Implementation Engineer - דעתכם

HasayeretFMG

New member
Implementation Engineer - דעתכם

אז לאחר כמעט 14 שנה ב IT, החל מ tier1 כאיש תמיכה ועד לרמת ה Director, אני מחפש לעשות מעבר למשהו שהוא יותר business oriented ו client oriented. התפקידים שקורצים לי הם sales engineer ו solution architect אבל לאחרונה נתקלתי גם במהנדס אימפלמנטציה.
אשמח לשמוע את דעתכם על התפקיד, יתרונות חסרונות, משכורת התחלתית וכו'.
כל פיסת אינפורמציה תוערך מאוד!

המון תודה!
 

vinney

Well-known member
איך מוגדר התפקיד?

זה נשמע לי כמו מילים נרדפות כל הsales engineer, solution architect, implementation engineer... לא אותה הגברת בשינוי אדרת?
&nbsp
ההתרשמות שלי היא שבתפקידים מהסוג הזה יש הבדלים גדולים במהות התפקיד מחברה לחברה, ואפילו מפרוייקט לפרוייקט.
 

HasayeretFMG

New member
מוגדר

התפקיד עצמו נקרא Implementation Engineer אבל הוא אמון על הרבה דברים אחרים: מרמת הפריסייל ועד לרמת ההתקנה והיחסים שלאחר מכן עם הלקוח. נשמע הגיוני?
 

choo

Active member
דברים שצריך לשקול כשחושבים לעבור לאזור המכירות

&nbsp
1. תפקידי פריסייל ועבודה מהסוג הזה עם הלקוח לרוב כרוכים בהרבה נסיעות בשווקי היעד שאיתם אתה עובד. יש אנשים שמבסוטים מזה, יש אנשים שמתעייפים מזה. האם יש לך נסיון קודם בנסיעות במהלך העבודה? יש כמובן גם פער בין אם מדובר במכירות בארץ, לבין אם מדובר במכירות באירופה (או מקומות רחוקים יותר?)
&nbsp
2. מבחינת יציבות תעסוקתית - בתחומי המכירות יש, למיטב הבנתי, הרבה פחות יציבות מאשר בתחומי ה-IT. ה-up side הוא שניתן להגיע להכנסות גבוהות יותר, בתנאי שהתפקיד שלך משתתף בתוכניות של בונוסים על עסקאות שנסגרות (זה הנוהל אצל אנשי מכירות - לא יודע איך זה עובד עבור אנשי פריסייל). בסופו של דבר, מי שאחרי פרק זמן סביר לא מצליח למכור כמצופה (או כמו שהוא רגיל, אם מדובר באדם בעל הסטוריה בתחום) - עובר מקום עבודה או מועבר מקום עבודה.
&nbsp
3. ב-IT אתה חוטף אש מהעובדים של האירגון כשיש תקלות שאתה אמור להיות מסוגל להתמודד איתן (כשמדובר בשירות חיצוני - אתה חוטף צעקות - אבל לא יכול אישית לטפל בבעיה אלא צועק על הספק). בתפקידי פריסייל אתה חוטף אש מהלקוח כשיש תקלה במוצר שמכרת לו - ושם אתה צריך לשמש כחוצץ בין הלקוח לעובדי החברה שלך שמטפלים בתקלה (בהנחה שלא מדובר על תקלת אימפלמנטציה - שאז לפעמים אתה תטפל בה אישית - בפרט אם מדובר בשלב של POC - ולפעמים אנשי התמיכה של האירגון ו/או אנשי הפיתוח של האירגון יטפלו בה - בפרט במוצר שכבר נמכר).
&nbsp
4. בניגוד ל-IT, שבו אתה לרוב רגיל להצליח בפרוייקטים (למרות שגם שם יש פרוייקטים שעובדים עליהם ובסוף לא מיישמים משיקולי תקציב, או חוסר היתכנות טכנולוגית או שבסוף גילו שיש טכנולוגיה אחרת פשוטה/זולה יותר) - בתחומי המכירות (ופריסייל) אחוזי ההצלחה נמוכים יותר - אתה הרבה פעמים מתכנן פרוייקטי הטמעה עבור לקוחות פוטנציאליים, שבסוף לא קונים את המוצר, או קונים אותו אבל משתמשים בו בצורה מינורית בהרבה ממה שביקשו ממך לתכנן עבורו (למשל, הם מתכוונים להשתמש בחלק מיכולות המוצר בעוד שנה שנתיים, או רק רצו לראות שהן עובדות). אתה צריך להיות עם עור הרבה יותר עבה, וללמוד להנות מאתגר השכנוע גם כשהוא לא מצליח.
&nbsp
&nbsp
 

HasayeretFMG

New member
מודה לך!

תשובה סופר מפורטת שאת רובה (בייחוד את החלק על ה IT) אני מכיר כמובן על בשרי. אני מאמין שהתפקידים שציינתי למעלה הם יותר טכניים מאשר תפקידי מכירה טהורים ואת המכירות וה quota אני מאמין שאנשי המכירות יעשו ולא אני.
יש תפקידים אחרים מעניינים שפספסתי ואתה יכול להמליץ עליהם?
 

choo

Active member
יש עוד תפקידים שנתקלתי בהם לאנשי IT לשעבר:

&nbsp
בחברות שמפתחות מוצרים שמתממשקים עם מוצרי צד ג רבים יש לפעמים קבוצות שעוסקות בנושאים של interoperability - אנשים שצריכים לבדוק כיצד המוצר אמור להתממשק לתשתיות צד ג שונות (ציודי רשת, מערכות הפעלה, ציוד איחסון, מערכות וירטואליזציה וכדומה). לרוב אנשים יגיעו לזה או מתחום הבדיקות או מתחום ה-IT.
&nbsp
בחברות כאלו לפעמים לוקחים אנשים עם רקע ונסיון ב-IT למשרות של תמיכה טכנית
&nbsp
ולפעמים יש קבוצת solutions שמוציאה תעוד ומאמרים על כיצד לחבר את המוצר למוצרים אפליקטיביים צד ג מסוגים שונים (מה שלעיתים דורש שיתופי פעולה עם אנשי solutions של אותן חברות צד ג)
 
למעלה