תנאי רווחה בהייטק

LIRON00007

New member
תנאי רווחה בהייטק

היי לפני שבוע לערך שאלתי בנושא הרווחה בהייטק, ונראה לי שלא כל כך הבינו את כוונתי.
שמעתי על תנאים כגון:
ספסוד אוכל, אוכל ברמה גבוהה במטבחוני החברות, חדרי מנוחה/ משחק/ השקעה בהווי החברתי של הצוות/ ימי גיבוש/ הטבות למיניהן/ חדר למנוחה/ למשחק ולפנאי וכו'..
רציתי לדעת מה מתוך הדברים האלו אכן קיים בפועל.

מקווה שהייתי יותר ברורה :)
אשמח שוב לתגובות ולמידע רלוונטי.

תודה מראש
 

user32

Well-known member
מנהל
שאלתך לא ברורה ואת מציפה את הפורום

אינני יודע מה המטרה של השאלות האלה. כל הדברים שציינו בשרשור הקודם קיימים. מטבע הדברים זה משתנה מחברה לחברה בדיוק כמו תנאי הרווחה שיש בחברות שהן לא-היטק.
את יכולה לחפש בגוגל, תמצאי הרבה כתבות וחומר בנושא.
 
"הייטק" זה לא מקום אחד
בכל מקום יש תנאים אחרים.
&nbsp
עבדתי בחברה שדרשו מהעובדים לשלם על המינוי לחניון, ועבדתי בחברה אחרת שבה היה מילקי טרי במקרר מדי יום. עבדתי בחברה שנתנה תלושי אוכל בסך 35 ש"ח ליום, ובחברה שנתנה סך של 55 ש"ח ליום. הכל מאוד נזיל.
 

hadooper

New member
תנאי רווחה זה חרטא...

שכר*, מיקום גאוגרפי ואופק מקצועי הם התנאים היחידים שרלוונטיים באמת.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
*אם את שייכת לדור Y, אז גם שכר לא מי יודע מה רלוונטי עבורך...
 
זה לכתבה לאיזה עיתון? עבודה באוניברסיטה?

קשה לי להאמין שמישהו יבחר האם ללמוד "לימודי היי טק" בגלל שסיפרו לו שיש חברות היי טק שיש בהן חדר מנוחה
 

ai21

New member
תלוי במקום העבודה

2 החברות האחרונות שעבדתי בהם היו קטנות יחסית, והשקיעו מעט במה שמסביב,
באחת היה סבסוד אוכל וחדר אוכל - בשניה אין כלום. מביאים אוכל מהבית.
&nbsp
לפני כן עבדתי באינטל.
שם היה חדר אוכל (אותו קייטרינג), חדר כושר, ימי גיבוש פעם-פעמיים בשנה.
הבנתי שרוב החברות הגדולות משקיעות כך. חלקן יותר וחלקן פחות.
 

Indigo121

New member
אצלנו יש חדר מנוחה וחדר סקווש אבל זה אותו החדר.

היו חדר מנוחה עם ספות לנמנום שנ"צ וחדר סקווש תקני למשחקים בזוגות אבל מחוסר מקום איחדו אותם לחדר אחד. כרגע זה לא כך מסתדר והיה הרוג אבל מקווים לטוב.
 

shuroo1

New member


 
כן ולא

כן, זה נכון ברוב חברות ההייטק יש סבסוד אוכל או אוכל ברמה די גבוהה (זה ממש סטנדרט). יש חדרי משחק או חדרי מנוחה (מקובל בהמון אבל ממש לא בכולם). בכולם יש ימי גיבוש. אני לא יודע בדיוק מה אתה מתכווין הטבות אז קשה לי להתייחס אבל בהרבה חברות מקבלים מנוי לחדר כושר חינם. אפשר לומר שברוב החברות יש תנאים מאוד נוחים. ככל שיוצאים מההייטקי התל אביבי המשכורות והתנאים הסביבתיים פוחתים.
התנאים האלה מאוד נוחים ומאוד מקלים על החיים. אבל צריך לזכור שזה לא מעבר. כלומר ברוב הזמן עובדים ורוב האנשים לא מגיעים בגלל לחדרי המשחק והכושר. לרוב האנשים יש איזה הטבה שהם משתמשים בה אבל לא מעבר. זה לא שכל היום עוברים מארוחה לחדר כושר ולחדר מנוחה ולחדר משחק. עובדים קשה אבל יש גם תנאים טובים.
 

bismark1

New member
אצלנו לדוגמא

אתמול השף שלנו, פרנסואה, הכין חוגלה בערמונים. לצערי הייתי חלבי מהפונדו של 11 אז הסתפקתי בלאכול את התוספת של ריזוטו כמהין ולהספיג את הרוטב בבריוש. האוכל היה מוצלח למדי אבל ניכר שהיין נפתח בחופזה לקראת תחילת הארוחה ולא נתנו לו מספיק זמן לנשום (ובנוסף קורר בכ-2 מעלות מתחת לרצוי!). הבטחתי לעצמי לשלוח מייל תלונה ל-HR ובינתיים קינחתי בסורבה פירות יער.
אחרי הארוחה הלכתי לכתוב קצת ג'אווה של נינג'ות במחשב (5 לולאות אחת בתוך השניה! זה הרבה אנשים לא עושים) ושמתי בגיטאב. אחרי שסיימתי התכוננתי לשנ"צ ובאמצע התעצבנתי למה עוד לא החליפו לי את המסך הרביעי (זה המסך של הטקבקים) לפאנל IPS ואני תקוע עם TN מעאפן. כתבתי לעצמי על פתק להתלונן ל-HR וטוקבק במדור יחסים בטמקא והלכתי לישון. כשקמתי הגיע נדב לשאול אם בא לי מסאג'. תכל'ס התאים לי אחרי השינה אבל אין מצב שאני נותן לו לגעת לי בצואר עם אצבעות האיכר הגסות שלו, עאלק למד 5 שנים פזיותרפיה חחחח... נזכרתי שאני צריך לשלוח מייל ל-HR שילחצו על מילה לחזור כבר מהחופשת לידה, עושה מסאג' בחסד זאתי.
קיצור, הייתה אמורה להיות לי ישיבה אבל ביטלו בשביל שנלך לשתיית פרידה של דגנית מהרווחה שעוזבת. נראה לי לקחה קשה את זה שצחקנו על הארוחת בוקר ג'חנונים המעפנה שהיא ארגנה והעלנו תמונות "לצרות בהייטק", נראה לי לא מתאימה למקצוע. חבל עליה, דווקא ידעה לבחור עוגיות. קיצר, קצת דיברה והעוגה הייתה בסדר. חזרתי למחשב וכתבתי בבלוג שלי על איך החברות לא מתחשבות במתכנתים ודופקות לנו את הפרודקטיביות עם מלא הפרעות ביום. שלחתי לינק ל-HR וגם העליתי ללינקדאין.
אחר כך הייתי צריך ללכת לשירותים, יש התעצבנתי כי לא החליפו את הפרחים מהצהריים וגם כי הייתי צריך להחליף תא למה עידן היה שם קודם. אל תגידו לי איך אתה יודע, הוא היחיד שאוכל תירס בצהריים וכבר התלוננתי על זה ל-HR מלא פעמים.
אחר כך הלכתי לשחק קצת בפלייסטיישן ובדרך התקשרתי לאישתי שאל תשאלי איזה באסה קבעו לי ישיבה לשש וחצי, לא נראה לי אני אספיק למקלחות. כן גם אני. יאללה ביי. היה בסדר אבל הפיפא של שנה שעברה וזה קצת לא מתאים, בדיוק באמצע שאני כותב תלונה ל-HR באה לי הילה הראש צוות שלי ואומרת לי מה הסטטוס של הפיצ'ר ליפנים, יש לנו קונפרנס על הבוקר ואריסאן רוצה לראות פרוגרסס. וואלה טוב שהזכירה לי, צריך לשאול את גל הסטודנט שלנו אם הוא כבר גמר עם זה אחרת הוא יצטרך לשבת על זה בסופ"ש. פעם שעברה עשה לי קצת פרצוף המניאק אז תקעתי לו מלא ריג'קטים בקוד רוויו. חחח... סתם, זה בגלל שהוא שם לי 4-2 בפיפא.
עד שגמרתי לכתוב את המייל כבר נהיה שבע וחצי אז הרמתי את הראש לראות שהילה הלכה הבייתה ויצאתי גם אני, בדרך עצרתי לקחת מילקי מהמקרר אבל נשאר רק וניל. חוץ מזה ראיתי שמישהו זרק מלא בריוש וכמהין לכיור. צילמתי ועל הבוקר אני כותב על זה ל-HR.
 

בן100

New member
אם אתה כותב קוד כמו שאתה כותב טקסט

חצי מהאנשים כאן היו רוצים את הקורות חיים שלך.
&nbsp
 

bismark1

New member
חבל, בדיוק חתמתי במקום חדש


האמת הקוד לא מבריק אבל אני משקיע בהערות.
 
למעלה