דו"ח חברות סטארטאפ של הלמ"ס 2011-2016:

  • פותח הנושא choo
  • פורסם בתאריך

choo

Active member
דו"ח חברות סטארטאפ של הלמ"ס 2011-2016:

הדו"ח במסמך וורד:
http://www.cbs.gov.il/www/hodaot2018n/29_18_144b.docx

הטבלאות והגרפים המצורפים:
http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/tables_template_heb.html?hodaa=201829144

כמה נתונים מעניינים:
א. סך פעילות הסטארטאפים בארץ מכסה לפחות את הוצאות השכר (ב-2016 כל החברות ביחד הכניסו קצת יותר מ-6 מיליארד שקל, והוציאו קצת פחות מ-6 מיליארד על משכורות)

ב. השכר הממוצע לעובד מושפע דרסטית מגודל החברה (בחברות של עד 10 עובדים - 13.6 אלף ש"ח. בחברות של מעל ל-50 עובדים - מעל 20 אלף ש"ח). יש גם השפעה משמעותית לתחום שבו החברה עוסקת, אבל היא משנית ביחס לגודל החברה. מה שכן, הדו"ח לא מתייחס להיקפי משרות - יכול להיות שבחברות הזעירות אנשים עובדים במשרות חלקיות יותר - אבל זה לא מסביר את הפער בין חברות בגודל של 20-50 עובדים לחברות בגודל של מעל ל-50 עובדים.

ג. בסך הכל יש קצת פחות מ-28 אלף משרות בחברות הזנק נכון ל-2016. רוב עובדי ההייטק עובדים בחברות מבוססות, ככל הנראה (קרוב ל-300,000 עובדים בתעשיית ההייטק, לפי דוחו"ת אחרים של הלמ"ס).
 

fellow1

New member
אז סטארטאפים הם דווקא עסק משתלם מאוד בממוצע

לפי הגרפים רובם המוחלט גדל לחברות גדולות תוך כמה שנים או עושה אקזיט ולא נסגר, מפתיע...

במצב כזה אולי שווה להסתכל על אחוזים כחלק מהמשכורת. זה לא סיכון כזה גדול.
 

choo

Active member
לא מדוייק:

&nbsp
א. הדו"ח הזה לא כולל חברות של pre-seed (מה שנקרא חברות גראג') - הנתונים הללו רלונטיים רק עבור חברות שכבר גייסו כסף.
&nbsp
ב. מרבית החברות לא הופכות לחברות גדולות. מרביתן מדשדשות ומפסידות כסף. כיום פשוט קצב הפתיחה גבוה מקצב הסגירה, ולכן הגרף נראה ככה - זה גם בגלל שיש המון כסף בשוק בשנים האחרונות שמחפש רווחיות מעבר לאג"ח ולשוק הסולידי.
&nbsp
ג. זה שהחברה לא נסגרת, לא אומר שהעובדים רואים מזה כסף, מבחינת האופציות (או בצורות אחרות שאינן משכורת רגילה). מה שיקרה הוא שהחברות שתצלחנה להגיע לגודל מהותי, תעלנה משכורות לרמה של שאר השוק. החברות שלא, תמשכנה לדשדש כל זמן שהן מצליחות להמשיך לגייס כסף ממשקיעים שביחד עם המכירות שלהן ישמור אותן מאוזנות. שים לב שמעבר להוצאות על משכורות, יש לחברות עוד הרבה הוצאות אחרות.
 
למעלה