data science - הייפ או צורך אמיתי?

AnnoyedGrunt

New member
data science - הייפ או צורך אמיתי?

הי,
לפני בערך שנתיים העליתי פה כמה התלבטויות לגבי שינוי תחום (תחת ניק אחר שלא הצלחתי לשחזר..) - אחרי התלבטויות מרובות, "ויתרתי" על השלמת תואר במדמ"ח והשתלבתי במשרה על תקן סטטיסטיקאי/מנתח נתונים בחברת פינטק. - 80% מהזמן עוסקים בנבירה, ניקוי ומניפולציות טבלאיות של מאגרי נתונים (SQL ופייטון) ובשאר הזמן יישום מודלים של סטטיסטיקה קלאסית , ML וקצת קלאסטרינג לצורך חיזוי התנהגות לקוחות.
התחום לכשעצמו מאוד מעניין, אבל שאלות ה"מחקר" לרוב לא מאוד מוגדרות, ויותר מכך - כשכבר יש תוצר (/מודל) - השאלה איך להטמיע במערכת היא אתגר תפעולי, מנהלתי ומקצועי -עניין מתסכל למדי שגרם לי לתהות בחיוניות של התפקיד אצלנו.
ולשאלתי - האם "אצלכם" בהייטק התפקיד של ה-DS מוגדר יותר? כלומר, האם מגייסים מישהו בעקבות צורך לפתור בעיות מוגדרות מאוד, שעובד "רגיל" שנושם את התחום ומספיק חכם להפעיל COMMON SENSE לא יצליח לפתור? סתם תהיה..
 

יבגניי34

New member
אין סתירה בין צורך להייפ. לשאלתך אצלינו התפוקה של DS מוגדרת

היטב. יש שאלות שאנחנו רוצים לענות עליהן ויש דאטה ומישהו צריך לחבר את הקווים. האם אחד מהמתכנתים היה יכול לעשות את זה? כנראה שכן.
 

שרעבי100

New member
ההתרשמות שלי שהמושג ds עדיין לא מוגדר היטב

נתקלתי בדוקטור למדמח שיושב בתקן של ds בחברה x ונתקלתי במישהו שלמד תואר ראשון הומאני ועשה קורס בקורסרה ויושב בתקן שלds בחברה y.
שניהם ds אבל יש להניח שהפונקציונאליות שלהם בארגון שונה יחסית כמו גם היכולת של עובד מן השורה להחליף אותם.
בקיצור, עוד שנה, שנתיים כשהתחום יתבגר ו"יסגר על עצמו" נדע יותר לדעתי...
 
למעלה