מעדיף משימות קצרות על פני ארוכות... עד כמה זה נורא?

רוני302

New member
מעדיף משימות קצרות על פני ארוכות... עד כמה זה נורא?

היי,
אני אלגוריתמאי בחברת חומרה, יחסית בתחילת דרכי (סיימתי תואר לפני כ-5-6 שנים) אבל כבר הספקתי לעבוד בשתי חברות די שונות הן מבחינת ההתנהלות והן מבחינת תחום העיסוק.
למרות שאני רק בתחילת הדרך, אני כבר מרגיש שמאד קשה לי להחזיק את עצמי במתח עבודה כשאין משימה ממש קונקרטית כמו לכתוב קוד (מה שדי נדרש מאלגוריתמאי חוקר).
לאחרונה הבנתי במבט לאחור שהתקופות שהכי אהבתי (וגם לדעתי תפקדתי בהם טוב יחסית) הן התקופות שבהן הצניחו אותי לאיזשהי בעיה, שאולי אפילו היתה חצי פתורה, והייתי צריך לצלול מהר, להבין מה הולך, ולסגור את מה שהיה צריך לסגור הן ברמת האלגוריתם והן מול הצוותים הנוספים שמתעסקים בה (אנשי חומרה, תוכנה ואפליקציה).
מסקנה - אני מעדיף משימות קצרות טווח ומוגדרות היטב, להכנס לנושא מהר ולצאת עם משהו ביד אחרי חודש. כשנותנים לי לחקור ולפתח אלגוריתם חדש שאולי ימומש בחומרה בעוד כך וכך חודשים, אני לא יודע מאיפה להתחיל וכנראה שאתחיל לעבוד באמת רק חודש לפני הדד-ליין.
האם בחרתי את התחום הלא נכון (אלגוריתמאי)? האם זה משהו לגיטימי להגיד לבוס שלך, או שאתה נתפס כזרקן/עצלן/לא רוצה להתקדם? אם מסתכלים על זה בצורה טכנית לגמרי, לבוס זו יכולה להיות מתנה כי אני אשמח לעשות דברים שרוב האלגוריתמאים שונאים לעשות (עבודת פיתוח שבאה אחרי המחקר).
אני יודע שיש פה הרבה אנשי תוכנה וזה קצת שונה, אבל אשמח לעצות ותובנות...
תודה
 

BravoMan

Active member
תובנות?

אולי לא הבנתי אותך נכון, אבל אתה נשמע לי כמו חוקר שלא אוהב לחקור...
&nbsp
זו לא מתנה לאף בוס - לדעת שאיש מקצוע שבחר, לא אוהב לעסוק בתפקיד אליו התמיין...
אם זו הרגשתך ואינך אוהב מחקר - אכן כדאי להחליף תחום.
&nbsp
אבל רק אתה יוכל לדעת. אנחנו לא יודעים מה הולך בראש שלך...
 

vinney

Well-known member
מסכים עם בראבו וקצת מוסיף.

חוקר אמור לקבל בעיה פתוחה ולא מוגדרת היטב ולעבוד עליה תקופה. משהו שמתחילתו עד סופו לוקח חופש זאת משימה קטנה שנותנים למישהו יחסית חדש/חסר נסיון. כשיש לך כבר כמה וכמה שנים של נסיון משימה של חודש לא אמורה להלהיב אותך אלא לדכא. זאת בדיוק הסיבה למה רוב האלגוריתמאים שונאים את זה.

זה, אגב, לא שונה בתוכנה. מישהו ברמה של 5+ שנות נסיון אמור להיות מסוגל לקבל משימה בלתי מוגדרת, ולהגדיר אותה, לאפיין, לעצב ולבצע. או לפחות לשאוף למסוגלות כזאת.
 

amir_aikido

New member
הבעיה הזו מוכרת ויש גישה לפתרון - קבע יעדי ביניים

אני חושב שלרוב האנשים די קשה להחזיק ב"מתח עבודה" כשאין משימה קונקרטית (אחרת, לא היו כותבים פה פוסטים באמצע יום העבודה).

יש לי הצעה בשבילך לנסות, עבורי היא עובדת:
קבע לעצמך משימות ויעדי ביניים עם מועדים מחייבים וקצרים מספיק (שבוע עד שלושה) ותתחייב עליהם מול ראש הצוות. בשונה מהאמירה הקודמת, שהיא שלילית באופייה, קל יחסית לתאם שינוי גישה לעבודה כזו. אם תרצה להוסיף, פרוט את המטלות לרמה יומית (כראש צוות דוה, עם הרבה מטלות, שחלקן ניהוליות וחלקן טכניות אני עושה זאת לעצמי).

בהצלחה
 
למעלה