר מתקדם

במדינה שנותנת אישור עבודה כחלק מוויזת הלימודים. זה המסלול הסטנדרטי.
 
למעלה