איך להיכנס לתחום הראיה הממוחשבת

aronias

New member
איך להיכנס לתחום הראיה הממוחשבת

אני מעוניין להיכנס לתחום הראיה הממוחשבת בתעשיה, הרקע שלי הוא תואר ראשון ושני במדעי המחשב (שני ללא תזה), ניסיון תכנותי רחב בתעשיה במגוון שפות תכנות, בנוסף בתפקידי האחרון הייתי חצי מתכנת וחצי מפתח אלגוריתמים בעיבוד שפה טבעית (NLP).

ניסיתי לשלוח קו"ח לתפקידים בתחום אבל לא סופרים אותי.. בד"כ רוצים אנשים עם ניסיון ובתפקידים המועטים שמוכנים ללא ניסיון רוצים בעלי תואר שני ומעלה עם תזה/דוקטורט בראיה ממוחשבת.

האם יש איזה שהוא מסלול הכשרה בתחום עם עזרה בהשמה אח"כ?
אשמח לקבל כל עצה כי אני ממש מיואש.

תודה מראש לכל העוזרים.
 

bismark1

New member
יש כאלה שמפרסמים, לא יודע מה הם שווים

הנה דוגמא, כמו שכתבת בעצמך - יש פרופילים מסויימים שהשוק מעדיף (בצדק או שלא). מה שהייתי עושה במקרה שלך, בהנתן שבזמן האחרון רוב העבודות בתחום הן ב-deep learning:
1. רואה את כל ההרצאות ביוטיוב של cs231n
2. קורא ספר __פרקטי__/או עושה קורס אונליין בתחום - המטרה בסוף התהליך להיות מסוגל להרים רשת ב-Keras/TF/PyTorch
3. מדגיש בקורות חיים את הפן האלגוריתמי בתפקיד האחרון (ואם היו שם באזוורדס של NLP סטייל LSTM, Embedings וכאלה - מה טוב) + מציין ידע בdeep learning ושולח שוב.

את שלב 1/2 תוכל להחליף ב-boot camp מהסוג שלמעלה (ברר לגבי הכשרות בקבוצת הFB של Machine&Deep learning Israel.

עוד משהו שיכול לעזור הוא לנסות להרים איזה פרוייקט בתחום באופן עצמאי.
 

יבגניי34

New member
לא ברור מהתיאור אם אתה שולח לאילו שרוצים ״תואר שני ומעלה״

אם תורשה לי אמירה שלא מגובה בשום עובדה סטטיסטית - רוב המעסיקים מקבלים בסוף לעבודה מישהו שלא עונה על 20-50% מהדרישות המצחיקות שהם שמו במודעת דרושים.

אם אתה חושב שאתה יכול לספק את הסחורה, ולא פחות חשוב - לשכנע מישהו שאתה יכול לספק את הסחורה, אז שלח קו״ח, גם לאילו שדורשים דוקטורט מפרינסטון והיכרות אינטימית עם לנה.
 

דייהטסו

New member
אל תתייאש

הרקע שלך בעיבוד שפה טבעית רלוונטי מאוד. אם היינו מגייסים אלגוריתמאים עכשיו הייתי מפנה אותך לראיון אצלנו. בכל מקרה כמו שאמרו לך deep learning הוא היום הדבר (הייתי בכנס IMVC בשבוע שעבר, אחד משני כנסים מרכזיים בתחום ראיה ממוחשבת בארץ. 100% מההרצאות עסקו ב DL) כך שכדאי לך ללמוד עצמאית בנושא הזה. אין שום הכשרה בנושא פרט לאקדמיה, אם אתה ממש בעניין, אולי תשלים תזה?
 

jellymean

New member
אם אין לך יתרון מובהק

עדיף לך לחפש "אוקיינוס כחול"....
יתרון מובהק בתחום הנ"ל יהיה תואר שלישי, תואר שני בהצטיינות עם תזה או ציונים סופר מהטכניון בהנדסה.
 

שרעבי100

New member
חולק עליך

ב2-3 שנים שלומדים לתואר שני במדמ"ח יש אובדן הכנסה משמעותי כי אפשר היה לעבוד בתיכנות בזמן הזה.
ספק גדול בעיני אם הפער בשכר בין אלגוריתמאי למתכנת מחזיר את האובדן הזה.
Having said that, כסף זה לא הכל בחיים ואני לא מתחרט על התואר השני שלי אפילו לשניה.
 

דייהטסו

New member
אצלי זה היה אחרת

אובדן ההכנסות בתואר השני היה שולי - שנתיים של עבודה ב-80%, אחר כך שנה של עבודה ב-20% יחד עם מלגה, מה שהשאיר לי נטו גדול כמעט כמו בזמן שעבדתי. לעומת זאת התרומה של התואר לקריירה שלי אדירה - לא היו מקבלים אותי לשום מקום רציני כאלגוריתמאי בלי תואר שני (למשל במקום העבודה הנוכחי שלי אין אף אלגוריתמאי בלי תואר שני). מול תכניתן C++ נניח זה שווה כמה אלפי שקלים לחודש למשך שלושים שנה - סכום לא מבוטל בכלל.
 

שרעבי100

New member
גם אני עבדתי חלקית במקביל ללימודים

לדעתי, כשאתה משווה להתפלגות הכללית של מתכנתי c++ זה לא מדוייק כי אלגוריתמאים הם אוכלוסיה קצת חריגה בטבלאות השכר היות ואנחנו מאוד הומוגנים - כמעט לכולנו יש תואר שני מאוניברסיטה => כמעט לכולנו יש תואר ראשון בממוצע גבוה מאוניברסיטה.
אם תשווה שכר אלגוריתמאים לשכר של בוגרי תואר ראשון בממוצע גבוה מאוניברסיטה (שזו ההתפלגות שהיית חלק ממנה אם לא היית ממשיך) הפער יצטמצם משמעותית.

בכל מקרה, אני חושב שהעיקר ששנינו מסכימים שתואר שני הוא דבר ששווה לעשות אותו אם רוצים להיות אלגוריתמאי ושדוקטורט ממש לא משתלם כלכלית.
 

ipv6

Member
אני לא יודע אם הטענה שאלגוריתמאים מרוויחים יותר ממהנדסי

תוכנה, ספציפית כאלה שכותבים ב-C++, אכולסיה שאני "קצת" מכיר, נכונה.

זה בעיקר תלוי בחברה שאתה עובד ולא באיזו מהתחומים.

אני הייתי מתערב איתך שאם ניקח חתך על מהנדסי תוכנה עם 10 שנות ניסיון שעובדים בגוגל פייסבוק ואמזון ונשווה את השכר שלהם מול אלגוריתמאים באלביט אלתא ורפאל, המהנדסים ירוויחו יותר מהאלוגריתמאים באופן מובהק[1].

[1] אני משער שגם יותר מהרב המוחלט של הסטארטפים.
 

eveik

New member
למה לא להשוות לאלגוריתמאים שעבודים בגוגל פייסבוק ואמזון?

 

ipv6

Member
כי בחלק מהחברות האלה יש נורא מעט כאלה

(לפחות בסניפים בארץ, ביחס לכמות המהנדסים) וחלקם אנשים שבילו את רב זמנם באקדמיה במחקר של תחום צר ונכנסים על דרגה מאד גבוהה בזכות מחקר כזה או אחר. זה לא מסלול רגיל שרב האלגוריתמאים עוברים.

זה פחות רלוונטי לדיון של בוגר תואר ראשון בממוצע גבוה ,ממשיך לתואר שני ומשתלב במשרה אלגוריתמית "רגילה".
מול אותו הבוגר שהולך לעבוד במשרת high end כמהנדס.
 

דייהטסו

New member
קשה לדעת בוודאות

הגופים היחידים שרואים את כל השוק הם חברות ההשמה, אבל סקרי השכר שלהם סותרים זה את זה. בכל זאת נדמה לי שהיום עם ההייפ סביב למידה עמוקה ו-AI המשכורות בתחום זינקו כל-כך בתוך שנתיים שנוצר הפרש משמעותי מאוד בשכר לטובת אלגוריתמאים. אם אתה מדבר על גוגל אז שם ההפרש הזה יכול להיות דו-ספרתי.
 

choo

Active member
מדידה במנסרת "משתלם כלכלית ברמת המספרים" לוקה בחסר:

&nbsp
היכולת של אדם להתמיד בעיסוק שלו לאורך שנים הוא הכרחי כדי שמשהו ישתלם כלכלית.
&nbsp
אם אדם מתעניין באלגוריתמיקה ופחות בפיתוח תוכנה, עדיף לו ללמוד לתואר שני עם תזה ולעבוד בפיתוח אלגוריתמים, מאשר להשאר בפיתוח תוכנה שפחות מעניין אותו ולהשחק ובסוף להפלט מהענף או לעבור לתחום אחר מתוך חוסר ברירה.
&nbsp
ולכן, זה לא משנה לו עם הוא היא יכול לתאורטית להשתכר יותר כסף בכל הקריירה לו היה עובד כמפתח תוכנה.
&nbsp
מאחר ויש הרבה אי וודאויות כשמבצעים תיכנון *אישי* למרחק של כמה עשרות שנים, אין טעם לבצע אופטימיזציות על השקעה למסלול של שלושים שנה, ואם בחישוב התאורטי יש הפרש של כמה עשרות אלפי שקלים - זה לא נתון שאפשר להשתמש בו (זה "רעש סטטיסטי, כשמדברים על הכנסה ברוטו מצטברת של 7-10 מיליוני שקלים לאורך 30 שנה.
(משכורת ממוצעת ברוטו של 20K לחודש מצטברת ל-7.2 מיליון שקלים על פני שלושים שנה. משכורת ממוצעת ברוטו של של 30K לחודש מצטברת ל-10.8 ציליון שקלים על פני שלושים שנה)
 
למעלה