המלצה לגבי מה ללמוד כדי למצוא עבודה מהר -

godknows1

New member
המלצה לגבי מה ללמוד כדי למצוא עבודה מהר -

קצת רקע (למי שאין כוח לקרוא אפשר לדלג לפסקה הבאה): התקבלתי למקום עבודה מסוים למשרת פיתוח (סטודנט), במקביל הייתי בתהליך בחברה אחרת לתפקיד הרבה (הרבה הרבה) יותר טוב, וראיתי את ההזדמנות כמשהו שאסור לי לפספס כי היא הייתה מכניסה אותי ישר לפיתוח מהיותר איכותיים שיש (הייתי בתחילת התהליך עוד, לא יכולתי ללכת על זה במקביל), בסופו של דבר עברתי תהליך מלא בחברה שרציתי לעבוד בה, ובאופן לא מאד מפתיע לא התקבלתי (שוב, חשבתי שאולי יש סיכוי וזאת תהייה מקפצה אדירה עבורי, אבל הגעתי לתהליך ממש במודע לזה שיכול להיות מאד שיהיו אנשים חזקים יותר). כרגע אני צריך להתפרנס מעבודות זמניות ואני מרגיש "שהזמן הזה מבוזבז" (יש חשבונות לשלם).
באופן כללי אני שלם עם ההחלטה כי אני בעד לקחת סיכונים מחושבים, ומאמין שמדובר בעוד כמה חודשים של חיפוש לעומת הזדמנות ענקית שהייתה לי.

בכל אופן, הייתי מאד שמח לשמוע מה כדאי לי ללמוד כדי למצוא עבודה כמה שיותר מהר. אני משקיע מאד בלימודים ויש לי ציונים טובים אבל אין לי מספיק ידע כמפתח בנישה מסויימת. אני אמנם רוצה להתעסק יותר באלגוריתמים אבל הבנתי כבר שבשלב הזה זה לא יקרה, ולכן אני רוצה להתמקד בעיקר בתכנות צד שרת וגם קצת צד לקוח (יש לי רקע בזה אבל כמובן לא מספיק כדי להגיד שאני יודע תכנות צד שרת). אני ממש לא רוצה להשאיר את סוג המשרה שאמצא ליד הגורל, אלא לכוון את עצמי למקום המתאים.
חשבתי להתמקד ב-node.js אבל אני רואה שבהרבה משרות סטודנט דווקא דורשים ידע בJAVA על שלל הפרימוורקים שלה, מה לדעתכם כדאי לי מהכירותכם עם השוק? אציין שהמטרה היא גם לתרום לקוד פתוח וגם לפתח פרוייקט מרשים מספיק כדי שיקחו אותי, ראיונות עבודה טכניים אני עובר לא רע בכלל, הבעיה שאני מאמין שהקושי שלי להתקבל למשרות הוא בגלל חוסר ניסיון בפיתוח מהותי (ז"א פרוייקט שלא מוגדר כקטן), ולכן אני חושב שאם יהיו לי קבלות אוכל למצוא משרה ראויה, וגם אלמד לתכנת ברמה טובה יותר, מה שכמובן המטרה העיקרית.

תודה והמשך שבוע נעים
 

בן100

New member
תפסת מרובה - לא תפסת

מעבר לביקורת שרשמתי למעלה - אתה צריך לשבת ולחשוב באיזה תחום תרצה לעסוק בעתיד. העבודה הראשונה שבה תעבוד לרוב תקבע את התחום בו תעבוד גם בשניה ובשלישית.
&nbsp
מה כדאי לך?
אני התרשמתי שתחום ה FULL-STACK מאוד חם לאחרונה.
&nbsp
 

godknows1

New member
בנוגע לביקורת אתה צודק, הייתי אולי יכול להיות יותר חכם

למרות שלא בטוח מה הייתי עושה בדיעבד זה אחלה שיעור לחיים.
וכן כנראה שפול סטאק זה הקידום, אני ארצה אולי לעשות תואר שני ואז אנסה ללכת יותר לכיוון תאורטי אבל בינתיים זה קצת יותר מעניין אותי משאר התחומים שזמינים לי (הייתי מועמד למשרה הרבה יותר תאורטית ולכן גם הרשתי לעצמי לקחת סיכון)

תודה!
 

godknows1

New member
בצד שרת? הייתי מתכנת קצת WEB בגיל צעיר יותר

מעבר לכך גם יצא לי לעשות דברים שקשורים לWEB כמו לכתוב APIים פשוטים ולהשתמש בAPIים, כמו גם לעשות קצת צד לקוח וכו', לא משהו יותר מדי להתגאות בו. חוץ מזה גם עשיתי כמה פרוייקטים שלא קשורים לתחום הזה אבל הם רובם בתחום שאין לי סיכוי להשתלב בו כרגע. בכל אופן אין ספק שאני לא בעל ניסיון רב בלשון המעטה, ולכן אני רוצה להשתפר ולהגיע לרמה שבה אני מרגיש בביטחון שאני יכול לעמוד בציפיות של מעסיקים (חשוב לי לעשות עבודה טובה).
 

godknows1

New member
אם זאת השאלה אז כן, אבל לא ברמה של מתכנת מקצועי

יצא לי לעשות דברים די מועילים (לא תוכנה שמדפיסה את הקורדינאטות של העכבר או שטות בסגנון) בjava וpython וגם קצת בשפות אחרות. חשוב לציין שאין לי ניסיון עבודה רגיל או צבאי ולכן קשה לי להעריך כמה אני יודע, אבל אין לי ספק שזה לא קרוב להיות מספיק (לדוגמא, ידע מעמיק בדיזיין פטרנס, או בכלל מבנה של תוכנה, כמו גם להכנס לקוד קיים, אני מת לתרום לקוד פתוח אבל מתקשה יחסית להבין מה לעשות/לעמוד בסטנדרטים. כמובן שיש עוד הרבה מאד פערים).
 

godknows1

New member
לא, ז"א יש לי קצת בגיטהאב אבל אני לא מספיק גאה באיך שהם -

כתובים כדי לצרף לקו"ח. בכל אופן לקחתי החלטה לממש פרוייקט שעשיתי לשימושי האישי בעבר בתור כלי קומנד ליין לאתר אינטרנט למשתמשים רשומים (נראה לי שאני יכול ללמוד מזה הרבה, זה כולל יותר עבודה עם DB וגם פיתוח פרונטאנד), אני חושב שברגע שיהיה לי משהו ויזואלי יהיה קצת יותר קל להראות את התוצרים, כמו כן אני גם אדאג לכתוב את הקוד יפה יותר ואז אשלח לינק לקוד ביחד עם קורות החיים, אני מאמין שזה יעזור.

השאלות שלך די במקום אני מבין תוך כדי מה עשיתי לא בסדר
 

יבגניי34

New member
לא היתה פה שום כוונה לאמר ש"עשית משהו לא בסדר"


סתם חשבתי שאולי תרצה להתראיין אצלינו למשרת סטודנט.
 
למעלה