זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי"

  • פותח הנושא ipv6
  • פורסם בתאריך

ipv6

Member
זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי"

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3729316,00.html?dcRef=ynetCube

ממש לא מוסיף כבוד ללימונייד. אתה לא יודע להתחרות איתם בשכר אז תציע דברים אחרים ותשמר את אלה שהכסף לא הכי חשוב להם, או שתכיר בזה שהם יודעים לתת משהו שאתה לא יודע.

לגיטמי גם לעזוב את שירותי הענן שלהם בתגובה לניסיונות גיוס מצד אמזון. אבל להתלונן שהם משלמים יותר מדיי או משחקים לא פייר.
באמת..


---
כל הבאז שאמזון עומדים לגייס פה 2623631613613 מהנדסים ולתת לכל אחד משכורת של כוכב NBA נראה ונשמע כמו קשקוש. אין לי סטטסיטיקה רשמית אבל הם בערך כמו גוגל בארץ מבחינת "סדר כוחות"[1], הם שחקן חזק שמשלם הוגן, אבל יש שחקנים אחרים שיודעים לשבור את השוק בצורה יותר חזקה וכבר נמצאים פה..
עם כל הכבוד לזה שהם עומדים לשכור\שכרו\בנו כך וכך מטרים רבועיים במקום כזה וכזה, בואו נראה אותם ממלאים את המשרדים האלה בכמויות האנשים ואז יהיה מקום לבאז הזה ואז נוכל להגיד שהתחיל עידן חדש בהיי טק הישראלי.
לשלם על כתבות בכלכליסט ודה מארקר זאת לא חוכמה..

[1] אנפורנה+הסניף שלהם בחיפה+הסניף שלהם בהרצליה+הסניף שלהם בשרונה שמתחיל לתהוות.
 

vinney

Well-known member
לאמאזון יש בעיה חמורה

יש להם תחלופה גדולה של עובדים ותרבות עבודה נוראית. אני מכיר הרבה אנשים שהתחליו לעבוד שם, אני חושב שהכי הרבה שנשארו היה סד״ג שנתיים. הפתרון של בזוס הוא לברוח למדינות אחרות (ישראל במקרה הזה) ולזרוק כסף על הבעיה.
&nbsp
אני לא יודע אם פרסום ״שלילי״ כזה יפריע להם בישראל כמו שהפרסומים על תרבות העבודה הפריעו להם בארה״ב, אבל אלא אם הסניף בישראל מנוהל על ידי ישראלים ובלי השפעה תרבותית מסיאטל - גם לזרוק כסף על הבעיה בסוף לא יעזור להם.
 

bismark1

New member
סתם מתוך סקרנות - זה באופן גורף בארגון?

הרושם שלי, ממה ששמעתי או התפרסם, היה שעיקר הבעיות הן בצד הפחות הייטקי - כל מה שקשור לצד הלוגיסטי/מחסנים וכו' (ואולי גם בפיתוח של הקינדל ). דווקא על פניו נראה שיש פרוייקטים שבתאוריה היו אמורים לשמור בהם על כח אדם מרוצה סה"כ - אלקסה, אמזון גו וכו'
 

vinney

Well-known member
אני מדבר על מהנדסים

עובדי מחסנים זה בכלל עולם אחר, אבל זה לא הנושא שאני מדבר עליו. גם הם עוברים התעללות נוראית, אבל אלה בד״כ עובדים עם כוח מיקוח הרבה יותר מצומצם בשוק העבודה לצערנו.
&nbsp
אני מדבר על מהנדסים. זה לא גורף בכל אמאזון, שבנויה מכמה חברות בנות פרט לאמאזון פרופר. הכתבה בNYT (קישור ב[1]) התייחסה לסניף האמאזון הראשי בסיאטל. האנשים שאני מכיר עבדו שם, ובסניף שלהם (שזה בעצם חברת בת) בעמק הסיליקון שעוסק בעיקר בחומרה. יש להם עוד כמה חברות בנות (רובן סטארטאפים שהם רכשו) ושם, כך שמעתי, התרבות שונה (בינתיים..?).
&nbsp
[1] https://www.nytimes.com/2015/08/16/...stling-big-ideas-in-a-bruising-workplace.html
&nbsp
אגב, לנו הישראלים הכתבה הזאת אולי לא נראית כל כך נוראית. שעות מאוחרות? אנשים מתווכחים כל הזמן בישיבות? צעקות אחד על השני? אנחנו רגילים לכל זה. אבל הסכינאות, הפוליטיקה הארגונית הנוראית - זה ישבור גם את הישראלים שבחבורה

&nbsp
 

h a j b i

New member
זה באמת ככה

במה זה שונה מחברה שמחליטה לצמצמם או לסגור פעילות פה ולהעביר למדינות זולות יותר?
זה נקרא תחרות.
 

יבגניי34

New member
נדמה לי שיש פה more than meets the eye

עכ״פ אמאזון פונה לכל המפתחים בארץ, אני בטוח ש-100% ממשתתפי הפורום הלא ״חסרי נסיון״ קיבלו מהם פנייה ב-LI, כך שהתלונה הזו נראית ריקה מתוכן.
 

Astroo

New member
לא נראה לי שיש להם משאבים לראיין 100000 מפתחים

היו להם 3 ימי ראיונות באוקטובר בהרצליה, ולפי התרשמותי אי אפשר היה לראיין שם יותר מ-100 מועמדים.
 

Astroo

New member
מלוקסמבורג זה המגייסת שלהם

רק שלב הסינון הוא אונליין, אח"כ מזמינים ל-on-site. אפילו אם אחרי שלב הסינון נשארים רק 20% מהמועמדים, עדיין אין להם משאבים להזמין עשרות אלפי אנשים לראיונות on-site.
 

user32

Well-known member
מנהל
אני יושב בימים אלה עם מישהו שמכיר את הנפשות הפועלות

את כותב הפוסט ואת אלה שהגיבו לו.

זה אכן שוק חופשי אבל מנגד כשאתה משלם מליוני דולרים בשנה לספק אתה לא מצפה שהוא ינסה במכוון לקחת ממך עובדים. אני אתן לאמזון להנות מהספק ויטען שהם בטח לא טרחו בכלל לחשוב על הנקודה הזו ופשוט יורים לכל הכיוונים וכיוון שכמעט כל מתכנת סרבר שני פה עובד על תשתיות AWS יוצא שהם מגייסים הרבה מקרב הלקוחות שלהם.

אבל במבחן האזרח הקטן או במקרה הזה הספק הקטן זה לא היה עומד. כלומר, אם אני כחברה שמספקת שירותים לא הייתי מעז לנסות לגייס עובד של לקוח (למרות שלא פעם נתקלתי בפיתוי כזה) אין סיבה שאמזון תעשה זאת רק מפני שהיא גדולה.
אכן שוק חופשי ולAWS יש מתחרים לא פחות טובים שאפשר לעבור אליהם.
 

bismark1

New member
נכנסתי לפוסט המדובר בפייסבוק

הטענה העיקרית, אם אני מבין נכון, שזה ברמה של פרק זמן קצר שבו כל אחד מהעובדים בחברה מקבל טלפון ממוקד מאמזון:
There is a difference between recruiting in the general market including from a startup and raiding a startup, i.e. systematically calling all employees, one by one.

אם זה נכון אני יכול להבין את הלחץ. פרקטית? באמת אין הרבה שהם יכולים לעשות נגד זה חוץ מלצעוק...
 

ipv6

Member
כולם פונים לכולם

ואני בטוח שגם המגייסים של לימונייד מנסים להביא את האנשים הכי טובים שהם יכולים בלי להכנס לחישובי נימוסים ואתיקה אם הם ניסו פנו ליותר מדיי אנשים מאותו מקום או לא.
ואם בהסתברות מאד נמוכה לימונייד כן מתנהגים בג'נטלמניות שכזאת - אז זאת בחירה שלהם.

בכל מקרה, בואו נוריד את המסיכות : כשהם מגייסים מיליונים רבים (וכמובן דואגים להדגיש ולשווק את זה בכל כתבה על עצמם) אז הכל נכון וצודק אבל כשבא לשכונה בזוס חדש,שיש לו יותר כסף בכיס, פתאום אנחנו נכנסים לשאלות "אתיות קיומיות" ודאגה "כנה" לעתידו של ההיי טק בישראל.
 

BravoMan

Active member
על קפיטליזם שמעתם?

Apple מול Samsung:
&nbsp
שתי החברות האלה הן מתחרות ישירות בשוק הטלפונים, הן תובעות אחת את השנייה על הפרות פטנטים מגוחכים בסכומים של מילארדי דולרים, ובסוף כל האייפונים רצים על מעבדים של Samsung.
&nbsp
עסקים, תחרות, כסף...
&nbsp
היחיד שבוכה זה מי שלא מצליח לשחק לפי הכללים
 

BravoMan

Active member
הסדרה שלה, פיתוח וייצור של Samsung.

למען האמת, בדור האחרון אליו קישרת הם עברו לעבוד מול חברת TSMC, אבל אם תסתכל קצת אחורה, הם עבדו מול סמסונג:
https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A9
 
למעלה