סביבת עבודה ביתית

  • פותח הנושא jgut
  • פורסם בתאריך

jgut

New member
סביבת עבודה ביתית

בעקבות הפוסט הקודם שלי (על הפקקים), החלטתי להתחיל לעבוד מהבית בבקרים.
כדי שאכן זה יהיה יעיל, אני הולכת לסדר מחדש את אזור העבודה.
אשמח לטיפים ומה ניראה לכם חשוב בסביבה כזו.

בנתיים חשבתי על כך שהחדר לא יהיה מואר מידי, שקט, עם כסא ושולחן נוחים. אשמח לשמוע על עוד דברים שפיספסתי...
 

choo

Active member
בדיוק מה שנח לך. קחי את הסביבה בעבודה בתור רפרנס לא מחייב

&nbsp
מבחינתי, הדבר הכי חשוב הוא מסך בגודל שמתאים לי (לא קטן מדי כדי שאוכל להציג כמה חלונות עריכה במקביל, ולא גדול מדי כדי לא לגרום ל"ורטיגו" או למאמץ בעבודה על אזורי מסך שונים).
&nbsp
לאחר מכן - גובה ישיבה נוח מול המסך כדי למנוע כאבי גב/צוואר, וידיות לידיים (בלי זה אני מרגיש ששרירי הידיים מתאמצים מדי כדי להחזיק אותן באוויר. מכיר אנשים שמעדיפים בלי).
&nbsp
לגבי תאורה - עניין מאוד אישי. אני אוהב את הסביבה שלי חשוכה, יש שמעדיפים אותה מוארת. רצוי אור שלא מהבהב מדי (כלומר לא פלואורסנט), ולא כדאי לשבת מול חלון שהשמש נמצאת ממול (סינוור והקטנת אישונים שפוגעת ביכולת להסתכל על המסך החשוך יחסית לשמש).
&nbsp
רצוי שהעכבר והמקלדת יהיו זה לצד זה באותו מפלס, ושניהם יהיו במפלס גובה שמתאים לידיים מלמעלה (כלומר לא גבוה מדי) - ולרגליים מתחת (כלומר לא נמוך מדי כדי לא לשבת עקום עם הרגליים)
&nbsp
צריך להיות מקום למכשיר טלפון - כי כשעובדים מהבית מאוד נוח להרים מדי פעם טלפון למישהו מהמשרד (בתור תחליף לללכת לשולחן שלו ולשאול או להתייעץ).
&nbsp
לבסוף - תוכנה שתאפשר שיתוף מסך מאוד עוזרת בהתייעצויות - במקום להתחיל להסביר מה כתוב אצלך ומה כתוב אצלם - משתפים מסך ומצביעים עם העכבר. רוב תוכנות הוידיאו קונפרנס כמו סקייפ תומכות בשיתוף חלון אחד או מסך שלם. לאנשי ה-command line הלינוקסי, תוכנת screen מאפשרת לשתף חלון טקסטואלי מאוד בנוחות.
&nbsp
נקודה חשובה לגבי עבודה מרחוק - יש יתרון לעבודה על המחשב המקומי מבחינת תגובתיות - ויש יתרון לעבודה על המחשב המשרדי מבחינת מיקום משותף אחיד לקבצים ושמירת החלונות כשעוברים בין הבית לעבודה ובחזרה. תוכנות כמו vnc מאפשרות את זה ואני מכיר אנשים שעובדים איתן למטרה הזו.
&nbsp
ודבר אחרון - אם יש לך צורך מדי פעם בגישה פיזית לציוד במשרד - רצוי למצוא לזה תחליפים. דוגמא - לצורך power cycle - יש שרתים שיש להם remote console שמאפשר שליטה מלאה מרחוק. אם יש ציוד שצריך לעבודה מולו עם קונסול - יש חומרות ותוכנות שמאפשרות לקבל remote console, שאפשר להשתמש בהם - לא תמיד הם כל כך יקרים (לפעמים מספיק לחבר כבל סריאלי מוצלב מהקונסול פורט למחשב עם תוכנת טרמינל). ומאוד עוזר כשיש "חבר טלפוני" שיוכל לבצע מרחוק פעולות כאלו עבורך (אפשר לעשות "סחר מכר" כשאותו "חבר טלפוני" יעבוד מהבית בשעות שבהן את במשרד).
&nbsp
רצוי לסדר בבית תחליפים לשתיה/חטיפים שיש בעבודה כדי שיוכלו למנוע פגיעה בריכוז עקב רעב/צמא.
&nbsp
ורצוי להרחיק "גורמי הסחה" שיפגעו בפרודוקטיביות. אם המחשב נמצא בסוג של "חדר עבודה" שאין בו טלויזיה/רדיו/מקרר - זה יכול לעזור. גם רישום שעות עבודה מהבית לפי "עבודה בפועל" (גם אם אין צורך בזה מבחינת מקום העבודה) יכול לעזור להתמקד.
 

ipv6

Member
הדבר הכי חשוב זה

לעשות סוויץ' בראש ולהבין שאת *עובדת* ובמקרה נמצאת במקום שאת גם גרה בו.
מה שאומר שצריך לדחות סידורים\התעסקויות וכל דבר שלא היית עושה בעבודה לזמן שלאחר שעות העבודה.
זה דבר שנשמע קל אבל בפועל לא טריוויאלי לרב האנשים וזאת הסיבה שהרבה מעסיקים לא אוהבים עבודה מהבית במקום עבודה מהמשרד.
בתפקידים טכניים צריך לסגל מידה מסוימת של ניסיון ועצמאות כדי להצליח לעבוד מהבית ולאנשים שהם "טריים" מדיי זה עלול להיות קשה.

מעבר לזה חדר שקט, עם חיבור טוב לאינטרנט ומחשב שמקופנג נכון כדי שיהיה לך נח לעבוד בצורה שנדרשת עבור התפקיד שלך (VPN, Remote desktop וכו' אם את צריכה).

רב האנשים שלא פרודקוטיביים מהבית זה לא בגלל שהחיבור שלהם איטי או החדר חשוך מדיי, אלא כי הם לא מצליחים לעשות את מה שדברתי עליו בפסקה ראשונה שלי.
 

jgut

New member
תודה לכולם על התגובות

אקח את הדברים לתשומת ליבי
 
למעלה