דברים שצריך לשקול כשחושבים לעבור לאזור המכירות
 
1. תפקידי פריסייל ועבודה מהסוג הזה עם הלקוח לרוב כרוכים בהרבה נסיעות בשווקי היעד שאיתם אתה עובד. יש אנשים שמבסוטים מזה, יש אנשים שמתעייפים מזה. האם יש לך נסיון קודם בנסיעות במהלך העבודה? יש כמובן גם פער בין אם מדובר במכירות בארץ, לבין אם מדובר במכירות באירופה (או מקומות רחוקים יותר?)
 
2. מבחינת יציבות תעסוקתית - בתחומי המכירות יש, למיטב הבנתי, הרבה פחות יציבות מאשר בתחומי ה-IT. ה-up side הוא שניתן להגיע להכנסות גבוהות יותר, בתנאי שהתפקיד שלך משתתף בתוכניות של בונוסים על עסקאות שנסגרות (זה הנוהל אצל אנשי מכירות - לא יודע איך זה עובד עבור אנשי פריסייל). בסופו של דבר, מי שאחרי פרק זמן סביר לא מצליח למכור כמצופה (או כמו שהוא רגיל, אם מדובר באדם בעל הסטוריה בתחום) - עובר מקום עבודה או מועבר מקום עבודה.
 
3. ב-IT אתה חוטף אש מהעובדים של האירגון כשיש תקלות שאתה אמור להיות מסוגל להתמודד איתן (כשמדובר בשירות חיצוני - אתה חוטף צעקות - אבל לא יכול אישית לטפל בבעיה אלא צועק על הספק). בתפקידי פריסייל אתה חוטף אש מהלקוח כשיש תקלה במוצר שמכרת לו - ושם אתה צריך לשמש כחוצץ בין הלקוח לעובדי החברה שלך שמטפלים בתקלה (בהנחה שלא מדובר על תקלת אימפלמנטציה - שאז לפעמים אתה תטפל בה אישית - בפרט אם מדובר בשלב של POC - ולפעמים אנשי התמיכה של האירגון ו/או אנשי הפיתוח של האירגון יטפלו בה - בפרט במוצר שכבר נמכר).
 
4. בניגוד ל-IT, שבו אתה לרוב רגיל להצליח בפרוייקטים (למרות שגם שם יש פרוייקטים שעובדים עליהם ובסוף לא מיישמים משיקולי תקציב, או חוסר היתכנות טכנולוגית או שבסוף גילו שיש טכנולוגיה אחרת פשוטה/זולה יותר) - בתחומי המכירות (ופריסייל) אחוזי ההצלחה נמוכים יותר - אתה הרבה פעמים מתכנן פרוייקטי הטמעה עבור לקוחות פוטנציאליים, שבסוף לא קונים את המוצר, או קונים אותו אבל משתמשים בו בצורה מינורית בהרבה ממה שביקשו ממך לתכנן עבורו (למשל, הם מתכוונים להשתמש בחלק מיכולות המוצר בעוד שנה שנתיים, או רק רצו לראות שהן עובדות). אתה צריך להיות עם עור הרבה יותר עבה, וללמוד להנות מאתגר השכנוע גם כשהוא לא מצליח.